Tagok >> V.Tomi.145-146 🍀 >> Blog
Kilométer óra csoport ránc felvarrása. Vettem egy krómozott óra csoportot hozzá 😉
Már régóta tervezem a szíj cserét, most már eljutottunk oda hogy hangos lett az első pár percben indításkor. A csere darab is meg van már egy éve is, a méretet viszont nem néztem hogy pontosan mekkora kellett volna , csak bíztam benne hogy jó lesz amit kaptam. Most már kiderült hogy 915-s kellett volna a 938-as helyett. Ez is felkerült, csak a generátor feszítése koppon van, tehát ha nyúlik akkor leszek meglőve. Ha hosszú lett a csere darab akkor veszek hozzá 915-s szíjat és akkor újból csere. Felkerültek a téligumik, az egyik gumi javításra szorult, volt az egyikben egy pici lyuk ☺Most már susoghatnak a téli gumik 😉 így készültünk fel a télre.
Szíj : 1850,-
Gumi jav. 1000,-
Ahogy a jobb oldalon úgy a bal oldali első fekcső gumi cserés lett. Szigetelővel betekerve azért az már jelent valamit. Ide kapta az új fékcsövet. Most itt nem újítgatunk, majd idővel. A hátsó fékcsövekre is vetettem egy pillantást, de azok rendben vannak.
A lengés csillapító összerakva. A kormány összekötő porvédő le cserélve. Össze szerelés közben történt egy baki, ugyanis leugrott a villás kulcs mikor hajlítottam egy lemezen (mivel az volt kéznél) és bele akadtam a fékcsőbe 😐 az megrepedt és jött az olaj. Örültem hogy még valamit lehet cserélni. Minden más rendben volt, kapott egy használt gumi fékcsövet ami hibátlan állapotban van. A lengés csillapító pór védője is bontott, de hibátlan. A kerék agy, a stabilizátor szilentek, a kormány összekötő külső, belső része + pór védője új. Ahova kellett kaptak új bilincseket a pórvédők. A hiányzó motor felőli kis műanyag is visszakerülhetett (bontott darab). Mindenhol kapott festést + a féknyereg is. Vissza került a nyári gumi, a kerék összetartás is beállítva. A 16 csavar és azok menete fel lett frissítve menetvágóval. Kapott kerékőrt is. A hátsó lámpába kellett egy új helyzetjelző égő, mert az egyik amit múltkor kapott az igen gyengén égett.
Hát nehezen de szét jött a lengés csillapító .Kap másik pór védőt + festést. A lengő kar gömbfején is a pór védő ki volt szakadva, úgy hogy kicseréltem. A kerék összetartást is be kell állítani. A lengés csillapító, az agy, a pór védő lemez is festve.
Az asszony neki ment egy padkának, a gumi oldalán egy dudor száll szakadás végett, úgy hogy az a gumi kuka 😐. Mivel úgy vettük az autót hogy jobb elöl a csavar menetek egyediek voltak, értem ez alatt hogy a 4 csavart nem lehetett felcserélni, így hát tervben volt az agy csere. Most egy kicsit előbbre hoztuk, mert fel akartam rakni neki a téli gumikat, de az acél felnit nem akartam fel fúrni nagyobbra hogy átmenjen a csavar rajta ezért voltam úgy vele hogy akkor kicserélem az agyat komplettan, ideiglenessen egy nem abs-es agyra, mert az volt kiszerelve itthon, de mint kiderült az anyag vastagságba egy pár helyen vastagabb a JTD-jé. Akkor már a féknyereg sem lenne jó úgy hogy felejtős volt. Amikor kiszereltem az agyat, hát nem csak az volt a gond, a fekcső szigetelővel betekerve , külső gumi repedés végett. Láttam hogy a kormány összekötő gumiharangja ki van szakadva, akkor kiszereltem, a kormány rúd is eléggé oda volt, a külső kormány gömbfej is, a stab. szilent alsó felső szét repedve + a lengés csillapító pór védője sem az igazi. Egy műanyag takaró hiányzik a kerékjárati ívből, a kisebb, a motor védő műanyag. Akkor most egy picit kötelező karbantartás, következő héten alkatrész rendelés. Szilentek, kormány összekötő rúd + külső gömbfej és harmonika por védő, új agy, új fekcső + hogy későbbiekben már meg legyen , vettem egy új motor védő alsó műanyag burkolatot, annak örültem hogy lehet még kapni, mert a régi az mar javított, össze vissza tört. Tehát agy, kormány rúd kiszerelve + lengés csillapító is. Elő bújtak a rohadások, én meg nem rakom össze úgy hogy legközelebb szedjem szét hogy kilakatoljuk, úgy hogy akkor legyen meg az is. A féltengely külső gumi harangot véletlenül a lengés csillapító ki szerelése közben kiszakítottam és így ki került a féltengely is a helyéről, de pór védő másik volt itthon. A gumisnál volt használt 195/55 1 pár Dunlop gumik, így végül a nyári kerekek kerülnek vissza. Ezt az elején is lehetett volna, de most így alakult és legálabb rendben lesz egy kis része. Bal elöl ugyan ez lesz meg hátul is, csak ott kevesebb melóval talán. Hátul pór védő lemezeket kell cserélni és jobb hátsó agyat is kicserélem használtra, mert igaz újra cserélte az előző tulaj, de azóta nem működik az abs, a felni is nagyon nehezen megy fel, valószínű valami után gyártott valami lehet. Úgy hogy lesz blog, jó kis padka volt ez ☺ igaz köze nincs hozzá.☺
Tegnap este haza fele a jobb hátsó gumiba bele állt egy szegecs és még ma reggelre kiégett az egyik izzító gyertyám☺ Már rég nem volt gond, ennyi kell is ☺ Gumi javítása 2.000 FT volt, az izzító 1 db 2.777 FT. 😉
1. Kiegyenlítő tartály cseréje ( el volt repedve a felső csatlakozó nyakánál )
2.Motortér kábelok újra szigetelése a műanyag motor burkolat alatt
3. Kapott ablakmosó folyadékot, tele ☺
4.Csomagtartó gumi kéder cseréje szakadás végett
5. Hátsó lámpákba kettő darab helyzet jelző égő
6.Biztosíték táblába megfelelő erősségű biztosítékok ( valahol kicsit erősebb volt bent mint kellene)
7. Anyós oldali napellenző cserére szorult belső törés végett
8.Műszerfal kárpit elemek
9. Tetőkárpit takarítás korábbi beázás végett (antenna rosszul szigetelt)
Rákerült aknára, pár foltot fog igényelni, padlólemez víz lefolyók és hátsó emelési pontok megerősítése.
Ez volt az 5. Alfa amit megnéztünk és bele szerettünk ☺ azt hiszem mindketten ☺ Végre találtunk olyan autót ami autó is. Már nagyon megszerettünk ☺ Piroskáért nem kellett messzire menni, csak 50 km volt, de mi már előtte úgy is bejártunk egy 150 km-es körzetet. Az idei Alfacity előtt találkoztunk az alfásokkal Győrben és pont ő mellé parkoltunk le, a tulajjal ott ismerkedtem meg, de az autóra véletlenül találtunk, csak a helyszínen derült ki hogy mi már találkoztunk egy hónapja ☺ Megnéztük, kipróbáltuk és megvettük 😍 Tervek ő vele is vannak, meg egy két apróbb javítani való, úgy hogy még lesz blog idővel ☺ Most már három autó van, az idő így kevesebb, de nem lehet betelni velük ☺ Több már nem lesz ☺