Tagok >> Jack >> 156 SW 2.0 JTS >> Blog
- Típus:156 SW 2.0 JTS
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2003
- Színe:fekete
Febi márkájú volt a jobb oldalon, a balost nem is tudom milyen volt. Élt 35000km-t Budapesten, ültetett futóművel. Az utolsó 5000km már elég szenvedős volt vele. Lemförder lett helyette mindkét oldalon. Kíváncsi leszek ez mennyit bír ki. A kép egy előző blog bejegyzésben látható.
Három hét alatt készült el a kocsi. A motorban cserélt alkatrészek listája:
-túlméretes dugattyúk Nüral
-hozzá való gyűrűk
-teljes csapágysor
-főtengely polírozás
-teljes hengerfej gépmunka (szelepfészkek/szelepek)
-összes szelepvezető
-szelepszár szimmeringek
-hidrotőkék
-főtengely és vezérműtengely szimmeringek
-vezérlésmódosító
A hengerfej is ramaty állapotú volt. A szívó traktus tele volt koksszal, alig lehetett letisztítani. A szelepvezetők mellett csurgott be az olaj, olyan szinten elfogyott az anyag.
A dugattyú teteje és az alja között 0,2mm(!) eltérés volt, a gyűrű fészek is kiszopósodott. A hengeren belül úgy el lehetett mozdítani a dugattyút, hogy a gyűrűre rá lehetett látni. Mármint annak a maradékára...
A váltóban szintén teljes volt a pusztulás. Ezeket cserélték:
-I-II szinkron/szinkronagy
-III-IV szinkron/szinkronagy
-csapágyak
-néhány fogaskerék
Az I-II szinkronagy kettétört mikor lehúzták a tengelyről! A törés nem volt friss, így működött már jó ideje. Ilyet sem hallott még senki... A szinkronizálás hiánya miatt lefogazta a fogaskerekeket, ezek jól látszanak a képeken.
A motor most 5W-50 Xado olajat kapott az első 5000km-re, a váltó szintén Xado váltó olajjal lett feltöltve. A kormány szervó is kapott Xado-t, az már ne maradjon ki a palettáról.
Bónusznak a generátor háza is kettétört a befolyó víznek hála. Ez csak akkor derült ki mikor tették össze. Kézben nem forgott már el a tengelye, viszont mikor megfeszült a háza, akkor engedett kicsit és megmozdult.Kuka sajnos az is...





A legrosszabb forgatókönyv valósult meg. A hengerek, a gyűrűk olyan mértékben voltak elkopva, hogy mindenki meglepődött. Hasonlatnak egy 400e km-t futott ritmo-t hoztak fel, de ez egy 154e km-t futott alfa romeo volt! A váltban az 1-2 szinkronagy kettétört. Csoda, hogy nem repült szét és pusztított el mindent. Borzasztó szomorú, hogy ennyi idő alatt így el lehessen pusztítani egy 2.0literes motort. Nem szeretnék szarolaszozni, mert egyrészt méltatlan lenne, másrészt azért mert az enyém szar, még nem azt jelenti, hogy mind az! Ez most sokba fog fájni,mert egyrészt a gépműhelyest gazdaggá teszem, az alkatrészek eddig is több mint 150e-ben vannak(és még nincs vége), de van pozitív hozadéka is, mert lesz egy "0"km-es motorom, amit a magam szája íze szerint tudok bejáratni és remélhetőleg sokáig fogok tudni használni.
Ezt több postban fogom levezetni, minden részletét nem is tudom majd dokumentálni, mivel a javításnál nem leszek ott. Az előkészületek nagyjából 3-4hónapja kezdődtek és az ok amiért nekifogunk az a mérhetetlen olajfogyasztás a világ legdrágább olajából.
Ami a terv: motor szét/össze, váltó szét/össze. Közte az összes olyan kopó/mozgó alkatrész cseréje ami összefügg a problémámmal. A váltóban szinkronok cseréje, csapágyak, stb. A kuplung evidens. :) Van még pár meghibásodott elektromos és mechanikus alkatrész amit kicserélünk.
Kezdjük az alkatrész listával:
-kuplung (VALEO)
-kuplung alsó munkahenger (VALEO)
-hengerfej tömítés (Elring)
-vezérlés módosító (originale ricambi)
-gyújtótrafó (Bosch)
-felső lengőkarok (Lemförder)
-szűrők (Mann, Knecht)
-termosztát
-szervóolaj (Tutela)
-váltóolaj (Tutela)
-motorolaj (Xado 5W-50)
-adalékanyagok váltóhoz és szervóhoz (Xado)
A többi anyagot vagy nem én veszem meg, vagy benne lesz a gépműhely és a javítás árában.





