Tagok >> V.Tomi.145-146 đ >> Blog
Akadt egy kis fĂ©k gond. Jobb hĂĄtsĂł fĂ©k be ragadt. Menet közben nem volt Ă©rezhetĆ, de fel melegĂtette a felnit Ă©s volt egy kis szaga is. A csĂșszkĂĄs rĂ©sznĂ©l egyik porvĂ©dĆ kiszakadt, a mĂĄsik lejĂĄrt egy kicsit a helyĂ©rĆl. 2 db porvĂ©dĆ cserĂ©lve Ă©s kapott Ășjra kenĂ©st. ElsĆ hasznĂĄlatok utĂĄn ellenĆrizve lesz hogy megfelelĆen mƱködik .
MĂĄsik dolog : A fent lĂ©vĆ kipufogĂł rendszert lecserĂ©ltem egy mĂĄsikra, amibĆl hiĂĄnyzik a közĂ©psĆ dob. Jelenleg inkĂĄbb ezt hasznĂĄlnom hogy mƱszakira ne keljen Ășj rendszerbe gondolkodni.





Olaj hƱtĆ kikötĂ©s, mivel a hƱtĂ©s elĆtti csatlakozĂł szivĂĄrgott.
Tervben volt egy erĆsebb bilincs beszerzĂ©se vagy komplett csĆ gyĂĄrtatĂĄsa hozzĂĄ, de inkĂĄbb csak ki lett kötve belĆle Ă©s nincs vele több gond. Kicsit mĂĄr meguntam hogy mindig szivĂĄrgott. Ha majd lesz olaj hĆfok mĂ©rĆm akkor kiderĂŒl hogy bĂrja a nyarat vagy az autĂłpĂĄlyĂĄt ha utĂłbbira lesz is alkalom.
Folyamata a kikötĂ©snek : olaj hƱtĆ pogĂĄcsa helyett egy univerzĂĄlis pogĂĄcsa (vastagsĂĄga egy kicsit kisebb) , amiben csatlakozik a hĆfok Ă©s olaj nyomĂĄs jeladĂł. MĂłdosĂtĂĄshoz 2 db alĂĄtĂ©t kellett, aminek összĂ©rtĂ©ke 4.4 mm. Ez az a mĂ©ret ahol a pogĂĄcsa is felfĂ©r Ă©s az olaj szƱrĆ is Ășgy hogy azt mĂ©g megfelelĆen rĂĄ lehet hĂșzni.
+
Olaj nyomĂĄs mĂ©rĆ Ăłra Ă©s jeladĂł is Ășj. ElĆzĆ digitĂĄlis volt, de nem mutatott Ă©rtĂ©ket valĂłszĂnƱleg a mĂĄr nem hozzĂĄ tartozĂł (utĂłlagos) jeladĂł vĂ©gett.
1 db mƱszerfal izzó cserélve.
Egy Alfa Romeo felirat hĂĄtra.
Legközelebb : olaj hĆfok mĂ©rĆ kerĂŒl beszerelĂ©sre ha megĂ©rkezik hozzĂĄ. Itt a bent lĂ©vĆ csak vilĂĄgĂtott, de semmi egyĂ©b. SzĂ©tszedtem Ă©s egy forrasztĂĄs levĂĄlt rĂłla. JavĂtottam de Ăgy sem kelt Ă©letre. Sajnos hibĂĄsan vettem.
Duda mĂ©ly kĂŒrtje is cserĂ©lve, kicsit mĂĄr berekedt.









