- főkép
>> SzervizAlfa 33 BoxerWagon // 2009-04-17

A zárműanyag-részekről szépen elillant az oldószer, jöhetett a ragasztás omegája: a nagy kezdeti összenyomás...
Sajnos az elem és a törés formája sejtette a véget: hiába a jó ragasztó ha nem lehet összenyomni eléggé :-(
Annyira rossz sem lett, gondoltam egy próbát megér...
Hímestojásként összeraktam, a himbát jól megzsíroztam, de már az első nyításoknál látszott, hogy nyílik szét a ragasztásnál :-(
Viszont pozitívum, hogy ennek ellenére nyoma sincs a korábbi bajoknak, amikor is kulcs szépen fordult csak a zár nem nyílt...
Elsőre nyit-zár, annyi bibivel, hogy most meg a kulcs a bedugása után csak kis igazgatást követően fordul el (szerintem ez eddig is így volt , csak nem figyeltem a nagyobb baj miatt) de amint ez összejön, a zár egyből nyit , vagyis ki merem jelenteni, hogy innentől a kulcsszár megjavításával tökéletessé tehető!
(a repedt műanyag látszólag tökéletesen műxik, de azért a biztonság kedvéért átoperáltatom a hátsóról, csak amíg a tervet nem csinálom meg, nincs pofám keresztfater elé kerülni :-p )
Szintén hátravan még az ajtólemeznek egyik kétségbeesett nyitási kísérlet alkalmával elszenvedett, alig észrevehető sérülésének kihorpasztása :-P

Feladat továbbra is: 1 központi zármotor beszerzése!

Ablaktörlőmotor: semmi haladás vezetékrángatás és kormánykapcsoló-WD40ezés után, töröm a fejem rajta...

A karbibeállítás viszont jónak tűnik napok után is, például az eddig csak a kipuffnak tulajdonított pattogás is mérséklődött motorféknél.

Újabb csapás: az övem nem megy vissza magától, korábban csak elő-előfordult kiakadás, de ez most már tartós, lassan tenni kell ellene valamit...

És persze a lényeg: lassan jöhetne a lakatosmeló, illetve az elkövető kiválasztása...
Mindenesetre a szokásos inverz módszerbe kezdtem, azaz visszafelé nézem a fázisokat, elsőnek így megnéztem, mettől-meddig kell majd festeni a lakatolás után...
Legközelebb kiszámolgatom az anyagigényt, megnézem mit kell kiszedni az igényes illeszkedéshez és hogy kell-e ekkora felülethez festő, vagy lefújjam én sprével :-)

>> SzervizAlfa 33 BoxerWagon // 2009-04-16

Otthon nekiugrottam a zárműanyag-ragasztásnak: erre a célra PÁLMATEX-et favorizálom, aminek az alfája :-) a sikeres oldószer-elpárologtatás, jobbnak láttam a repedt részt letörni. Nitrós mosás után megkentem a darabokat és hagytam száradni...

A mai napra - lévén a kocsi nem is zárható - nem terveztem autózást, aztán mégis délután elszaladtam vele az internet-modemet leadni...
Hogy ne legyen hiábavaló a kiruccanás, a végén leálltam kicsit a motort bütykölni: a legutóbbi módszer nem volt túl hatékony a karbibeállításra, nem sikerült a 4 működő hengert beállítani, ezért kicsit radikálisabb módszert választottam.
Elzártam valamennyi hengert és mindkét oldali fojtószelepet és onnan indítottam.
Lényeg a lényeg: sikerült, legalábbis megfelelő alapjárat mellett ment minden henger, bubogás és egyéb jelenségek nélkül. Tartottam egy próbakört a délutáni csúcsban és meglepően jól muzsikált! ;-)
(majd meglátjuk a tartósteszten, elsőre mindenesetre meggyőző volt...)

