Mutasd

>> Esemény2013-11-15

Tegnap megmakacsolta magát az autó, nem volt hajlandó beindulni, sokszori próbálkozás után nagy nehezen beindult, motor check hibát dobott. Motor leállít, 20 perc várakozás, majd a hiba megszűnik és pöccre indul.
Ma műszerrel kiolvasták a hibakódokat, 3 volt benne eltárolva.

P0335
P0520
U1600

Mivel 60e km-nél volt utoljára hivatalos márkaszervizben, ezért nem tudni a kódok mikor kerültek bele, lehet még az előző tulajnál. Törlés után ismét ránéztünk, de nem dobott egyet sem. Ha újra előjön valami, az már biztosan nálam lesz, és akkor irány a szerviz. Költségembe nem került a kiolvasás, volt egy kis protekcióm. :)

>> Szerviz2013-11-11

A jobb oldali ködlámpám már az autó vásárlásakor se világított, a bal valamikor a nyáron égett ki. Most, hogy bejött a ködös, takony idő, gondoltam kicserélem. 1000 éves izzót szedtem ki a ködlámpából ami már beerodált (ez látszik a képen is) majd beraktam az újat és lám, ki sem gyulladt, egyik sem. Azt hittem nincs rendesen a helyén, így két délután is szenvedtem vele. Miután én feladtam, elvittem az autószerelő cimbihez, sajnos nem sokra jutottunk, relére gyanakodott. Elvittem Gulyás Lacihoz, (aki csinálta múltkor az ablakom) és 2,5 óra alatt rendbe rakta potom pénzért. Ahogy korábban azt sejtettük, relé és biztosíték probléma volt, mindkettőt cserélni kellett. Az izzókat is berakta, így "teljesen kész" volt mire mentem érte. Megalight Ultra izzók kerültek a ködlámpába. Következő hónapban szerintem kicserélem a többi izzót is valami erősebbre.

Költségeim
Izzó: 2710.-
munkadíj + relé + biztosíték: 4000.-

>> Autóápolás2013-11-11

Végre sikerült az olasz mellé egy magyar nyelvű kezelési útmutatót is beszereznem. Nem árt ha van, sok hasznos dolgot megtudtam belőle, ami az olaszból számomra nem derült ki. Márkaszervizben 8k-ért ajánlották, hogy tudnak rendelni, antikváriumban 2k lett volna, de nem volt készleten és ki tudja mikorra érkezik hozzájuk. Végül egy cartárs, Gáspár Tamás (GT) ajánlotta fel, hogy pkg árában elküldi a saját fénymásolatát. Nagyon kedves gesztus volt, éltem is a lehetőséggel, ezúttal is köszönöm neki (és az ajándékot is)! ;)

>> Autóápolás2013-10-26

Autóvásárláskor 1db kulcsot kaptam az autóhoz, az se a távnyitós volt, így már akkor tudtam előbb-utóbb fog kelleni hozzá egy másik is, ha elhagynám, vagy bármi történne vele. Több márkaszervizt is megkérdeztem, irreálisan magas árat mondtak (100k felett, nevetséges) így többek javaslatára elmentem Pápára és lemásoltattam, beprogramoztattam, és mindezt kb. 20perc alatt megcsinálták! Közel sem került 100ezerbe és ugyanolyan profi munkát (vagy még jobbat) végeztek mint egy márkaszervizben. Ennyit a szervizesekről...
Annak ellenére, hogy 850km-t utaztam oda-vissza, így is megérte.

kulcs: 39.000.-
matrica: 3.135.-
üzemanyagköltség: 16.000.- (köszi oszkar.com:))

Nagyon f@sza, hogy a kulccsal tudom fel-le húzni az ablakokat!:)

Képeken: az új kulcs, a szaki ahogy végzi a munkáját, és egy kis esti szórakozás hazafelé, BP-n. :)

A munkát pedig ők végezték: http://www.kulcsmasolas.com/

>> Szerviz2013-10-22

Hetek óta szívatott a bal oldali ablakemelőm. Folyamatosan átprogramozta magát, felhúzáskor mire felért az üveg, gondolt egyet és vissza lehúzódott, majd mire sikerült teljesen felhúzni (és úgy is maradt) lefelé nem ment többet. Először azt hittem az elektronika zavarodott meg, így lehúztam az aksiról a sarukat és utána működött. Ezzel letudtam és tovább nem is foglalkoztam vele. Majd 1 hét után megint előjött, de a saru lehúzás már nem segített és múlthét pénteken végleg megadta magát. Találtam helyben egy nagyon jó autóvillamossági szakembert aki hétfőre adott is időpontot. Elvittem hozzá és 3-4óra alatt megjavította. Elmondása szerint erőlködött az ablakemelő, ennek hatására megolvadt valami a panelben, plusz bowden probléma is volt. Forrasztott, tisztított, átolajozta az egészet, és valami rettentő gyorsan megy le-fel az üveg. A jobboldalinak nincs baja, de gondolkozóba estem, hogy kitisztíttatom és átolajaztatom azt is. Nem mellesleg nagyon jó áron dolgozik!

