Egy kis extra. Tetőlámpától hoztam le a kábelt, így azzal együtt működik (1.kép). A tetőlámpába beforrasztottam a két kábelt (2.kép). A bal oldali a oszlopban hoztam le a kábelt (3.kép). Jobb oldali kábelt a magnó kiszedésével húztam át jobbra. Bal jobb kárpiton gyorskötözővel rögzítettem (4-8.kép) Lámpával együtt halványul el és kapcsol be (9-11.kép). (A 9.képen még nem volt bekötve a jobb oldali) Lehet hátra is megcsinálom. Aliexpress-ről rendeltem. Cob-ledes megoldás.
Aliexpress-en vettem. Lökhárítót le kellett szedni hozzá hogy a kábelt be tudjam fűzni. A tolatókamera mellé tettem (3-4.kép).A jobb hátsó lámpa csatijához kötöttem be (5.kép). Este a sötétbe jól néz ki és talán kisebb az esélye hogy valaki belém jöjjön (6.kép). Nappal nem látszódik a fénye. Azt vettem még észre ha gyengén jön a rádió jel akkor fékezésnél zavarj egy kicsit a rádiót. Talán valami relés megoldással lehetne orvosolni. Olvastam hogy gyenge pontja a lézer tövében lévő kábel bement. Hajlamos elszakadni, ezért megelőzve ezt ragasztóval megerősítettem (7.kép).
--------------------------------------------------------------------------------------
Update: Másfél hónap után tönkrement, úgyhogy kiszedtem. Talán így kellett lennie mert fékezésnél zavarta a rádiót kicsit. Amúgy jó volt , jobban tartották a távolságot, nem másztak rám annyira.
Rádióm térereje régóta szarakodik , de egy lengyel fórumon megtaláltam a megoldást. Az antenna talp elektronika oxidációja okozta. Beázásnak nem volt nyoma, és a tömítés is épp volt. valószínűleg a hő ingadozásból adódó pára lecsapódás okozta évek alatt (Kép1-3). Megtisztítottam egy kis WD40-el óvatosan. Középen a felfele álló lemezt ami csatlakozik a tető antennához megcsiszoltam mind két felét (kép 2. és 4.). Nagyon el volt oxidálva. Magát az antennát egy 22mm anya fogja a tetőkárpit alól (kép7-8). Könnyű volt leszedni 3 csatit kellett csak széthúzni (kép 10). Viszont hozzáférni nehéz volt. Le kellett volna szedni a tető kárpitot hogy rendesen hozzáférjek. Én leszedtem a hátsó takarót a végén és a mellette lévő bal oldali kárpitot lazítottam meg amennyire tudtam. Majd a peremet óvatosan kifeszítettem alóla, így éppen hogy hozzáfértem. Vigyázni kell nehogy megtörjön a kárpit. Villáskulccsal nem lehet hozzáférni, de krovával sikerült lelazítani. Az antennát 6 kis csillagcsavarral lehet kettészedni. Elég vizkőves volt , de könnyen kijöttek. Sokkal jobb lett a vétel. Nem 100%-os de már nem szakadozik állandóan. Egy új antennával biztos jobb lenne, de közel 40e ft lenne az ára (kép 12). De most már élvezhető a műsor.
Olvastam még egy módszert. A talpon lévő kiálló lemezhez ami csatlakozik az antennához hozzá kell forrasztani egy kb..20 cm-es kábelt, majd a talpon lévő lukon áthúzni. Alul a fehér csatis kábelt ami az antennán van levágni és ehhez forrasztani a kábelt. Azt pedig összedugni a gyári csatival. Erről nem írtak hogy mennyire vált be. Az előző módszer működik.
Egy német fórumon olyat is olvastam hogy összehasonlították több kocsival a rádió vételi erejét és állítólag az Alfáé gyárilag gyengébb. Mivel olaszoknál sok a regionális adó ezért elég a gyengébb tuner hozzájuk. Elvileg a rádió beállitásban van egy regionális opció ami be kell kapcsolni és ettől erősebb lesz egy picit a vétel. (még nem néztem meg). Eddig két napja tesztelem és jónak tűnik a vétel.
-----------------------------------------------------
Update: 3 hónap használat után, azt kell mondjam jól jön a rádió.