>> SzervizAlfa 33 BoxerWagon // 2009-04-15

A Húsvéti és az utána következő keddi autómentes nap után ma végre autózás - és ezzel karbibeállítás-tesztelés következett.
Eredmény röviden: JÓ bővebben: NEM JÓ! :-(
Végül is megy, de durrog, méghozzá a 3 féle durrogás közül
(1. robbanásszerű a gyújtástól - ilyen csak 1x volt, amikor kuplung-munkahenger csere után fordítva ment vissza az elosztó :-)
2. érces pattogás a tömítetlen kipufogótól - ez meg kb. 5 éve folyamatosan van, ismerem...)
a 3. számú volt, az elégetlen benzinre jellemző "bubogás" gázelvétel után. Sajnos nem volt időm megállni állítgatni, de nagyon bosszantott...

A zárral sem voltam elégedett: lekötve a rossz J1 központizár-motort még mindig akadósan nyílt, egyre inkább azon filóztam, hogy ez nem lehet csak a kulcszártól...
És a nap végén - pont a garázsba indulva - beugrott:
1. a kocsi eddig nehezen nyílt kulccsal,
2. volt egy durvább dolog: ha gombbal magamra zártam belülről,akkor nem volt pardon: nem hogy nehezen nyílt, de szét kellett szedni az ajtót, hogy ne a jobb oldalon kelljen kiszállni!!! Márpedig a gomb csak a zárat kezeli, semmi köze a központihoz vagy a kulcsoshoz!
Gyorstesztként gomb le és ahogy vártam: ajtó beragad, próbáltam kulccsal kinyúlni, de nem nyílt, sőt újabb szomorú tényre derült fény: a vadiúj műanyag lefogató is el van repedve, azaz ettől a feszegetéstől megy tönkre, nem "magától" :-(
Valahogy belülről molesztálva kipattant a zár, kiszereltem. Látszólag minden rendben, kicsit lötyög, ettől szorulna? Mellé tettem hasonlítgatás végett a bontós hátsót, ezek viszont csak távoli rokonok, minden apróság egy kicsit másként áll, gyorsan ki a J1 zárat, az legalább ugyanolyan, még ha tükörkép is...
És akkor, ott, fél perc nézegetés után majdnem felordítottam: a problémás B1 zárból a lelkét jelentő nagy huzalrugó HIÁNYZOTT!!!. Önmagában eddig azért nem tűnt fel, mert valami "szerelő" egy, nagyjából a szellőzőgépházat mozgatókhoz hasonló filigrán anyagú, hosszúkás henger alakú rugóval pótolta, persze "műszakilag" kifúrta-bevéste hozzá az alkatrészeket :-(((

Túlesve a sokkon, a bontósból áttettem a gyári rugót, a repedt műanyagot levettem, a zárat beszereltem és amit lehet leteszteltem: külső-belső kilincsre, gombra, illletve belülről, a gombbal üzemeltetett központi zárra tökéletesen működik!

Baromira sajnálom azt a műanyagot, megpróbálom megragasztani (ha mégse sikerül, akkor - kicsit macerás a kárpitbontás miatt - az én hátsómból is áttehetjük)
viszont megnyugodtam, hogy mégsem ment kárba az 1000 Ft: a rugó miatt mégis szükség volt arra a hátsó zárra! ;-)

folyt köv...

>> SzervizAlfa 33 BoxerWagon // 2009-04-11

Pedig minden jól indult:
lehet, hogy csak önámítás, de határozottan azt éreztem Nyék felé, hogy gyorsításkor elmarad a dadogás, azaz kap levegőt a tank, feltételezve hogy eddig a vákuumal volt a gond.
A zárműanyag-transzplantáció 2 percig se tartott, bekerült a himba alája, látszólag első osztályú: beszerelve ért az első "pof", ugyanúgy nehezen nyit, sőt már a záráskor is próbálkozni kell :-(
Átnéztem a zárat, látszólag semmi nem szorul rajta, be is olajoztam, de nagyjából ugyanaz.
2 dologra tippelek:
1. a J1 központizár-motor "darál" egy ideje, lehet hogy ő akadályozza meg a sima nyitást
2. a kulcszár csúszik vagy mi, és nála játszódik le ez az "elkapja-nem kapja" játék.