Olaj csere 358.000 km (Motul 6100 synergie + 10w40) 11.190,-
LevegĆ szƱrĆ (Mann filter C 2571/1) ~3.500,-
ĂnindĂtĂł csere (az elĆzĆ Ă¶nindĂtĂłt felĂșjĂtattam) 25.000,-
AblaktörlĆ szerkezet csere (ami bent volt mĂĄr szĂ©tkopott) ~2.000,-
2 db Ășj H1 izzĂł a tompĂtott fĂ©nyszĂłrĂłba 1.000,-



AjtĂłk aljĂĄn lĂ©vĆ gumi csĂkok vissza rögzĂtĂ©se
VezetĆ oldali szivacs csere (bontott anyĂłs ĂŒlĂ©sbĆl)
VezetĆ ĂŒlĂ©snĂ©l öv csatlakozĂł csere
SzintĂșgy a vezetĆ ĂŒlĂ©s hĂĄtulsĂł rĂ©szĂ©n egy rögzĂtĂ©s javĂtĂĄsa
HĂĄtsĂł ablaktörlĆ gumi csere Ășjra











Tank teljes takarĂtĂĄsa. KĂvĂŒl vastagon megĂŒlt a gĂĄzolaj Ă©s a pĂłr, mivel szivattyĂș tömĂtĂ©se nem volt jĂł.
BelĂŒlrĆl is ĂĄtöblĂtve a tartĂĄly Ă©s kapott Ășj tömĂtĆ gyƱrtƱt.
A szivattyĂș aljĂĄn Ă©s a tank kimenĆ csövön is volt egy egy utĂłlagos szƱrĆ, ezek kikerĂŒltek belĆle.
MotortĂ©rben az ĂŒzemanyag szƱrĆ cserĂ©lve Ășjra.
A fĂ©kcsövek hĂĄtulsĂł rĂ©szĂ©nek 4 szakaszĂĄt ĂșjbĂłl kellett csinĂĄltatni.












MĂĄsik hĂĄtsĂł futĂłmƱ felkerĂŒlt.
RugĂłk közepĂ©ben beĂŒtközĂ©s gĂĄtlĂł gumik bent voltak, Ăgy most mĂĄr van.
2 db lengĂ©s csillapĂtĂł jött a futĂłmƱvel egyĂŒtt ĂĄt erre. (az elĆzĆnĂ©l az egyik jĂł volt a mĂĄsik kuka volt. Megszorult.)
StabilizĂĄtor rĂșd is cserĂ©lve.
LengĆkarok a rĂ©giek (JTD-Facelift) maradtak.
Az Ășj futĂłmƱben a gyĂĄri szilentek egĂ©szsĂ©gesek.
RugĂłk az eredetiek (JTD).



HĂĄtsĂł hĂd csere egy bontott darabra, 150.000 km futott MagyarorszĂĄgi boxer 46rĂłl
AlvĂĄz takarĂtĂĄs Ă©s felĂŒlet kezelĂ©s










FelsĆ kuplung munkahenger csere (bontott) + Ășj hidraulika csĆ
Jobb hĂĄtsĂł agy csere Ășjra, Maxgear (ABS hiba megszĂŒnt, Ășjra mƱködik :), a hiba oka egy facelift elĆtti agy kerĂŒlt fel az elĆzĆ tulajnĂĄl)
Bal hĂĄtsĂł agy kapott egy plusz zsĂrzĂĄst a tartĂłssĂĄg Ă©rdekĂ©ben
Ăj hĂĄtsĂł pĂłrvĂ©dĆ lemezek mind a kĂ©t oldalt
Bal hĂĄtsĂł fĂ©knyereghez kapcsolĂłdĂł gumi fĂ©kcsĆ Ă©s az elĆtte lĂ©vĆ hidraulika csĆ csere Ășjra






Bal oldali fĂ©ltengely belsĆ csuklĂł zsĂrzĂĄs Ă©s porvĂ©dĆ csere
Bal kormĂĄny összekötĆ belsĆ Ă©s kĂŒlsĆ rĂ©sze Ășj + pĂłrvĂ©dĆ is
KĂ©t kĂŒlsĆ stabilizĂĄtor szilent csere
ElsĆ lengĆkarok cserĂ©lve
Bal elsĆ fĂ©knyereg festĂ©s
HĂĄtra maradt dolog : bal elsĆ tĂĄrcsa pĂłrvĂ©dĆ lemez nem kerĂŒlt mĂ©g vissza javĂtĂĄs miatt







