Tagok >> V.Tomi.145-146 🍀 >> Blog
Vissza került az üzemanyag cső az alvázra és a védő burkolata
Hátsó féknyergek belső fele is kapott festést
Első ajtón lévő vízterelőkről szerettem volna matrica eltávolítóval leszedni a feliratokat, de az óvatosság ellenére a bal oldali elrepedt. Szerencsére volt itthon egy Heko márkájú vízterelő párban. A régi Satuna volt, számomra kissé nagy is.
Kuplung pedál gumija ki lett cserélve
Új jobb hátsó gumi fékcső és réz fékcső.
Küszöbök, padlólemez javítás. A küszöbök külseje belseje kijavítva, merevítések megcsinálva. Padlólemez vízkifolyók és szokásos rohadási helyek kijavítva. Alapozó, karosszéria tömítő és alvázvédő. Küszöbök belseje üregkezelve. Kasznis meló kifogyott, mehet össze lassacskán. Következő művelet a kormánymű csere lesz mivel szivárog. Aztán csak apróságok már...
Mai nap közel 600km a Tádéval. Először átvettem Kazestól a vonóhorgot, amit itt is köszönök neki :)) utána elmentünk Szolnok mellé a felnikért amit foglalóztam, majd visszafelé megneztük a Dunakanyart.
Csomagtartóról a feliratok lekerültek, később az eredeti helyén kapnak helyet.
Bal hátsó lámpa kicserélve (csomagtartó része) és a rögzítő menetes szárak bele ragasztva a lámpába. A jobb belső lámpánál szintúgy. Vissza szereléskor kaptak tömítő ragasztót az eredeti tömítésekre ami kiszerelés esetén leszedhető róla.
Új alfás rendszám keret elől hátul.
Olaj betöltő sapka tömítései is felkerültek a szigetelő szalag helyett.
Olajhőfok egy fél óra városi használatnál felment 145 fokra, pályán ezt kevesebb idő is alatt elérte. Ott általában 110-es tempót vettem fel ez végett de haladhattam volna gyorsabban is. Azt a megoldást találtam ki rá hogy átalakítom úgy ahogy a többi motor típust szerelték gyárilag (TS, JTD).
Története hogy korábban a hozzá tartozó gyári olaj hűtő cserélve volt újra, mivel szivárgott de két év után az új is megadta magát és hát elég drága bele. Mellé párosult hogy a menetek sem voltak az igazik, így ott a két darab csatlakozás kényes volt, így korábban ez kikerült belőle, még egy kört nem akartam futni evvel. Volt utána cserébe olajhűtésnek egy spirál cső (Boxer szervó hűtő spirálja) , de a csatlakozás ott nem tudtam úgy megoldani hogy még csak egy minimális szivárgás sem legyen mivel ez préselt csatlakozás volt eredetileg, ami nem véletlen. Így jutottam el a hőcserélő pogácsához, amit fel is tettem, csak a hűtővízet kellett hozzá elvezetni. Ez nálam úgy is mindig 82 fokos úgy hogy kell hogy segítse. Az első próba út azt mutatta hogy alapból amikor a 120 fokot elérte, onnantól már lassan tudtam csak feljebb vinni, persze ezt egy intenzív terhelésnél. Ekkor tudtam kihozni belőle a korábbi 145-150 fokról a 135 fokot. Az üzemi 120-130 fok amivel már megelégszem. Ha a TS-t nézem azt is fel tudtam vinni 120 fok felé egy pörgősebb napon. Ott az üzemi a 115 ha jól emlékszem. Most teszt alatt van a kis TD, a gyári csövet a kiegyenlítőtől a termosztátig nem bántottam csak átcsatlakoztattam. Alulra két darab egyenes szakasz kellett, illetve a visszamenőágon a termosztátra kellett egy olyan cső, ami a megfelelő oda. Ez volt a nehezebb része ilyent találni. Hamarosan talán autópályán is le lesz tesztelve. Bízok benne hogy ez beválik majd...
Egy TS-ről van a hőcserélő, szerencsére normál áron találtam.
A váltón lévő foltok a fagyálló ahogyan végig folyt a gyűjtőedénybe.
A párhuzamos cső az saját gyártás, 2 db rögzítő füllel.
Fent lévő télik jó állapotban vannak első meglátásra, de ez majd kiderül, addig is felkerült egy szett felni amin már elfogyott a gumi, így állhat vele. Találtam hozzá alufelnihez való hosszabb csavarokat így nem kell venni hozzá. Jól mutat szerintem :)
Sebring road performance 195/50 r16 88V 2 db. Idén február elején gyártották.
Hátul is ezek vannak, csak már 3 évesek de semmi bajuk.
2 gumi + posta és átszerelés
Első gumikat idén szerettem volna lefuttatni. Nagyok is méretben, azért már öregek is és a jobb első kezd repedezni a mintában (195/55 r16). Az első kettő gumi így csere lesz. A hátsókat újan vettem 1-2 éve. (195/50 r16)
Hátsó lengéscsillapitók kicserélve. A régiek feladták a szolgálatot. Kényelmetlen lett a hátulja és mikor megnéztem a baloldali elengedte magát, a jobb még csak kezdte. Az új maxgear márkájú.
Hátsó rugókból kikerültek a légrugók. Nem nagyon kellett használni. Korábbi beütköző gumik a légrugó felfekvéséhez volt alakítva, de most kapott újakat hogy már nincs.
Napokban javítani kellett a refi visszajelzőt. Először csatlakozó érintkezés problémára gondoltam mivel egy kis ütés a műszerfalra és működött. A baj kisebb volt, csak az izzó foglalat nem mindig érintkezett, így cserélve. A bajuszkapcsolón a reflektor kapcsolást mínusz fokogban nem mindig vette el elsőre, csak másodszor vagy harmadszor. Ez évek óta ilyen volt, de jobb időkben nem csinálta. Most az is egyre rosszabb lett így cseréltem először kapcsoló kart. A másiknak a zárófény funkciója nem működött, így a kettőből lett egy. A régi kapcsoló hátulja lett lecserélve a másikra. Most működik ez is az is már :)
Korábban cseréltem pozitív sarut, a gyári eltört.