- Típus:147 1.6TS, megnövelt Progression :)
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2001
- Színe:Diavolo Rosso
Sajnos túl keményfejü voltam és a februárban megvásárolt kocsiba erővel 5-40-es olajat kértem. Mint később kiderül nagyon rossz választás volt. Ráadásul valami takony olaj is volt, 1000km-en elnyelt 1 litert is (!) Füstölt váltáskor, nagy gázfröccsnél...szóval elég ramaty volt :S Remélem ennél nem lesz ennyire durva a helyzet.
Végül megelégeltem és hosszadalmas utánnajárás, olvasgatás után a VALVOLINE Maxlife 10w-40 olaj melett döntöttem. Mivel 140.000 van a kocsiban, ezmeg direkt 100.000km feletti kocsikba való, így ez még dobott egy lapáttal a választása. Ja, és neve is van a gyereknek :P Azmég tetőzte a jót, hogy céges számlán keresztül nagyon, de nagyon jutányos áron jutottam hozzá literjéhez (750ft).
Az olajszürő elég szépen rávolt gyógyulva a motorra, úgyhogy azzal elég sokat elidőztem.







Egy netes leírás alapján elkészítetem egy kábelt, amely AUX csatlakozást tesz lehetővé a gyári fejegységen. Így már elég egy mp3-as lejátszóra rápakolnom a kedvenc zenéimet és indulhat a buli :)
Mivel nem találtam olyan ISO csatlakozót, ami nekem megfelelet volna, így kábelsarukkal oldottam meg a csatlakozást. Jól lekelett őket szigetelnem, hogy nehogy zárlatot okozzanak. Ehhez zsugorcsövet használtam. Kb 1 órás munkával már müködött is a bemenet :)
Egyenlőre még nemtudom hol vezethetném ki úgy a müszerfalon, hogy ne zavarjon sok vizet, de szeretném a rádió alatt lévő kis fiókocskába belerejteni a jack-csatlakozót, meg a kapcsolót, így nem lenne szem előtt...meglássuk :)
Ja, és müködés közben simán lehet a "SCR" gombal váltani a tuner és az AUX bemenet között :)
2010.07.22. - végül a hamutálca mélyedésbe vezettem ki a jack csatlakozót (úgysem cigizem), amikor nem használom csak simán rácsukom a kábelra a fedelet és nem látszódik :)




Végre lelett porfestve a toronymerevítőm :) Szép a porfestés, csak nagyon kényes. Egy helyen sikerült is a kulcsal lepattintanom, máshol meg a csavaranya alátétje pattintotta le :( De gyorsan lekentem pirosfestékel, így most annyira nem szembetünő :)
Nagyon remélem többé nem kell kiszednem :P




Félve, de kicseréltem a bicskakulcsban lévő elemet. Attol tartotam, hogy valami oknál fogva kitörlődik a kód a kulcsbol, de gyujtott gond nélkül továbbra is.
Az elem típusa: CR2032

Összeltt hegesztve a toronymerevítőm. Egy csöppnyit elcsúszott a hegesztés során az egyik talp, így az egy kis beavarkozásra szorult, kb fél óra reszelés után már stimmelt :) Igaz egyik felfügesztő csavarnál szökség volt 2-3 alátétre, hogy flottul ráfeküdjön, de egye fene :) Hátra maradt a festés, meg gyanús, hogy a feleslegesnek tünő részeket levágom és formásra csiszolom...legyen már szép, hamár a motortérben van.
Ja, tervek szerit PIROS színt kap :P
Furcsa, de mintha stabilabb lenne a kocsi tőle. Eltünt a müszerfalból jövő nyiszorgás rossz úton, meg kanyarokban bátrabban oda lehet lépni neki :) Egyenlőre tetszik, kiderül a jövőben hogy leszek megelégedve vele...





Délután induláskor észrevetem, hogy olyan a hangja a mocinak, mint egy traktoré. Mint kiderült egyik henger nem dolgozott. Amint birtam elgurultam a mesterhez vele, aki másnapra meg is csinálta nekem.
Egyik injektor nem kapott áramot. Mindent újraforrasztot, mert akik anno a gázt szerelték bele, eléggé hebehurgyán pakolták bele a cuccokat :) Demost ismételten száguldhatunk :)
Meglett hajlítva a cső, végül a 2,7cm átmérőjű melett döntöttem, jól mutat majd ez is a helyén. Ígyis leizzadtunk a mesterrel, mire belehajtottunk egy 90 fokos ívet...Hajlításra csak a cső két végén lévő szép befejezések miatt volt szükség, nem akartam, hogy egyszerűen lelegyen lapítva és hegesztővel odadurrantva. Így most ilyan lesz, mintha belebukna a talpba :) Remélem hegesztés után is szépen fog kinézni. Ma össze is lesz hegesztve, és akkor már csak a festés maradt hátra és "munkába" is állhat a motortérben :)
Pillanatragasztóval össze lett állítva, hogy hogyan fest majd, szép lesz :)


Sajnos a napokban a rossz idő miatt nem tudtam haladni a munkával. Sajnos az anyósülés felöli tartót picit átkelett szabni. Erre azért volt szükség, mert az először betervezett helyére, a motortartólemez fölé nem lehetett volna felcsavarozni, mivel rövidek lettek volna a csavarok. Így a motortartó alá került...annyi baj legyen :)
Az ez oldali kis tartókonzolt is kikelett hajítanom, mivel majd a bekerülő csőnek útban lett volna a benzincső, így azt a tüzfalhoz húztam egy kötegelővel...remélem nem lesz ebből baj?!?!?!?!
Ezután jön csak az "izgalmas" müvelet. Csövet kell bemérni, beszabni, esetleg itt/ott hajlítani, majd behegeszteni...De már azért látni vélem az alagút végét :)
Megsúgom, jót szórakozok ezzel az egész munkával :P





A szélvédős javaslatára toronymerevítő építésre adtam a fejem. Mivel engem olyan fábol faragtak, hogy nem elégszik meg a "gyárival", így magamtol építem :P Meg amúgyis, ahogy néztem a boltiakat, egyik sem lenne jó számomra, mivel a cső ütközne a gázrendszer injektorjaival.
Hosszas méricsgélés után kartonmintát készítettm, majd átvittem ezt egy 5,5mm vastag acéllemezre. Hosszas vagdosás után kezdett formát ölteni a cucc. Az amortizőrök felső részének korongját egy fémmaróssal marattam ki az anyagbol, így rengeteg macerát spóroltam meg magamnak.
Egyenlőre csak a két "papucs" van készen, ezután jön a java, a cső bemérése, esetleges hajlítása, majd az egész eggyé olvasztása (hegesztés). A porfestés lesz a hab a tortán, remélem eljutom addig :)







Végre meglett csinálva a kipufogótömítés. Mint kiderült, semmi baja, hanem az egyik felfogató csavar volt eltörve és ezért fújt ki azon a ponton. Sikeresen kilett fúrva a beszakadt csavar. A tömítés lelett kenve kipufogópasztával, majd vissza a helyére.
Belelestem a katalizátorba is és furcsa látvány tárult elém...hmmm...egy szemnyi kerámia, annyi sem volt benne, előző tulaj már ellátta a baját előtem :D Most annyira nem ciripel, gyanús, hogy ahol ki is fújt, onnan jött a ciripelés nagyja...