-----------------------------------------------------
Update: fél év után megint szarakodik, újra javítva.
-----------------------------------------------------
Update: 3 hónap után megint gyengén muzsikál. Vettem újat. Most Tökéletes lett!
Hátsó ablaktörlőm megadta magát (1.kép). Mindig közép tájt egy ponton megállt. Kézzel rásegítve elindult. Leszedtem a fedelet de nem lehetett teljesen szétszedni. Egyik napról a másikra jött elő a hiba. Vettem a Tatai bontóból egyet (2.kép). Először rosszat küldtek így lett egy kör posta pluszba (3.kép). Kicserélés egyszerű volt. Kivettem a 10 csavart ami fogta bombabiztosan a műanyag borítást. Patentekkel nem volt gond már korábban letörtek. Kar lecsavaroz , belül három csavar kiteker és kész. Visszafele ugyanez.
Karcosak voltak a betétek és már nem olyan szépek. Ezért VTN fóliázással lefóliáztattam. Azért választottam ezt mert ezt utána le lehet lakkozni és így úgy néz ki mintha gyári lenne. Mivel nem volt sima a felülete fém alapozóval alá kellett dolgozni. Egy hétig ragasztó szalag tartotta össze a műszerfalat (1 kép). De a végeredmény jó lett (2-8 kép). Tükröt is lefóliáztattam. Gps talpával szedtem le a lapokat, így nem tört el a lap(10 kép). De a motor sarkából lepattant egy darab (9 kép). Szerencsére miután összeraktam elég erősen fogja nem mozog. Két útángyártott burkolatott vettem ami fényezhető volt. Kész tükör (11-12kép)
Kaptam 20% kedvezményt így volt 40.000.-ft.
Itt készült
Csináltattam méretpontos szőnyeget. Fekete plüss ,fekete szegélyel. Piros cérnával varattam meg hogy menjen a Ti kormányhoz és kézifékhez. Négy piros Alfa felirat is került rá. Postával együtt 11.000.-ft volt.
Innen rendeltem - Főnix szönyeg
Télen kétszer is felakadtam a lökhárítóval. Alja hullámos lett és csavarozási pontoknál kitört. Jobb alsó rácsot is cserélni kellett mert eltört. Ködlámpát is cseréltem mert foncsora megkopott. Lehet a bal oldalit is kicserélem mert most az csúnya az új mellett. Ködlámpát és rácsot utángyártottat vettem. Kedvezménnyel 8000+4000 ft volt. A lökhárító javítást én csináltam. Ideiglenesen lekentem egy kis javító festékkel.
Észrevettem hogy nem egyforma a két matrica a sárvédő alján (kép 1-2). A jobb oldalin volt műanyag réteg a bal oldalin nem. Le akartam kaparni róla de nem nagyon akart lejönni. Úgyhogy lepucoltam és ráragasztottam. Hátsó ajtó kis matricát is lecseréltem mert szakadt volt (kép 3-4). Lecseréltem a jobb hátsó lámpát mert volt rajta pár hajszál repedés, így vettem (kép 5-6). Most a jobb oldali újnak tűnik , bal meg matt. Lehet megveszem párját is. Csomagtartó patent pótlás, sokadik nekifutásra sikerült. (kép 7-8). Eddig mindig rosszat hoztak ,mint kiderült rosszul volt jelölve a robbantott ábrán. Csomagtér ajtó egyik gumi kupakját is elhagytam (kép 9-10). Egyik ajtó behúzóban nem eredeti gumi volt (kép 11) .Most kapott egy eredetit ,így mind egyforma.
Mivel nem dohányzom gondoltam átalakítom tárolóvá. Ki nem akartam venni mert tartja a poharat. Kibeleztem , alján lévő fület kitörtem. Vágtam bele kis kárpit darabot.
Neten talátam egy lengyel emberke gyártja. Szerintem feldobja a műszerfalat. Gyárilag is ilyennek kéne lennie (1-4 kép).
Innen vettem (ebay)
Beszerelés
Vannak más dolgai is 159-hez (5-8 kép). Esetleg még a kilincs köré és műszerfal rácsán lévőbe látok fantáziát. A többit már soknak tartom, nem nagyon tetszik.