Az ablaktörlő-motor viszont működik, erről viszont elfelejtettem megkonzultálni egy fontos infót: először a végállás ment el belőle, utána már egyáltalán nem törölt :-(
A motort mindenesetre visszaszerelem, aztán megpróbálom a magam eszközeivel (sarutisztítás, vezetékrángatás, WD40-elárasztás) működésre bírni.

Késő délután tudtam megint bütykölni a garázsban.
A tankbetöltővel kapcsolatban úgy döntöttem, hogy mivel a másik bilincset pár perc alatt leoldom, ha kell, ellenben visszatenni ezt sem tudtam, egyenlőre nem bántom. Lehet, (szinte biztos :-) hogy a vége kapkodós lesz, de most már előbb elkezdek "szakember" után koslatni, nem hiszem, hogy együtt a meló előtt ne tudnánk szétkapni a tanksapka-elemet, csak számolni kell a plusz időigényével...

Nekiláttam viszont a J1 központizár-motor cseréjének.
Lekötve azt az ajtót valamivel jobban boldogul a kulcsos B oldal, de még így sem az igazi :-(
Korábban egy haver adott egy doboznyi (3 db) szerelgetésből megmaradt zármotort, biztosra állítva, hogy 1 jó belőle... Sajnos hülyeség volt vakon bízni bennük, illetve nem kipróbálni őket már jóval ezelőtt: kettő teljesen halott, egy pedig - amelyik pont előre, kulcsos-zárhoz való ötvezetékes - bizonytalanul teszi a dolgát, ha megindul, akkor is fordítva, mint kellene :-(
Egyenlőre a J1 ajtón sincs most burkolat, csak behúzó és a zármotor is hiányzik, gombbal zárható belülről - remélem nem sokáig... Legvalószínűbb, hogy bontóból szerzek zármotort, de felmerült, hogy a már korábban 10.000-ért felajánlott, motort és váltót leszámítva komplett 1,7 IE-t csak elhoznám a keresztapám udvarára - bár ő erről még nem tud :-)

burkolatlan ajtóval kapcsolatos mikrosiker:
a B1 ajtó belsején már régóta hiányzik a kárpit és néha furcsa csattogást hallat az ajtó, eddig azt hittem, maga a lemez rezonál leszedett burkolatnál. Most rájöttem, hogy egy műa. vezeték-gyorszár verődik hozzá és már össze is állt a kép: emlékszem, hogy ezelőtt felszerelt kárpitnál is eljátszotta néha, autópályán nagyon zavaró tudott lenni, de most felszámoljuk végre - legalább ezt ;-)

>> SzervizAlfa 33 BoxerWagon // 2009-04-03

Megnéztem a karosszériaelemesek honlapját , sajnos deklaráltan csak néhány konkrét - főleg ex-szoci -típushoz van alkatrész, azért megkérdezem őket az egyedi gyártásról, elég családias és rugalmas cég. Esetleg a beszerzésre is lehet tippjük. Végső esetben - mivel Józsi úgyis azt javasolta - bepróbálkozhatunk a Lada-dobbal. Úgyis náluk a legolcsóbb és még az is elképzelhető, hogy kézileg igazítani is tudnak rajta - bár a tankbetöltő miatt nem lesz 1szerű feladat :-(

0

Az ajtózárral már kialakult a koncepció: lefúrni a bontóst, kitalálni a nem-szegecses rögzítést - utána pedig a kocsiban lévő lefúrása után alkalmazni is kell a megszületett okosságot - különben zár nélkül maradok :-(
A legjobb volna olyan helyen, ahol bármi szóba jöhető (csavar, menetvágó,stb..) kéznél van, ez elvileg Keresztapám műhelye lenne, de kiköltözött 1-2 falunyira Miskolctól és csak emiatt meg nem akarok kimenni oda.
Legjobb megoldásnak a felügyelt társasházi építkezés tűnik, beszéltem is a lakatossal: fúró van és mivel nem lakom messze , maximum szétszedjük a donort és azt látva másnapra tud magával menetvágót hozni, illetve a közeli csavarboltból kötőelemek is beszerezhetőek.

