Mutasd

>> Esemény2013-04-06

Bekellett szereznem 2 nyári gumit, mert 2 már annyira szétvolt barmolva, hogy életveszélyes lett volna használni. Egyiken még a szövetborítás is kint volt.
Végülis 2 használtat vettem, az évi 3-4ezer nyári km-erhez nangyonis megteszik, szerintem még legalább 3 évig ezeken fogok gurulni.
Lelettek ápolva, kaptam valami spéci szert, ami barna színű és folyékony. Állítólag regenerálja a gumit, ellenállóvá teszi az UV sugarakkal szemben+vízlepergető. Hát nemtudom, egyenlőre bíztatónak tűnik lekezelve a gumi, szép fekete színűvé varázsolta őket :) Egyikben találtam egy szeget, azt majd orvosolni kell felrakás előtt.
Felszerelés legvalószínűbb 15.-e után, addig mondanak még éjszakai 5 fok alatti hőmérsékleteket.
km állás: 121.000km

>> Szerviz2013-03-25

Naszóval...eljutottam egy olyan pontra, hogy időm és enrgiám is volt arra, hogy:
1. A tavaly nyári kipufogóheggesztésnél a "mester" által összebarmolt csatlakozást helyrehozzam. Dióhélyban: az első szakasz utáni csövet 1az1ben hozzáhegesztette bilincs nélkül az első szakaszhoz :-/ új bilincset kelett legyártatnom és azt a cső végére hegesztetnem
2. Beszereljem a kb 2 éve megvásárolt bontott katalizátort
Elszórakoztam vele 3 napot munka utáni hulladékidőben, de végül egész szuperül sikeredett. Új tömítéseket is gyártottam minden szétszerelt szakasz közé, valamint amennyi tartógumit bírtam, ki is cseréltem. Utolsó lépésként kiütöttük a hibakódot.
Bajom volt az állandó lambdahibával. Régebben belett szerelve egy másik második, kontroll szonda (bontott), de mivel üres volt a katalizátorom, így folytonossan újradobta a hibát. Elkiabálni nem merem, de eddig úgy 120km-ert mentem vele különböző sebességtartományokban nyílt úton, valamint lakott településen belül is. Úgy veszem észre kell idő ahhoz, hogy összeérjen a rendszerrel, mintha egyre jobban és jobban menne a kocsi :)
km állás: 120.784

>> Szerviz2013-03-03

Ma végre odajutottunk, hogy összehangoljuk az új óracsoportot a rendszerrel. Ez meg is történt, megszűnt a számok villogása, mostantól az új óra teljes része a kocsi CAN rendszerének :)
Nemkerült semmibe :)

>> Autóápolás2013-03-01

Tegnap munka után hirtelen ötlettől vezérelve lemostam fullosan samponnal meg minden.
Ma belülről tisztítottam le az ablakokat, felragasztottam az új műszakit igazoló címkét, majd minden létező műanyag felületet letisztítottam/laápoltam műszerfal tisztítóval. Kellemes illat van most a kocsiban :)
Ami nagyon ráférne az egy kiadós mélytisztítás...

 
>> Egyéb2013-02-27

Magam miatt jegyzem fel, mivel az új órával új óraállás is párosult. Naszóval:
Mostani km állás: 120.337 km
Olajcsere: 117.123 km
Vezérléscsere: 99.163 km
Különbség a két óra között: 39.277 km
Az adatokban lehet eltérés, max +/-50km

