Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Blog
A szombati túra beápolva az Excel táblába, illetve egypár képlettel kiegészítettem hogy automatikusan legyen kiértékelve:
Összes
Magassági pont 990 db 1 310 380m
Hágó 822 db 999 665 m
Végpont 145 db 265 588 m
Vízválasztó 34 db 34 010 m
Érvénytelen 24 db 56 978 m
Földút 21 db 47 856 m
Egyéb akadály 22 db 52 202 m
Gyalog elérhető 64 db 150 616 m
Autóval elérhető 907 db 1 117 678m
Megvolt 232 db 430 721 m
Gyalog 43 db 101 558 m
1 PHB-574 Spider 73 db 104 783 m
2 LHU-600 Spider 62 db 113 099 m
3 NCZ-300 Giulietta 52 db 71 429 m
4 LUX-640 Alfa 159 11 db 14 783 m
5 RSB-559 Giulia 7 db 15 786 m
6 Egyéb autó 6 db 4 631 m
7 KMW-012 Alfa 156 SW 5 db 4 652 m
Képek:
1. A szombati kör
2. Ez a rész már nagyon bekékült (kék = megvolt)
3. Hágóhelyzet Európában
4. A közelben
5. Egy őszre tervezett kör





Az első komolyabb magaslatról lefele jövet egyszer csak egy piros lámpára lettem figyelmes a műszerfalon: elkopott a fékbetét.
Az üzenet egy kicsit hihetetlennek tűnt, mert bő 20ezer km-el ezelőtt kerültek be újak. Megálltam megtapogattam, minden rendben lévőnek tűnt.
Pár km-el odébb ki is aludt a lámpa.
A következő lejtőnél (ahol azért akadt pár kanyar is) megint előjött. Aztán ahogy hűlt először csak fékezéskor, majd később véglet kialudt.
Még vagy 3-4 lejtőn eljátszotta.
Fékhatás amúgy kiváló.
Mi a fittyfene van? Ilyet még sose láttam!
Vasárnap alánéztem. Semmit sem látni.
A kopásjelző vezetéke a csatlakozónál egy kicsit "megviselt", de ép. Sehol sem ér a vashoz. A fékbetétekben még bőven van km.
Olyan mintha az átmelegedett fékpor vezetné annyira villanyt hogy bejelez a műszer.
2018.03.15-én kerültek bele ezek a Zimmermann betétek. Lehet hogy ez ilyen? Ki kellene takarítani a fékeket az Ötztal túra előtt...








Statisztika a GPS tracker adatai alapján:
Megtett út: 570,44 km
Teljes menetidő: 13:08
Tényleges menetidő: 8:38
Átlagsebesség: 66,09 km/óra
Max. sebesség: 131 km/óra
Hágóhelyzet PHuBi:
Megmászott magassági pontok: 73 db - ezzel átvette a vezetést
Összes megmászott magasság: 104.783 méter - ezzel a második, még mindig a Pók vezet a maga 113.099 méterével





Korábban az akku miatt meghiúsult a túra. Az itiner pontosítva is lett.
Reggel 7-kor elindultunk. 12 magassági pont került sorra, ebből egy (Annaberg Pass) már korábban is megvolt, de útba esett:
1110m Wastl am Wald - Hágó -Fm
976m Annaberg Pass - Hágó -Fm
970m Kernhofer Gscheid - Hágó -F
864m Rohrer Sattel - Hágó -BU
841m Pielachtaler Gscheid - Hágó -KE
854m Ochsattel - Hágó -F
778m Haselrast - Hágó -F
764m Klostertaler Gscheid - Hágó -KE
740m Ascher - Hágó -PA
662m Hals (Gebirgspass) - Hágó -F
581m Gerichtsberg Pass - Hágó -F
447m Hafnerberg - Gasthaus Semmering - Hágó -F
Végül meglátogattuk a Myra vízesést is.
Jó volt a nagy bezártság után kiszabadulni.
921 MB / 381 db fénykép
2 videó a vízesésről
39,6 GB /106 db videófájl az utazásról












- tankolások száma: 63 (ebből egy a vételkori teletank)
- km óra állás: 34.571 km
- életkor: 316 nap
- össz. menetidő: 498,46 óra (20,77 nap!)
- átlagsebesség: 69 km/ó
- tankolt üzemanyag: 2.635,89 liter, ebből 55,69 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 7,46 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 29,65 Ft/km
- átlagos napi futás: 109,40 km/nap
- mozgásban töltött idő: 6,57 %












2018.01.09-én kapott PHuBi egy új akkut, ami másnap be is került.
A szolgálata 887 napig tartott...
Tegnap - kihasználva a jó időt - hágóvadászatot tartottunk volna, de PHuBi - miután felragasztottam az osztrák autópálya matricát - úgy döntött hogy nem indul.
Pontosabban a garázsból még ki tudtam állni, de onnan már sehová.
Szerdán a tető próbálgatásakor a végén feltűnt hogy kevés a kraft, de arra gondoltam hogy a tetőnyitások csappantották meg az energiaszintet.
Feltöltöttem és vártuk a szombatot.
Szombaton meg történt ami. Rájöttem hogy bekapcsolva maradt a rádió az szívta le.
Újra töltöttem, de ma reggel egyértelmű volt hogy nem veszi be a kis gyomra a belepumpált villanyt. 10,7 Volt várt reggel, úgyhogy ma se mentünk kabriózni.
Helyette akkubeszerző útra indultunk Júliával.
Találtunk, bekerült.
Várjuk a jó időt :-)






