Tagok >> WarbiRunner (Gyuri) >> Blog
Ma meguntam a rohadó sárvédő látványát, nekiálltam kicserélni. A múltkor Tatáról hoztam egy színhelyes hibátlan gyári darabot, apró felületi karcok, horzsolások vannak csak rajta, azon remélem egy polír segít majd.
Ráment a délutánom, de kicseréltem :-) A 2 évvel ezelőtti kasztnis munka összes hibáját "feltártam" és javítottam...közben kissé szidtam, mert 5 perces melókat spórolt el, nomeg néhány csavart... és a sárvédő alapozását, merthogy 2 év alatt nem kéne lerohadnia egy normálisan alapozott fényezett új elemnek akkor se ha u.gy.
Szépen megcsiszoltam a lökös tartó "létrákat" és lefújtam cink spray-vel. Ha már le volt bontva a balolodal, kicseréltem a légszűrőházat egy hibátlanra (szintén Tatáról hoztam), plusz kicseréltem egy-két csavart.
És vééégre! A gyári sárvédőt be tudtam úgy állítani, hogy az illesztési hézagok szép gyáriak, nem fér be az ujjam az elemek közé. Az első ajtó - sárvédő hézagot beállítottam, és minden a helyére került. A lökhárító is szépen követi a sárvédő ívét, és minden csavar betalált a helyére. Fele hiányzott, alul egyetlen 8-as csavar se fogta..
A ködlámpa is rosszul volt beépítve, azért volt 1 centis hézag előtte. Új csavarokkal ez is a helyére került. Még a dobbetétek is tök jól bementek a helyükre. MIvel rámsötétedett, a jobboldali dobbetét holnap kerül be. De most öröm van, nagyon masszívan egyben van most az eleje :-)))




Jorjie-tól kaptam egy eredeti gyári rádiót. Az autóban eleve ilyen lehetett, mert a beépítő keret benne van, alulra pedig látványosan utólag került bele egy törött fülű pakolódoboz.
Reggel 2 perc alatt bepattintottam a helyére a szerkezetet. Be kellett dugni, majd betolni a helyére.
Bekapcsoláskor kiírja, hogy ALFA :-) És RDS-t is tud. De a legfontosabb, hogy eredeti, gyári.

