- főkép
>> SzervizAlfa 33 BoxerWagon // 2020-02-04

Ez volt 2019!

Akkor immár harmadszor, az idén is megtenném az éves összegzést....Vegyes az összkép, posztolás most sem nagyon volt - szerelés viszont igen! Ebből is volt "nemszeretem" típusú váratlan meló és nem is teljesült minden idénre tervezett projekt - viszont úgy néz ki pontot tettem egy 5 éve húzódó kálvária végére - és ez egymagában is elvinné az évet! ;-)

KASZNI:
Most 5 éve annak is, hogy szabadon rójuk az utakat - emiatt tavaszra mindenképpen tervezek egy alaposabb kaszni-átnézést, nem is annyira a durván javított bal hátsó fertály (ott amennyire megállapítható szépen működnek a dolgok) hanem annak jobbos párja miatt - ott ugyanis csak az átrohadt részeket foldoztuk be anno, ahol pedig akkor jónak tűnt ott egyre jobban jön elő pontszerűen a barnulás...Csavarhúzóteszten egyik ragya sem bukik el - viszont a másik oldalra visszaemlékezve biztosan tudom hogy ezeknél 2-3-4 rétegben találkoznak a lemezek, nem olyan mint egy küszöb ahol van külső meg belső oldal amiket kezelve távoltartható a nedvesség és/vagy lekezelhető... Asszem el kell kezdeni jó építész módjára felmérni a hibákat majd a felújítási fotókból megtervezni a jól irányzott, a leghatékonyabb és a legkisebb bontással járó kezelési módot. MIndezt ha lehet hegesztés nélkül és/vagy nem csak tüneti kezelésként - nem szeretnék az autón többé klasszikus lakatolást, elég volt 2010 és 2013 között...

FUTÓ-FÉK-HAJTÁS:
Ahogy utaltam rá, illetve amiért kivételesen egy posztot is írtam erről Szilveszterkor: az év szerelése díj nyertese - stílszerűen "toronymagasan" :-) - az elsőfutó-projekt lett, mivel egy ötéves kínlódást lezárva állt össze újként ez a fontos része a verdának.( röviden: a donor tornyait szinterezéssel és gátlófelújíttatással újjávarázsolva, a már harmadszor szétváló lengőkarszilentet műanyagházas gyárival (dízelé - emiatt kis okossággal is...) pótolva és megfelelően szerelve állt össze a nyerő konfig, mindössze a toronyszilentekből kellett plusz egy/oldal :-)

Alant olvasható okból tavaly megúsztam a télikerék dolgot, így a régóta tervezett előrelépés (összvissz 2 db 13" acélfelni jó mintájú, de öreg gumikkal cseréje egy 14" gyári alu szettre) sem történt meg az előző télen. (Előtte ősszel tettem egy kétségbeesett kísérletet beszerzésre de a még aktuálisnak gondolt hirdetés-emlékekről kiderült hogy 8-10 évesek :-p) Persze tavasztól-őszig sz..rtam reagálni a felbukkanó ajánlatokra , így megint eljött az ősz...Újra kapkodva keresés - végül B terv lett: donor 14-es dísztárcsás acélkerekekből kettő újszerűvel felgumizva! (Megfogadtam hogy ennek ellenére - annál is inkább mert ezt a 2 gumit csak át kell tenni - nem adom fel a keresést, már több hirdetés is le lett csekkolva - de leginkább a 4-500 km-es távok miatt még nem lett biznisz.)

