Tagok >> WarbiRunner (Gyuri) >> Blog
A hosszú hétvégét, a Húsvétot Siklóson töltöttük. Magyarország igazi mediterrán szigete, kellemes pihenés volt, rengeteg autózással. Ezt a vasat ide teremtették. Kanyarok, emelkedők, napsütés, lilaakác és orgonaillat. No és villányi borok este. Ilyenkor jó belegondolni, hogy milyen autóban ülhetek. 11 éves? Na és? Ezt az élményt más nem adja. Nekem legalábbis más autóban nincs meg ez az érzés. Azokkal csak utazok, eljutok A-ból B-be ahogy mondani szokás. Vannak sportosabb A-ból B-be jutók is, azzal gyorsabban lehet megtenni az utat..és ennyi. Az Alfa meg valami más. Egy jelenség, egy egyéniség, ami a benne ülőkre is kisugároz valamit. Ilyen tavaszi ragyogó napsütésben lehúzott ablakkal kanyarogva nem lehet nem érezni azt, hogy ez nem csak egy autó. Nem kell versenytempó sem hozzá. Ebbe valahogy lelket heggesztettek a gyártósoron.
Tegnap cseréltünk jobb első motortartó bakot a gépben. Vagy másfél óra volt leszenvedni úgy össze volt állva a csavarjával. A hosszbordás szíj le, a bak komplett tartóöntvényestől ki, majd fleeeex! És legnagyobb döbbenetünkre egy 4 kilós vasdarab hullott ki a kettéflexelt bakból.
Nem tudom mire volt jó az ott benne, de az egész tartóöntvény bakkal együtt egy kicsit 19.századi. Brutális vas öntvény, benne brutális vaspogácsa. Mi ez gőzmozdony??? :-))
Az új bakba nem fért vissza a vasdarab, úgyhogy marad macskákat hajigálni. Viszont a váltási problémáim megoldódtak. Az összes(!) bakot ki kellett cserélni, és így nem zakatol váltáskor. Szépen finoman működik. A difi kottya még mindíg hallatszik, de így már közel sem hat olyan vészesnek. Plusz olyan halk lett az autó, hogy nem ismerek rá :-) Pedig eddig se volt egy üvöltő szörny.
Közben megtalálta a szerelőm a mostanában előjött dohogó hang okát is. Kikopott a műanyag motorburkolat a rögzítőcsavarok gumipereménél. Ha kézzel lenyomom a műanyagot, eltűnik a dohogás. Hétvégén javítva lesz.
Olajcsere is megvolt, Selénia WRD, szokásosan 15e után. Az olajfogyásom 15e alatt ismét 2dl volt.


A műszakira levakart fólia sürgős pótlásért kiáltott. Sokat meditáltam rajta, hogy mi legyen. Mindenképp világosabbat akartam, túl divatos a sötét fólia. Mondhatni kicsit elcsépelt. És már vannak kitűnő hővédelmű, kevéssé színezett fóliák, amik kevésbé tuningautós hatásúak, inkább elegánsak. No ilyesmire vágytam. Körbe leszedettem az összes sötét vackot, már pergett is eléggé, nomeg valószínű, hogy a hővédelme nincs is annyi, mint egy modernebb, akár világosabb fóliának.
Kicsit vacakoltam még, hogy beférjen e a szabályosba, vagy kicsit legyen sötétebb, de végül a homogén 70% mellett döntöttem Ennyi a fényáteresztés most körben, mindenhol. A kétszínűt nem szeretem, mégha esetenként hasznos is. Szerintem nem szép. Úgyhogy körbehúzattam egy nem olcsó (LLumar), ám 42%-os hővédelmű fóliával, ami elöl is megkapta a műbizonylatot. És olyan lett, mint gondoltam. Nem jampecos, csak finoman elegáns. És irtózat jó árnyalat, nagyon tetszik. Egy vagyonért...


