Tagok >> V.Tomi.145-146 🍀 >> Blog
Hónapokkal ezelőtt cseréltem a bal első ajtóban ablakemelő szerkezetet. Hibája az volt hogy bebillent az ablak felfelé menet és így megszorult az ablaküveg. A jobb első is kikopott szintúgy, így annak cseréjére most kerítettem sort. Jobb elől ezenfelül kicseréltem az ablaknak gumikeretét is. Régi a saroknál elrepedt, nem volt az igazi. Korábban vettem hozzá bontottan egy csere darabot, így most ez is kicserélve.
Hátsó ablakszál fűtésnél 4 sor nem működött, megszakadt a fűtőszál. Javítva : Loctitle 3863
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000108/0000108458t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000108/0000108459t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000108/0000108460t.jpg)
Fa mintás fólia az ablakemelő és tükörállító kapcsolókon
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000108/0000108387t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000108/0000108388t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000108/0000108391t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000108/0000108392t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000108/0000108393t.jpg)
Hidegen elkezdett a motor füstölni, hangján is hallatszott hogy nincs rendben az alapjárat. Kezdetnél dobta hibára a kuplung hibát, kód alapján utána olvastam és meglett a hiba oka. Korábbi felső kuplung munkahenger csere után nem ért hozzá a jeladóhoz a pedál felső állásban. Utána állítva a kapcsoló. Elvileg ez is okozhatott volna rossz alapjáratot mivel a motorvezerlőnek adja a jelet a pedál állásáról, de eddig meg akkor miért nem csinálta...?! Hibakód törölve és nem jött vissza, tehát legalább ez is kiderült és megoldva. Még füstölt ugyan úgy persze , próbáltam másik légtömegmérővel is de ez sem oldotta meg. Vettem fecskendőt és csövet, majd jött a résolaj mérés. Különbség nagy volt, így láttam hogy kettőt érdemes lenne cserélni (2. és a 4.) Tartalékba vettem is 2 évvel ezelőtt 2 db porlasztót, amit jónak hirdettek akkor. Kellett kihúzó kalapács, megrendeltem csak volt 2 hét mire kiküldték. Beletettem a két másik porlasztót és az egyiknél kifújt a motor járása közben. Evvel így 2-3szor eljátszottam ki be szereltem, takarítottam a fészket a hengerfejbe mire a porlasztó lefogató tőcsavar menetből 1 cm letört. Tök jó gondoltam, így ma reggel megkértem fatert hogy húzzuk el az autót hozzá, ott van hegesztő. Nem adta könnyen magát a tőcsavar de negyedjére ki tudtam tekerni a hengerfejből. Fater adott másik tőcsavart, menetrögzítővel bekentem majd mehetett újra össze minden. Sok takarítás vagy minek köszönhető de a porlasztó a helyén és nem fúj ki, leellenőríztem. Persze rézpasztát kapott a két új porlasztó hogy ne rohadjon bele. Kiszedett porlasztók közül amelyik a legrosszabb volt a mérés alapján, azon látszódott is kiszerelésnél hogy az úgymond "koszos" volt. Újabb résolaj mérés az új porlasztókkal és elégedett vagyok vele, szépen jár a motor, és erős is. Így csak szerszámot (21000,-), rézpasztát (1200,-) és a résolaj méréshez kellett fecskendőt és csövet vennem (2180,-). Porlasztók anno egy 20as volt a két db.
Aztán jött a kerékcsere úgy hogy így a közel 3 hetes állás után újra szaladhat :), kapott új kerék csavarokat is, amik hosszabbak de még elférnek (7210,-)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000108/0000108060t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000108/0000108061t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000108/0000108062t.jpg)
Meglett mostmár ténylegesen a beázás helye. Gumi tömítés vége alatt az eredeti tömítés megrepedezett. Átlátszó tömítővel javítva.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000107/0000107841t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000107/0000107842t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000107/0000107843t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000107/0000107844t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000107/0000107845t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000107/0000107846t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000107/0000107847t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000107/0000107848t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000107/0000107849t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000107/0000107850t.jpg)
Foltos már nem foltos... Kapott másik első rácsot is. Régi is jó csak az újítás kedvéért... ;-) A bekevert maradék 2K lakott pedig a boxer arany felnire pazaroltam :) Később lesz majd polírozás is mivel a régi részek már karcosak.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000107/0000107380t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000107/0000107381t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000107/0000107382t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000107/0000107383t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000107/0000107384t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000107/0000107385t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000107/0000107386t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000107/0000107387t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000107/0000107388t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000107/0000107389t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000107/0000107392t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000107/0000107393t.jpg)
Takarítás, belső - külső festés + kívül lakk. Felnikupakok kicserélve
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000107/0000107128t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000107/0000107129t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000107/0000107130t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000107/0000107131t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000107/0000107132t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000107/0000107133t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000107/0000107134t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000107/0000107135t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000107/0000107136t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000107/0000107137t.jpg)
Automata szíj feszítő elkezdett nyekeregni. Kapott újat, SKF. Km: 344000
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000106/0000106952t.jpg)