Tagok >> V.Tomi.145-146 🍀 >> Blog
LeventĂ©tĹ‘l-epitesztĹ‘l átvettem pár TD alkatrĂ©szt. Kaptam ajándĂ©kba Ăşj stabilizátor szilentek Ă©s motorhaztetĹ‘ kárpit patentokat :) Rendes tĹ‘le. :) Csomag tartalma: Ăşj kuplung szett, vĂzpumpa, ventilátor ellenállás, bontott adagolĂł Ă©s porlasztĂłk, klĂma nĂ©lkĂĽli autĂłhoz műszerfal fabetĂ©t. Postával 32700,-



Megérkezett az új diagnosztikai kábel. Most már tudom idehaza is olvasni a nyűgjét :)))
VezĂ©rlĂ©s rögzĂtĹ‘ szerszám az autĂłhoz. ElĂ©g sok fajta JTD-hez jĂł. Nálunk dobta is hogy vezĂ©rlĂ©s pozĂciĂł hiba. Már mikor vettĂĽk az autĂłt akkor is ezt dobta fel hibának. VezĂ©rlĂ©s cserekor ellenĹ‘rizve lett a pozĂciĂł, viszont a fĹ‘tengelynĂ©l ezt nehĂ©z megállapĂtani hogy hol kellene lennie, Ăgy rajzot kerestem akkor hozzá. Hát nem sikerĂĽlt a pontos beállĂtás sajnos, Ăgy vetettem rá magam erre Ă©s megkapta ami kellett neki. A helyzet olyan durva nem volt hogy összeverje magát csak hát ez már okos kis autĂł.
Ts-hez is van már rögzĂtĹ‘m, viszont boxerhez Ă©s a TD-hez nem találtam, hacsak nem utĂłbbihoz lehet jĂł a JTD rögzĂtĹ‘je is. Ha lenne a kĂ©t öreg motoroshoz is akkor már azokhoz is megvennĂ©m.
Szerelés közben láttam hogy a jobb féltengely belső pórvédő harmonikája kiszakadt, kicseréltem újra.
Próba út, meg újból egy olvasás és minden rendben vele :))
... és még nem is olyan régen :
Bajuszkapcsolok végein lévő nyomógombok rezgés miatt cserélve. Baloldalinak a nyomógomb füle volt letörve, a jobb oldalinak pedig a benne lévő kapcsoló füle volt eltörve.
Bal elsĹ‘ elektromos ablak lefelĂ© nem ment idĹ‘nkĂ©nt, de mire utána jártam volna működött. Most ki fogtam rajta, kapcsolĂłt cserĂ©ltem Ă©s ugyan Ăşgy nem működött, Ăgy hát cserĂ©ltem a vezĂ©rlĹ‘jĂ©t, Ă©s azĂłta szuper. Valami Ă©rintkezĂ©s gondja lehetett.


Ăšj klĂma hűtĹ‘. KlĂma kábelezĂ©s elvĂ©gezve. Evaporátornál korábban bekerĂĽlt a hĹ‘fokszabalyzĂł. 3°C-nál kikapcsol, 8-nál vissza. BelsĹ‘ tĂ©r hĹ‘mĂ©rsĂ©klet Ă©rzĂ©kelĹ‘, 27°C-nál kapcsolja a kĂĽlsĹ‘ ventilátor elsĹ‘ fokozatát, 24-nĂ©l ki. Ezek a beállĂtások mĂłdosĂthatok, digitális hĹ‘mĂ©rĹ‘k. Korábban Ăşj szárĂtĂł szűrĹ‘ kerĂĽlt be. NyomásmĂ©rĹ‘ a rendszerben, 1.4 bár alatt nem engedi bekapcsolni a kompresszort. Ăšj tömĂtĂ©sek a klĂma csĹ‘ csatlakozĂłknál. KlĂma relĂ©je a motortĂ©rben. Most nyomásprĂłba alatt van.
Ă–nindĂtĂł behĂşzĂłtekercse kicserĂ©lve.
FagyállĂł erĹ‘sĂtĂ©s.
HűtĹ‘vĂz hĹ‘mĂ©rsĂ©klet Ă©rzĂ©kelĹ‘ csatlakozĂł cserĂ©lve. RögzĂtĹ‘ fĂĽl a csatlakozĂłrĂłl le volt törve, de most lett másik.
TakarĂtas kĂvĂĽl belĂĽl.




