WarbiRunner (Gyuri) - főkép
>> SzervizAlfa 146 1.9 JTD // 2013-05-22

Az alábbi képen a kis összeállítás amivel a nyomásszenzor feszültségét lehet mérni.
A kábel felrakáskor nagyon figyelni!!
Előbb a CR szenzorra dugjuk a késes csatikat:
1-es lábra megy a fekete (GND),
2-es lábra a piros-fekete (Signal)
3-mas lábra a piros P betűvel jelölt (Power 5V)

Aztán a tüskesorra ugyanígy egyeztetve a lábkiosztást rádugjuk az autó saját kábelét, ami eredetileg a CR szenzorra ment.

A zöld kis csatlakozón egyszerű Volt mérővel mérhető a nyomásszenzor jele.

>> SzervizAlfa 146 1.9 JTD // 2013-05-08

Egy ideje húzódik az olajcsere, Sanyi, akihez hordom az autót nem tudta beütemezni, gondolom van munkája bőven. A Selénia Rallyra már nem akartam majd 1 éves és 13e-t futott olajjal nekiindulni, főleg hogy hajtósnak ígérkezik az oda és vissza út is. Úgyhogy öcsémék aknáján lecseréltem. Igazán nem egy említésre méltó esemény, csak nekem volt szokatlan így pár év után megint magamnak cserélni az olajat. A Wartburgon cseréltem utoljára, akna és emelő nélkül a füvön. Majdcsak cseppmentesen. Hát ennél ez nem megy, a kezem se fér alá, úgyhogy akna kellett. Hagytam vagy két órát kicsepegni, bele is ment szépen a névleges mennyiség. Végülis a zsebemben maradt egy olajcsere ára, majd elköltöm lengőkarra vagy kuplungra :-)

>> AutóápolásAlfa 146 TD // 2013-04-27

A múltkor annyira megfogott a szép zöld szín mosás közben, hogy gondoltam kipróbálom az egyik Alfás rendezvényen kapott Sonax Extreme termékmintát rajta. Ugyanis mosás alatt szép volt, de ha megszáradt, már nem csillogott olyan szépen a fényezés. Alaposan áttörölgettem a mosókesztyűvel az autót, szép szakaszosan haladtam. Áztatás, mosás, öblítés. Van ahol kétszer is átmostam, mert látszott hogy még fakóbb, porosabb. Az eredmény tényleg szép. Az igazi egy full polír lenne, de így is látszik, hogy mennyire szép ez az öreg autó.

>> AutóápolásAlfa 146 TD // 2013-03-04

Itt a jóidő, hát lemostam, kitakarítottam a "zöldet", jól lecsapattam az alját. Szép így tisztán, egyre jobban tetszik ez a sötétzöld szín. Napsütésben nagyon jól mutat. Az egyik csomagtér teleszkóp megérezte a melegedést és rájött a tavaszi fáradtság, úgyhogy azt gyorsan ki is cseréltem. Egy rendes szőnyeggarnitúrát is megérdemelne már...

 
>> SzervizAlfa 146 1.9 JTD // 2013-02-23

A fekvő elrendezés miatt félig eltolt pozícióban lévő hengerek nem "szemben" dolgoznak egymással, az így fellépő nyomatékok eredménye a "bubu".
Mitől ad ilyen hangot egy soros négyhengeres dízel? Kiegyensúlyozatlan nyomatékok lépnek fel mondom én nemes egyszerűséggel...persze miután más lehetőség már nem nagyon van, olvasgattam, mértem, élőadatot rögzítettem és félrevezettem saját magam.

Egyrészt zavar ez a hang, másrészt elkezdtem keresgélni a kuplung jobbá tételének lehetőségeit. Eljutottam a SMF konverzióig is. Pár videót megnézve a homlokomra csaptam...jééé, ilyesmi hangja van az autómnak. És jéé, 2000 fordulat környékén hangos, aminek környékén van az a bizonyos rezonanciapont amit a DMF hivatott elhangolni alapjárat alá.

Visszanéztem a múltkori mérést, és higgadtan újra értelmeztem. Immár nem azzal a céllal, hogy a négy hengert beleerőltetem a grafikonba, hanem "alulról" építkezve. A Rate normális esetben az 1-es osztásra vonatkozik, tehát kezdjük innen. Az alapjárat 850 1/min. A Rate 895 egység/min.
A csúcsok távolsága egybeesik a 895/850 aránnyal, avagy főtengelyfordulatonként korrigál 10%-ot az ACU.