>> Tuning és extra2013-02-27

Naszóval, mivel az akksicsere így megviccelt, muszály volt óracsoportot cserélnem. Ezért rendeltem is bontottan egy másik óracsoportot, valamint egy hozzá való SET gombos kapcsolóegységet.
Első körben akksi kiköt!!!!!!!
Maga a csere nem tartott tovább 1 óránál. Legjobban a légzsákot felfogató 3 imbusz szorongatott meg, nehezen is fértem hozzájuk, meg az imbuszkulcs formályából adódóan nemigazán tudtam teljesen körbetekerni, így mindig ki-be... Leszereltem a légzsákot, majd alkoholos filcel megjelöltem a kormány tengelyén és magán a kormányon egy vonallal pontosan hol áll a kormány. ezután eltávolítottam a felfogató nagy anyát, majd simán lecsúszott a kormány a helyéről. Ezután elkell távolítani a kormányborítást. Az alsó felét 3 imbus ztartja, a felsőt pedig kettő. Ezt a két csavart csak a kormány eltávolítása után lehet kitakarni.
Magát a kormánykapcsoló egységet egy imbuszcsavarral összeszorított bilincs tartja hátulról. ezt meglazítva, valamint a csatikat kihúzva pici noszogatás után lehúzható a kormányoszlopról.
A kormányspulnit át kellett raknom a másik kapcsolóegységre, majd mindent visszafelé beépíteni.
Az óracsoportot 4 csavar tartja (felül 2 + alul/elől 1-1). Legkönyebben akkor szedhető ki a helyéről, ha már lentvan akormány, bár anélkül is megy, csak lekell pattintani a maszkod az elejéről. Régi óracsoport ki, új be, majd mindent visszaszerelni.
Végezetül akksit visszakötni, elmormolni egy imát, majd kulcs be és indítás. A légzsák és asr hibát leszámítva minden tökéletesen működik.
Ha valaki tudja az asr-t hogy lehet kiiktatni az írjon! Kocsiban gyárilag nincs!
Elkell még menni egy diagnosztikára, ahol elkell végezni egy proxy alignment-et, mert jelenleg villog a km-ert mutató kis kijelző.
Tapasztalatok:
Meglepődve vettem észre, hogy gázüzemen is mutat pillanatnyi fogyasztást :) Egyedül ezen az üzemen a még megtehető km-er van megzavarodva. Továbbá reggeli hidegen döcögés bizony költséges mutatvány, percekig 20-25 litert mutat a kijelző, de ahogy melegszik a motor, ez úgy csökken. Tegnapi próbakör alatt sikerült 7 literes fogyasztást is produkálnom :) Elfogok még ezzel szórakozni...
A jelenlegi össz megtett km így 120.300-ra csökkent, ezt nem szándékozom átírni, de kikell kalkulálnom ez alapján mikor is volt benne a vezérléscsere, valamint mikor kell olajat cserélnem.

>> Tuning és extra2013-02-21

Ugyebár a board computeres műszercsoporthoz tartoznia kellene az ablaktörlő bajúszkapcsoló végén egy "SET" gombnak is?! HÁt igen, nem árt, ha van...de nálam nincs :-/ Így beszereztem egy másik kapcsolócsoportot, amin már van ez a gomb.
Elég elhanyagolt állapotban került hozzám, nem is értem mértnem fordítanak némi energiát a bontósok egyes alkatrészek tisztítására, úgy sokkal "kívánatosabbak" lennének. Egy jó adag műszerfalápoló, rongy és soksok törölgetés eredménye végül egy makulátlan felületű kapcsolócsoportot eredményezett.
Beépítés remélem minél hamarabb, egyenlőre időszűkében vagyok, meg hideg is van a garázsban

>> Szerviz2013-02-13

Reggel úgy indultak a dolgok, hogy sehogy. Még forgatni sem akart, kész, behalt az akksi.
Már tavaly télen vacakolt, de amint megjött a jó idő, egyből megjavult.
Na, elis mentem, vettem egy új akksit, hazaérve rögtön bele is cuppantottam. Ekkor kezdődtek a "gondok" :-/
Az össz megtett km-er heleyett csak ezt mutatja: ------
Nemis foglalkoztam vele, gondoltam majd visszajön...persze nem így történt. Utánnajártam erre, arra. Itt amoren is feltettem a kérdést, de választ nem kaptam :(
Végül unokatestvérem világosított fel, hogy ezt bizony másik órával fogjuk tudni orvosolni. Másik órának pedig okvetlen fedélzeti számítógépest szerezzek, mert azokbol már kiirtották ezt a típushibát.
Találtam is, meg is rendeltem és ma meg is érkezett. Egyenlőre nem kerül beépítésre idő és pénzszűke miatt, de tavasszal ezzel kezdődik a szezon...

>> Esemény2013-01-30

+1 év biztosítás
+ablakok biztosítása
+utasok biztosítása
10% kedvezmény
JH keréknél nem fog jól a kézifék...erről tudtam, orvosolva lesz majd 1x...amúgyse használom a kéziféket
km állás: 158.966

 
>> Szerviz2012-12-26

Párom meglepett karácsony alkalmábolt egy pár első ablaktörlővel :) Nagyon csereérettek voltak már, mióta nálam van bevallom még nem cseréltem. Csíkozoztt, maszatolt, ugrált, szóval épp idelye volt lecserélni.
A régi rövidebb első ablaktörlő gumiját pedig méretreszabás után beraktam hátulra, oda még okés lesz.