Ha már felnik: érthető módon a rengeteg melónak és a kilómétereknek köszönhetően ennyivel a feltámasztás után már kezdek némi aggódást érezni a verda, de főleg a RONALok miatt... El is kezdtem ún."kerékőr" után kajtatni- persze csak ide-oda irányítgatódtam és senki nem talált semmit - így T.Lacihoz fordultam. Mije volt neki? - egy gyári szett, kicsit újabb gyártás (1996>155/164) 3 mm-rel hosszabb csavarokkal, el is hoztam próbagaranciával! Hátul kezdtem - AKADÁLY! :-( Elöl jó - húú, hát legfeljebb kettőt lerövidítek - bár nem akartam ilyet az agyban lévő menet védelme miatt, mivel van rá esély hogy csak flexeZni lehet...A próba közben észrevettem hogy lötyög a JH kerékcsapágy - be kell úgyis állítani, le a dobot: a látvány ugyanaz ami sajnos már többször is fogadott, a kézifék önállítója kiugrott a fékpofa fészkéből épp' az osztókörbe lógva -így a kicsit hosszabb csavar pont beleért:-( Sajnos a 26XX oldalas manual erről az árva alkatrészről semmit nem ír, eleve ezért vettem újakat a Nagy Felújításkor jelölés nélkül szétszedettek helyett - erre a komplett cucc berakására is rögtön két ellentétes megoldást találtam a neten! Ez így nem OK, helyretéve simán elforog a kerékőrösi csavar - viszont már többször teljesen észrevétlenül kimászott és elég ijesztő lehetőség hogy a hosszabb csavarral egyszer menet közben befékeződik a kerék :-O (esetleg mivel az egész jelenség a hátsóhíd-felújítás óta van és mind az eredeti, mind cserélt utánállítóval előjött, még bízok abban hogy egy odafigyelve kiválasztott új fékpofa beszerelése megoldhatja a problémát.)

A nyári gumi és a nyüzsgő kupplungszerkezet miatt ritka és csak városban való téli szaladgálások egyikén január legvégén elkezdett reccsenni a váltó, különösen egyesben és hátra... :-O Rögtön levettem hogy akkor kupplungszerelés következik, leállítottam és elkezdtem filózni meg tudom-e a garázsban csinálni? Végül belefogtam, szépen meló mellett minden le-és kikerült majd március idusán levettem a váltót és a kocsi alól is sikerült kilogisztikázni. Visszavontam a vádaskodásom, ez az a Sachs-cucc amit 2005-ben adtam a szerelőnek - viszont 110-120e után a kinyomócsapágy elülső burkolata (+pár golyó) hiányzik, a szerkezet harmadában a lamellák vége letörve - nincs mese, cserélni kell a teljes készletet....Váltó alja érdekesen olajos - miközben sehonnan nem szivárog, illetve a tolatólámpa-kapcsoló egyik érintkezője lejött a kocsi alóli kiszenvedésben
A statisztika (a gyári 15 év és 170e körül semmi hibát nem mutatott, ellenben ez a Sachs 13 év és 110-120e után itt tart) alapján a VALEO mellett döntöttem! Maga az effektív kupplungcsere nevetségesen egyszerű, igazából a lényeg a váltó és a motor szétválasztásával feltáruló csatlakozó részek és maga a váltó ellenőrízhetősége volt! Minden le lett nyalva, csak a váltó 2 hetet állt egy házilagos fürösztőkádban :-) és fényesre lett síkálva - érdekes módon olajat sehol nem engedett csak a valamikor (kupplungmunkahenger?:-) odakerült dzsuva melegedett-csöpögött végtelen ciklusban :-S Cserélve lett a lámpakapcsoló - és a szerelés közben megsérült rotor, illetve forrásponti jeladó-saru. Húsvétra lett kész - de a szerelés alatt rejtélyes módon elment a trafóra menő központi 12V (valszeg a riasztó mókázott!?) majd egy idétlen reverzív szükségmegoldással járva egyszer csak mindenféle relé-és vezetékcserével felvezetett manifesztáción visszatért és azóta is ott van! :-)

A kupplungcsere okán az autó alatt fetrengve vettem észre hogy a nem túl régi és kívülről hibátlannak tűnő első gumik belső éle fémszövetig lekopva!!! Rögtön összeállt a terv: gumicsere alap és esetleg nem lenne célszerű most beépíteni a már megvett állítható nyomtávrudakat - és persze azokat jól be is állíttatni? Dehogynem, sőt: a régik kiszerelése a kupplung-projektet megkönnyítette, az újakhoz pedig csak 1-1 perselyt kellett esztergáltatni. Futómű-projekt után (...és az olasz út előtt) futóművesnél állíttatás - egyedül a kormányközepet nem bírták helyretenni, pedig anno nem volt baj vele...

A balos féltengely belső fémbilincse (vö.: Utolsó Mohikán) is lejött, gyorskötözővel megoldva. A gumicserénél hívták fel a figyelmemet ugyanitt a féltengely hornyából valahogy kipattant külső harang szakadására is :-( - a futóműszerelés során ezt is megcsináltam!

Az első nagyfékek ügye viszont nem haladt semmit - részben azért is, mert egy cartárs nyár végén felajánlotta az annakidején felújitott-de fel nem szerelt és elfekvő - nyergeit , amit én el is kértem, de félbeszakadt a kommunikáció :-(

MOTOR:
végül is végignyomta az évet, közben többek között elvitt Toscanaba és vissza...Az utódmegoldás őrült lassan halad, ezért azon kaptam magam, hogy elkezdtem - úgymond - tekintettel lenni rá, ennek keretében a munka ünnepét egy vezérműszíj-cserével ünnepeltem! Még előtte a kupplungprojekt kapcsán (a motor hátsó felének átvizsgálása és letakarítása mellett) kiderítettem hogy valami barom a kopott AC-lökő-rúdhoz hozzáslankította a bakelitelemet és így hiába van új rudam az nem használható, ráadásul így eltünt a külső oldali "O"-gyűrű - amit pasztázott papírtömítéssel kellett pótolni! (a mostani szlovén pumpához egyébként ez a jobb megoldás, de ha 1X a BCC kerülne fel, ahhoz-addigra már illene gyári bakelitet szerezni! Nyáron utazás előtt cseréltem fagyállót (2018-ban is cseréltem, csak elcsesztem a mennyiséget- így tök híg lett és hazafelé az utolsó fizetőkapunál Szerbiában kigyulladt a piros lámpa!!! ) persze mire hozzáláttam lehűlt a kör, lezárta a hűtőt, úgyhogy végül a kész keverék alig sikerült sűrűbbre az előzőnél :-( Ősszel a kereszttartó jobbos csavarülékében olaj jelent meg - bejátszott arrafelé egy valszeg még gyári vezműtengelyszimmering-csere, a bal oldali már a Nagy Felújításkor megtörtént. A jobbos kitámasztót kicseréltem a donoréra - korban azonosak, futásban viszont feleannyit (se) kapott...
Megkezdődött a karbik - fontossága és összetettsége miatt mégis csak "autó az autóban" - tudományos tanulmányozása, elsősorban az utódmegoldásra fókuszálva - de nyilván egyfajta mozgó laborként tekintettem a beszereltekre, így azokon is történtek beavatkozások...helyesebben egy nagy gatyábarázás, méghozzá a tavaly kihagyott, előtte meg sorozatban 4 éven át abszolvált egri wellness-Karácsony előt: új szívatóbowden, egyik oldali magas úszószint beállítása, hengerek utánállítása gyertyakép alapján, indítórendszer átvizsgálás - mégis a biztató kezdés ( induláskor normális alapjárat/megindulás füstölés nélkül) után Egerben az éjszakáról-éjszakára csökkenő hőmérséklet szépen előhozta azt a botrányosan szar hidegidíthatóságot amiről eredetileg még egy tavaszi ügy kapcsán "Rémálom a Lidérc utcában :-) címmel lett volna poszt.... Az egy hétvége volt naponta mászkálással és a mélypontot szombat reggelre értük el - majd miután nagy nehezen beindult már nem bízhattam a véletlenre hogy hazajutunk-e, ezért egy elég primitív , de hatásos módszert alkalmaztam...Egerben meg sem mozdultam vele, de a végén ott is ez történt: az újra feltöltött akksival (hiába nincs zárt garázsuk, ebben nagyon jó fej a szálloda ;-) utolsó előtti nap legmelegebb szakában beindítva és indulásig jól elosztva 5-6 óránként beindítás/bemelegítés volt a receptje a sikernek...ami erősen relatív, mert mondjuk egy ilyen egyhelyben pihenésbe ez a macera simán belefért de azért normálisnak biztosan nem nevezném a helyzetet... (A paradoxon, hogy a késő ősztől-kora tavaszig időszakban kizárólag pihenéskor kell ezzel szenvedjek, ha meló van reggel megyek-este jövök :-)
Mindegy, a téli be-nem-indulás valszeg valami szívósori szitun (is) kap gellert, remélem ez később elmarad. Persze a "hátha kevesebb is elég" alapon Egerben elcsavargatott karbik/hasztalan szívatózási kísérletek megtették a hatásukat: kiakadt tűszeleppel és alapjárat nélkül jöttünk haza :-p A tűszelep már a helyén, de a korrekt alapjáratot csak ugatjuk, a hideg és a kevés használat mellett nehéz az érzésre beállítás :-( Miután nem is annyira vészes árban mint gondoltam, egy szinkronizátor lesz beszerezve - a használatát pedig nyilván még ezen a régi konfigon fogom tesztelni és begyakorolni ;-)