"A" lehetőség, hogy két porlasztóm pont egyformán rossz, kettő pedig egyformán jó. Vagy két hengerben egyformán rossz a kompresszió. Nem valószínű, ezeknek már feltűnő jelei lennének.

"B" lehetőség, hogy valami más, motor szerkezetén (kompresszió, szelepek stb) kívüli dolog kényszeríti korrekcióra az ECU-t. Az egyetlen dolog ami főtengelyfordulatonként ezt képes megtenni, az a lendkerék. Kiegyensúlyozatlan nyomatékok lépnek fel. Boxerhang...

>> SzervizAlfa 146 1.9 JTD // 2013-02-18

Az autónak egy ideje hidegen boxer motorra jellemző hangja van. Régebben is megvolt ez, akkor még kifejezetten kellemes tónusban, még tetszett is. Most olyan kevésbé tetszetős ez a hang, már nem "egészséges", nem tudom jobban megfogalmazni a benyomást. Nyomoztam ezügyben egy kicsit.

Sajnos korrekciós értékeket nem tud a MES 1.3 se a 8v-hez. A mezők ott vannak, de 0 értékeket ír. Úgyhogy ha spéci eszköz nincs, jó lesz a "kőbalta" is alapon felvettem a "total fuel quantity" görbét hideg motornál. Érdekes, láthatóan ugrál a mennyiség. [Kép1]


Kicsit el voltam veszve az x tengely értelmezésével, fura egy megfogalmazás az a Rate 895/min. Nem egyértelmű, hogy 1 kockányi osztás felel meg 1 fordulatnak, vagy 1 egység, vagy 1 mért pont. Kb az 1 kockányi osztással jön ki az, hogy 4 ismétlődő értékhez jutok.

Az eredmény az, hogy valamelyik injektorom a +-0.9mg/i érték közelében, vagy azon picit túl lehet (hidegen). Ez a Bosch által specifikált korrekció határérték.
Ha jó az értelmezésem, akkor a befecskendezett mennyiség injektoronként (kb. átlag):

1.h. 10mg/i
2.h. 8.6mg/i
3.h 9mg/i
4.h 8.5mg/i

A 0 korrekciónak kb a 8.8mg/i felelhet meg a bio optikai saccográfom szerint :-) Tehát az 1-es hengernek kinevezett valamelyik hengerbe több üzemanyag jut, vagy többet vezérel ki. A többi az a km-hez képest egész jó, +_0.3-ba mind benne van, ha igaz a feltételezésem.

Vagyis valami oknál fogva több gázolajat vezérel ki az egyik hengerhez az ECU az egyenletes járás biztosítása végett. Első konklúzióm a dugulás volt.

Erre jó lehet a résolajteszt, amit el is végeztem. Egy ideje próbálom összeszedni a kellő alkatrészeket a méréshez, csak a legegyszerűbbre nem gondoltam, Józsibának az utca végében VAN kész eszköze hozzá. Úgyhogy kölcsönkértem és gyorsan megmértem a hengerek résolajveszteségeét. Józsibá' azzal adta ide, hogy "úgyse fogsz látni semmit". Hát lássuk:

A mérés maga nagyon egyszerű, a lenti képek mutatják a menetét.
Az eredmények, valódi hengersorrendben:

1.h. 13ml
2.h. 12ml
3.h. 12ml
4.h 11.5ml

A mérés ideje 1perc55másodperc, szintén hideg motornál.
Konklúzió: Józsibá öreg róka, igaza lett, semmit nem tudtam meg. Illetve annyit, hogy 2 perc alatt 12ml az alapvetően igen jó érték. Ha ezalapján "tippelni" kellene az 1. henger porlasztóját cserélném ki egy próbadarabra.

Pillanatnyilag több ötletem nincs miként lehet közelebb jutni a megoldáshoz. Józsibá szerint az idő és a km megoldja majd :-) Nem várnám ezt ki..

