Tagok >> V.Tomi.145-146 🍀 >> Blog
Akadt egy kis fék gond. Jobb hátsó fék be ragadt. Menet közben nem volt érezhető, de fel melegítette a felnit és volt egy kis szaga is. A csúszkás résznél egyik porvédő kiszakadt, a másik lejárt egy kicsit a helyéről. 2 db porvédő cserélve és kapott újra kenést. Első használatok után ellenőrizve lesz hogy megfelelően működik .
Másik dolog : A fent lévő kipufogó rendszert lecseréltem egy másikra, amiből hiányzik a középső dob. Jelenleg inkább ezt használnom hogy műszakira ne keljen új rendszerbe gondolkodni.
Olaj hűtő kikötés, mivel a hűtés előtti csatlakozó szivárgott.
Tervben volt egy erősebb bilincs beszerzése vagy komplett cső gyártatása hozzá, de inkább csak ki lett kötve belőle és nincs vele több gond. Kicsit már meguntam hogy mindig szivárgott. Ha majd lesz olaj hőfok mérőm akkor kiderül hogy bírja a nyarat vagy az autópályát ha utóbbira lesz is alkalom.
Folyamata a kikötésnek : olaj hűtő pogácsa helyett egy univerzális pogácsa (vastagsága egy kicsit kisebb) , amiben csatlakozik a hőfok és olaj nyomás jeladó. Módosításhoz 2 db alátét kellett, aminek összértéke 4.4 mm. Ez az a méret ahol a pogácsa is felfér és az olaj szűrő is úgy hogy azt még megfelelően rá lehet húzni.
+
Olaj nyomás mérő óra és jeladó is új. Előző digitális volt, de nem mutatott értéket valószínűleg a már nem hozzá tartozó (utólagos) jeladó végett.
1 db műszerfal izzó cserélve.
Egy Alfa Romeo felirat hátra.
Legközelebb : olaj hőfok mérő kerül beszerelésre ha megérkezik hozzá. Itt a bent lévő csak világított, de semmi egyéb. Szétszedtem és egy forrasztás levált róla. Javítottam de így sem kelt életre. Sajnos hibásan vettem.
Duda mély kürtje is cserélve, kicsit már berekedt.
Olaj csere 358.000 km (Motul 6100 synergie + 10w40) 11.190,-
Levegő szűrő (Mann filter C 2571/1) ~3.500,-
Önindító csere (az előző önindítót felújítattam) 25.000,-
Ablaktörlő szerkezet csere (ami bent volt már szétkopott) ~2.000,-
2 db új H1 izzó a tompított fényszóróba 1.000,-
Ajtók alján lévő gumi csíkok vissza rögzítése
Vezető oldali szivacs csere (bontott anyós ülésből)
Vezető ülésnél öv csatlakozó csere
Szintúgy a vezető ülés hátulsó részén egy rögzítés javítása
Hátsó ablaktörlő gumi csere újra
Tank teljes takarítása. Kívül vastagon megült a gázolaj és a pór, mivel szivattyú tömítése nem volt jó.
Belülről is átöblítve a tartály és kapott új tömítő gyűrtűt.
A szivattyú alján és a tank kimenő csövön is volt egy egy utólagos szűrő, ezek kikerültek belőle.
Motortérben az üzemanyag szűrő cserélve újra.
A fékcsövek hátulsó részének 4 szakaszát újból kellett csináltatni.
Másik hátsó futómű felkerült.
Rugók közepében beütközés gátló gumik bent voltak, így most már van.
2 db lengés csillapító jött a futóművel együtt át erre. (az előzőnél az egyik jó volt a másik kuka volt. Megszorult.)
Stabilizátor rúd is cserélve.
Lengőkarok a régiek (JTD-Facelift) maradtak.
Az új futóműben a gyári szilentek egészségesek.
Rugók az eredetiek (JTD).
Hátsó híd csere egy bontott darabra, 150.000 km futott Magyarországi boxer 46ról
Alváz takarítás és felület kezelés
Felső kuplung munkahenger csere (bontott) + új hidraulika cső
Jobb hátsó agy csere újra, Maxgear (ABS hiba megszünt, újra működik :), a hiba oka egy facelift előtti agy került fel az előző tulajnál)
Bal hátsó agy kapott egy plusz zsírzást a tartósság érdekében
Új hátsó pórvédő lemezek mind a két oldalt
Bal hátsó féknyereghez kapcsolódó gumi fékcső és az előtte lévő hidraulika cső csere újra
Bal oldali féltengely belső csukló zsírzás és porvédő csere
Bal kormány összekötő belső és külső része új + pórvédő is
Két külső stabilizátor szilent csere
Első lengőkarok cserélve
Bal első féknyereg festés
Hátra maradt dolog : bal első tárcsa pórvédő lemez nem került még vissza javítás miatt