~0,5

>> SzervizAlfa 33 BoxerWagon // 2009-04-02

Ma délelőtt két megbeszélés között támadt egy kis űr: mivel egész éjszaka rajzoltam és otthon amúgy is pihentem volna, elmentem a bontóba. Az autó még megvolt, ellenben:

- doblemez és műszerfalernyő nem volt
-a J1 ajtó nem nyitható és burkolat van rajta, a B1-ben benne a zár, burkolat nincs - eddig OK - az a fontosabb!

Szétnéztem kicsit belül: hátsó ülés koszt leszámítva hibátlannak tűnt, plüss és osztva dönthető - esetleg majd 1x... ;-)
Kerestem a nekem hiányzó apróságokat, találtam a padlón egy láthatóan a középkonzolba illő, de még nem látott elemet. Hurrá - gondoltam -ez megy a magnó helyén tátongó lyukba!

Visszamentem megbeszélni a zárkiszedés hogyanját : látszik hogy nem egy tömegcikk, kapásból durva 3500-at mondott a srác, meg mellé olyan zöldségeket, mint pl.
"attól függ, központi záras-e?..."
(ti: a zár, ami kell nekem, csak egy "végrehajtó szerv", van rajta X nyúlvány, amiket tolva-húzva nyit és zár. Ezekre a nyúlványokra gyorskötésekkel megy rá a kulcszár, a belső kilincs, a gomb és központi zár, a külső kilincs csak hozzáér nyitáskor, tehát a zár önállóan univerzális és nem mellesleg használtan nem ér ennyit :-p
Gyorsan odahívtam az enyémhez - azon sincs borítás :-) - megmutattam, mily egyszerű a zár + közöltem, hogy pár éve (ami mondjuk már 7 :-p) 1000 HUF volt Nyéken, erre rám hagyta, mármint hogy akkor nála is ennyi lesz :-)

Mint a 33-as zárkiszerelés regionális bajnoka, 1 perc alatt végeztem vele, sajnos a műanyag ezen is repedt :-( A hátsó ajtó szintén jól hozzáférhető, gyorsan kikaptam azt is és összehasonlítottam:
-
# más a külső kilincshez menő nyúlvány és minden szegecselve van az alapra
# gyerekzáras - az mondjuk levágható könnyen

+
# az alaplemez ugyanaz , műanyag is van rajta ugyanúgy, sőt: mivel a hátsó ajtón nincs kulcszár, teljesen hibátlan!!!!

Végül döntöttem: a műanyagot is szegecs tartja, de ránézésre lefúrható, szerintem érdemes nekimenni a bulinak ennyiért.

Utána beszéltem a FIAT Miskolccal és kiderült, jól döntöttem: 14-15k körül van a zár, ez kisebb helyen is minimum 10000 lesz - bár lehet, hogy létezik utángyártott is, majd még megkérdezem.

Doblemez-ügyben úgy voltam, hogy ha van gyári belőle,nem fogok fukarkodni a pénzzel: sajnos pont a külső része nem rendelhető, csak az utastér felőli fele. Logikus, hiszen pont ott szokott NEM tönkremenni :-(

Kicsit szomorkás a hangulatom miatta, holnap megpróbálom a leömlőmet készítő alsózsolcai Török vállalkozást felhívni, ők foglalkoznak kasztnielemekkel, szerintem még egyedi gyártás is van - csak kérdés, mi alapján, mondjuk ha azon múlik, otthagyhatom a kocsit náluk 1-2 napra, a leömlő is így készült!

Már távoztamban néztem meg a belső takaróelemet: nem a magnó helyére megy, hanem a kis fiókom helyére és az Alfa Controll kijelzőjének a kerete - lehet hogy egyszer még jó lesz...