Tagok >> WarbiRunner (Gyuri) >> Blog
Persze szerelőt azóta sem látogattunk, kopogás elmúlt, a lengőkar hadd lötyögjön, így is szépen sikítozik a körforgalomban...nomeg fontosabb feladatai voltak mostanság a verdának.
Múlthéten egy komplett nappalit hozott el egyszerre bútorlap formájában, néhány órára rá jóbarátom esküvőjén prezentált mint a vőlegény tanújának hivatalos szállítója.
Teherautó és exkluzív limó egyben :-)
Most hétvégén pedig családi kiránduláson voltunk Csengerben.Itt pedig bebizonyította, hogy mennyire brutálisan keveset bír fogyasztani. Visszafelé jövetben gondoltam 10 litert rá kéne önteni, hogy ne kelljen centizni..aztán lusta voltam mint mindíg. Ez a dög nem tudom mennyit kajált, de 5l alatt jóval, az tuti. Hazáig a tankolnikék lámpa sem villant be, a hangja pedig szépen kisímult. Unta már a sok várost. És nincs neki megállás...kedd Budapest, Szentendre, szept elején Bajna, meg közben ha melóügyben menni kell. Remélem pénteken végre összejön az a lengőkarcsapágy csere. Ja, és túl a 160e km-en. Múlthéten fordult át, azóta már a 161-ediket közelítjük :-)




Bal hátsó csapágycsere megvolt, végre nincs búgás! Viszont megemeltük, átnéztük és bizony a jobb hátsó lengőkar csapágya kottyan egy szépet, az egész cucc mozdul vagy fél centit. Hurrá...kezd öregedni a vas úgytűnik :-S
Plusz furcsaság, hogy ma jobb kanyarokban többször is hallottam egy-egy furcsa koppanást a talpam alól. Rövid határozott éles koppanás. Hogy mi lehet? Fogalmam nincs, de utálom az ilyen kopogószellemeket...
Csapágycserével együtt új MANN gázolajszűrő is bekerült, valamint ismét nekifogtunk a kézifékkötél cserének, ami ismét nem jött össze. Mostmár csak az egyik oldali nem stimmel....Macerás egy autó ez néha.
Egy ideje határozott morgó, búgó hangot hallok vlahonnan, ami jobbkanyarban felerősödik. Asszem csapágy lesz. vagy az ütött oldalon a bal első, vagy hátul, néha inkább hátulról hallom. Ezen kívül hogy örömömet fokozza, a szélvédő alatti baloldali takarólemez elkezdett feljönni és 140-től zizeg mint a rosseb. Ha nyomok egy kis szélvédőmosót, néhány percre bekussol. Úgyhogy 2l/500km a mosófolyadék fogyasztásom...Kiderült, hogy az előző tulaj szilóval nyomta vissza, miután letörte a rögzítőfüleket. Gratulálunk...
Majd szerzek rá másikat. Egyúttal észrevettem, hogy a balos lámpa páravédő kupak fülecskéi meg vannak gyengülve, így egy kis Uverapiddal megerősítettem. Kapott egy pár GE Megalight Plus izzót is, plusz megigazítottam a bénán berakott indexet (utángyártott sárvédő rulez :-() .
Üzemanyagilag egyelőre maradok a Shellnél, stabilan beállt 6.5 körülire a fogyasztás, és nem torolja meg plusz fél literrel, ha netán nem jut Spuri a torkába. Persze azért öntögetem azt is :-)
Voltunk Sárospatakon, majd Budapesten az új kuplunggal. Nem kicsit kényelmesebb, főleg Bp-n tűnt fel, hogy nem fárad a ballábam. Ami még kiderült, hogy visszatért az autó végsebessége. Egy hónapja még aggasztott, hogy nem viszi a 180-at se, a Gödöllői emelkedőn pedig 150-nél bepihen. Na most megvolt a 187 is enyhe szembeszélben, téligumival, sík úton. Az egész gyorsítás más érzés, valahogy simább, és érezni, hogy jobban belekapaszkodik az aszfaltba. A fogyasztást viszont csak simán brutálisnak nevezném, lesz vagy 8l/100km, majd tankoláskor kiderül. Lehet az (egyik) ok is megvan, ma felkerültek a nyári papucsok és az autó sokkal gurulósabb. Valószínű amennyire jó a WinterContact hidegben, annyira ragadós nyúlós ha már melegszik az idő. Az autópályán nagy tempónál biztos felmelegedett a futófelület rendesen, nem tartom lehetetlennek, hogy a fogyasztás ennek is köszönhető. Majd kiderül, mindenesetre most érezhetően kevésbé fékeződik váltások közben és olyan puhán és csendben gurul. Zajos is volt már nagyon a téligumi mióta 10 fok körül van a hőmérséklet.
Márc 27. péntek. Elhoztam az autót, némi bonyodalmak után összeállta a gép, benne az új kuplung, és lendkerék. Hát rá sem ismerek. Kicsit puha lett, sőt nagyon. Kinga örülni fog :-) Nekem annyira nem tetszik a határozatlan fogáspontja, olyan lett, mint az általam próbált "modernebb" verdáké. Sokat nem kell gondolkozni a kuplungoláson, de nem is lehet vele jól elindulni. Ha már megy, akkor álomszépen lehet pakolgatni a fokozatokat. A zakkanás hang sokkal ritkábban jön elő, de előjön. Nem tudom mi lehet, azt hittem ez megszűnik. Most kifejezetten 3-masba kapcsoláskor szeret előjönni, ha óvatosabban gyorsítok. Viszont mintha jobban átvinné a nyomatékot. Lehet eddig vesztettem az erőből a kuplungon? Ha egyedül ülök az autóban, mármár aszfaltszaggató, érrződik, hogy elkapja az utat. Eddig nem volt ennyire szaggatós, inkább olyan remegősen nekilódulós. Kíváncsi leszek a fogyasztásra, még azt sem tartom elképzelhetetlennek, hogy valamennyit javul.
A kiszedett cuccokat átvizsgáltam, időszerű volt belenyúlni...kerestem, hogy mitől puhult be a pedál. Hát megtaláltam, tanulságos! Az első képen az 1-es bekarikázástérdemes szemügyre venni, ott eltört a szerkezet!
A 2-es karikázásnál pedig a húzócsapágy háta(!) beleért már a szerkezetbe, ez adta a zakatoló hangot. A kettő közt összefüggést vélek felfedezni, azon az oldalon karcolt be a csapágy, ahol eltört a szerkezet. Valószínű már féloldalasan húzott a csapágy, ami meg a túloldal (3-mas kép) bemaródásának köszönhető a szerkezet közepén. Plusz annyira visszafele álltak a lamellák a vékonyka tárcsa miatt, hogy beért a csapágy és adott a szerkezetnek egy-két pofont.
A tárcsa amúgy még 1mm-re volt a szegecsektől (2.kép), úgyhogy konklúzó: ezt nem lehet szegecsre koptatni, hamarabb beér a húzócsapágy! Nem nagy baj amúgy :-)
A lendkerékről nem volt alkalmam fotót lőni, de centit lötyögött már az biztos. Jól szét volt játszva. Az új lendkerék áldásos hatása, hogy sokkal kevésbé ugrál a műszerfal indításkor és leálláskor. Eddig beremegett minden, most eggyet rándul és pontban megáll. Kellemesebb egy körrel. A zakkanás azért továbbra is aggaszt, remélem nem a felújított lendkerék zakkan máris 200km megtétele után??



