V.Tomi.145-146 🍀 - főkép
>> Tuning és extraAlfa 146 2.0 TD // 2020-11-28

Régi 2dines lejátszó átkerül asszonyéba, én inkább valami 1din 2din dolgot akartam véglegesen. Meg néztem boltba, tudtam hogy nagy lesz, méreteket néztem de mindenhogyan határ eset. Eredetileg lent maradt volna, de mivel a képernyő nyitás túl nyílik a derékszögtől így sok lehetőség nem maradt. Lent sem alul vagy csak talán de akkor sem nem látsz rá, sem felső részén nem fért volna el.
Tervben volt aztán hogy a szellőző felett kap helyet, neki is álltam a vázat megcsinálni de mikor próbára került a sor nem tetszett az összkép. Így maradt a szellőző helyén. Jól rá látni mint 1 din, illetve 2 dines verzióban is tökéletes. Az is tervben volt hogy a felső szellőzést meghagyom, de nem volt annyi hely. A középső szellőzés lezárva, szigetelve a hőtől mind alulról és felülről az illeszkedéseknél. Tolató kamera szépen működik, tolatásnál mutatja a kamerát, ha a rádió kikapcsolt állapotban van akkor a tolatás idejére felnyílik majd vissza is csukja. Mikrofon van benne, bár sok mindent még nem próbáltam ahogy a telefon tükrözést sem, de tudja. GPS-nél jól jön majd. A felső rács átalakítást igényelt, volt itthon másik rács egy pici ütődéssel, az került bele mivel az a része amúgy is ki esett volna az átalakításnál. Tekerők le vak dugózva.
Rádióhoz az antenna kábel és minden egyéb oda ért, így nem kellett semmit sem toldani.
Alulra vissza került a gyári tároló rekesz.
Ahol még alakítani kellett az maga a műszerfal belső része, de úgy csináltam hogy bármikor vissza alakítható legyen, de úgysem szeretném. Nem volt kis meló.
A fűtés sem gond, mivel onnan osztodik ketté a két első ajtóra a levegő, így oda most több jut és ugyan olyan hatékonyan fűt.

Másik : ventilátor fűtő fokozat állító érintkezés hibás volt, cserélve másikra. Elég rossz helyen van.

Átléptünk mínuszba és hidegindításnál olyan volt mint ha 3 hengerezne egy pár másodpercig, de utána sem volt egészséges míg hideg volt. Izzitók porlasztók ellenőrizve. 1 db porlasztó cserélve, kicsit úszott üzemanyagban az alja, talán az adta meg magát.

 
>> SzervizAlfa 146 2.0 TD // 2020-11-17

.

 
>> SzervizAlfa 146 2.0 TD // 2020-11-12

Olajszivattyú kicserélve egy bontott darabra. Régi melegebb olajnál nem mindig kapta fel az olajat indításkor, csak fordulatra. Ezt eljátszotta körülbelül 10-ből 1-szer. Olajnyomás működés közben rendben van, mint hidegen és melegen is. Kapott a főtengely ezen vége új szimeringet.

Új olajteknő tömítés.

Másik vezérműtengely, ami szinte újszerű.
Régin két bütyök elkopott, az eredetitől az egyik 2.5 mm, a másik 3 mm-rel kopott le. Körülbelül a 30.000 kilométer ezelőtti hengerfejezésnél már láttam hogy kopik, akkor még azért erősebb volt. Az anyag hőkezelt felső rétege már lekopott, így már könnyen ette tovább magát. Olajzása a vezérműtengelynek jó, mivel a hengerfej gyűjtőjében állt az olaj ahogy kell és a tengelyen sem az egymás melletti bütykök koptak le.

Új szelepfedél tömítés.

Új vezerműszíj készlet, ami tartalmazza a szíjat, a vezető és feszítő görgőt (DAYCO). Vízpumpa nem, mivel az a hosszbordás szíjon található.
Az előző szíj 52.000 kilométert futott, és közel 5 évet. Ezt már én tettem fel anno. Ha nem kellett volna mást is cserélni akkor még maradhatott volna.

359.000 km

 
>> SzervizAlfa 146 2.0 TD // 2020-11-09

A nyitottabb rendszerrel alatta fel szökött a turbó nyomás 1.8 bárra. Ezt egy hosszabb padlózáskor éri el. A nyomás mérés a szívó torokban történik. Ezen mindenképp állítani akartam, korábban ez 1.6 bárig ment fel. Most elsőre sikerült belőni kereken 1 bárra. Ennél feljebb nem megy sehogysem. A gyári is 0.8-1 bár volt tudtommal. A rögzítő anya mint ami majd látszik a képen is, nem volt meghúzva. Legalább nem esett le róla. Kicsit lustibb lett, de ez hozzá tartozik. Előtte ugrott rendesen, főleg 2-3 fokozatban a kis TD :))

 
>> SzervizAlfa 146 2.0 TD // 2020-11-09

Meg érkezett az olaj hőfok mérő. Ez már mutatja a hőfokot.

