Tagok >> Ádi_3900 >> 156 SW 1.6 >> Blog
- Típus:156 SW 1.6
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2003
- Színe:fekete
Olajcsere minden szűrővel, beleértve pollenszűrőt. És hajtóműolaj csere is, ha már arra jártunk.
Kiderült, mitől zenél az egyik kerék néha, valami lemez beleért a fékhez; visszekerült a helyére. És a motortértből időnként jövő gonosz hang forrása is meglett: kipufogórendszer egyik tartója tört szét; gyári cserét megrendeltük.
Nem a szokásos kis palack, de remélem, a szokásos hatás.
Hosszabb ideje hallottam időnként, hogy valami elkezdett kopogni a futómű környékén. Mivel decemberben volt a lengőkarok cseréje, és az átnézés-rendbetétel, nagyobb hibát elvileg kizártam. De a hang nem múlt, sőt, 10 napja elkezdett erősödni, és már rendesen zavart. Elszaladtam a szervizbe, ahol 20 perc alatt kicserélték a bal oldali stabilizátor összekötő pálcát, aminek az egyik végén lévő gömbcsukló adta meg magát. Minden újra csendes és rendes.
Kedvenc gumisomnál sikerült jó áron hozzájutni egy teljes garnitúra alig használt Michelin nyári gumihoz. Végre csikorgás nélkül tudok kőrforgalomban közelekdni..
Korszerű autómon pár napja kigyulladt egy hibajelző fény, és a komputer arra biztatott, forduljak a szakszervizhez. Hozzáteszem, a motor járása is bizonytalanabbá vált... Szerencsére csupán egy lambdaszonda adta meg magát. Azért írok "egyet", mert már tudom, hogy ebben a korszerű autóban három (3) darab szonda is dolgozik. Ez kiváló hír... Főleg, hogy most épp az egyik olcsóbb verzió ment tönkre. Most minden már minden megint szép és jó.
Majdnem 5 hónapja, a vásárlás óta halogattam (az egyebek miatt) a jobb oldali első lengőkarok cseréjét. Most megtörtént, és a bal oldalon is szilentek cseréje. A futómű ezzel most tökéletessé vált.
Még a jobb oldali szélvédő spricnit is megpiszkálták, most folyik belőle a cucc, de a fejet cserélni kell majd, mert valamikor valahogyan tönkrement.
Téli gumik figyelnek az autón vétel óta, így most ősszel nem kell cserélni a telet várva. De azért elvittem a gumishoz, hogy egyensúlyozza ki az acél felnikkel szerelt kerekeket. Meglettek. Tavasszal lesz alufelni és nyári gumi.
Persze, elkopik, elkopik minden, előbb-utóbb, elkopik a féktárcsa is, még a hátsó is, de miért pont alattam, és miért alig 2,5 hónappal és 4 ezer km-rel a vétel után, azt nem tudom, de ha így folytatódnak ezek a kopások és egyebek az autón, akkor abba én is el fogok kopni, inkább gyorsan, mint szép lassan. Nézzük a jó oldalát: lett két vadi új brembo hátsó tárcsám, amikhez én már hozzányúlni ebben az életben nem fogok...
Úgy vettem az autót, hogy frissen volt cserélve a vezérlés. Aztán gyanús lett, hogy talán mégsem teljesen. Kiderült, nem teljesen... Aztán gyanús lett, hogy teljesen nem. Kiderült, hogy teljesen nem...
Azt nem értem, minek kellett ezt kamuzni? Mondjuk pl azért, hogy annyiért megvegyem, amennyiért megvettem... Tanulópénz... Utálom.
De most akkor minden cserélve, és innen akkor már biztos talajról tudunk továbblendülni.
Ja, cseréltettem olajat is, szűrőkkel, és pollenszűrőt is.
Az autó végre abban az állapotban van, ahol vételkor kellett volna lennie: működik a klíma... Nagy ára volt. Kiderült, a klímahűtője volt eldugulva. Csere. Drága. Most jó.