Még múlthét pénteken (feb 27) történt,...kiálltam az udvarról, becsuktam a kaput, majd beültem, kuplung be. Szokatlan nyekléssel ment be a pedál, valami eltört. A brutál kemény kuplungom felpuhult, de ment az autó, sőt egész finom lett a váltás. A szerelő szerint a kinyomócsapágy haldoklik, ami lefűrészelt egy-két szintén utolsókat rúgó lamellát a szerkezetből.
Aztán teltek a kilóméterek itt helyben, városban, nem mertem vele messzebb menni. Egyszerre csak elkezdett hallatni magáról a bűnös, elkezdett kerregni a kinyomócsapágy és elindulni is nehezebb lett az autóval. Mondom fene bánja, működik, mejünk. Persze az alkatrészeket elkezdtem szervezni. Közben hétfőn reggel ment műszakira a vas, szóval jókor jött az egész azzal együtt, hogy a javított szélvédőrepedésből kijött a ragasztó. A fólia miatt amúgy is okosműszaki volt, hát még emeltük a tétet. Minden megfelelt amúgy műszakilag, csak alig bírták leszedni szegényt a fékpadról...na nem baj, túlestünk rajta. Kedden már feltűnően nehéz volt az indulás, berázza az autót, ha nem ügyeskedek és irdatlanul csúnyán kezdett szólni a kinyomócsapágy. Tegnapra ez odáig fajult, hogy bent rendesen hallatszik, mikor 2000 fölött "berág" a csapágy. Rádió hangerő fel, működik, menjünk. Na persze közben a váltások elkezdtek zakkanósabbá is válni, és meglepetésemre 4-esben meg is csúszott a kuplung. Vagyis minden alkatrésze szépen egyszerre eltávozni készül. Közben megérkeztek a cuccok hozzá Erhard jóvoltából, de még a gépnek mennie kell egy kicsit, kb szombaton tudom letenni, addig meg óvatosság és reménység...és pályafutásom legjobb városi fogyasztása...



