Tagok >> V.Tomi.145-146 đ >> Blog
TetĆ ideiglenesen Ășjra fĂșjva, ez nem a vĂ©gleges szĂn csak a felszĂni rozsda elkerĂŒlĂ©se vĂ©gett muszĂĄj volt megcsinĂĄlni mivel a szabadban lesz az autĂł + egy kis mosĂĄs












Ăj alkatrĂ©szek:
Csomagtér teleszkóp pårban
2db vezĂ©rmƱszĂj feszĂtĆ
HosszbordĂĄs szĂj
ĂkszĂj
OlajszƱrĆ, levegĆszƱrĆ
FĂ©nyszĂłrĂłmosĂł prĂłba. Csak oda prĂłbĂĄlva, majd el vĂĄlik mi lesz vele. Fontos a pontos beĂĄllĂtĂĄs







IzzĂł csere
SzivargyĂșjtĂł box csere
HamutĂĄlca pĂłtlĂĄs
Rådió kåbelek rendezése
MĂĄsik "CD" tĂĄrolĂł rekesz
SzivargyĂșjtĂłs USB
Bal oldali tĂŒkör pĂłtlĂĄs










Fa mintĂĄs lett korĂĄbban a mƱszerfal közĂ©psĆ eleme, de a napsĂŒtĂ©s hatĂĄsĂĄra a kĂ©t szellĆzĆ közötti Ăv negatĂv rĂ©sze kiegyenesedett. Ma leszedtem a fĂłliĂĄt Ă©s megtakarĂtottam a ragasztĂłtĂłl amit a fĂłlia hagyott maga utĂĄn. Nekem Ăgy is nyerĆ :))





MĂșltkori utĂĄn be lett ĂĄllĂtva a kerĂ©k összetartĂĄs Ă©s ki is lett lĂ©gtelenĂtve a kormĂĄnymƱ.
KipufogĂł Ășj tömĂtĂ©s.
FelĂŒlet kezelĂ©s a sebessĂ©gvĂĄltĂł terĂŒletĂ©n, bölcsĆ Ă©s akkumulĂĄtor tĂĄlca.
SzĂvĂł oldali turbĂłra csatlakozĂł csĆ repedĂ©s vĂ©gett cserĂ©lve. A bontott de jĂł ĂĄllapotĂș csĆre Ășj dugĂłzĂĄs kerĂŒlt. Egy csĆ darab, vĂ©ge lezĂĄrva Ă©s felĂŒl megperemezve. KĂ©pen az alsĂł az Ășj ;-)
KlĂma csĆ is cserĂ©lve mert ez mĂĄr maszekolva volt. Mikor megvettĂŒk mĂ©g Ășgy ahogy hideget fĂșjt a klĂma, de az utĂłbbi idĆben mĂĄr nem is kapcsolt be.
Motortér összerakva.












MĂ©g ĂĄprilisban lett hozzĂĄ egy alkatrĂ©sz motor, mƱködĆkĂ©pes 1.4 + Ășj vezĂ©rmƱ szĂjjak, rajta Ășj vĂzpumpa Ă©s 4 Ășj gyertya, Ășj ĂŒzemanyag szƱrĆ, olajteknĆ tömĂtĂ©s Ă©s egyĂ©b a motorhoz tartozĂł sallangok. Ezt kiegĂ©szĂtve lesz meg majd a nagyszervĂz a mostani motoron. 30. 000 Ft volt összesen. SzerencsĂ©re nem kellett messzire menni Ă©rte.
KövetkezĆ a fĂ©nyszĂłrĂłmosĂł ami nekem nagyon bejön. GyĂĄriba mĂ©g egy pĂĄrt tudnĂ©k szerezni Ășjan, de az 33. 000 lenne a kĂ©t kis mƱanyag darab, Ășgy hogy ez elgondolkodtatĂł. Viszont keresgĂ©ltem mĂĄs mĂĄrkĂĄk mosĂłi között, sok kicsi aprĂł van ami nem tetszik. Olyan kellene ami közel hasonlĂt legalĂĄbb a gyĂĄrira. TalĂĄltam egyet, mĂ©g pedig a Mitsubishi Pajero Montero 2003-2006 szĂ©ria közel ĂĄll hozzĂĄ, aztĂĄn majd kiderĂŒl. MĂ©g nem Ă©rkezett meg, de mĂ©retei alapjĂĄn nem egy aprĂł darabka Ă©s ugyan Ășgy oldalankĂ©nt dupla szĂłrĂłfejes. CsĆvezetĂ©k utĂłlag vĂĄsĂĄrolhatĂł univerzĂĄlisan, motor meg van idehaza. Ha bejön akkor a TS-en is vĂ©grehajtĂłm majd, de ez a jövĆ. Ennek ĂĄra az eredetihez kĂ©pest csak 5564,- pĂĄrban Ă©s Ășjnak feltƱntetve.
UtĂłlag, közel egy hete vettem bĆr ĂŒlĂ©seket hozzĂĄ amiket mĂĄr pĂĄran szerettek volna tudomĂĄsom szerint megcsinĂĄlni Ă©s lehet hogy van is olyan akinek ez sikerĂŒlt. 2 hĂ©ttel elĆtte kerestem facen piros bĆr ĂŒlĂ©seket, legjobb a 147-es 3 ajtĂłs verziĂł lett volna, de senki sem jelentkezett Ă©s Ă©n sem talĂĄltam. AztĂĄn akadt egy 156 SW ĂŒlĂ©sei. KĂŒlönbsĂ©g a 145-ös kĂ©pest hogy a hĂĄtsĂł ĂŒlĂ©ssor zsanĂ©rjai mĂĄsok Ă©s az ĂŒlĂ©s osztĂĄs is fordĂtva van. Ezt majd bele kell alakĂtani. Elhoztam hozzĂĄ a dönthetĆ rĂ©sz zsaner darabjĂĄt is amibe bele akad. Az elsĆ ĂŒlĂ©sek mivel 5 ajtĂłs, nem dönthetĆ. Terv elsĆkörben ĂĄthĂșzni a 45 ĂŒlĂ©seire. LĂ©gzsĂĄkos ami nem lesz bekötve Ă©s elvileg ĂŒlĂ©s fƱtĂ©s is van benne, de szerintem ez csere lesz majd Ășjra. Voltak hozzĂĄ ajtĂłkĂĄrpitok Ă©s 'B' oszlop belsĆ mƱanyag, minden ami piros ehhez a szetthez. Ha lĂĄtszĂłlag nem vĂĄlik be akkor mĂ©g tovĂĄbb tudom adni. Az elsĆ ĂŒlĂ©seket Ășjra kell festeni a kopĂĄs vĂ©gett. Van kartĂĄmasz elĆl hĂĄtul Ă©s a hĂĄtsĂł ĂŒlĂ©s közĂ©psĆ rĂ©sze is vĂĄllnĂĄl jön le. KaposvĂĄrrĂłl hoztam, oda vissza 430 km... Egy dĂ©lelĆtt volt. El rakva, majd kĂ©sĆbb lesz vele vmi.. Ez 35.000 volt a komplett szett. Nekem nagyon bejön ;-)









Vissza kerĂŒlt a bölcsĆ, friss szervĂł olaj, Fiat Tipo TD fogaslĂ©ces kormĂĄnymƱ. A rĂ©gi szivĂĄrgott. MĂ©rĂ©s alapjĂĄn ez 10 mm-el hosszabb mint az elĆzĆ, bĂĄr lehet ez a mĂ©ret nem pontos . TalĂĄn a 145 146 TD verziĂł lehet ugyan ez. Sallangok ĂĄtkerĂŒltek a rĂ©girĆl, de lĂ©nyegĂ©ben ugyan az. Kell majd a kormĂĄnymƱvet lĂ©gtelenĂteni Ă©s a kerĂ©k összetartĂĄst beĂĄllĂtani. Ahogy nĂ©ztem az axial csuklĂł menetes rĂ©szĂ©t, simĂĄn lehet annyit rĂĄ tekerni a kĂŒlsĆ Ă¶sszekötĆre mint amennyit igĂ©nyelni fog. Ha kormĂĄny eltĂ©r pĂĄr fogazatot esetleg egyenes pozĂciĂłban akkor az is utĂĄna lesz ĂĄllĂtva, de ez csak kiprĂłbĂĄlĂĄs utĂĄn derĂŒl ki. Ha minden jĂł akkor kap a bölcsĆ alja is festĂ©st, ahogy kiszerelve felĂŒlrĆl is kapott. LengĆkarok, axial csuklĂłk Ă©s kĂŒlsĆ Ă¶sszekötĆk Ășjak.. KorĂĄbban cserĂ©lve volt. Ăzemanyag csepp tĂĄlca is felkerĂŒlt.





Az idĆ megette az alĂĄbbi dolgokat :
-ĂŒzemanyag szivĂĄrgĂĄsa esetĂ©n van egy terelĆ tĂĄlca ami mĂĄr nem lĂĄtta el a feladatĂĄt hogy ne a kipufogĂłra cseppenjen az ĂŒzemanyag ha gond van, ez kijavĂtva
-Bal elsĆ tĂĄrcsa vĂ©dĆ lemeze szintĂșgy... Sajnos ebbĆl nem kapni Ășjat, de a mĂĄsik hĂĄrombĂłl mĂ©g igen, Ășgy hogy ezt is fel kellett javĂtani. HĂĄtul Ășjak vannak, a jobb elsĆ pedig mĂ©g jĂł ĂĄllapotban volt, de abbĂłl is lett Ășj csak felesleges lett volna cserĂ©lni.
Az elsĆ futĂłmƱ bölcsĆ rĂ©sze lekerĂŒlt. SikerĂŒlt bebökni alĂĄ a csavarhĂșzĂłt, pedig mĂĄr Ășgy voltam vele hogy több kasznis melĂł nem akad, de mĂ©gis. Ăgy vĂ©gezetĂŒl helyrehozva :) A kĂŒlsĆ lemez tƱnt el, a mögötte lĂ©vĆ szerkezet amibe a futĂłmƱ csatlakozik az Ă©psĂ©gben maradt.
ElĆtte mĂĄr valaki foglalkoztak vele, mivel vastagon be volt kĂĄtrĂĄnyozva. Mehet vissza a bölcsĆ most mĂĄr..












2022. 04. 30.-ig ideiglenesen kivonatva, de leginkĂĄbb addig amĂg nem kĂ©szĂŒl el . MĂĄrcius 1.-tĆl mĂĄr 1 Ă©vre is ki lehet a fĂ©lĂ©v helyett.
SzigetelĂ©s a 4 taposĂłra, majd a gyĂĄri rĂ©teg Ă©s vĂ©gĂŒl egy Ășjabb felsĆ rĂ©teg az elsĆkre, kirepedezettsĂ©g vĂ©gett. Elektromos kĂĄbelek vissza fƱzve, kĂŒszöb ĂŒregkezelĆ lyukak kupakjai visszahelyezve. ABS hĂĄtsĂł csatlakozĂłk visszafƱzve.