BELTÉR-KEZELŐSZERVEK:
Már a kupplungcsere alatt kész lett a "raktérablakkeret és vidéke", azaz a roló"sín" (tépőzár-konzol), a toronykupak és annak L alakú konzolja. Szép sima a festés - viszont a legkisebb karcra is előjön a fehér(!) alapozó, nem győztem javítófilcezni :-( Márpedig azok megesnek, mivel a szétbontott- precízen összeszegecselt fődarabok is borzasztó pontatlanul (vagy vetemedett 30 évesen???) illeszkednek a kasznira, már előttem is valaki emiatt sok félrevezető kamu-lyukat fúrt, sokszor az eredetivel átfedésben :-( Roló ügyben viszont kellemes meglepetés ért: a donorénak néhány alsó, visszaragasztható felhasadást (még úgy van! :-) leszámítva csak a szegély volt a hibája, amit kézzel letéptem, majd...ránéztem a szőnyegek piros szegélyeire és egyből meglett a dizány :-) ! (nem uaz. az anyag, de ugyanúgy rosso és a célra alkalmasabb műbőr a kárpitos bácsi kelléktárából! ;-) Egy speckó (rövidebb) pálca még nincs meg - amúgy tök jó kinézetre és a toszkán úton is már élvezhettük praktikumát.

A kormányburkolat és a kormánykerék összeakadására pb_ adott jó megoldást: anno biztonságiból túl összehúztam az oszlopot a kormányművel - pár mm kifelé és máris tökéletes! (nem úgy a kormánykerék - a beállítás után is féloldalas, amit nem értek - a szétszedés előttig soha nem állt csálén... :-o)
A donorműszerfal még ugyanúgy sehogy nem áll - viszont ezt a régit kiegészítettem a donor "rádióhoz" (valójában digitális médialejátszó és BT kihangosító) szükséges részeivel:
-kesztyűtartóban rögzíthető USB-aljzatos kábel a zenecucc hátsó aljzatára kötve + pendrive
-alsó polcokban a gyári hangszóróhelyre beszabott egyedi tartólemezben a magassugárzók
-kihangosító mikrofon a napelleMzőn, AUX kábel a jobbos polcon - viszont anteRna az nincs :-p
Nem szól rosszul, de vannak furcsa rezonanciák néha - így az első dob és a műszerfal mögötti gyári szigetelések pótlása mellett az ajtók kibélelése és a hangszórók rugalmas alátéttel (?) tögzítése is napirenden van.

Hát ez volt "a Óév", és már el is kezdődött az új! :-)

>> SzervizAlfa 33 BoxerWagon // 2020-01-01

Az első futómű kimaradt a "Nagy Felújításból" - nem is történhetett másképp, hiszen először azon támaszkodott az egész verda 3 évig - majd felgyorsultak az események és eközben se idő, se igény nem volt rá - emlékeimben amúgy is teljesen jól működő szerkezetként élt akkor még...

