Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Blog
Ma rendeltem az ebay-en egy USB/SD rádiót. Az egyetlen szempont, hogy napvilágnál is olvasható legyen a kijelzője. Kemény 5.873,76 Ft volt. Ha nem jön be, akkor beszerelem a fűnyíró traktorba.

Bőrápolás és waxolás volt a mai menü.
A vezérlés és a relé bekerült a helyére, majd sikerült a vezetéket átvezetni a kesztyűtartóhoz.
Gyors teszt: minden működik.
Már csak össze kell rakni az autót.
A rádióval megküzdöttem, de nyertem :-)
Az eredmény:
- gombra zár, egyet villant az index,
- másik gombra nyit, kettőt villant az index,
- a harmadik gomb kb. 2 mp-es nyomására nyit a csomagtartó, villant az index.
Már csak a másik kulcs helyett is venni kell egy régebbit.











A múltkor kiderült, hogy a gyári helyére nem fér be.
Ha már a műszerfalba kerül, akkor ki lehet használni minden extrát:
- villogó irányjelző
- csomagtartó nyitás
Első lépésként visszaforrasztottam a múltkor kiszedett relét.
Miután nem fértem hozzá a központi zár vezérlőjéhez, az A oszlopban csatlakoztam rá a két nyitó szálra (fehér és kék). Vigyázni kell, mert több kék is van. A lámpában lévő csatlakozóhoz ki lehet mérni, ha az ember egy gombostűt szúr a vezetékbe. Aztán lehet vágni. Mellesleg kidobtam az eredeti vezérlőt.
Aztán - feleslegesen - szétkaptam a középkonzolt, mert a vészvillogóra akartam rácsatlakozni. Nos oda nem lehet, mert csak jelet ad a relének.
A kapcsolási rajzot tanulmányozva megkerestem a szükséges lábakat. A 12Voltot és a testet is innen vettem, a lámpákra meg direktbe kötöttem. A relé lábainak a tövére forrasztottam a vezetékeket, így kb 1,5 mm-t nem lehet e helyére tolni, de érintkezik így is.
Már csak egy relét kellett felrakni a vezérlőre, mert a csomagtartó kimenet nincs relézve. Nem akarok bajt.
Beraktam, működik :-)
Még a csomagtartó kapcsolóra kell átvinni a kábelt és összerakni a műszerfalat.
Már látni a fényt az alagút végén.








Megjött a fekete váltógomb. Nagyon jól néz ki, hibátlan. Gyorsan felpattintottam.
Még esztergáltatnom kell egy műanyag gyűrűt, amire a váltószoknyát rögzíteni lehet.
2018.04.25. update
Elkészült a műanyag izé, felraktam. Jó lett :-)












Már régóta töröm a fejem egy DRL-en.
Ma a Homasitában sikerült is találnom egyet, ami be is fér a rendelkezésre álló 15 mm magas helyre.
Királyság lenne, ha megnéztem volna az engedélyét. Mivel nincs E jele, nem lehet használni.
Mérgemben feltúrtam a netet és rendeltem egy E jeleset, ami 15 mm magas. Várom a postást.
update:
Megjött, csak nem 15 mm magas, hanem 17 mm. Így már nem fér be. Fúróval lemartam 1-1 mm-t a két oldalából, de így sem az igazi.
Projekt jegelve....





Km óra állás: 59.723 km
Együtt megtett út: 4.223 km
Együtt töltött idő: 254 nap
Tankolt üzemanyag: 384,91 liter (ebből 57,36 liter a vásárláskori teletank)
Átlagfogyasztás: 7,76 liter/100 km
Átlagos benzinköltség: 28,47 Ft/km
Napi átlagos futás: 16,63 km/nap

A mai tour de Balaton keretében ellátogattunk a fehérvári Homasita boltba és vettem egy defektjavító folyadékot. Bekerült a régi helyére, mert annak már erősen lejárt a szavatossága.
Egy darabig nem lesz vele gond.
Vettem LED-es "izzót" is a belső világításba, de nem világít benne, mert fordított polaritást kér, mint amit a foglalat ad.








Tényleg öröm az automata tető. Természetesen mindig akkor áll le, amikor a legtöbben látják. Itthon sose.
No most sikerült elkapnom diagnosztika közben:
READING PARAMETERS:
Tetôborítás bal zár zárás/nyitás: Aktív
Tetôborítás jobb zár zárás/nyitás: Nem aktív
Zárat szétszedve semmi baja, kapcsol ahogy kell. A végén kiderült, hogy a vezérlés melletti csatlakozónál van a baj. Csatit széthúz, kontaktsprével befúj, összedug és minden rendben.
Az első eletromos hiba 99-óta, mióta Alfával járok.





- tankolások száma: 142
- km óra állás: 115.388 km
- össz. menetidő: 1.569,27 óra (65,39 nap!)
- átlagsebesség: 74 km/ó
- tankolt üzemanyag: 6.894,31 liter, ebből 57,73 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 5,92 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 21,66 Ft/km
- életkor: 872 nap
- átlagos napi futás: 132,33 km/nap
- mozgásban töltött idő: 7,50 %






