Tagok >> V.Tomi.145-146 đ >> Blog
CsomagtartĂł gumikĂ©der szokĂĄsosan elszakadt Ă©s minimĂĄlisan beĂĄzott, a kalaptartĂłn lĂĄtszĂłdott egy pici folt. Bontott mĂĄsik kĂ©derbĆl összeraktam, Ăgy kĂ©t helyen van csatlakozĂĄsa.
Tank szƱrĆ takarĂtĂĄs Ă©s Ășj tömĂtĆ gyƱrƱ.
Kapott boxer feliratĂș gyĂĄri kerĂ©kkulcs tĂĄrolĂłt, de mĂ©g nincsenek benne a szerszĂĄmok.
CsomagtĂ©r porszĂvĂłzĂĄs, majd egy kĂĄrpittisztitĂĄs rĂĄfĂ©r...











VĂzkifolyĂł takarĂtĂĄs.
HĂĄtsĂł ablakszĂĄl fƱtĂ©s javĂtĂĄs, 4 sor hibĂĄs volt, 5 helyen javĂtva.
KorĂĄbban kicserĂ©lt szĂ©lvĂ©dĆ fĂșjĂł mƱanyag idĆközben eltört az ĂĄllĂĄsĂĄban. Lett bele mĂĄsik...











Bal hangszĂłrĂł rĂĄcs fĂŒle elvolt törve, ezĂ©rt venni nem akartam mĂĄsikat Ăgy javĂtottam. KözĂ©pbox kĂ©zifĂ©knĂ©l a rögzĂtĂ©s szintĂșgy el volt törve, ezt is inkĂĄbb javĂtottam csak. VĂĄltĂłkar kapott egy kis kenĂ©st, takarĂtĂĄst. Kellett mĂĄsik tĂŒkör ĂĄllĂtĂł is, Ă©s Ășj eredeti vĂĄltĂłszoknya is a helyĂ©re kerĂŒlt. Bontott vĂĄltĂłfejet kapott, ez szebb mint a korĂĄbbi.
HĂĄtsĂł ablakszĂĄlfƱtĂ©s nem mƱködött, tĂŒkörfƱtĂ©s sem persze, Ă©s az elektromos tĂŒkörĂĄllĂtĂł sem. BiztosĂtĂ©k tĂĄblĂĄbĂłl hiĂĄnyzott a relĂ©je.
AblaktörlĆk kaptak egy kis festĂ©st mert mĂĄr kopottak voltak, Ășj lapĂĄtokkal felszerelve :) ElsĆ ablaktörlĆ karokat mĂĄr elĆttem kicserĂ©ltĂ©k faceliftes verziĂłra.
Index balra egyet villant és utåna semmi. Kapott Kontakt sprayt és måsik relét, mƱködik rendesen, csak érintkezés gondja volt.
MotorhĂĄztetĆ nyitĂł bowden kiakadt a nyitĂłkarbĂłl. Bowden szorult Ă©s a zĂĄr rugĂłja nem tudta vissza hĂșzni a bowden Ăgy az utastĂ©rben ha Ășgy mozdult akkor kiakadt belĆle. Ezt egy 15-20 nyitĂĄs utĂĄn megjavult, bowden nem szorult Ă©s a rugĂł vissza tudta hĂșzni alaphelyzetbe.












Piros bĆrfestĂ©k + lakk Ă©s lakk erĆsĂtĆ ĂŒlĂ©sekhez.
AjtĂłzĂĄrak javĂtĂĄs. Baloldali szokĂĄsos tĂpusbetegsĂ©g, eltörik a mozgatĂĄst vĂ©gzĆ fĂŒl. A jobboldalinak a mƱanyag hĂĄza volt eltörve. MĂĄr prĂłbĂĄltĂĄk javĂtani mert hiĂĄnyosan volt összerakva. AlĂĄtĂ©t hiĂĄnyzott a rögzĂtĆ zĂĄr fĂŒl alĂłl. Nekem 145 zĂĄram nem volt Ăgy 146-bĂłl kellett megoldanom, persze a kettĆ nem egyforma. Egy kis hajlĂtĂĄs a mƱanyagon, elĆtte melegĂtĂ©ssel Ă©s a rudazatot is kellett egy picit hajlĂtani hogy ne akadjon az ajtĂłzĂĄr szerkezetĂ©ben. TökĂ©letesen mƱködik.
HĂĄtsĂł zĂĄrbĂłl hiĂĄnyzott egy fedĆkupak.
AjtĂłhatĂĄrolĂłk elvoltak törve, csoda hogy nem kattogott, viszont magĂĄtĂłl csukodott be :) ebbĆl is csak 146 volt nekem, aminek 1 cm-rel hosszabb a karja, prĂłbakĂ©ppen beszereltem Ă©s jĂł bele :) Mind a kĂ©t fokozatban megĂĄll az ajtĂł Ă©s nincs hangja sem :)
AjtĂłkĂĄrpitok pattentjai közĂŒl voltak töröttek is, ezek kicserĂ©lve.
Jobb ajtĂł hangszĂłrĂł foglalatai utĂłlagos volt, Ășgyan ilyen csak rövidebbek voltak. CserĂ©lve gyĂĄrira + a csavarok is. Valakinek a fĂ©lbehagyott munkĂĄjĂĄt folytattam mivel a csavarok nem voltak meghĂșzva szinte sehol sem, az ajtĂł felfogatĂĄs, az ablakmegvezetĆ sĂnek, ezĂ©rt ablakemelĂ©snĂ©l be is billent az ablak Ă©s nem ment fel csak kĂ©zi rĂĄsegĂtĂ©ssel. Ez igaz volt a baloldali ajtĂłra is. SzĂ©pen mƱködik mindegyik. Jobb ablakemelĆ kapcsolĂłt cserĂ©ltem mert nĂ©ha beragadt a gomb felfelĂ©. Jobb hangszĂłrĂł rĂĄcsnak töröttek voltak a fĂŒlei, cserĂ©lve Ă©p darabra. ĂrĂŒlök neki hogy akadt mĂ©g ilyen :) Jobb ajtĂłbĂłl a fĂłlia fele is hiĂĄnyzott mĂĄr, ez is pĂłtolva. KĂĄrpit alatti szigetelĂ©sek megvannak, csak mĂĄr leszedtem a javĂtĂĄs miatt.