Szerk.: Ennek örömére még a TV-m is lecseréltem, 10év szolgálat után már illett. :)

>> Tuning és extra2013-08-30

Régóta tervezem, hogy lefóliáztatom a hátsó búráim, most jött el az ideje. Utánakérdeztem mennyi lenne, ha nem én csinálnám, a két hátsóra mondtak 7.000-et fóliával együtt, úgyhogy úgy döntöttem megcsinálom magam. Az egyik cartársról rendeltem fóliát és szerencsére sikerült szépen felrakni. Viszonylag gyorsan megvolt, 1 órámba telt, és spóroltam is több mint 4000-et. Szerintem sokat dobott rajta.
Képeken: Ilyen volt, ilyen lett.

Thanx SanyiJTD :)

Következő projekt az üvegek sötétítése lesz.

>> Autóápolás2013-05-02

Kapott egy új gombot a váltó. A gyári már a vásárlásnál sem tetszett, túl rideg a fém és nem illik az autóhoz, ráadásul már meg is volt kopva egy elé nagy felületen. Szándékosan választottam fekete bőrt, sokkal kellemesebb a fogása és jobban is néz ki.
Egy előtte és utána kép sem maradhat ki. :)

szerk.: leszerelésnél kiszáradt sziloplaszt jellegű cucc pergett ki a régi váltógombból. Annak a maradványai láthatóak a képen, nem a hanyagság... :)

>> Szerviz2013-04-20

Megcsináltattam a kötelező, vásárlás utáni nagy szervit (még kicsit többet is). A következőket kapta az autó:

-vezérműszíj (Dayco szett)
-hosszbordás szíj (Continental szett)
-vezető és feszítő görgők (Dayco szett)
-vízpumpa (Continental szett)
-olaj (Selenia Racing 10W60)
-olaj és levegőszűrő (Knecht)
-pollenszűrő
-vezérlésmódosító
-hengerfejek felújítása (sikoltatás, szelepek, hidrotőkék, szimreingek cseréje)
-új hengerfejtömítés, szívósortömítés, hengerfejcsavar garnitúra
-olajteknő kitisztíttatása


137.100km volt az autóban vásárláskor.
138.000-nél nagy szerviz.
Össz. költségem 271.000HuF
Eredmény: gyakorlatilag új motor, 7literes fogyasztás (vidéken, nem országút!), jobb teljesítmény. :)

Új gazda, ezért úgy gondoltam ezeket mindenképp érdemes megcsináltatni.

>> Esemény2013-04-18

Első blogbejegyzésem, avagy hogyan lett nekem Alfám? :)
2012 nyár óta alig telt el úgy nap, hogy ne szemezgessek a HAHU-n autók után. Volt néhány típus ami tetszett, és mivel az Alfa előtt egy, a családdal közös 98-as swift sedant vezettem, úgy gondoltam, hogy a következő teljesen saját autóm is Suzuki lesz. Hosszas keresgélés után úgy gondoltam, hogy Swift II Sportom lesz, ez állt a legközelebb az elvárásaimhoz és persze a pénztárcámhoz is. 2013 május/júniusra terveztem az autóvásárlást, ám ezek a tervek addig voltak meg, amíg a munkahelyemről hazamenet meg nem láttam egy fekete, 17"-os "sűrű küllő" felnis Alfa GT-t. Pont olyat amilyen most az enyém. Hiába láttam én korábban ezt a típust képeken, annyira nem adja vissza az élményt, mint élőben. Na meg egy ideig úgy voltam az Alfával mint márkával, mint a zsiráffal, szép, szép, de otthonra nem kéne. Na ez rögtön megváltozott mikor elgurult előttem. Amint net elé jutottam, felléptem HAHU-ra és nézegettem a GT-ket. 2db autót találtam aminek számomra elfogadhatónak tűnt az ára. Ebből az egyik kapásból kiesett, megnézni se volt érdemes, képeken annyira látszódott, hogy le van lakva. A másik jónak tűnt, viszont nem volt forgalomba helyezve MO-n. Hosszas e-mail és telefonálgatás után elmentünk megnézni Zalaegerszegre, ahova Észak-Olaszországból került. Kisebb, a korából adódó hibák voltak rajta, de az Alfa szaki akit vittünk magunkkal jónak találta, így nem volt kérdés, hogy elhozzuk-e. :)
Egy délelőtt alatt lezavarták a műszakíztatást és a forgalomba helyezést, még rendszámot is választhattam, úgyhogy az MGT mellett döntöttem, ha már lehet legyen benne az autó típusa. Hallottam korábban, hogy az alfások mennyire összetartanak és villognak, intenek egymásnak, gondoltam naa persze, aztán hazafelé jövet a pályán beigazolódott, nagyon kellemes meglepetés volt, hogy ennyire összetartóak a cartársak. Szóval így lett nekem autóm Padovából, Suzuki helyett Alfa, május helyett februárban. :)