 
>> SzervizAlfa 146 1.9 JTD // 2020-11-05

Bekerült egy kis időre ez a tuning lámpa, asszonynak ez a fajta is nagyon tetszik, de vissza is került a gyári mivel mint megtudtam ha nincs bejegyezve a forgalmiba akkor műszakin bukó dolog.

Kilométer óra számláló égő csere

Alfás rendszámkeret + tolató kamera bekötve

Üzemanyag csőre vissza csapó szelep. Ennek története hogy indítás után egy két percig hullámzik az alapjárat. Mikor már jó a legközelebbi indítás után ugyan úgy csinálja. Szivárogni nem szivárog, még arra gondolok hogy ennek ellenére valahol fellevegősödik. Ha más nem még az úton való megjáratásnál remélem kidolgozza és nem tér vissza. Ezt még orvosolni kell.

Hátsó ablak mosó javítva és ablaktörlőt is sikerült rendesen rá állítani hogy ne maradjon ki egy egy rész. Most már szépen tőről. Csomagtartó részén az elektromos kábel és vízcső elvezető tartó cserélve, törött volt. Az kalaptartó egyik beakasztó füle is cserélve mert ott már egy utólagos megoldás volt.

Csomagtartóra a burkolatok vissza kerültek, ennek egy része cserélve mivel a régi össze volt karcolva.

Hátsó ablakszál fűtés hol működött hol nem. Cseréltem a rá csúsztatható sarukat, de nem ott volt a gond. A hiba oka a biztosíték táblában a relé egyik lába nem jól érintkezett. Ez javítva. Az ablakszálak ellenőrizve és felülről a 4. sor nem működött, ez javítva.

Hátsó lámpa zárófény nem működött amióta megvettük az autót, a hiba hogy a vonohoroghoz kapcsolódó kábel kötegbe volt belekötve, de a lámpába már nem jutott vissza. Én nem tudok olyanról hogy a futón kellene zárófény, a többi autón sincs. Most már ezen sincs. Kábelokat szépen elvezetve és szigetelve mert ott is voltak hiányosságok.

Csomagtartó padló részét is kellett javítani illetve festeni, pl középső kupak a pótkerék alatt, bal és jobb oldali vak dugó a sarokban, ami a tetőablakos felszereltségben a víz kifolyó cső helye, de itt csak van. Ezek környékét megkezdte a rozsda, kicsit nagyobb lyukat csinált. Ez mind befoltozva. Kapott alapozót és alvázvédőt.

Csomagtartó kárpitozás vissza került. 'C' oszlop belső műanyag elem mindkét oldalon cserélve, szintúgy karcolások végett. Végül össze állt a kép.

 
>> SzervizAlfa 146 2.0 TD // 2020-11-04

Hátsó lökösre kerültek sárvédő toldatok

 
>> SzervizAlfa 146 1.6 Twin Spark // 2020-11-03

Hátsó lökösre kerültek sárvédő toldók

 
>> SzervizAlfa 146 1.6 Twin Spark // 2020-10-26

Gyújtó tekercshez kapcsolódó dugó cserélve. Korábban hideg indításnál 2-3 mp-ig kicsit ingadozott az alapjárat és később is a hangján is hallani lehetett hogy valami nem okes (rendszertelenül puffogot), így hát ránéztem a trafókra, pipákra és az egyik már nem tűnt jónak a külseje alapján. + A jobb szélső hengernél a két gyertya elkezdett olajban ázni. Rögtönözve kitakarítottam egy rongy és levegő pisztoly segítségével, majd levettem a szelep fedelet hogy pasztával meg tudjam kenni. Későbbiekben majd kap új tömítést, bár ez sem régi de még úgy is le kell majd vennem.
Azóta hogy ennyit tettem csak vele szépen egyenletesen indul és szép hangja is lett.

Másik a belső :
2 db műszerfal izzó cserélve újra, ebből egyik hol világított hol nem. A műszerfal közép levétele után a vissza helyezés sem volt álom mivel ez a korábban javított darab ott is tört ahol eddig még nem. Már nagyon elment felette az idő. Pedig óvatosan bántam vele, de úgy nézem ennek már mindegy volt. Gondolkodtam hogy keresek másikat bontottan hátha sikerrel járok, de aztán itthon volt egy ezüst színű amivel még vettem az autót. Ez egy ép darab, sosem kellett javítani csak nem illik annyira az összképbe a szín végett, pedig szép. Vettem mahagóni utánzatú fóliát és lesz ami lesz alapon le fóliáztam. Remélem tartós marad, első fóliázásom volt. Jól sikerült szerencsére.

>> SzervizAlfa 146 1.6 Twin Spark // 2020-10-17

Kipufogó rendszert lecseréltem, a korábban össze állított boxer kipufogó rendszerére. Itt most katalizátor és 2 dob. Műszakin meg maradjon ugyan ez csak 3 dobbal. Az az eredeti rendszere.
Egy tömítés cserélve újra.