A múltkor gázolajszagra és az autó alatt egy apró tócsára lettem figyelmes. Hamar megtaláltam a hibát, a résolajcsövek némelyike gázolajtól volt nedves, egy pedig látványosan engedte az anyagot. Vettem 1m új résolajcsövet (Gates) és reggel levagdostam a régit, feltettem az újakat. Most minden OK.
Eddig az égvilágon semmit nem kellett az autóval mókolni. Indul, megy, fékez, kanyarodik. Mondjuk nincs agyonhasználva, de ez így bíztató. Csak hogy lesz ebből így blog?
Ma gondoltam lesz egy bejegyzés. -13 fokban indítás reggel, ez jó sztori lesz. Végülis jó. Izzítás végigvár, kulcs elfordít, pici koromfelhő, motor jár. 1 perc állóhelyben melegítés a dúsító hiánya miatt, és ennyi. Holnap direkt felkelek hamarabb, megpróbálom -18 ban, azt mondják annyi lesz...mert ez így nem sztori
Jóideje hallatszik egy zavaró zörgés morgás a vezérlés felől. Hidegen inkább morgás, mint amikor egy műanyag lemez rezeg. melegen pedig mintha a húzócsapágy szólna a kuplungban....csak persze nem hallgat el kupplung kinyomásra, és a túloldalról jön. Bizony a generátor csapágy volt. Kicserélték mindkettőt, a belét esztergán "megigazították". Plusz cserés volt a szíjtárcsa is, a szabadonfutója be volt állva de teljesen. Ennyit a generátorról, meg 42e Ft-ról :-S
Egy biztos, szép tiszta hangja lett megint az autónak, egy csomó mellékzörej megszűnt.
A jobbelső lengőkar egészen pontosan 33e km alatt megadta magát. Unixos "erősített" lom volt, soha többet ilyet. Vettem egy nagy levegőt, bementem a szalonba és rendeltem egy igazi gyári csomagolásos gyárit. A szerelőm Sanyi berakta, beállíttatta a futóművet, én meg reménykedek, hogy ezzel egy darabig nem kell kínlódnom.
Mellesleg megoldódott a bizonytalan kormányzás probléma is a futómű állítással. Egyre jobban hajlok afelé, hogy csak gyári alkatrésszel szabad egy autót szervízelni, kerül amibe kerül. Vicces, hogy hátsó lengőkarcsapágyak is voltak cserélve nem olyan irtózatosan régen, de határon van a hátsó futómű összetartása is. Úgy, hogy főleg pályán használom az autót.
A zöld TD a Kinga autója lett, előre láthatólag városban fog teljesíteni, évente kb. 5000km-t. Ezért is választottuk. Városban kis fogyasztás, egyszerű, olcsón fenntartható szerkezet. Eddig jó választásnak tűnik, szinte hibátlan a 15 éves járgány. Mégiscsak autó méretű autó, ennyi vas még városban is kell. Szép. Ez vitathatatlan, és a kellő komfortot is megadja. Jó..sajnos klíma nincs benne, ami viszont ennyi idősen inkább csak egy hibalehetőséggel kevesebb.
Ma azért átesett egy kezdő szervízen:
-új termosztátot kapott (BEHR-Italy)
-a hűtővizet is beállítottuk -36 fokosra, kapott frisset
-kapott egy szelep beállítást a megfelelő méretű lapkák berakásával
Egyben átnéztük az autót alulról is, teljesen korrekt. A katalizátorról a külső burok már lerohadt, de van még egy burkolat, ez még évekig jó lehet. Máshol lényeges rozsda nincs.
Volt alvázvédve, így teljesen egyben van alulról is. A kezdet nagyon bíztató.
Ami még első körben hátra van az az adagoló átnézése, illetve a dúsító funkció beállítása, ugyanis hidegen 900 az alapjárat, melegen meg 1100...
Megvettük a zöld TD-t alufelnikkel nyárigumikkal. Hogyan legyen neki téligumija? Hát úgy, hogy megkapja a JTD-ről a még bőven használhat Conti garnitúrát az acélfelnikkel, a JTD pedig kap télire is 15-ös alufelnit, új gumikkal.
Trencsik Roland bontójából így el is hoztam 4 tojástartós felnit...amiről itthon derült ki, hogy ilyen állat nincs, ez 156 felni 4 csavarlyukkal. Vagy valami kis sorozat, rendelhető extra, vagy utángyártmány. Az ET-je is eltér, és 6" helyett 6,5"-os. Télire....
Felrakattam rá az akciósan szerzett 185/60r15 Vredestein Snowtrac 3 gumikat éééés....gyönyörű! Nagyon szép, jóll áll az autónak, hogy kicsit kinett van a kerék pereme. Valami azért nem 100-as, mert túl érzékenynek érzem a kormányt. Kicsit hagyom még kopni az új gumikat, lehet csak ennyi, valamint engedtem a nyomásból, beállítottam a nálam szokásos 2,45-re.



Két hete történt, hogy Budapestről hazafelé nagyon hangos volt az autó. Több fórumtárs tippelt porlasztó hibára, de engem nem hagyott nyugodni, hogy miért hidegben hangosodik, és erős emelkedőn miért halkul. Titkos tippem volt a katalizátor, szerintem hidegben nem működött, és lassan eltömődött.
A kipufogós megerősített, szerinte csoda hogy beindult az autó. A javítás óta a fogyasztás ismét 7l alatt mozog (legutóbb a korábban szokásos 6,8 jött ki), csendesebb is a járgány, és fantasztikusan élénken reagál a gázpedálra. Kaptam egy jópár paripát ismét.
Semmi különös mostanában...
Lecseréltük az olajat, kapott új szűrőket, nomeg egy új olajleeresztő csavart, mert az már csak úgy jött le, hogy egy csavaranyát rá kellett hegeszteni. A kiegyenlítő tartály cserével mostmár megvárom míg lehasal a termosztát teljesen, már én látom a mutatón, hogy ez következik. Mindegy is, vagy 100e km-t elgurultam a legutóbbi csere óta.
A hangossága lehet csak üzemanyag gond volt, a Shell "megviccelt" a Diesel Extra termék kivezetésével. Olyan gyatra lötty volt, hogy otthon étolajból jobban kutyulok. Persze a Fuel Save új termékből csodás módon kevesebb fogy, és halkabb vele az autó. Tényleg nem rossz az új amúgy, de ez nagyon tisztességtelen húzás volt, hogy így megbutították a Diesel Extrát a bevezetés előtt.
Az autót még a tél előtt össze szeretném rakatni egy kicsit. fel kéne tenni a gyári balos sárvédőt, a múltkor beszerzett hibátlan légszűrődobozt. Minden rögzítést és csavart pótolni szeretnék, és fényeztetni ahol kell. Csak tudnám letenni néhány napra...


0
481
Fórum
Friss topicok
- Filmek
- 164-166
- Giulia
- Coffee - Minden ami kávé
- Spider
- Alfa történelem, híres ...
- Zenebutik
- Adok-veszek
- 155
- 156
Tagok
Új tagjaink
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV
- szana8