VĂĄltĂł körĂŒli faberakĂĄs, sajĂĄt kĂ©szĂtĂ©s. FurnĂ©rozĂĄssal kĂ©szĂŒlt.
BelsĆ vilĂĄgĂtĂĄs megadta magĂĄt, ezt javĂtva kerĂŒlt be az elsĆ lĂĄbtĂ©rhez led lĂĄmpa ami a belsĆ vilĂĄgĂtĂĄssal egyĂŒtt kapcsol ajtĂłnyitĂĄsra.
ĂlĂ©sfƱtĂ©s kapcsolĂłi ĂĄtkerĂŒltek oda ahova eredetileg is helyeztĂ©k.
RĂ©gi mĂ©lynyomĂł ĂĄtkerĂŒlt a TD-be, azĂ©rt hogy azonos legyen ebben a szett, Ăgy a 4 ajtĂł hangszĂłrĂł, az erĆsĂtĆ Ă©s az Ășj mĂ©lynyomĂł azonos mĂĄrkĂĄjĂș. MĂ©lynyomĂłra vettem vĂ©dĆ rĂĄcsot pluszban.












Nagyobb vĂzmennyisĂ©gnĂ©l beĂĄzik a csomagtartĂł. Baloldalon a 'C' - oszlop tetejĂ©nĂ©l belĂŒl a mƱanyagrĂłl csöpög be a vĂz a hĂĄtsĂł ĂŒlĂ©stĂĄmlĂĄra majd beszivĂĄrog az alsĂł ĂŒlĂ©srĂ©sz alĂĄ. SzigetelĂ©s felszĂvja a nedvessĂ©get. Kerestem hol lehet a baj Ă©s a csomagtartĂł zsanĂ©rra gondoltam, Ăgy le is tömĂtettem, de mĂ©g most is jön be a vĂz. Gumi kĂ©der jĂł, arrĂ©bb is csĂșsztattam az egĂ©szet de ugyan Ășgy szivĂĄrgott. KĂvĂŒlrĆl nem lĂĄtszik nyoma sehol, csak bent a mƱanyag alĂłl jön, le is szedtem a mƱanyagot a lemezek illesztĂ©sĂ©nĂ©l jön Ă©s nem lĂĄtni honnan indul az egĂ©sz Ășgy hogy evvel mĂ©g kell foglalkozni.
BelsĆ tĂŒkör leesett, vettem hozzĂĄvalĂł ragasztĂłt, bĂzok benne hogy nem dobja vissza majd. Ha mĂ©gis akkor ĂŒvegeshez elviszem.
Lett Ășj lĂ©gterelĆ az ablakokra. KĂ©toldalĂș ragasztĂłval erĆsĂtve. A rĂ©gi Heko mĂĄrkĂĄjĂș volt, amiben oldalankĂ©nt 2 db rögzĂtĆ fĂ©m volt, Ăgy a baloldali le is esett Ăștközben mikor szembĆl elzĂșgott egy kamion mellettĂŒnk. Sajnos összetört a leesĂ©s következtĂ©ben.
Ez a G3 mĂĄrkĂĄjĂș sokkal jobb, pontos az illeszkedĂ©s, oldalankĂ©nt 7 db rögzĂtĆ lemez van Ă©s fele annyiba kerĂŒl mint a korĂĄbbi. Anyaga rugalmas mĂ©g ilyen idĆben is.
Téli kerekeket feltettem, hamår egyszer tél van :)