Valóban nem rémlik nagy gond, olyan 2006 körül az alsó végén rögzítetlen gumiharang miatt megadta magát a jobbos gátló - egy bontott tornyot bartereztem, csapágy/szilent-csere és festés után kompletten cseréltem. Később volt egy rejtélyes rugó-ropogás amit először a gyönyörű és ezért sok 33/SW példányra feltett, ET-ben viszont a gyári kerékkel köszönőviszonyban sem álló RONAL számlájára írtam - csakhogy a gyári lemezkerékkel is megvolt :-o
Volt marék golyóként kiszedett toronycsapágy is ebben az időben - de vagy megoldódott - vagy csak megszoktam az állapotot (ekkoriban osztotta meg valaki azt a tévhitet hogy a két torony a gátlót leszámítva azonos alkatrészekből áll, nem kizárt hogy össze lett cserélve valemelyik oldalspecifikus alkatrész)
Végül már a hosszú pihenőt követő első vizsga után bő egy évvel, 2015 novemberében került sorra ez a terület* - és kezdődött a vesszőfutás...(* "ha már ott járok" mottóval bevontam az első kerékdobok környékét és a féltengelyeket is a projektbe-illetve ekkor derült ki hogy folyik a kupplung-munkahengerem)

Maguk a tornyok csak szét lettek szedve és egy angol felújítós oldal fotóiból próbáltam az oldalérzékeny elemeket (alsó rugótányér és a felső, elemekből összerakandó szilent felső tányérja) megnyugtatóan tisztázni. Új, utángyártott lengőkarok szilentekkel és rajtuk új talpasgömbfejek csavarral rögzítve, a hosszmerevítő újraszilentezve-javítófestve, csavarok horganyoztatva. Kerékagyakat szerelőnél "kinyomattattattam" a tengelycsapból- majd új SKF csapágyszettekkel lett összepréselve újból. Karácsonyra némi izgalom árán (a horgOnyoztatás az utolsó pillanatban lett kész / elromlott a bojlerünk / az egyik merevítőnek a kereszttartón lévő csavarján megszakadt a menet :-p) elkészült, elsőre jónak tűnt...

...aztán olyan 400-450 km környékén valami percegni kezdett a váltó mellett - először magamban kerestem a hibát, a féltengely rossz rögzítésére gyanakodva - de hosszas hibakeresés után rájöttem, hogy a lengőkar alváz-rögzítésétől jön a hang: az itt lévő szilent kijött a lengőkarból, helyesebben utóbbi csúszott le a fix gumiről és hozzáért az első köténylemezhez! Nyáron (2016) a horvát út előtt szilentcsere - éjszaka mentünk zuhogó esőben 1000 km-t, de mire odaértünk ugyanolyan volt! Újabb csere következő évben az olasz út előtt - Pécsig bírta! 2018-ban Bulgária előtt már hozzá se fogtam... :-p
Közben az alábbi infók, felismerések és tanácsok születtek:
-nem szabad azt a szilentet meghúzni csak a földön - (ezt úgy mondták,hogy az egésznek ez az oka!)
-az a szilent (talán a lengőkarban lévő eredeti is) fémházas, a gyári szilenteké műanyag (ez TÉNY!)
-sajnos lustaságból hajlamos voltam a kerékfelrakáshoz a lengőkarnál aláemelni - ez addig ártatlannak tűnt amíg a második cserénél azt nem láttam, hogy már ekkor elindul az egyik oldal :-(

Emellett felmerült hogy a fényképes azonosítás ellenére is lehetnek rossz oldalra tett alkatrészek, illetve (mivel épp' ez a csere ott fordulhat csak elő) a tornyokat is bele kellene vonni a projektbe és persze a(z) (angol) manual minden apróságát be kell tartani!

2019 tavaszán jöttek a figyelmeztető és sürgető jelek: kupplungcsere közben vettem észre hogy az első gumik belső élén kilátszik a fémszövet (ez lehet egy amúgy jó, de beállítatlan futótól is) majd talpraállítás után irdatlan pattogás a keresztbordákon...Utólag kiderült hogy a 2006-ban cserélt J1 gátló eddig bírta és elkezdett szivárogni...
Szerencsére ekkor már a donor 129 ezret futott tornyai ki voltak szerelve, nem tűntek bolygatottnak - vagyis roppant érdekes módon a jobbosban mindkét oldalspecifikus elemen volt egy utólagos kis furat :-O Rövid ideig még az 1-az-1-ben felhasználás is szóba került mivel új gátló sincs...Végül meggyőztem magam a felújíttatásukról (ezt a procedúrát először tévesen egy kalap alá vettem a szüleink idejében és autóján még elfogadott gumi-újrafutózással), pont szembejött egy szinterezési lehetőség, az elfekvőből lett rugóvégi műanyaghuzat, vettem új csapágyat és szilentet. A főkolompos szilentből nincs már műanyagházas gyári - illetve mégis: a dízelé ugyanaz a méret csak hosszban 4,08 mm-rel kisebb...Két csavarbolti alátéttel már csak 0,08 mm a diffi - ennyit sztem mozognak a köténylemezek, fontosabb volt végre a gyári és nem fémházassal megpróbálni - így ez is jöhetett, ki-be nyomattattam és nekiláttam a cserének...
Bár nem írták külön, nekem az jött le hogy minden tanáccsal ellentétben igenis rá kell húzni végleges nyomatékra a lengőkart a kasznira, méghozzá legelsőnek! Utána a többi szintén meg lett húzva, a torony is a csonkállványon és legvégül a torony teteje. A nagy nyári - a változatosság kedvéért ismét olasz - út előtt egy 200 km-es hazai túra és egy futóműbeállítás (a kupplungcserekor berakott ellenanyás-állítható összekötőknek hála már nem hajtottak el arra hivatkozva hogy nincs erre egy egy napjuk :-p) fért bele. A túra felénél egy nagyobb fékezéskor a jobb oldalról kopogás-sorozat hallatszott majd innen nagyobb hibákon egy-egy tompa koppanás, balról meg MINTHA valami halkan nyiszatolna...Mindegy, nem tűnt vészesnek és persze indulni kellett!

Még az országból sem értünk ki, mikor egy pályáról kiállásnál gurulva a relatív csendben ez a balos csikorgó-nyiszogó hang olyan intenzíven volt már hallható hogy a visszafordulás is megfordult bennem...Mentünk végül tovább fülelve - de pályatempónál annyira nem jelentkezett, csak ha lassulás-fékezés jött és persze odaérve minden rossz úton vagy lassú menetben. Ekkor már tudtam hogy nem volt jó ötlet erre az oldalra új helyett a garázsban lelt, gumijában hibátlan és színezése (horgany helyett passzivált) alapján nem is régi toronyszilentet betenni! Mindegy, kibírta - itthon vált igazán tarthatatlanná (talán csak azért mert tudtam hogy itt már lazán meg tudom csinálni), egy hétvégén nagyon figyelmesen kicseréltem.
Két dolog: 1>a nyiszogást biztosan a benne lévő csapágy okozta hiszen teljesen ki volt verődve a közepe 2> éppen ezért nagyon ügyeltem az összerakásnál hogy felül ne maradjon lötyögés, a jobbos esetéből (egy hirtelen fékezéstől jelent meg a kopogás) okulva pedig a torony felső csavarjaira épphogy rákapattam az anyákat és úgy tettem kerékre a verdát, majd szinte kézzel rátekerve meg lett mozgatva az autó, aztán kb. 500 méter kanyargós-fékezős menetpróba után is csak épphogy rá lett húzva.
Ez a felső rögzítés-technika csak érzésből jött, vártam is párszáz km-t vele - de bal oldalon bevállt, teljesen nesztelen lett - így már a jobbos-kopogós sem maradhatott. Bár láttam esélyt hogy csak és kizárólag a másik oldalon kifundált rögzítéssel is elnémítható - inkább vettem egy új szilentet (3500 km volt ebben a jobb kopogósban) és csere történt ugyanazzal a módszerrel és figyelemmel mint a bal oldalon. Azóta eltelt 4 hónap, mentünk párezret és minden kerek - és néha magam sem hiszem el hogy szerencsés esetben ehhez most jó darabig nem kell hozzányúlni.

>> SzervizAlfa 33 BoxerWagon // 2009-04-06

Napközben sokat űztem a gépet és megfigyeltem, hogy amióta pár napja feltettem előre a nagy nyári kerekeket, (gyenge használatban) napról-napra egyre nehezedik a kormányzás, kanyar után félrehúz, illetve ropog a rugó :-(
Tavaly többször szétszedtem a rugóstago(ka)t és mindig ezt tapasztaltam: az első időkben tökéletes, majd "beáll" ebbe a szar állapotába :-(
Akkor majdnem az őrületbe kergetett ezzel, azt hittem én csesztem el valamit, de most áll össze a kép:
a téli kerékkel (175/65 R13) semmi baja sem volt , vagyis sajnos igaz a mondás: a szépségért (205/50 R15 RONAL A1) szenvedni kell, valójában túl nagy rá :-(
(ez még a felnivel vett gumi, cserénél valszeg beérem majd a váltóméret 195/50-nel,
bár már az ET sem stimmel és azon szerintem nem is lehet változtatni, mivel szélesedett a nyomtáv...)

Kerékdob-dilemma:

Este garazsírozás után felemeltem és keréklevétel után kicsit szétnéztem a B2 kerékdob belsejében, első körben kb. 1/2 év kővé száradt sarát távolítottam el.
Miután megerősítettek boltilag is abban, hogy nem kapható kerékdob, a szemle után már én is hajlok arra, hogy egyszerűen kipótoltassam a szélét, ugyanis a dob-fél nagy része hibátlan és iszonyat mennyiségű meló lenne a cseréjéhez az útban lévő dolgokat - pl. a hátsó hidat - kiszedni.
Végül is nem lesz nagy móka maga a lemezmunka, csak olyan figurát kell találni, aki nem kapkod, és a külső rohadós részek és a mögötte lévő dob kivágása után megáll, hogy megnézzük az állapotát és szépen ki is kezeljük, amivel kell. (Nem tudom még, ki csinálja, de egy biztos: a beugró kérdésre válaszolva aki sorrendben egyből a csupasz vasra tenné az alvázvédőt, azzal nem állunk szóba többet :-p)
Majd kitalálom, hogy a logikus sorrend - először a kasztnit kell megformálni, mert az látszik, abba jöhet a hibázás esetén kevésbé zavaró dob - mellett hogy lehet szépen lekezelni az új részeket és főleg a varratokat.

Egy biztos: a tank-betöltőt nekem kell szétszedni, ugyanis hosszú ennek a kerékdobnak a története, de egyre nagyon emlékszem: eddig a beavatkozók közül SENKI nem tudta/volt hajlandó szétkapni ("féltem, hogy eltöröm"...), ilyet még1x nem akarok hallani!
Ennek megfelelően először én fogom szétkapni rövidesen, mivel a dob-csúcs állapotát addig csak tippelni lehet, amíg a cső takarja. Sőt, ha úgy látom, hogy ideiglenesen megfogható a cső valamivel, akkor vissza sem teszem a kasztni-gyűrűt a lakatolásig!

Amit még le vagy ki kell szednem az akcióhoz :
-hátsó ülés
-hátsó ablakmosó-tartály
-a hátsó lökhárító
-a B3 (raktér) ablak és belső kerete, ettől kicsit félek, mivel fix és ritka üveg, ha eltöröm, sz@rban leszek... Meg is kérdezem, rendelhető-e legrosszabb esetben!
-meg még ami, kiderül...

Még 1 apróság felmerült: a B2 ajtó valahogy hülyén áll és a zárjának a furatai ki vannak tágítva, látszólag ha beállítom rendesen, akkor lyuk marad a zár mellett :-(
Ezt ki kell vizsgálni, ha a jó beállításnál rés marad, azt a dobjavításnál szépen belülről meg lehet csinálni, illetve akkor célszerű...