Debrecen - Budapest - Debrecen .Odafelé hóesés, nedves aszfalt, néhol víztócsákkal, néhol már megmaradó hóval. 140-150-es tempó simán tartható volt. Visszafelé aztán elszabadult az időjárás rendesen. Már Gödöllőnél figyelni kellett az út szélét, kezdett rendesen megmaradni a hó, a forgalom meg bebénult, a sok fakezűfalábú azt se tudta mi van. 130-140 még itt is biztonsággal ment, pici bizonytalansága sem volt az autónak, mintha észre sem venné, hogy kint mi van. Aztán egyre gyűlt a hó, egyre maradtak le a többiek. Lassan kezdtem visszább venni én is, de egészen extrém módon nem érzékelte az autó, hogy valójában már havon fut. Félúton már legalább centi havon mentünk, és végig nagy pelyhekben hullott. Egy idő után ráálltam 4-es 100-ra, a bizottság kedvéért, de továbbra is minden rezzenése azt sugározta az autónak, hogy ez meg se kottyan neki. Hihetetlen biztonságérzete van, és nem hamis érzet, ez tud valamit...Egy bajom volt csak, a világítás az halovány gyenge. Majd kiküszöböljük...Debrecenben a jól kivilágított, elhagyatott havas utcák vártak, ez már a jutalomjáték volt, szépen csinálta amit diktáltam neki. Elég nehezen megfogalmazható az a "durcás vadászgép" érzés, ahogy csak megy, megy és totál nem érdekli semmi, csak törtet át a morcos pofájával mindenen

Reggelre leesett 20centi hó. Ha már fél órát takarítottam az autót és a kiállót, kimentem egy kicsit csapatni, csúszós úton még nem vagyunk összeszokott páros, csak alig volt alkalmam próbálgatni. Most is óvatosan kezdtem nagyon, nem is csúszott meg az autó egyáltalán. ahogy fokozatosan bátorodtam, rá kellett jönnöm, hogy ez orrnehéz elsőkerekes dízel létére végtelenül barátságosan viselkedik, teljesen uralható. A fent lévő TS800-as Conti gumik brutálisak, a kézifékes fordulót, farolásokat el lehet felejteni, nem lehet keresztberakni a farát "normálisan". Az "orrtolástól" féltem legjobban, nehéz motor van elöl, de alaptalanul. Persze tolja, de csak ha ökör módjára taposom kanyarban. És akkor sem rosszindulatúan csinálja, gázelvételre azonnal lendíti a seggét utánna. Ha sikerül jól eltalálni a kanyartempót és nem pörgetem, akkor szépen semlegesen sodródik, és ez nagy dolog! Eddig is sejtettem persze a dolgot, de hóban jól kiadja a futómű, hogy mit tud, főleg jó gumikkal. Hát nem rossz :-) Gondolom egy TS még jobb lehet, jobb a súlyeloszlása. Normál forgalomban a "fölényes magabiztosság" a megfelelő kifejezés, csak nézem, hogy mit össze szerencsétlenkedik a többi autós, ennek a gépnek meg meg se kottyan. Nem vezeti meg a latyak, nem "huzigálja" a víztócsa és egyáltalán tökéletesen rezzenéstelenül leköveti a kormány parancsait. Az agyamban ott van, hogy csúszós, latyakos az út, óvatosan, az autó meg flegmán felülemelkedik a helyzeten. És azt veszem észre, hogy ahova 10 perc alatt eljutunk nyáron, oda 10 perc alatt jutunk el télen is.




Egy hete sikerült elkapni egy sziklát a szélvédő bal szélével. Helyben be is repedt, azóta pedig miliméterről miliméterre kúszik tovább. Hogy szomorodna meg, 2 hét múlva műszaki, lehet, hogy lesz egy szélvédőcsere?
Ma a javítás is megesett, 2 pötty és egy halvány karc maradt a kavics emléke, de "máma már nem hasad tovább"...


Az illeszkedés nem az igazi. Főleg az ajtó és a sárvédő között feltűnő.






0
473
Fórum
Friss topicok
- Alfa reklám
- Filmek
- Spider
- Zenebutik
- Coffee - Minden ami kávé
- Retrovízió - A '70-es, ...
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Giulia
- Forma-1
- Belül is érezzük jól ma...
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV