Tagok >> V.Tomi.145-146 🍀 >> Blog
Előműszaki után cserélni kellett pár dolgot.
Rendszám izzó 2 db
Bal ködlámpa érintkezés. Csatlakozó cserélve.
Jobb féltengely külső gumiharang kisebbik bilincsén feszíteni kellett.
Jobb első lengőkar csere SKF.
Kormányösszekötők külső rész mindkét oldal csere
Kerékösszetartás az új alkatrészek után beállítva.
Fékcsővek tisztítás és ápolás. Porosak voltak.
Bal hátsó féknyereg kézifék részénél olaj szivárgás. Felújító készletben a kis o gyűrű nem megfelelő méretű. 2 márkát vettem és egyikben sem a normál méretű, hanem kisebb. Egy bontottból átraktam egy sértetlent, most már tömít. Tartalékba rendeltem 10 db-ot, hátha egyszer valamelyik verdához kellene , jövőhéten fog megérkezni. Többi porvédő és tömítés kicserélve újra. Seeger fogót rendelnem kellett a szétszedéshez. 43 mm mélyen van bent és nem sok hely van a munkahenger mögött hogy ki lehessen venni. Még az új fogóból ami direkt erre a célra készült, abból is kellett leköszörülni mert nem fért be teljesen. Végül összejött és ez a lényeg. Van itthon tartalék féknyereg amin szintúgy tömítést és porvédőt kellene csak cserélni, így jól fog jönni. Én a képen lévő fogót rendeltem ami jó is lenne, de nem teljesen ezt kaptam. Amit küldtek az vastagodó szárú így ott kellett vékonyítani az anyagon.
Hátsó féknyereg mindkét oldalon újra festve és a hátsó rugók is feketére mivel valamikor piros szint kapott az eredeti, de már a második műszakin kérdezték hogy ez eredeti rugói?! Úgy hogy fekete lett hogy ne legyen ez már kérdés.
Egy picit butíttani kellett a teljesítményen mert füstölt egy padlózáskor. Annyira azért nem volt vészes.
Műszaki érvényesség 2023.10.29
Középboxot megváltoztattam így hogy a lejátszó a műszerfal tetejére került. Lett újból hamutartó, szivargyújtó, alatta a 3 db mérő óra és gyári rekesz. Mérőóraknál a baloldali nyomógomb a fényszórómosó nyomógombja, ami fényszóró felkapcsolása mellett működik. A jobboldali nyomógombos kapcsoló a dúsító és üzemanyag előmelegítőt kapcsolja. Inditásnál amíg az izzítás működik addig automatikusan megy, ezzel a kapcsolóval tovább tartható az 1200-as alapjárat és üzemanyag előmelegítés. Télen előnyös már neki amíg az autó körbe van kaparva.
Olajcsere, olajszűrő és levegőszűrő cserélve 368.500 km
Jobb hátsó féknyereg javítva, kézifék nem működött illetve a csúszkák új pórvédőt kaptak.
Új kézifék kötelek
1 db új kipufogó gumibak.
Hátsó ablakmosó javítás, valahol elakadt a víz vagy a fúvóka eldugult. Levegővel átfújtam a csövet és jó lett.
Első ajtók műanyag légterelői kétoldalú ragasztóval felrakva leesés ellen, mivel a fém fülek nem fogják meg rendesen.
Téli kerekek felkerültek már most. Lassan megy műszakira és a nyári nem a gyári mérete.
Alváz festés. Egy-két helyen volt egy pici felszíni rozsda. Drótkorongozva, alapozó majd alvázvédőzés.
Korábbi lejátszóm bekerült az autóba még a TD-ből, ehhez kellett csinálnom keretet amit fóliáztam is. Rádió, USB, Bluetooth csatlakozás és tolató kamera.
Kapott 4 db új hangszórót.
A hátsó lámpákat kicseréltem. Nekünk bejön evvel a lámpával, de az eredeti is meglesz a polcon ;-)
Tegnap felkerült a két küszöb műanyag, igényeltem az okmányirodában útvonal engedélyt. Ma reggel ment a mosóba azután pedig előműszakira. Egy rendszám izzó csere után le is vizsgázott. ;-)
Bontott gyári klíma rendszer. Klíma hűtő kell hozzá és motortér kábelezés. Idővel ha ez beválik akkor kicserélem a mostanira. Köszi epitesz!
DennisBeru cartárs segítségével lett relé és motor a fényszórómosóhoz :) itt is köszi meg a gyerekeknek a finomságokat :)))
Belső összeállt ;-) egy pici takarítás itt ott és rendben van :)
Faceliftes kárpitok TD-ből való kárpitokkal. Régi ragasztás már nem tartott ezért megtakarítva és újra ragasztva. Egyből fel is kerültek a helyükre ;-)