Tegnap lejárt volna a műszaki, úgyhogy tegnapelőtt elérkezettnek láttam az időt a cselekvésre. Fólia lekaparás az első oldalsó ablakokról, szerelő felhívása, hogy gyorsan jelentkezzen be, aztán vigyük.
Neccesen, de összejött minden, fólia nélkül megjelentünk délután 3-kor. Egy kört futottam a vonóhorogért, mint kiderült fel kell rakni, mert fotózzák. Ezen kívül mindent tökéletesen rendben találtak, az autó gond (és mindenféle felkészítés) nélkül megfelelt. Az emissziós mérés is kifejezetten jó eredményt hozott.

Hiába nyomkodtam, nem klattyant...két hétig így kulccsal nyitottam, zártam az autót, de hamar kiderült, hogy ez nem passzol a mindíg máshol járó gondolataimhoz. Ugyanis rendszeresen bennehagytam a kulcsot az ajtóban, aztán persze kerestem, hogy hova tettem.
Úgyhogy nekiláttam, hogy kiderítsem a működésképtelenség okát. Mikor szétpattintottam, örömmel láttam, hogy a hiba önmagáért beszél, nem kell keresgélni. Egyszerűen leesett a nyomógomb az áramköri lapról.
Nem is vacakoltam, visszaforrasztottam. Alkohollal jól átpucoltam az egészet, beleértve a nyomógomb gumiburkolatát. Sőt, főleg azt, mert valami rettenetes ragacsos kosz jött belőle. Úgy nézett ki, mintha az a fekete nyúlós koszkeverék ette volna meg a forrasztást. Úgyhogy szépen kitisztítottam, majd mivel az egész gumit is ragacsosnak találtam még szappanos vízzel is átmostam. Ezután már nem ragadt. Összeraktam...ééééés...semmi. Kezdtem aggódni egy kicsit.
Aztán bevillant, hogy ez tuti, hogy szivatás, most röhög rajtam a verda :-) Elmentem, vettem két CR2016-os elemet, és beletettem. Láss csodát, működik!


Végre nagy nehézségek árán sikerült beszereznem a kinézett fejegységet, egy Clarion CZ200EG-t. Kábelen vezetett USB csati, zöld háttérvilágítás, megfizethető kategória, tűrhető hang. Kicsit minőségérzetben többet vártam. Alapvetően szép kivitelű, viszont kellemetlen a gombok nyomáspontja. Lehet egy fejegységnél nem ez a fő szempont? No lényeg, hogy színben illik a beltérhez. A zöld árnyalat kicsit eltér a többi zöldtől a beltérben, de legalább zöld. És működik, és fogja az összes rádió állomást. Vagy ezek sem fő szempontok? A gyári rendszerből egész jó hangot hoz ki, persze a mélyek teljes mellőzésével...de ez már a hangszórók hibája. Hozzáteszem a Bass-G mélykiemelés egész használható, nem az a zörgő vagy elkent puffogás az eredmény. A gyári hangszórókból kihozza a maximumat, a közepek és magasak szépek, pontosak, tiszták. Egyelőre ennyi nekem elég is zenei téren, egy autóba ennyi kell.




Voltam ma Zolinál (TZoli155) Tatabányán, beépítettük nála a két feljavított Hella fényszórót. Az egyiket én boltoltam még néhány hete egy autólámpástól, beragadt készlet volt. A másikat Zoli "szállította".
Mindkettőn elvégezte a megfelelő módosítást, a gyárinál minden szempontból jobb távtartókat tett bele.
A "know-how".t is megmutatta, de az titok :-) Akit érdekel hogy mi a trükk, javaslom javíttassa fel a lámpáját Zolival, meg fogja tudni. Aztán meg látni fog, nem is akárhogy! Ha helyére van téve a 146 lámpája, és persze gyári a lámpatest, akkor bizony lehet vele látni is.

