Lexlutor - főkép
>> Tuning és extraAlfa 159 1.9 Jtdm Sportwagon // 2015-12-30

Bekerül két 80mm-es karika is. Ez a belső világítással van összekötve. A tető lámpából lehozott kábelre kötöttem, amihez a lábtér világítás is van kötve. Ha megnyomom a távirányiton az ajtónyitást bekapcsol. Ha bezárom elhalványodva elalszik. Ez a projektor köré került. Ragasztással rögzítve.

 
>> Tuning és extraAlfa 159 1.9 Jtdm Sportwagon // 2015-12-30

Nem volt egyszerű de elkészült. Ha valaki rászánja magát legyen sok türelme. Megrendeltem Kínából a karikákat ami 3-4 hét volt. Méretek 85-90-95 mm átmérőjű (3.kép). A középső karikát (90mm) máshonnan rendeltem, sajnos picit sárgás , de nem szembetűnő. Erről hiányzott a műanyag gyűrű, így rendelnem kellett Kínából. Megint 3 hét. Itthon sehol nem volt külön. Rendeletem butil gumit is az újratömítéshez még a első kanyarban (9.kép). Szereztem két sérült lámpát kölcsön, amit összetákoltam hogy ideiglenesen betegyem. Miután megvolt kicseréltem a lámpákat a kölcsönlámpára.
Búra leszedés:Leszedés segédlet
Eddig mindig körbe melegítéssel szedtem le a burát a lámpákról. Gondoltam kipróbálom a sütős módszert a gumi ragasztás puhításához. Nem jött be. Elolvadt a lámpa alja, így szereznem kellett egy másikat. Ebbe szilikonnal volt ragasztva nem butil gumival mint a régebbi típusokon. 8 perc-180 fok elintézte. Kisebb hőmérsékleten kellett volna, de most már mindegy.
Utána körbemelegítéssel és feszegetéssel szedtem le a burát. Lejött de egyik búra széle megrepedt a feszítéskor. Na gondoltam ez megint nem akarja. Szerencsére szélén volt így nem látszik felszerelve. Pákával összeolvasztottam (6.kép).
Szerelés:Gyürük rögzítése
Miután szétszedtem alapos takarítás következett. A ragasztás maradványait lekapartam a buráról és a lámpa keretéről. Utána kitakarítottam a projektort mert láthatóan poros volt kívülről belülről. A burán kivéve látszott igazán hogy meg van mattulva egy kicsit. A takart részeken sokkal szebb volt a plexi. A bal oldali helyére az egyik kölcsön lámpa került. Két felső füle le volt törve azt átraktam az olvadt lámpámról. Mindegy, lecsukott tetőnél nem látszik, majd kicserélem a házat ha lesz másik. Viszont ez szétszedésnél nem volt bematulva és a belseje sem volt poros.
Láthatóan jobban világított sötétben. Ezután levágtam 5mm-t a középső lámpa foncsorából, mert amit rendeltem karika rá az vastagabb volt mint a másik kettő (7.kép). A két szélső becuppant a helyére. Hozzácsavaroztam a foncsor belsejét a plexihez, ami rögzítette a gyürüket. Ez után az elektronikákat kellett bepasszirozni a lámpa belsejébe négy darabot. Előtte leteszteltem hogy mennyire melegszik. Szerencsére nem melegedtek így a lámpa belsejébe kerültek. Kettő lámpa sarkába került. Meleg ragasztó pisztollyal rögzítettem hogy ne zörögjön. Egy a reflektor mögé gyorskötözővel. Egy a plexi tetejébe gyorskötözővel (kép.4.)
Összerakás:Készre szerlve
Ezután belenyomtam a butilgumit a perembe körbe a lámpán. Ősszedugtam a kábeleket és még egyszer teszteltem hogy minden működik-e. Majd hegesztő géppel felmelegítettem a butilgumit a lámpa peremben és összenyomtam erősen. A négy sarkán négy fül bepattant a helyére. Végül visszakerült a külsejére a 3 króm takaró és a fekete keret.

Cob Led került bele, összehasonlítás CCFL-Cob Led-Smd Led
Cob Led vs. CCFL
Cob Led 159
Vezérlő elektronikával

Élőben sokkal jobban néz ki minta a képeken...
Bmw-sek nagy szemekkel néznek, meg mindenki más is...

