- főkép
>> SzervizAlfa 155 2.0 TS 8v // 2012-05-11

Úgy néz ki, utoljára tudtunk beletenni R12-t. Már nem elérhető. Most egy régi hűtőből szedtük ki hozzá. Szerencsére volt elég. Remélem, kibírja nyár végéig. Jövőre nem tudom, mi lesz... A költsége ennek is gusztustalanul megugrott... Utálom.

>> AutóápolásAlfa 155 2.0 TS 8v // 2011-06-25

Megvettem a szokásos klímafertőtlenítőt; évről évre megy le az ára (most 1840 volt).
Plusz töltettem bele némi gázt, hogy kiváló legyen (6000).

>> SzervizAlfa 155 2.0 TS 8v // 2010-07-12

Hűtött a klíma még, hiszen mióta tavaly kicseréltük azt a 17 éves kis csövet, azóta nem szökik a gáz. Viszont lassanként elillan... Keresztül a régi alkatrészeken, kötéseken, csöveken.
Pici gázt rátöltettem, hogy ne a 16 fokos levegő kínlódjon a kinti hőséggel; a 4 fok majd megteszi a magáét.

>> AutóápolásAlfa 155 2.0 TS 8v // 2010-06-07

A tavaly javított klímarendszer teljesen jónak tűnik. Most már melegben is kipróbálhattam végre, és tök jól hűt, szépen könnyedén jön a hideg levegő.
Vettem is hamar egy évi rendes fertőtlenítő palackot, és elvégeztem a 20 perces kemény melót. Friss, bacimentes illat, kellemes közeg néz a nyár elébe.

>> EseményAlfa 155 2.0 TS 8v // 2009-08-08

Tegnap reggel Fertődön ébredtünk. Bepakoltuk a családot, bicikliket e tetőre meg hátra, aztán hazajöttünk Pestre. Este leszaladtam Mátrafüredre, pontosabban a fölötte lévő Sástóhoz. Ott töltöttem az éjszakét, majd hajnalban keltem, és onnan megállás nélkül, az M0-os át átmentem Fehérvárra. Ott felmarkoltam egy szajrét, és jöttem vissza Pestre.
Jólesett ez az intenzív autókázás végre. Összesen bő 600 km volt, tehát nem olyan sok, de több részletben, és sokfelé, szerte az országban.
A klíma kiváló, könnyen hűt, semmi jele gyengülésnek; úgy tűnik, egyelőre nincsen újabb lyuk a rendszeren.

>> SzervizAlfa 155 2.0 TS 8v // 2009-07-30

Akkora a klíma kifejezés túlsúlya a blogom szófelhőjében, hogy az már elképesztő. Ez van...
Az történt tehát, hogy nagyon nehezen kiszerelték a nehezen hozzáférhető és rendesen berohadt hibás csövet. Aztán a helyére beforrasztottak egy új csövet; nem gyári, de jópár évig tuti kitart, ameddig a kocsi is még talán.
Aztán jött a próba, meg a kompresszor olajjal feltöltése. Ekkor derült ki, hogy az addigi szerelések alatt az egyik elektromos csatlakozó sérülhetett, mert a kompresszor nem akart bekapcsolni. Hibakeresés, és kiderült: a minimum nyomáskapcsoló csatlakozója sérült. Nem csoda, szét van az is rohadva, mit minden egyéb: ha hozzáérsz, szétesik. Még jó, hogy nem kell gyakran hozzányúlni... Forrasztás, miegymás, összerakás.
Újabb próba, a rendszer láthatóan nem ereszt. Ekkor olaj töltés, csúnya régi gáz töltés (rémes nevét le sem írom, bocs, Föld...), és minden frankó.
A kiszedett cső még gyári volt, rajta a dátum: 1992. 02.18. Mondjuk elég jól bírta a szar olasz. :)
A klímásnak ment mindennel együtt a 20-as, a szervízbe a sok macerárért a 15.
Végül elvégeztem a fertőtlenítést is, még a múltkor megvett cuccal.

>> SzervizAlfa 155 2.0 TS 8v // 2009-07-24

Egy öreg autó leharcolt klímája az szívás. De mivel az öreg autó az én alfám, a klímáját is rendben kell tartani. Ráadásul meleg van, és a csöppségek ezt nehezen tolerálják 3 órás utakon.
Meglett a lyuk a rendszerben. Kedvenc klímás szaki addig keresgélt, míg megtalálta: a szívó oldali betöltő cső mindkét végén szivárog a cső "feje", tehát ahol a csövön rajta van a szelep meg a csatlakozó.
A gond annyi, hogy egyelőre nem találjuk a pótlás mikéntjét. de meglesz; érzem...

>> EseményAlfa 155 2.0 TS 8v // 2009-07-17

Nos, bekövetkezett, ami évek óta ott lebegett a fejünk felett: a klíma rendszer megadta magát.
Az a kis lyuk, ami éveken át csak éppen annyira szivárgott, hoyg egy nyáron át azért biztosan hűtött a kocsi, most, a feltöltés után nem sokkal annyira kitágulhatott, hogy az összes gáz elillant. Elnézést, Föld, majd törlesztek.
Viszont olyan cseles ez a lyuk, hogy egyelőre, első keresésre nem mutatkozott meg.
Most úgy döntöttem, hogy kap még egy lehetőséget a rendszer, kocsistul, mindenestül, szóval megkeressük a lyukat vagy lyukakat, minden cserélendőt felírunk, beszerzünk, mindent cserélünk, és egyben átállunk a környezetkímélőbb új gázra.
Nem lesz olcsó, de akkor már erre tényleg nem kell többet költeni abban a pár évben, ameddig szolgál minket ez az autó.
Tök mázli, hogy a fertőtlenítőt nem fújtam bele a múltkor.
Talán mire készen lesz, itt is az ősz. :)

>> AutóápolásAlfa 155 2.0 TS 8v // 2009-07-01

Megvettem az évi rendes klíma fertőtlenítéshez a cuccot.
A bevetést még elhalasztottam, mert mintha gyengülne a hűtés, lehet, úgyis szerelni kell nemsokára... :(
A fertőtlenítő cuccot akcióban kaptam, ez valamit javít a kedvemen.

>> SzervizAlfa 155 2.0 TS 8v // 2009-06-11

Tavaly, amikor feltöltöttem nyár elején a rendszert, attól tartottam, majd cserélni kell még egy csövet. De nem kellett, egész nyáron szépen hűtött.
Persze tavaszra már kevés maradt benne, úgyhogy a nagy melegek előtt megint tölteni kellett. R12 még mindig hozzáférhető, csak drágább...
Remélem, idén is legalább úgy teljesít majd, mint tavaly.