>> SzervizAlfa 146 TD // 2012-12-13

Mára minden összejött. Lett olajam, szűrőm, időm, és a szerelőnél üres akna. Reggel 8-ra várt olajcserére. Mivel reggel -11 fok várt, gondoltam időben elindulok, és egy kis kerülővel megyek, hogy rendesen átmelegítsem az olajat. Irány a Panoráma út. Szerencsére szórva nem volt, úgyhogy ahogy számítottam, szépen letaposott havas út várt. Egyszer végigmentem rajta óvatosan, mintegy pályabejárásként. A végére a vízhőfok elérte a 80-as osztást. Közben próbálgattam a féket, kormányzást, néha leellenőrzöm az autót, ne Kingánál esetleg vészhelyzetben derüljön ki ha valami nincs rendben.
Az út végén megfordultam, és jött az élményautózás. A Wartburggal itt mentem az utolsó élménykörömet mielőtt elvitték tőlem, szintén télen. Mondhatom azt, hogy a TD most engesztelt ki...nagyon precízen végigjött, porzott mögötte a hó, szépen semlegesen sodródtunk minden kanyarban. Semmi túlzás, azért nem rally tempó volt, csak egy jó kis tempós autózás hóban. Szóval ez is tudja...
A szerelőhöz 8 után picivel megérkeztem, lecseréltük az olajat. Mobil Super 2000 10w40 diesel került bele.
A guminyomást is beállítottuk, mert fékezéskor éreztem egy kis bizonytalanságot. Jól sejtettem, 2 alatt volt minden gumiban a nyomás, és 2 tized különbség volt a jobb és bal első közt.

>> SzervizAlfa 146 TD // 2012-12-02

Csak hogy ide is gyűljenek a bejegyzések. felkerült a télikerék garnitúra az autóra. Ami miatt érdekes, hogy Nov.30-án raktam fel, és nem (csak) lustaságból, egyszerűen az ősz elmaradt. Semmi nem indokolta a cserét eddig. A szélvédőmosókat pedig ma téliesítettem mindkét autóban.

t
 
>> EgyébAlfa 146 1.9 JTD // 2012-11-12

Hugomék Alfáztak egyet, pár szép kép is készült.

 
>> SzervizAlfa 146 1.9 JTD // 2012-11-12

Pontosan két évvel ezelőtt hallottam utoljára a rémisztő hangot. Gondoltam az első részben legyőztük a gonoszt, de a 21.sz. minőségi autóalkatrész gyártása megírta a folytatást. A főtengely szíjtárcsa 50e km elteltével ismét rettenetes csörömpölésbe kezdett. Napra pontosan 2 év telt el a cseréje óta. A hang ugyanaz, a szétszakadt gumiágy már nem fogta össze a tárcsa külső és belső felét, fém a fémen csattogott. A számlán lévő termékkód szerint Akron tárcsa volt (visszakerestem), de az alkatrészen semmiféle jelölést nem találtunk. Hívjuk tehát noname-nek inkább.
A csere alkatrészt az Autómérytől (Fiat szalon) szereztem be, gyári alkatrész.
Az alkatrészeket megvizsgálva lett egy teóriám. A hibás tárcsán 4 mély súlyozó furat van közvetlen egymás mellett, míg a gyárin 2 sekély pötty. Vajh miért? A noname vajon mennyire lehetett kiegyensúlyozatlan, ha majdnem át kellett 4-szer fúrni, annyi anyagot ki kellet venni? A gumi anyaga is gyenge minőség lehetett, de szerintem kiegyensúlyozási gondok is hozzájárultak a gyors széteséshez. A korrekció nélkül ennyire ütő alkatrész nyomaték alatt is megtartja a kiegyensúlyozott állapotát? Szerintem nem feltétlen. Emiatt is zakatolt olyan rettenetes módon mikor a gumiágy már végigrepedt. Leszerelése előtt láthatóan kóválygott. Összefoglalva, szerintem a folyamatos kis ütések szétszaggatták az amúgy sem túl minőségi gumit.
Tehát szíjtárcsa vételekor én nem annyira a márkára helyezném a hangsúlyt, hanem megnézném, hogy mennyi kiegyensúlyozási korrekciót kellett végezni rajta, vagyis hány és milyen mély furat van hátul a külső gyűrűn. Ugyanis oké, hogy a külső gyűrűből anyagot vesznek ki, ezzel egyensúlyoznak, de senki nem állítja, hogy a külső gyűrű miatt üt az alkatrész...