Lett pĂĄr alkatrĂ©sz amĂg mĂ©g talĂĄlni hozzĂĄ.
146 Facelift 1999 JTD:
ElsĆ lökhĂĄrĂtĂł ködlĂĄmpĂĄval, elsĆ maszk, hĂĄtsĂł lökhĂĄrĂtĂł
Bal elsĆ lĂĄmpa
1 db ĂșjszerƱ lengĂ©scsillapitĂł, bal elsĆ kerĂ©kagy fĂ©ltengelyel
TƱzfalnĂĄl lĂ©vĆ fĂ©m ĂŒzemanyag csĆ oda-vissza
Bal-jobb tĂŒkör
ElsĆ ajtĂłk kulcsos zĂĄrjai
KormĂĄnyoszlop bajuszkapcsolĂłkkal (ez mĂ©g korai verziĂł ami mĂ©g vilĂĄgĂt), Ă©s egy nagyon szĂ©p gyĂĄri ĂĄllapotĂș kormĂĄnnyal ami 70.000 km futott autĂłbĂłl valĂł. Nem SE verziĂłs, csak a sima
Kilométer óra és kerete
LĂ©gzsĂĄk vezĂ©rlĆ (2 lĂ©gzsĂĄkos)
Fekete padlĂłszĆnyeg
BelsĆ kĂŒszöb mƱanyagok
FƱtĆ box kompletten (klĂmĂĄs)
AjtĂł kĂ©der gumik, mind az 5 + motorhaztetĆ
ElsĆ szĂ©lvĂ©dĆ alatti levĂ©lrĂĄcsok
Kisebb beltĂ©ri aprĂłsĂĄgok, egy dobozzal. (tĂŒkör ĂĄllĂtĂł, kĂ©zifĂ©k Ă©s vĂĄltĂł szoknya, szivargyĂșjtĂł lenyĂlĂł rĂ©sze Ă©s egyĂ©b beltĂ©ri elemek)
Csomagtér kårpit kétoldali és alsó harmonika
HĂĄtsĂł lĂĄmpĂĄk
Motortér és beltéri relék
BelsĆ vilĂĄgĂtĂĄs vezĂ©rlĆ
Håtsó teljes dobbetétek pårban
TankfedĂ©l gumi ĂŒtközö
146 1996 2.0 TD
Bal elsĆ kerĂ©kagy (ABS-es) + fĂ©ltengely
FĂ©kszervĂł fĆfĂ©khengerrel Ă©s tartĂĄllyal
Ez csak ide blogolva mivel a TD-nek ĂŒlt tĆle a valaga, kĂ©sĆbbiekben kerĂŒl belĆle ide oda amoda. TĂpus szerint szĂ©tvalogatva ;-) kormĂĄnyt több mint valĂłszĂnƱ a boxer kapja meg :))
AlkatrĂ©sz költsĂ©g kedvezĆ volt ezĂ©rt is jött lĂ©tre ez a blog. Ăsszesen 50 db MĂĄtyĂĄs
KorĂĄbban mĂĄr volt egyszer tömĂtve a csatlakozĂĄs mivel szivĂĄrgĂĄs lĂĄtszĂłdott. KörĂŒlbelĂŒl 2 Ă©ve volt javĂtva. Most a hideg közelettĂ©vel Ășjra elkezdett szivĂĄrogni, de most lĂĄtvĂĄnyosabban Ă©s leginkĂĄbb nem ott ahol korĂĄbban tömĂtve volt, hanem a csap adta meg magĂĄt, Ăgy cserĂ©ltem ami valĂłszĂnƱleg amĂșgy sem az eredeti volt mĂĄr. Kerestem idehaza egy mĂĄsikat, szerencsĂ©re lett is egy eredeti. Jobban megfigyelve lĂĄttam a tömĂtĆ gyƱrƱ helyĂ©t, ahol eddig ez nem volt benne. KlĂmĂĄhoz valĂł Ășj tömĂtĂ©sem volt itthon, azt tettem bele, majd a biztonsĂĄg kedvéért kerĂŒlt körĂ© tömĂtĆ lap Ă©s paszta. Eddig kivĂĄlĂł, kĂ©sĆbb majd azĂ©rt rĂĄnĂ©zek. A hideg meleg levegĆ ĂĄllĂtĂł kar is rĂĄkötve, Ăgy hidegre ĂĄllĂtva elzĂĄrja a fƱtĆ kört ami nekem eddig mindig nyitva volt Ă©s nyĂĄron ezt Ă©rezni is lehetett, annak ellenĂ©re hogy hidegre volt ĂĄllĂtva a tekerĆ gomb.







Lancia 15'-s felnik. ElsĆ kĂ©p mĂ©g 2013-ban kĂ©szĂŒlt. Ott akkor fel lett csiszolva, kapott kĂvĂŒl belĂŒl fekete festĂ©st Ă©s polirt. Akkoriban a TD-re raktam fel nyĂĄri szettnek.
Most a fekete rĂ©szt bezsĂroztam, kĂŒlsejĂ©t felcsiszoltam, lefĂșjtam ezĂŒsttel, zsĂrt letöröltem, majd ahol mĂ©g Ăgy is belefogott a feketĂ©be az ezĂŒst azt finom csiszolĂł papĂrral eltƱntettem. TakarĂtĂĄs utĂĄn kapott az egĂ©sz egy lakkrĂ©teget.
Jön rå a téligumi és mehet fel az autóra ;-)











