Lexlutor - főkép
>> EgyébAlfa 159 1.9 Jtdm Sportwagon // 2014-09-08

Nyáron cseréltem féktárcsákát. Elöl Brembo ,hátul TRW. A Brembon nem volt felület kezelés, így egy hónap után csúnya rozsdás volt. Eléggé lehúzta az összképet. Mivel hátul fekete volt a pereme, ezért elöl is ilyenre festettem. Peremét drótkefével csiszoltam, belsejét kézzel ahova nem fért be a fej. (kép 1-2). Utána kimaszkoltam, majd hőálló festékkel lefújtam. (kép 3-4)

 
>> EgyébAlfa 159 1.9 Jtdm Sportwagon // 2014-07-05

Ma megleptem magam egy kis olasz luxussal ,mert megérdemlem :-) .
Itt voltam
Elmentem egy Ferrari F430 tesztvezetésre, de nem bírtam leállni. Utána ingert éreztem a Maserati GT S kipróbálására. Kifele sajnos meghallottam Lamborghini hangját és visszafordultam a parkolóból és azt is kipróbáltam. Miután ott hagytam egy zsák pénzt, széles mosollyal jöttem haza. Bár ebből megcsinálhattam volna a dupla kipufogót, meg egy két apróságot, de nem bántam meg.

Ferrari F430: V8 - 496LE
Maserati GT S: V8 - 440LE
Lamborghini Murcielago: V12 - 640LE

A ferrari és Maserati nagyon hasonlit vezetési stílusra egymáshoz. Ferrari inkább sportosabb a Maserati kicsit kifinomultabb. Ami nagyon meglepett hogy hasonló érzés vezetni mint a 159-est. Hasonló útfekvés és fordulékonyság és úgyanúgy mindenki megnézi. Nem éreztem igazán nagy különbséget. Dagadt is a mellényem milyen jó kocsim van. A motornál már más a helyzet. Mind a kettőnek jó a hangja de a Maserati morajlása valami fantasztikus. Még nem halottam kocsit aminek ennyire szép hangja lenne. Mind a kettő szép autó de a Maserati itt is jobban szerepelt nálam. Kívül belül gyönyörű! Elég jól megy mindkettő, bár hamar véget ért a próbakör.
A Lamborghini egy teljesen más világ. Már beszállásnál kiderült ez egy kihegyezett sportgép. Pár centire volt a talajtól, és úgy kellett bebújni a szárnyas ajtó alatt. Fejem fölött se volt túl sok hely. Amikor beindult olyan hangja volt mint egy helikopternek. Vezetése is más. Keményebben kanyarodik, keményebben kell fékezni. Nem olyan fordulékony mint a másik kettő. Ez inkább pálya autó, míg a másik kettő simán használható hétköznapokban.
Ha három autó közül kéne választanom gondolkodás nélkül a Maseratit választanám, bár ez volt a "leggyengébb" autó a három közül. Ez volt a legszebb, legjobb hangú, legjobban használható a hétköznapokban. ( Ferrari képét oldalukról szedtem le mert amikor mentem ,álltak körülötte és utána elfelejtettem lefotózni ).
Egyszer mindenképp ki kell próbálni ezeket a kocsikat!
F430 teszt videó (ezt a kocsit vezettem)
Maserati tesztvideó
Találtam egy Lambo tesztet

 
>> Tuning és extraAlfa 159 1.9 Jtdm Sportwagon // 2014-06-02

Közvetlenül a 3.féklámpa elé kötöttem. Hátsó burkolatról sikerült 3 patentet letörni leszedéskor. Maradt még elég + 2 csavar is fogja felül úgyhogy nem foglalkozok vele.
15 fokozatban állítható a villogás gyorsasága, és az is 15 fokozatban állítható, h mennyit villogjon mielőtt beváltana normál féklámpa fényre. Ezeket még két sebességben lehet változtatni.
Innen vettem
Egy év cseregaranciát adtak rá. (Bár számla nem volt hozzá)
Ára:4500.- +posta