100e együt megtett kilométer...már megérte az egészbe belevágni. Ha holnap nem indul be többé akkor is azt mondom jó autót vettem 2007-ben. Mára elszállt minden kezdeti aggodalmam, mára már nem érdekel, hogy valójában mennyi kilométer is lehet benne (pedig mostmár asszem tudom). Egyszerűen bizonyított. Igen, már kicsit öregszik, de nem látni rajta. Mindenhova elvisz, mindenhonnan hazahoz, és közben mindíg ugyanazt a rendíthetetlen magabiztosságot sugározza. 11 éves lesz idén, mégsem öregautós. Bárhol tud elegáns lenni, stílusosan lazán gurulni, és lövedékként süvíteni. Passzol az öltönyhöz, a farmerhoz, és még a susogós melegítőhöz is. Új csodákból is vágykozva nézik, mert ez nem csak egy régi prémium autó. Nem a jelvénnyel kérkedik, hogy mutassa mit szeretne venni a tulajdonosa ha egyszer gazdag lesz.Időtálló, egyéniség, ami áhított újszerűből egyszercsak áhított veteránná fog változni még így dízelszívvel is...
Mióta bejött az esős/sötét idő, állandóan bosszankodok, hogy az ablaktörlő úgy töröl, hogy mikroméretű vízcseppecskékkel teríti a szélvédőt. Mintha atomjaira robbantaná a rajta lévő vizet. A fényszóró meg ugye gyenge, az első szembejövő autó fénye ahogy szóródik a sok kis vízcseppen, máris nem látok semmit...de konkrétan semmit.
Na ezt ma este 7 kor untam meg amikor 60-nal belegázoltam egy pocsolyába amiről nem is sejtettem hogy ott van.
Irány a Praktiker (az volt nyitva). Leszedtem a lapátokat és bementem velük. Nem volt nagy választék, egyedül egy bizonyos Aqua Blade márkájú olasz feliratú cucc volt darabonként és megfelelő méretben kapható. Mellémég egy vagyonért adták, de nem érdekelt, már a "mindegy csak törölje le valami azt a sz.rt" stádiumban voltam. Úgyhogy két rossz műanyagért otthagytam majd 5e-t...Közben eszméltem, hogy ez nem hagyományos ablaktörlő, hanem az az egybegumi fajta mint az új autókon. Nem túl szép, ellenben két óriási előnye van:
TÖRÖL!
És elspriccant felette az ablakspricni :-))
Kész főnyeremény, bár kinézetre nem tetszik túlzottan.
Az alábbi kép illusztráció :-) 45cm-es és 53cm-es kell a 146-ra!

Beépült a rengeteg alkatrész az autóba. A hosszbordás szíjtárcsa tanulságos állapotban volt. Nem csupán repedt volt a gumiágy, hanem el volt szakadva, és el is fordult egy bő centit. Mozgott az már mindenfele.
A vezérműszíj állapota nem volt vészes, de az összes görgő és a vízpump is már hangot adott. A hosszbordás szíj nagyon repedezett volt, a műanyag görgői rendesen vállasra kopva. A hosszbordás szíj (és a szíjtárcsa) kivételével még valamennyit bírt volna, de biztosan nem futja el egy vezérléscserével a gyárilag specifikált 120e-t.
80e a reális.
A fékek élettartama is 90e km. Ezalatt semmit nem kellett hozzányúlni, most viszont minden csere. Új tárcsák (RH és Remsa) és új betétek (Jurid és Textar) előre, hátra.
Az autó most még halkabbnak tűnik, viszont a fékek még nincsenek beedzve, kicsit még nyúlósak. Remélem hamar beszoknak a helyükre és harapnak ahogy kell...
0
543
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Zenebutik
- 155
- Coffee - Minden ami kávé
- Forma-1
- Alfa történelem, híres ...
- Spider
- Filmek
- Alfa tuning
- AlfaCity 2025 - július ...
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV