Mutasd

>> Szerviz2013-04-13

Az előző gumi (Michelin Energy Saver 195/55 R15) már eléggé elhasználódott, így megérett a cserére. Elég sokat filóztam rajta, hogy milyen legyen az új gumi. A fórumon ajánlották, hogy lehet jobb lenne 195/50 R15-ös gumikat nézni, mert egyrészt sokkal olcsóbb mint a 195/55-ös, másrészt a gyári 185/60 R14-nek ez az igazi váltómérete, nem a /55-ös. Érdekes, hogy a kocsi könyve szerint vagy 185/60 R14 vagy 195/55 R15 az ideális gumiméret, pedig a 195/50 R15-ös mérete jobban egyezik a 185/60 R14-es méretével.

Nézegettem több márkát is, végül a 195/50 R15 Toyo Proxes T1R 82V gumi lett a nyertes.
Több oka is volt:
1. jó árban sikerült venni (15.300 Ft)
2. volt raktáron :P
3. csak jókat mondtak róla

Úgyhogy ma felkerült a gyári felnire az új gumi. A felni pedig a kocsira. Épp ideje volt már, hogy elmúljon a télies idő és fel lehessen rakni a nyári gumikat. :)

A délután folyamán kapott a kocsi még egy mosást, porszívózást. :)

>> Egyéb2011-03-13

A hosszú hétvégének, és a jó időnek hála meg tudtam csinálni a kocsin azokat, amiket szerettem volna. Szerencsére műszaki hiba nincs, úgyhogy csak csinosítgatásra volt szükség.

Tegnap:
Lemostam, kiporszívóztam a kocsit (ráfért már nagyon). Most olyan mint egy új kocsi. :D

Bekerült az új fejegység is. Mégpedig egy LG LCF600-as. Tetszik, jobban szól mint az előző Blaupunkt.


Ma:
Még télen rendeltem innen az oldalról rendszámtartó keretet, matricákat, viszont akkor nagyon hideg volt, nem akartam kint a hidegben küzdeni vele. :) Most viszont jó idő van szerencsére, úgyhogy felkerült a kocsira az új rendszámtartó keret (Igaz ehhez meg kellett fúrni a lökhárítókat, mert nem jó helyen voltak a hézagok a kereten. Sebaj, fent van.)
Felkerült oldalra a kígyó is, és hátra egy Bella Macchina matrica.

>> Szerviz2010-11-07

Múlt hétvégén lecseréltem a kerekeket télire, viszont az utolsó kerékőrrel történt egy kis "baleset". A kerékőrös toldatról letört egy darab. Valahogy kibicsaklott a helyéről, és letört.
Voltam gumisnál, de csak annyit tudott mondani, hogy menjek alfa szervizbe. Egy másik gumis azt mondta, hogy megpróbálhatja azt, hogy odahegeszt egy csavart, és azzal kicsavarja, viszont valószínűleg a felni is megégett volna, így ez nem igazán tűnt jó megoldásnak. Ezt meghagytam végső megoldásnak (szerencsére nem volt rá szükség).
A megoldás az lett, hogy kifúrtuk a csavart a helyéről. Mivel az a kerékőrös csavar úgyis kuka, így mindegy volt, hogy mi lesz vele. Ráadásul így a felninek sem lett semmi baja! :)

Hozzávalók a művelethez:
- 1 db Alfa Romeo 145
- 1 db törött kerékőrös csavar
- 1 db vídiás fúró
- Keresztapám :)
+némi idő

>> Tuning és extra2010-10-11

A héten vettem egy sportdobot a kocsira, el is vittem a szerelőhöz, hogy dobja fel a kocsira, viszont azt mondta, hogy érdemes lenne lecserélni a katalizátor után mindent a végéig, mert elég rossz állapotban van a rendszer. Így a direkt 145-öshöz való utángyártott rendszert kapott. (A hátsó dob kivételével felkerült az egész - így a végdob eladó ;) )
Már majdnem ki voltak lyukadva 1-2 helyen a dobok, meg a középdobban zörgött is valami. :D
A képeken látszik az előtte-utána állapot. Azt hiszem magáért beszélnek a képek. :D

Az eredmény: szebb hang a kocsinak, sokkal tisztább hangzás. És szerencsére nem lett túl hangos sem, utazó sebességen teljesen normális hangja van, nem süketülök meg bent. :) Vagy csak jó a hangszigetelés a kocsiban... :P


Update: Ilyen lett a hangja.

>> Szerviz2010-08-07

Az Ofi által küldött cuccok ma végre bekerültek a kocsiba. Köszi még egyszer. :)

Selénia 20K Alfa Romeo 10W40-es olaj került bele. Az olajszűrő pedig gyári Alfa Romeo. :)

Ezenkívül cserélve lett a légmennyiségmérő is (Bosch). Ahogy ki lett cserélve a régivel, már az első próbaúton látszott, hogy teljesen más a kocsi. Szebb hang, jobban húz, és ha minden igaz gazdaságosabb is lesz. :)


Update:
A nap végére kapott még egy mosást is a kocsi.

 
>> Szerviz2010-06-11

A mai napon sikeresen levizsgázott a vas. :)

 
>> Szerviz2009-12-09

A múlthéten megjött a téli gumi, végül Kléber Krisalp HP2 lett. Sikerült akciósan beszerezni.
Ennél nehezebb volt felnit találni alá, először alut akartam, de aztán ez nem jött össze. Így maradt a csúnya vas felni. De szerencsére nem kell sokáig így lennie, hamarosan itt a tavasz (bár még csak most kezdődött a tél). :)