 
>> Tuning és extraAlfa 159 1.9 Jtdm Sportwagon // 2015-12-07

Felkerült nekem is végre a dupla rendszer. 2.4-est vettem bontottan hővédő lemezzel együtt (kép 1.). Többen írtátok hogy jobb oldali kivágás nem egyforma a bal oldalival, ezért feketére festettétek. Akárhogy néztem mértem egyforma nekem. Rájöttem nektek azért nem egyforma, mert nem raktátok bele a kipufogó kivágás betétjét a teli helyére (kép 2.). Egy bontott lökhárítóból vettem ki, így volt nekem betárázva egy. Ha már összetörték a kocsim és fényezni kellett, így lefestettem az alját. Így jobban tetszik, szürkén kicsit csúnyának találtam.

 
>> EseményAlfa 159 1.9 Jtdm Sportwagon // 2015-12-07

Volt egy kis balesetem. Nem adták meg a jobb kezet és belém jöttek. Az volt a szerencsém hogy nem jött senki szemből így el tudtam rántani a kormányt, és nem nulláztam le a kocsi elejét. Azt mondta a kedves hölgy hogy nem vett észre. Na köszönöm! Rendszámtáblája beszorult a felni és gumi közé, úgy hogy kiszedni nem lehetett. Az volt a szerencsém hogy nem vágta ki a gumit. A felni kis horzsolással megúszta és a guminak se lett baja hihetetlen módon. A kocsit a szerelőmnek el kellett dugnia mert mindenki a táblát próbálta kicibálni. Ilyet még senki nem látott. Vettem két hibátlan bontott ajtót és egy negyedet a küszöb sarka miatt. Csak a külső lemezt kellett rajta cserélni szerencsére. Biztosító egy hét után utalta a pénzt. (Egy kis csoda Magyarországon) Bő két hét után nálam van megint végre...
A tettes az utolsó képen látható. Persze neki csak egy lökhárító kell..

 
>> Tuning és extraAlfa 159 1.9 Jtdm Sportwagon // 2015-11-18

Egy kis extra. Tetőlámpától hoztam le a kábelt, így azzal együtt működik (1.kép). A tetőlámpába beforrasztottam a két kábelt (2.kép). A bal oldali a oszlopban hoztam le a kábelt (3.kép). Jobb oldali kábelt a magnó kiszedésével húztam át jobbra. Bal jobb kárpiton gyorskötözővel rögzítettem (4-8.kép) Lámpával együtt halványul el és kapcsol be (9-11.kép). (A 9.képen még nem volt bekötve a jobb oldali) Lehet hátra is megcsinálom. Aliexpress-ről rendeltem. Cob-ledes megoldás.

 
>> Tuning és extraAlfa 159 1.9 Jtdm Sportwagon // 2015-09-18

Aliexpress-en vettem. Lökhárítót le kellett szedni hozzá hogy a kábelt be tudjam fűzni. A tolatókamera mellé tettem (3-4.kép).A jobb hátsó lámpa csatijához kötöttem be (5.kép). Este a sötétbe jól néz ki és talán kisebb az esélye hogy valaki belém jöjjön (6.kép). Nappal nem látszódik a fénye. Azt vettem még észre ha gyengén jön a rádió jel akkor fékezésnél zavarj egy kicsit a rádiót. Talán valami relés megoldással lehetne orvosolni. Olvastam hogy gyenge pontja a lézer tövében lévő kábel bement. Hajlamos elszakadni, ezért megelőzve ezt ragasztóval megerősítettem (7.kép).
--------------------------------------------------------------------------------------
Update: Másfél hónap után tönkrement, úgyhogy kiszedtem. Talán így kellett lennie mert fékezésnél zavarta a rádiót kicsit. Amúgy jó volt , jobban tartották a távolságot, nem másztak rám annyira.

