Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Blog
Alfa Workshop szerelési utasítások
amie Porter's Alfa Spider Fault Diagnosis Guide
Brakes & steering
GTV/Spider handbrake cable replacement.
GTV/Spider/3.0/GTA inner CV boot replacement.
Changing a front wheel bearing on a GTV Twin Spark
How to change a GTV/Spider/145/146/155 wheel bearing
Alfa Romeo GTA/166 Front Brake Pads Change
How to change rear brake pads on Alfa 147/156/GTV/GT
Cooling
GT/156/GTV/Spider JTS 2.0 thermostat removal
GT/156/GTV/Spider JTS 2.0 rigid coolant pipe removal
Engine
Variator relief kit for a Twin Spark
Twin spark rocker cover gasket replacement.
Replacing the idle control stepper motor
How to replace the crankshaft sensor on a TS or JTS engine
Alfa Romeo Key code system
How To... Cure Squealing Brakes
Alfa v6 Cam Belt Change
Alfa Romeo 2.0 litre Cambelt Change
Alfa 1.6 & 1.8 Cam Belt Replacement
Alfa CF1/2/3 Engine Identification
Engine management
Alfa Romeo GTV and Spider dash Warning lights
Spark Plug Renewal on Alfa Romeo 2.0l Twin Spark Engines
Exterior Bodywork
GTV/Spider window regulator removal
GTV/Spider window regulator conversion
How to find the chassis number on an Alfa Romeo
How to fit the rear window in a 916 spider hood
Solving GTV wind noise problems
Alfa Romeo Model Identification
Filtration
Oil and filter change on an Alfa Romeo GTV 3.0l
How to change the oil filter on a Twin spark engine
Gearbox
How to fit a Q2 Differential
How to Remedy a non selecting 4th Gear
Services
Servicing: Checking your fluids
Servicing: Brake disc and brake pad wear
Servicing: Replacing the brake fluid
Servicing: Wiper blade and washer jet check
Servicing: Suspension, steering, hoses and gaitors check
Servicing: Checking over the lights
Servicing: Tyre condition
Servicing: Locks and door handles
Servicing: Testing brake fluid
Suspension
GTV/Spider dog leg replacement.
GTV/Spider spring pan replacement.
GTV/Spider Spring Pan bush replacement guide
GTV/Spider rear wishbone bush replacement
How to Replace Alfa Romeo 145/146/155 and GTV/Spider Lower Wishbones
Other
TEST page
Alfa Romeo handbooks
The Alfa V6 Engine
Car Registration Letters
Carrozzeria Italian Design Houses
Getting the best out of your Garage
147/156/GTV Service Schedule
GTV/Spider Fault Diagnosis Guide
Fixed Price Servicing
Diagnosing a MAF problem
Alfa Cam Belt Special Offer
Related Links: Alfa Romeo Spider Parts
JCsabi elkezdett bontani két GTV-t, az egyikben még szabad volt a jobbos ablakemelő. Igaz a mechanika kukás, de nekem csak a motor rész kellett. Ma megjött, folytatódhat a történet.
Megint rá kellett döbbennem hogy Giovanni az használja amit a polcon talál.
A GTV-ből kibontott motor azonos a 166-osból kinyerttel, és természetesen mindegyik más mint PHuBi-é.
Sajnos a balos ajtóba az ablakállító szerkezet miatt nem fér el. Mindenképp balos áttétel kell.
A fogaskerék átrakása eleve kiesett, mert más a méret.
Marad a motor átrakása a 166-ból származóra.
No itt hagytam abba, mert a szénkefék ponthegesztve vannak. Tudnám forrasztani, de előbb alszom rá párat.
update 2021.02.03.
Azt hiszem megvan a megoldás. A jelenlegi jobbos (jó) ablakemelőből át tudom tenni balra a műanyag fogaskereket. A most beszerzett jobbosból meg berakom a helyére a komplett motort. Nem kell forrasztgatni, ponthegeszteni. Csak össze kell rakni a szétszedett motort :-)
update 2021.02.04.
A gondolatot tett követte. Giovanni rokonságának sűrű emlegetése közben sikerült kb. tizedszerre összeraknom a motort. Most már kíváncsi lennék hogy a gyárban hogy csinálják. Eredetileg is ennyi időt szántam a rá, de a két ajtó szét- és összeszerelését is meg akartam csinálni.