Badacsonyban nem volt hajlandó PHuBi becsukni a tetőt. Kézzel kellett. A szitu hasonlított a 18-as esetre, ahol a fedél bezárását nem vette észre és megállt.
Ma nekiugrottam.
A diagnosztika ugyan azt mutatta mint anno. A vezérlés nem "látja" hogy a jobb oldali zár be van csukva. Rutinszerűen csatit széthúz, kontaktspré, és semmi...
Mint kiderült tényleg nem kapcsol a mikrokapcsoló.
Az ok prózai, megszorult a bowden, így nem húzza vissza a rugó a zárat teljesen. A teflon betét kicsúszik belőle. Kéne egy új bowden.
Amíg nincs egy kis WD40 beugrott. Megjáratva helyreállt a rend.
Azaz állt volna, mert a kiolvasásokkal és a teszt nyitás-zárásokkal sikerült majdnem teljesen kimeríteni az akkut. Még éppen beindult.
Szóval CTek-re fel és pár óra alatt helyreállt a világegyetem egysége.
Egy kisebb Tour de Balatonnak indult a dolog, de nem az lett belőle.
Fedetlen fővel, jó hangulatban elgurultunk Badacsonyba. Mivel a hegyoldalban érkeztünk felmentünk a Kisfaludy-házba a kilátás miatt. Aztán ha már ott voltunk megejtettünk egy jóféle ebédet. Tele hassal a melegre való tekintettel arra jutottunk hogy elindulunk hazafelé.
Szóval tető fel, klíma be, zene be.
A jó hangulatú utat még Sümegen megszakítottuk egy fagyi erejéig.
Kezd túl jó idő lenni a kabriózáshoz. Mivel lehet menni, el kéne indulni a hegyekbe...
u.i.
Giulia és PHuBi nagyon jól kiegészítik egymást. A bő 20 év technológiai különbség jól érezhető és a kettő együtt adja az autózás sava-borsát.
Szóval jó a két benzinfaló a családban :-)












Sok tervünk volt a nyárra, mind füstbe ment - hogy az a víruselterjesztő akárki kapja be!
Elsőként egy Dél-Tirol túra, 15 magassági ponttal. Köztük az Európában autóval elérhető legmagasabb pont, az Ötztaler Gletscherstraße - Tiefenbachtunnel, Südportal a maga 2.829 méterével.
Nos ebből nem lett semmi, mert Pünkösdre volt tervezve. Corona zárlat miatt törölve :-)
Másodikként a Francia-Alpok túra 24 magassági ponttal. Július első két hetére tervezve. Mivel a vírus miatt bizonytalan a szitu, ez is el lett halasztva :-(
Megyek iszom egy Coronita sört...
Megtörtént...
Szóval valamit csak kéne tenni, mert 2020 nem maradhat ki a "Nagy Túra" sorozatból.
Régi szállások lemondva, új tervek szőve.
Nagy Túra 2020 újra lett gondolva szeptemberre - ha akkor is helyzet lesz, Európa monnyonle!
Szóval terv kész, szállások lefoglalva. 2.100 km, 30 magassági pont betervezve:
1169m Packsattel - Hágó -
1219m Toblacher Sattel (Sella di Dobbiaco) - Hágó -Bm
1259m Staatsgrenze Taufers i.M.
2149m Ofenpass - Hágó -Km
2358m - Centro - Tagliede - Costaccia
2749m - Carosello 3000 - Livigno
2402m - Mortolina Seilbahn
2315m Forcola di Livigno - Hágó -Km
2330m Berninapass - Hágó -Km
2208m Passo d’Eira - Hágó -Bm
2291m Passo di Foscagno - Hágó -Km
3012m - Bormio 3000 - felvonó
2501m Umbrailpass - Hágó -Fm
2758m Stilfser Joch - Hágó -Bm
287m Passo S. Giovanni - Hágó -Bm
1255m Passo Bordala - Hágó -Bm
1610m Passo Coe - Hágó -Fm
1782m Valbona-Pass - Hágó -
1496m Bocchetta degli Alpini - Hágó -Bm
1341m Sommo-Pass - Hágó -Bm
1083m Valico della Fricca - Hágó -Bm
1290m Passo del Cost - Hágó -Fkm
1402m Passo Vezzena - Hágó -Bn
1261m Kaiserjägerstraße - Hágó -
730m Passo Cimirolo - Hágó -Bm
1650m Monde Bondone - Hágó -Fm
584m Passo San Udalrico - Hágó -Bm
287m Passo S. Giovanni - Hágó -Bm
1159m Pian delle Fugazze, Passo - Hágó -Bm
Már csak a szabad útban reménykedünk...