 
>> SzervizAlfa 159 1.9 Jtdm Sportwagon // 2015-09-09

Rádióm térereje régóta szarakodik , de egy lengyel fórumon megtaláltam a megoldást. Az antenna talp elektronika oxidációja okozta. Beázásnak nem volt nyoma, és a tömítés is épp volt. valószínűleg a hő ingadozásból adódó pára lecsapódás okozta évek alatt (Kép1-3). Megtisztítottam egy kis WD40-el óvatosan. Középen a felfele álló lemezt ami csatlakozik a tető antennához megcsiszoltam mind két felét (kép 2. és 4.). Nagyon el volt oxidálva. Magát az antennát egy 22mm anya fogja a tetőkárpit alól (kép7-8). Könnyű volt leszedni 3 csatit kellett csak széthúzni (kép 10). Viszont hozzáférni nehéz volt. Le kellett volna szedni a tető kárpitot hogy rendesen hozzáférjek. Én leszedtem a hátsó takarót a végén és a mellette lévő bal oldali kárpitot lazítottam meg amennyire tudtam. Majd a peremet óvatosan kifeszítettem alóla, így éppen hogy hozzáfértem. Vigyázni kell nehogy megtörjön a kárpit. Villáskulccsal nem lehet hozzáférni, de krovával sikerült lelazítani. Az antennát 6 kis csillagcsavarral lehet kettészedni. Elég vizkőves volt , de könnyen kijöttek. Sokkal jobb lett a vétel. Nem 100%-os de már nem szakadozik állandóan. Egy új antennával biztos jobb lenne, de közel 40e ft lenne az ára (kép 12). De most már élvezhető a műsor.
Olvastam még egy módszert. A talpon lévő kiálló lemezhez ami csatlakozik az antennához hozzá kell forrasztani egy kb..20 cm-es kábelt, majd a talpon lévő lukon áthúzni. Alul a fehér csatis kábelt ami az antennán van levágni és ehhez forrasztani a kábelt. Azt pedig összedugni a gyári csatival. Erről nem írtak hogy mennyire vált be. Az előző módszer működik.
Egy német fórumon olyat is olvastam hogy összehasonlították több kocsival a rádió vételi erejét és állítólag az Alfáé gyárilag gyengébb. Mivel olaszoknál sok a regionális adó ezért elég a gyengébb tuner hozzájuk. Elvileg a rádió beállitásban van egy regionális opció ami be kell kapcsolni és ettől erősebb lesz egy picit a vétel. (még nem néztem meg). Eddig két napja tesztelem és jónak tűnik a vétel.
-----------------------------------------------------
Update: 3 hónap használat után, azt kell mondjam jól jön a rádió.
-----------------------------------------------------
Update: fél év után megint szarakodik, újra javítva.
-----------------------------------------------------
Update: 3 hónap után megint gyengén muzsikál. Vettem újat. Most Tökéletes lett!

 
>> SzervizAlfa 159 1.9 Jtdm Sportwagon // 2015-07-15

Hátsó ablaktörlőm megadta magát (1.kép). Mindig közép tájt egy ponton megállt. Kézzel rásegítve elindult. Leszedtem a fedelet de nem lehetett teljesen szétszedni. Egyik napról a másikra jött elő a hiba. Vettem a Tatai bontóból egyet (2.kép). Először rosszat küldtek így lett egy kör posta pluszba (3.kép). Kicserélés egyszerű volt. Kivettem a 10 csavart ami fogta bombabiztosan a műanyag borítást. Patentekkel nem volt gond már korábban letörtek. Kar lecsavaroz , belül három csavar kiteker és kész. Visszafele ugyanez.

 
>> Tuning és extraAlfa 159 1.9 Jtdm Sportwagon // 2015-05-11

Karcosak voltak a betétek és már nem olyan szépek. Ezért VTN fóliázással lefóliáztattam. Azért választottam ezt mert ezt utána le lehet lakkozni és így úgy néz ki mintha gyári lenne. Mivel nem volt sima a felülete fém alapozóval alá kellett dolgozni. Egy hétig ragasztó szalag tartotta össze a műszerfalat (1 kép). De a végeredmény jó lett (2-8 kép). Tükröt is lefóliáztattam. Gps talpával szedtem le a lapokat, így nem tört el a lap(10 kép). De a motor sarkából lepattant egy darab (9 kép). Szerencsére miután összeraktam elég erősen fogja nem mozog. Két útángyártott burkolatott vettem ami fényezhető volt. Kész tükör (11-12kép)
Kaptam 20% kedvezményt így volt 40.000.-ft.
Itt készült

 
>> Tuning és extraAlfa 159 1.9 Jtdm Sportwagon // 2015-05-11

Csináltattam méretpontos szőnyeget. Fekete plüss ,fekete szegélyel. Piros cérnával varattam meg hogy menjen a Ti kormányhoz és kézifékhez. Négy piros Alfa felirat is került rá. Postával együtt 11.000.-ft volt.
Innen rendeltem - Főnix szönyeg