A "gyakorló" motoron kipróbáltam a szerzeményt..
A keret ahhoz kell hogy a fúrógép tokmánya megakadjon és ne tudjam túltolni a főtengelyre. Még lehet lejjebb állítani mert az alsó 2 cm-t nem éri el.
A második kép a még tisztítatlan, a 3-4 a már tisztított felület.
A nyomok jól láthatóak.
Már csak az "előtolást" kell kiszámolni és metronómmal beállítani hogy kiadja a kívánt crosshatch értéket.
Mi is ez a cucc




Megjött a nullás tokmány a fúrógépbe, így már 3 mm-él vékonyabb fúrót is be tudok fogni.
Belekerült egy 2 mm-es és a gyakorló motor 4-es dugattyúján kipróbáltam az olajátvezető furatok készítését.
A neten volt aki szerint nem is kell 4-4 lyuk, csak 2-2 db 1,5-öst fúrt be és nem tért vissza az olajfogyasztása. Lehet hogy ennél maradok én is.
A Wössner cég alap és tuning TS dugattyúja az utolsó képen...










Az év első perceit a megrendelésével töltöttem.
Tegnap megjött de érdekes a története.
2021.01.22.
Megjött a postáról egy ajánlott levél hogy bízzam meg őket a vámolásban.
Ki a franc szúrta ki hogy ezt vámolni kellene? Millió cuccot rendeltem már, miért most jutott eszükbe? Még nem lehet az oka az év végi hajrá a hivatalban mert nincs meg az éves bevétel.
2021.01.23.
emailben elküldve a megbízás, az átutalási igazolás és az ebay visszaigazolása rendelésről. A számlát nem tudtam, mert az a csomagban jön.
2021.01.28.
Megjött a csomag, simán itt hagyták. Örömömet csak az zavarta hogy a rajta lévő papír szerint 5.474 Ft vámot és 3.500 Ft ügynöki szolgáltatást kellett volna kicsengetnem a kézbesítés előtt. (1.kép) Most mi van? Vámcsaló vagyok? Ha ennyire fontos egy 43,99$-os cucc vámkezelése és ez majd 9e Ft bevételt jelent a hivatalnak lehet hogy a TEK jön értem?
2021.01.29.
Ma újra megjelent a posta embere, mint kiderült tegnap elfelejtette elkérni az utánvét árát. Kifizettem és hátradőltem mégsem vagyok bűnöző! :-)
Kicsomagoltam, az jött amit vártam :-)
A költségek érdekesek:
- ár: 13.003 Ft (43,99$)
- posta: 9.010 Ft (24,23$)
- vám 5.474 Ft
- vámkezelés: 3.500 Ft
Összesen 30.987 Ft, ennek 42%-a vételár





Január 7-én a további fogaskerék keresés újabb találatot hozott.
Az ablakemelok.hu-n találtam egy nagyon hasonlító fogaskereket. A leírás szerint a 159 ablakemelőjében van: klatty
Az ablakemeloalkatreszek.hu-n pedig találtam - szintén 159 alkatrészként - bele való gumit is: klatty
Mindkettőt megrendeltem.
2021.01.12-én mindkettő megérkezett. Akárhogy nézem pont olyanok mint a kiszedett cuccok.
Gyorsan bele is próbáltam a helyére, de sajnos egy ponton szorul, mintha összeakadna a fogaskerék a csigatengellyel.
2021.01.16. Nekiálltam újra
Próbáltam méréssel összehasonlítani a két kereket, egyformák. Egyedül a külső átmérő nagyobb kb. fél mm-el.
Talán ezért szorul? Lehet. Befogtam fúrógépbe és finoman lecsiszoltam pár tizedet. Így már sokkal könnyebben csusszant a helyére, de egy ponton továbbra is megszorul. Az érintett fogakon semmit sem látni. Próbáltam kicsit tisztítani, igazítani rajtuk. Javult a helyzet, továbbra is hallhatóan erőlködik ezen a ponton a motor.
Itt félbemaradt a téma, ha Sanya átjön megnézetem vele a fogaskereket. Ő csinálta volna a másolatot, talán rájön az okra.
update 2021.01.26
Azt hiszem megvan az ok.
Ma összehasonlítottam a korábban rendelt kerékkel a fogakat és jól látható hogy ennek vastagabbak a fogai (jobb oldali a képen), így keskenyebbek a bevágások köztük. Itt szorul a csigakerék. Elküldöm az esztergályoshoz hogy mélyítsen rajta.
update 2021.01.30.
A Sanyi elvitte megpróbálják "felfrissíteni" a fogakat.
Találtam jobbos motort, elvileg hétfőn postázzák, talán kedden itt lesz.







Tavaly a Covid miatt elég korlátozottak voltak a lehetőségek mégis sikerült egy jó kis túrát tenni Sölden környékére.
Nem tudni még hogy 2021-ben mi lesz a helyzet, de tervezni kell, mert PHuBi itt van a garázsban és ugyan úgy kívánja a hegyeket mint a gazdái.
Az észak-olasz szállások nagy része már foglalt úgyhogy muszáj foglalni. Természetesen csak az ingyen lemondható foglalások jöhetnek szóba. Szerencsére a booking.com ad ilyen szűrési lehetőséget, meg 10-20% kedvezményt is a korábbi foglalások miatt.
Már nem is a látnivaló hanem maga az út a cél. Amikor az ember azon kapja magát hogy a korábbi túrák dachcam videóit nézi esténként órákon át, akkor nincs menekvés, álmodozni kell...
A tervezésnél a kockázatokat latolgatva a korábbi francia és olasz tengerparti terveket (pl. Seborga) kihagytam és egy egyszerű Aosta-Livigno-Garda túrát mertünk betervezni.
11 nap - 3.350 km -29 magassági pont...
3 szállás lefoglalva, remélem a Covid nem szól közbe.
Ha igen, kapja be!

Tegnap összehasonlítottam a fogaskerekeket, de a tervhez képest másfelé indultam el.
Egy ismerőst már régebben megkérdeztem hogy tud-e fogaskereket esztergályozni, tegnap válaszolt:
- Igen
Innentől ha többi alkatrészt bántom, a másolat nem fog passzolni. Csak a "Megane2"-t alakíthatom.
Szóval a két tervezett helyet leesztergáltattam, a maradéknak fúrógépbe fogott maróval álltam neki.
Először a belső átmérőt növeltem hogy beleférjen a gumi és a sárga ellendarab.,
Eddig sikerrel jártam, működik is a motorral, csak a fedőlapot 1 mm híján nem tudom a helyére tenni mert magas a két kerék (4. kép). A sárga műanyagnak bele kellene süllyedni a fehérbe (5. kép)
A belső ármérő peremét tovább faragva valamennyire sikerült, de a sárga darab 3 csapja (6.kép) felütközött a fehér alján. Kicsit mélyítettem a helyén, de még mindig kellene fél-egy mm.
Az eredeti alja nem véletlenül van megsüllyesztve kb 1,5 mm-el, itt nyernek helyet a sárga "vastagságának".
Ha nagyon sürgős lenne össze lehetne rakni és működne is így, de sose aludnék nyugodtan.
Szóval megpróbálom lemásoltatni a fehéret...






Tavaly megrendeltem, ma megjött.
Gyorsan betettem a helyére és megpörgettem a motort. Tekeri ahogy kell, tengelyátmérő, külső átmérő és fogosztás stimmel - pipa
Maga a fogaskerék keskenyebb, de a középvonala ugyan oda esik, mert a régi alján van egy bemélyedés. (7-8. kép) - pipa
A tengely furata a régin 7,4 mm hosszú, az újon 12,4 mm - itt az új felső feléből le kell venni 5 mm-t.
Az újnak az elején van egy pereme ami kiáll a fogaskerékből, erre nincs szükség - le kell esztergálni
A régi belső átmérője 45 mm, az újé csak 41. A betét és a gumi csillapító így nem fér bele. - Két megoldás lenne:
1. A furat bővítése, ezzel viszont elfogyna a teljes perem és a bordázott részig érne a lyuk. Elvesztenénk a perem miatti tartást. Főleg úgy hogy az alsó részen útban lenne az esztergakésnek a három váll ami az erőt adja át.
2. A bele való darabból veszünk le 4 mm-t átmérőben, innentől passzol. A gumit meg kézzel bele lehet faragni.
A másodikat választottam.
Holnap esztergályozás lesz :-)












- tankolások száma: 90 (ebből egy a vételkori teletank)
- km óra állás: 50.002 km
- életkor: 509 nap
- össz. menetidő: 735,28 óra (30,64 nap!)
- átlagsebesség: 68 km/ó
- tankolt üzemanyag: 3.774,00 liter, ebből 55,69 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 7,44 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 29,17 Ft/km
- átlagos napi futás: 98,24 km/nap
- mozgásban töltött idő: 6,02 %

