Mutasd

>> Tuning és extra2014-12-14

Már egy ideje gondolkoztam rajta, meg hiányoltam is a tempomatot. Hosszas utánnajárás, kutakodás után egyre jobban biztos voltam benne, hogy megoldható. Sajnos nem volt bevezetékezve, így azt is nekem kellett megoldanom.
Ami feltétele az utólagos tempomatnak:
1. ECU típusa: ME 7.3.1
2. elektromos gázpedál
3. 4 pólusú fékpedál kapcsoló a hozzá tartozó vezetékezéssel
Én egy külföldi alfás fórumban leírtak alapján dolgoztam.
Már a fotók mindent elárulnak...amire figyelni kell, hogy nálam pl az ecu széles csatijában fordítva voltak beszámozva a pólusok, ez okozott némi idegeskedést és vakaródzást, de végül több helyről azt a választ kaptam, hogy az ecu tüskéinek számozása a mérvadó!!
A csatiba való sarukat egy bontott csatiból bányásztam ki, a vezeték pedig egyszerű LAN kábel (nem röhög, jó lesz). 12V-ot a motortérben a tolatólámpa kapcsolójának vezetékéről csíptem le, mivel gyárilag egy 7,5amperos biztosítékot használnak.
Motortérben szépen elrejtettem, becsöveztem, lebandázsoltam a vezetékeket, ugyanúgy a beltérben is.
Ami maradt az a kormányburkolat alsó része...sajnáltam kivágni a helyet a karnak, így amíg nem futok rá gyárira, anélkül közlekedünk.
Fotókat nem én készítettem...
Mindenki saját felelősségére fogjon hozzá, előbb szánjon időt és energiát a tanulmányozásra, utánnaolvasásra. Kérdezni szabad, ha tudok segítek is :)
km állás: 136970

>> Szerviz2014-10-31

Holnap ugyebár november 1., nálunk ettől a dátumtól számítva kötelező a téli gumi használata. Nameg napi 82kmert utazom munkára, hajnalban meg éjjel azért már szépen hűvös van, így nem volt kérdés a téli gumi felszerelése.
Idén, életemben először vettem új téli gumikat :) Igaz csak kettőt, mert a másik kettő még hátulra jónak bizonyultak. Az alábbi téligumira esett a választás: Uniroyal MS plus 77
Gumis ajánlotta az igényeimhez mérten. Remélem nem lesz velük gond mikor beüt az igazi zimankó!
Acélfelniket fémig lesmirgliztem, rozsdamaróztam, tisztítottam, majd kapott egy alapozást és le lett fújva matt feketére. Szerintem szuperül sikerültek.
km állás: 133.922

>> Esemény2014-10-22

Sikeresen átment a gázrendszer a vizsgáztatáson.

>> Szerviz2014-10-15

Eltelt 10 év, ami azt jelenti, hogy tartálycsere volt szükséges a gázrendszeren. Szóval kapott új tartály, új csőrögzítő klipszeket, új szűrőket.
A rendszer vizsgáztatása jövő héten esedékes.
Fotóim sajnos nincsenek.

>> Esemény2014-08-18

Annyira megtetszett a hely, ahol voltam legutóbb, hogy nem egész 2 hét itthonlét után újra útra keltem :) Ajánlom mindenkinek Lovran-t...nyugodt, gyönyörű tengerpart, tiszta környezet, kedves emberek. Nade jöjjenek a számok:
Össz megtett km: 1136,9 km
Átlag fogyasztás: 7,7 l (gáz)
Átlagsebesség: 79 km/h
Össz menetidő: 14 óra 23 perc
Egyedüli bosszúság az úton viszafelé a Zagreb-Lucko fizetőkapu, ott szezonban mindig sorok állnak. Szerencsénkre csak 4km volt a sor, 45 perc alatt abszolváltuk.
kerek 1 hónap leforgása alatt 2776km-ert mentem a kocsival...ilyen sem voltmég eddig :)

 
>> Esemény2014-07-29

Úgy jött ki a lépés, hogy elugrok Horvátországba nyaralni. Mivel bringás vagyok, így természetes dolog volt, hogy az is jön velem, így az fektetve a tetőre került...sivított is rendesen, na de ez van. Az uticél: Lovran
12 napig voltam úton, ez idő alatt ellátogattam Pulára, Triesztbe (haza vittem kicsit a kocsit), valamint Krk szigeten.
Nade jöjjön pár adat:
Össz megtett km: 1629,4 km
Átlag fogyasztás: 8,2 l (gáz)
Átlagsebesség: 61 km/h
Össz menetidő: 26 óra 44 perc
1 első izzócsere :)

>> Szerviz2014-06-27

Ideje volt már. Eddig Selénia Racing volt benne, de ráfutottam neten a Petronas SYNTIUM RACER X1 10W60 olajra. Picit hezitáltam, de megrendeltem, kíváncsi vagyok hogy viselkedik majd. Az ára kb fele a Selénia Racingnek...
km állás: 126.800

>> Szerviz2014-06-17

Idén van nálam negyedik éve és a hátulján még sosem kellett izzót cserélnem :) Vicces, hogy a komplett lámpatestet ki kell bontani egy izzócsere miatt :)
Izzó típusa: P21/5W

>> Autóápolás2014-05-21

Már pár éve nézegetem, de sehogyse, hogy rávegyem magam a felújítására. Végülis úgy adódott, hogy jött az elhatározás, amit tett követett és kibontottam a levélrácsot.
Elég megviselt volt már, így nem volt esztétikus. Volt már festve (nem nálam), így az egészet lemostam, majd lecsiszoltam P280as nedves csiszolópapírral. Mikor úgy ítéltem tökéletes lett a csiszolás, le lett fényezve matt fekete lökős festékkel. Ugyanígy a rögzítő csavarok fejei is megkapták a matt fekete színt, bár azok nem látszódnak, de na...miért is ne? :) A rögzítő bolhákat is megpucoltam, majd mentek vissza a rács aljára. Mivel a szélén lévő gumicsíkot is le kellett szednem a fényezés miatt, így azt speckó ragasztóval ragasztottam vissza. Az eredmény: mint az új :)
Összeszerelésnél legnehezebb talán a gumikéder visszanyomása, valamint az ablaktörlők rendes beállítása volt. Ez utóbbit majd esőben tesztelem, de ahogy nézem okéssak lesznek.

>> Autóápolás2014-05-14

Évek óta nézegetem, eddig úgy véltem lekell csiszolnom, majd újrafújnom feketére, de NEM! Az a ragacsos trutymó az évek során felgyülemlett kosz. Acetonnal letörölhető, majd végül adtam neki műszerfal ápoló szilikonos sprayel is. Mint az új :)
Következnek a fogantyúk...ha jól néztem azokank is ilyen bajuk lesz...ha az idő engedi kiderül :)
2014. 05. 15...update:
Ma a 2 első fogantyút is lepucoltam...szerintem simán a gumirozást oldotta le a körömlakk lemosó, de nemis baj, szebb lett, mint volt, sőt! Mintha új lenne :)