Elmentem egy körre vele, korábbi tĂĽnetek nem jelentkeztek. Csak Ăşgy suhan :)) tankolás, mosás kĂ©zi mosĂłban, idehaza takarĂtás. Ăšgy hogy csilli-villi, boldogság van ;-)








Cartárs Ă©s Ă©n is ellenĹ‘rzĂ©s szempontjábĂłl ki szerettĂĽk volna olvasni a motorvezĂ©rlĹ‘t, de sajnos nem kommunikál. Hiba lámpa nincs, jĂłl működik az autĂł, azt leszámĂtva hogy nĂ©ha kicsit alapjáraton ugrál a fordulat, de van mikor semmi gond. Hideg motornál 2500as fordulatnál szintĂşgy kedve szerint rángatta az autĂłt , kisebb Ă©s magasabb fordulaton nem. ErĹ‘teljes most is, illetve nyáron a dög melegben dob egy hiba lámpát indĂtás elĹ‘tt Ă©s csak teker de nem indĂthatĂł. LĂ©gtömegmĂ©rĹ‘ csati le, Ăşgy elindul majd vissza a csatlakozĂł, hiba lámpa eltűnik Ă©s minden rendben vele. Ezek aprĂł idegesĂtĹ‘ dolgok amit ha lehet akkor orvosolok. Tudom sokan körbejárták ezt az utat több kevesebb sikerrel, de ha mĂ©gsem javul a dolog akkor is legalább javarĂ©szt Ăşj Ă©rzĂ©kelĹ‘k vannak benne. A fogyasztás Ă©rdekel is meg nem is, de azĂ©rt nem bánnám hogy ha nem 11-12 körĂĽl lenne. Helyben használva persze több mint pályán. Meg nĂ©ha nĂ©ha jĂł kicsit elfelejteni váltani :)) MĂşltkorokban a trafĂłk Ă©s gyertya kábelok ellenĹ‘rizve kĂĽlsĹ‘leg, ott semmi repedĂ©s nem látszĂłdott. Kapott Ăşj lambda szondát is akkor mert mĂ©g nálam nem volt cserĂ©lve Ă©s ki tudja mikori volt benne. Lett Ăşj levegĹ‘ hĹ‘mĂ©rsĂ©klet Ă©rzĂ©kelĹ‘ is bele. Kapott korábban Ăşj gyertyákat is. Tehát ez a zavarĂł is de közben használhatĂł hiba után most kapott lĂ©gtömegmĂ©rĹ‘t, igaz nem Bosch hanem Magneti Marelli, tudom ebbĹ‘l csak a gyári jĂł állĂtĂłlag. Aztán ki lett cserĂ©lve a vĂzhĹ‘fok jeladĂł ami a motorvezĂ©rlĹ‘re adja az infĂłt, ez is Ăşj nem bontott. Cartárs mondta hogy csinálhat bármelyik ilyen tĂĽnetet, csak mivel nem tudjuk olvasni, már pedig Ĺ‘ elĂ©g sokmindenre rá tudott csatlakozni, Ăgy marad a találgatás. Nem is akartam ezĂ©rt másnál megprĂłbálni az olvasásos tĂ©mát. SzĂłval kicserĂ©ltem mĂ©g az alapjárati szabályzĂł szelepet is, ez bontott ami volt itthon. Ha bármi változás lesz akkor ezen 3 dolog közĂĽl lesz valamelyik amelyik rossz volt már. ElindĂtottam minden rendben vele, de mĂ©g nem prĂłbáltam le, kĂváncsi leszek hogy lesz változás vagy sem. Ha nem akkor marad ilyen, lehet vele egyĂĽtt Ă©lni csak tudva hogy valami okozza ezt inkább megprĂłbáltam hátha lesz valami változás. Ha a Kivett alkatrĂ©sz jĂł volt akkor kĂ©sĹ‘bb jĂł lesz tartalĂ©kba, Ăşgysem akarok megválni az autĂłtĂłl Ăgy elfĂ©r a polcon. Ha egy tank benyábĂłl többet tudok kiautĂłzni akkor hosszĂştávon már megĂ©rte. :)) ja Ă©s a harmonika csĹ‘ sem repedt...




AjtĂł zárak javĂtva. Bal oldali a házon belĂĽl elvolt törve. TĂpus betegsĂ©g. Jobb oldali működött, csak a kulcsnyĂlás nyelve nem zárt vissza.
AjtĂłk alja gumi csĂkok. Évekkel ezelĹ‘tt lekerĂĽlt, most vissza. Eddig mindig elmaradt de tervben volt hogy vissza kerĂĽljön. AjtĂłrĂ©sek jobban porosodtak, talán most kevĂ©sbĂ© fog. A gumikon Ăşj lyukakat furtam mert a gyári általában elszakad Ă©s valahogy az elsĹ‘ három lyuk után a többi már nem passzolt. Lehet más Ă©vjáratbĂłl valĂł volt, de az eredeti.
Ülésfűtés kapcsolói az eredeti helyen.
KĂ©t műanyag kĂĽszöb felkerĂĽlt. EzelĹ‘tt Se szĂ©riás volt rajta, korábban viszont ez ami most vissza kerĂĽlt. KĂĽszöbök ellenĹ‘rizve, a felfogatĂł patent lyukaknál volt enyhe felszĂni rozsda. FĂ©mtisztára vissza szedve, alapozĂł majd a kĂ©t kĂĽszöb teljes alvázvĂ©dĹ‘zĂ©se.
Beltéri led a 4 lábnál és a csomagtartóban. Ajtó nyitásokra kapcsolnak, már évek óta bent a kábelezes csak a led maradt le róla :)
Ezen felül még:
Riasztó bekötve. A csomagteret is nyitja.
Volt egy folyamatos fogyasztĂł is az autĂłn, már rĂ©gĂłta kiderĂĽlt de napi szinten használva nem befolyásolt semmit. MultimĂ©terrel ránĂ©ztem Ă©s kiderĂĽlt a rádiĂł merĂti az akkumulátort. Már a 3. lejátszĂł van benne, mindegyiknĂ©l ezt csinálta. RádiĂł kĂ©zikönyv bekötĂ©s ellenĹ‘rzĂ©s Ă©s kiderĂĽlt a kĂ©t pozitĂv kábelbĹ‘l az egyiknek gyĂşjtásrĂłl kell működnie, a másik a fix pozitĂv ami a rádiĂł beállĂtások megĹ‘rzĂ©se vĂ©gett kell. ĂŤgy javĂtva, nincs fogyasztĂł mĂ©rĂ©s szerint, remĂ©lem a valĂłságban sem lesz. 3-4 nap állás után kiderĂĽl, Ăşgyanis korábban ennyi idĹ‘ kellett hogy ne tudjam elindĂtani. A rádiĂł Ăgy csak gyĂşjtásrĂłl működik de ez nem zavar. Ha leállĂtom kikapcsol, indĂtásnál meg vissza. Ha Ă©n kapcsolĂłm ki akkor indĂtásnál sem kapcsol be. RádiĂł jel erĹ‘sĂtĹ‘ mĂ©g kerĂĽlt bele hogy GyĹ‘rĹ‘n kĂvĂĽl is fogja az adást :))
TakarĂtás szerettem volna, de elmaradt Ăgy majd az legközelebb meglesz. ;-)












Ăšj aksi saruk
MĂ©lynyomĂł tápkábel biztosĂtĂ©kkal
Ăšj erĹ‘sĂtĹ‘ Ă©s meglevĹ‘ mĂ©lynyomĂł bekötve
4 db Ăşj ajtĂł hangszĂłrĂłk
AblakemelĹ‘k Ă©s tĂĽkör állĂtĂł kapcsolĂłk fa fĂłlia
Két első ajtókárpit cserélve, ami ehhez a szetthez tartozik. Újra ragasztva a kárpit
Új hátsó ablaktörlő gumi












2021.12.23 FelesĂ©gem szĂłlt hogy nem működik a hátsĂł ablaktörlĹ‘ Ă©s az ablakszálfűtes sem. HátsĂł ablaktörlĹ‘ csak hallani lehetett hogy kattan de nem indult el, ablakszál fűtĂ©s szintĂ©n nem ment, csomagteret folyamatosan nyitottnak jelezte Ă©s hátsĂł ablakszál fűtĂ©skor a pĂłtfĂ©klámpa világĂtott. CsomagtĂ©rajtĂł burkolatok le, kimĂ©regetes hogy hol zár össze. BiztosĂtĂ©kok ellenĹ‘rizve. HátsĂł ablakszálfűtes relĂ©je is kicserĂ©lve a biztosĂtĂ©ktáblában. A problĂ©ma a csomagtĂ©rajtĂłban lĂ©vĹ‘ zár nyomĂłgombja volt. Ehhez kellett egy pár Ăłra mire meglett, már Ăşgy voltam hogy ki bontom a teljes kábelezest hátul hogy átnĂ©zem hátha összedörzsölĹ‘dött valahol mint kb. minden 5 ajtĂłs tĂpusnál.
Tettem bele másik zárat és minden jó. Vissza a másik és minden rossz. Nem értem mi ment el benne mert elvileg csak egy nyomógombos kapcsoló ami nyitott ajtónál a testet zárja össze bár lehet rosszul tudom. A kábelátvezetést aztán átnéztem a gumi harmonikán belül, kapott szigetelést is azért a csoportkábel de semmi extra nem volt ott. Végül összeraktam és minden rendben vele :)
2022.01.09 ĂşjbĂłl elĹ‘jött a hiba, annyi változással hogy nem jelezte folyamatosan a nyitott csomagtĂ©rajtĂłt zárt állapotban. ĂšjbĂłl a burkolatok lebontása, kimĂ©rĂ©s, tesztelĂ©s. Testkábel hiba volt, nem vette át a karosszĂ©riárĂłl a negatĂvot.