 
>> SzervizAlfa 159 1.9 Jtdm Sportwagon // 2014-05-06

Sikerült végre felújítani a kopott váltógombot. Alulról egy kis csavarhúzóval perem alá nyúltam, kifele kipattintottam a helyéről. (1-3kép) Először lefóliáztam , de nem tettszett mert egybefolyt az összkép. Fogásra se tetszett. (lehet az olcsó fólia miatt) (3-4.kép). Végül airbrush festés mellett döntöttem. Belül gyári ezüst színű ,kívül sötét perem.
Itt csináltattam
Előtte/utána 5-6.kép. Az árral nem voltak szívbajosak. Meg lehetett volna olcsóbban is csinálni, de igényesre akartam.

 
>> SzervizAlfa 159 1.9 Jtdm Sportwagon // 2014-04-25

Kézifék gumiharang csere. Régi lefoszlott, kapott wartburgét. Amúgy csak kompletten cserélhető gyárilag. 2xgumi harang 600ft. (5 kép)
Shadin159 féle megoldást alkalmaztam egy az egyben. Leirás a blogjában.
Szerelés menete (Shadin159)
Porvédő gumi

 
>> SzervizAlfa 159 1.9 Jtdm Sportwagon // 2014-04-25

Nagyon csúnya volt már felim (így vettem kocsival), gondoltam olcsón felújitom amig nem veszek valami nagy kereket. Haverom elvitte hogy lecsiszolja és lefesti. Egy hét múlva viszajőtt egy darab félig lecsiszolt felnivel , hogy csiszóljam le mert erre nincs ideje. Kénytelen voltam én lecsiszolni mivel már belekezdett. Két hétig szivtam vele. Sok ív miatt elég szar volt lecsiszolni. Homogfuvózni nem akartam mivel olcsó megoldást kerestem a nagykerékig. Végül 22000 ft-ba volt a végeredmény +10000ft-ba fel-le gumizás. Szint nem sikerült eltalálni. Leszedve nem nézett ki rosszul, de a kocsin "csúnya szürke" szinű lett. Így rajat már nem olyan szép. Egyenlőre így marad. Tanulság: Olcsó húsnak híg a leve! (Cserébe féken nem spóroltam)
(Elötte:1-3 kép, lefényezve 4-5 kép)

 
>> SzervizAlfa 159 1.9 Jtdm Sportwagon // 2014-04-25

Inditó gomb feliratja picit kopott, így egy alkoholos filctollal feljavitva. Egy éve csináltam útoljára, tehát ennyit bír. Nem tökéletes , de csak így kinagyitva látszik.

 
>> SzervizAlfa 159 1.9 Jtdm Sportwagon // 2014-04-25

Eljött a fékcsere ideje. Elől kb. még 2mm volt rajta és a tárcsák vastagsága is mérett alatt volt. Elöl Brembo tárcsa, Brembo fékbetét. Hátul Trw tárcsa ,Brembo fékbetét. Egyik se kinai, hanem a jó minőségü! Fékolajat is kapott újat. Alkatrészeket szerelő barátom hozta beszerzési áron 80.000ft +munkadij 15.000ft (kép1-4)

 
>> Tuning és extraAlfa 159 1.9 Jtdm Sportwagon // 2014-03-14

Mivel utálom a tükrön logó csúnya illatosítót, ezért egy ideje kísérletezem valami megoldáson. Meglett a tökéletes megoldás. Pénzcsipeszt a tükör ívére hajlítottam, és kétoldalas erős ragasztóval felragasztottam. Fekete szalaggal bevontam. Belülről semmi sem látszik.

 
>> Tuning és extraAlfa 159 1.9 Jtdm Sportwagon // 2014-03-14

Mivel csak egy pohártartó van a kocsiban, próbáltam valami utólagos igényes megoldást találni. Találtam egy felfújható rögzítésű palacktartót. Szemetesnek vagy tárolónak is használható. Ülés széle le van csapva pont becsúszik a palack. Beépítés 1 perc volt.
Itt vettem