Piritu - 1.000.000 - főkép
>> AutóápolásAlfa Giulietta 2.0 JTDm 175 LE TCT E6 // 2018-02-07

Megcseréltük az első kerekeket a hátsókkal, hogy egyenletesen kopjanak. Természetesen mindegyik kerék ki is lett egyensúlyozva.

106.952 km

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2018-02-04

Az egyik kulcsom nem működteti a központi zárat. Már egyszer foglalkoztam a témával, ma újra nekiugrottam.
Az már tuti, hogy a kulcs nem jó, mert nem is világít rajta a LED.
A két kulcs elektronikáját összehasonlítva, az egyes pontokat kimérve, gyakorlatilag semmire sem jutottam. A PIC lábain megvan a feszültség, sehol sincs szakadás, a tranzisztorok jók. Szóval nem jutottam semmire.
Két út van:
- lecserélni a vezérlőt távirányítósra, akár bicskakulcsosra (feltéve, hogy passzol a nyelv),
- venni egy bontott vezérlőt a két kulcs belső részével.

update 2018.01.27.:
A manual ezervalahányadik oldalán megemlítik, hogy a kulcsok kódcetlijét a programozás után a kódkártya hátoldalára kell ragasztani. Az a két keret pont ezért van ott. Hát nincs ott. Giovanni bekaphatja...

update 2018.02.04.:
Tocsa Cartárs küldött egy linket a PIC-ről. Az infótól fellelkesülve még egyszer nekiálltam a méregetésnek. A kapcsoló a tápot kapcsolja.
Hogy a Prognózis egykori dalát idézzem: Minden jó, jó, jó, csak semmi sem működik...

>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2018-01-21

1. Fékolaj tartály: Az alsó részen lévő 3 bilincs elrettentett a tartály cseréjétől. Igazából csak a kupak sérült, így csak az lett cserélve. Szétszedve (pár "fül" közben el is tört rajta) egy roppant egyszerű szerkezetet látni. Az úszó a rúddal felemel egy kör alakú fémdarabot. Ha kevés a folyadék, akkor az alátét ráesik a két fülre és rövidre zárja azt. A rúd volt elgörbülve és az úszó lötyögött a végén.

2. Beállítottam a kéziféket és visszakerült a borítás.

3. Miután tudtam venni kicsi sticket már nem kellett a rádióhoz a hátulsó USB-t meghosszabbítani. Így visszarakhattam a borítást a középkonzolra.

4. Kipróbáltam a LED belső világítást. Szép fehér fénye van. Az olvasólámpa még az eredeti izzó.

5. Teszteltem az ABS kockát a légtelenítéshez. Megint meglepett, hogy az ELM327-el nem működik, csak KKL/VagCom kábellel. Természetesen kellett még a zöld adapter is. Minden teszt lefutott.

6. Teszteltem a klímát, minden "Aktuator" működik.

 
>> EseményAlfa Giulietta 2.0 JTDm 175 LE TCT E6 // 2018-01-20

A mai találkozót Pityukoma meglátogatásával kezdtük. Hátborzongató volt hallgatni azt a csendet, amikor a társaság a virágok elhelyezése után lehajtott fejjel ált egy régi barát sírjánál...

A második napirendi pont egy közös kocsikázás volt a pályához.
Rendelés, kocsimustra és a szokásos sztorik.
Liquid elhozta Csöritől PHuBi új fékolaj tartályát, holnap bekerül.
Erhard viszont balos lámpát talált a jobbos helyett a család OFF autójához hozott csomagban, vissza is vitte.

Majd jött a nap igazi meglepetése, Tamás a QV-val.
A furcsa hangra a társaság egy emberként rohant ki, hogy "Csak nem????"
De igen!

Az autó maga az Alfa vírus. Elég meglátni.
A nap fénypontjaként többünket vitte Tomi egy kört. Nekem a bal hátsó ülés jutott, de míg élek nem felejtem el.

Hazafelé a Giulietta is kapott pár mentális lóerőt az élménytől...

 
>> Tuning és extraAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2018-01-19

A múltkor vettem két "sofita" LED-et. Az egyik már a csomagtartóban várja a km-eket, a másik pedig mától a belső világosságot szolgálja.
A lámpa könnyen kipattintható, az izzócsere nem egy ördöglakat.
Ha már kiszedtem, akkor megnéztem a mögötte lévő kulcs vevőegységet is.
Olyan, mint a youtube videókban is látható, tehát egy új kulcs programozásához kellene a 4 jegyű PID kód.
Egyszerűbb lesz megjavítani a kulcsot, mint feltörésre eljuttatni Új-Zélandra...

Alfa Romeo GTV Spider key fob wont work? Programming and Solution
Alfa 916 Remote Receiver - Unlocking For Programming
Alfa 916 Remote Receiver - Entering 4-Digit Codes
Solutions For Unlocking Issue When No Alarm Unit Connected
Alfa 916 Remote Receiver - Simplified Programming

 
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2018-01-19

Kikerült a garázs falára a Pók által megmászott hágók listája.
58 magassági pontot "gyűjtöttünk" be.

 
>> EseményAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2018-01-18

197 nappal az eladás után, ma felhívott az új tulaj egy kérdés erejéig.
Hol van az akku a kocsiban?
Elárultam, megköszönte.

Nem sokkal később azért hívott, hogy hogyan nyílik a csomagtartó rekesz fedele, mert a kulcsot hiába fordítja el benne, az nem nyílik fel. Nagy nehezen elmagyaráztam, hogy az az izé egy kilincs amit fel kell emelni.
Sikerült.

Mellesleg megnéztem, még mindig hirdeti.

 
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2018-01-16

Az egyik fórumban a múltkor téma volt a TS kábelezése. Ma utána néztem, hogy PHuBi-nál mi a helyzet.
Nos, már a gyertyánkénti bekötés van itt is.
1. kép: Pók alufedeles motorja. A gyertyák a másik hengerről kapják a gyújtást.
2. kép: PHuBi motorja: Egy henger - egy trafó megoldás.

Kicsit keresgéltem az ePER-ben:
Az újabb kábelezésűek a CF3-as, vagyis Euro3-as motorok, meg az AR 32103 és AR 32104.

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2018-01-16

PHuBi kapott ma két új kitámasztó teleszkópot a motorház fedélhez.
Alig lehet lecsukni, már nagyon aktuális volt.

 

- tankolások száma: 128
- km óra állás: 104.527 km
- össz. menetidő: 1421,97 óra (59,25 nap!)
- átlagsebesség: 74 km/ó
- tankolt üzemanyag: 6.219,46 liter, ebből 57,73 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 5,89 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 21,31 Ft/km
- életkor: 779 nap
- átlagos napi futás: 136,34 km/nap
- mozgásban töltött idő: 7,61 %