Jobb elsĹ‘ ajtĂłzárszerkezet csere. Hidegben nem akart a központi zár mindig nyitni, csak ha kulccsal nyitottam azon az oldalon. ĂŤgy hogy szorult mĂ©g legutĂłbb valami össze is akadt benne Ă©s inkább lecserĂ©ltem. Zárt ajtĂłnál kellett a kárpitot leszerelni, kicsit kifeszĂteni hogy hozzafĂ©rjek mert se kulccsal nem tudtam már elfordĂtani sem kilincsel nyitni. Aztán miután hozzafĂ©rtem kinyitottam az ajtĂłt, onnantĂłl a csere már könnyű volt. A csere darab szĂ©pen működik.
Volt mĂ©g aztán elmaradás, az Ă©vekkel ezelĹ‘tti zár cserĂ©knĂ©l a csomi Ă©s tank zár a rĂ©gi volt, Ăgy hogy egy kulcsos legyen ez is megtörtĂ©nt.
HátsĂł ablaktörlĹ‘ nem működött rendesen, körĂĽlbelĂĽl 1/5 gyorsasággal törölt hátul. Kiszedtem megtakarĂttam az Ă©rintkezĹ‘jĂ©t Ă©s működik.
Kormány felsĹ‘ rĂ©szĂ©re kerĂĽlt egy kis piros gumicsĂk.
CsomagtartĂł beázással is foglalkoztam, mĂ©g ilyen szemerkĂ©lĹ‘s idĹ‘ben is jött be vĂz. KĂ©der gumi száraz, Ăgy a zsanerokat eloldottam majd ĂşjbĂłl most már mind a kĂ©t zsanĂ©rt letömĂttem. Sokkal jobb lett, de nem tökĂ©letes. 2 l vĂzzel leöntve a teteje, a flakon kiĂĽrĂtĂ©se után jelent meg pár csepp bent. Ezt körĂĽlbelĂĽl olyan vĂzmennnyisĂ©g volt mint egy autĂłmosás, Ăşgy hogy majd esĹ‘ben kiderĂĽl mennyire ázik be.
Több ötletem nincs egyenlĹ‘re hogy hol jöhet be mĂ©g a vĂz.
SzerencsĂ©re a kĂ©sĹ‘bbiekben garázsban fog állni, de attĂłl mĂ©g persze nem jĂł ha továbbra is beszĂvárog egy kevĂ©ske vĂz.





Új üzemanyag szűrő.
Ăšj NGK gyertyák. MegszĂĽnt a motor rászkodása. Alapjáraton billegett jobbra-balra, de a motor tartĂł bakokat majd ellenĹ‘rĂzni kell mĂ©g.
Friss olaj, olajszűrő és levegőszűrő. Olajszűrő alá került egy pogácsa, benne a az olajhőfokmérővel és olajnyomásmérővel.
RĂ©gi olajba elĹ‘ször tettem szelepemelĹ‘ tisztĂtĂł adalĂ©kot, járattam vele majd Ăşgy engedtem le a rĂ©gi olajat.
Kertecs cartárs adott nekem egy lĂ©gzsák nĂ©lkĂĽli kormányt Ă©s kĂ©t számomra hiányzĂł ajtĂłkárpit csavartakarĂł fedĹ‘ kupakot, Ăgy az ajtĂł rĂ©sze hiánytalan lesz :) itt is köszönöm neki.
Megvan a kormányhoz a jobboldali elem is, ez már korábban megvolt + beszerzett fekete betétes műszerfal elemek, amik az 1.8 és 2.0 TS-ekben voltak. Igaz ez már facelift kategória ami ehhez nem jó, csak összeraktam őket :))












0
545
FĂłrum
Friss topicok
- Giulia
- Alfa törtĂ©nelem, hĂres ...
- 4C
- EgyĂĽnk-igyunk, amĂg teh...
- 164-166
- Filmek
- ÉpĂtkezĂ©s
- Alfás cuccok, kiegĂ©szĂt...
- Zenebutik
- Stelvio
Tagok
Ăšj tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV