Tagok >> V.Tomi.145-146 🍀 >> Blog
ElsĹ‘ körben a mĂşltkori kĂĽszöb javĂtás felĂĽlet kezelĂ©se. Aztán a levĂ©l rács környĂ©ke rendbetĂ©tele.
A pollenszűrő kicserélve (Mann Filter)
Azután bebizonyosodott hogy a kĂĽlsĹ‘ belsĹ‘ levegĹ‘ állĂtĂł lapát nem működik. A motor mĂ©g megy, csak a lapát nem. Ez az egy marad is ilyen mert nem Ă©r egy műszerfal kibontást.
Az ablaktörlĹ‘ automata pillanat törlĂ©s kicsit szaggatva ment. Kivettem hogy megtöröljem az Ă©rintkezĹ‘ket. Közbe a kiszerelĂ©s után láttam hogy valami már le volt testelve a motornál. Az Ă©rintkezĹ‘k takarĂtása után egy prĂłba test nĂ©lkĂĽl ami nem tudom honnan csĂşszhatott ki, de nem volt jĂłl rögzĂtve ahogy ezt már máshol is tapasztaltam (RiasztĂł). KiderĂĽlt nincs automata gyors törlĂ©s, sem kĂ©zi pillanat törlĂ©s. MĂ©regettem, de a csatlakozĂłba jĂł minden. Az ablaktörlĹ‘ vezĂ©rlĹ‘vel lesz valami gond, Ă©s sejtĂ©sem hogy utána a motorra vezetĹ‘ kábel egyike volt letestelve. IgazábĂłl nem jöttem rá, Ăşgy hogy kerestem másik motort. Csak az fl elĹ‘tti más, mint csatlakozĂłba mind a kábelek darabszámában. MĂg a FL verziĂłnak van lassĂş törlĂ©se Ă©s gyors is, addig az fl elĹ‘ttinek csak egyfajta gyorsasága van.
Sok sok agyalás után Ăşgy döntöttem, hogy át kötöm rĂ©gi verziĂłra. NĂ©gy kábelbĂłl kellett hármat, Ăgy hát eredetileg volt egy test, egy pozitĂv Ă©s kĂ©t vezĂ©rlĹ‘ negatĂv (lassĂş Ă©s gyors fokozat, vagy csak az egyik vagy csak a másik kap negatĂvot). A rĂ©gi fajta csak test, pozitĂv, Ă©s vezĂ©rlĹ‘ test. A vezĂ©rlĹ‘ test(ek) összekötĂ©se, Ăgy lett kettĹ‘ vezĂ©rlĹ‘ kábelbĂłl egy. Most már működött minden, de Ăşgy mint az fl elĹ‘tti szĂ©riákban.
Az ablaktörlő szerkezet már szét volt kopva, úgy hogy cserés lett az is egy olyanra aminek nincs holtjátéka.
A levĂ©l rács alatt a szĂ©lvĂ©dĹ‘ keret, Ă©s mĂ©g beljebb ki porszĂvĂłzva.
Bal és jobb oldali levél rács csere másikra. A réginek hiányzott mindegyik oldalról egy egy tartó fül.
Végül egy új ablaktörlő pár, Bosch Aerotwin AR728s. + téli szélvédő folyadékkal feltöltve.








Kapott egy Ăşj fa utánzatĂş váltĂł fejet, mivel ez tökĂ©letesen passzol többi elemhez, a szĂnĂ©t Ă©s mintáját tekintve. RĂ©gi fa váltĂł fej meg bekerĂĽl a TS-be.
Először is kupak le az aljáról, 12es fúróval felfúrni a belsejét, majd egy rossz váltó fej beáldozása (kopott), el vágni és rá helyezni az alját. Én itt rá is ragasztottam, bár szorosan fogta, és végül mehet fel a helyére.
ĂŤgy a váltĂł szoknya is rögzĂthetĹ‘ rá.
És mĂ©g kettĹ‘ dolog javĂtva.
Az egyik a kilomĂ©ter Ăłra Ă©s egyben a sebessĂ©g mĂ©rĹ‘ nem mindig működött az utĂłbbi 2 hĂ©tben. Leginkább nem ment. A jeladĂł csatlakozĂłján volt egy kicsi sĂ©rĂĽlĂ©s, erre gondoltam a hiba okának, Ăşgy hogy cserĂ©lve. Utána prĂłba, de nem mozdult ki. CserĂ©ltem jeladĂłt is Ă©s Ăşjra prĂłba. Most már működött, de Ăgy utĂłlag belegondolva, lehet hogy az elsĹ‘ prĂłbán nem elĂ©ggĂ© gyorsultam fel vele, csak nekem tűnt Ăşgy a kis utcában Ă©s becsaptam saját magamat vele. Most már mindegy is :)
A hátsó ablak mosó csőve szétjött a csomagtartó csatlakozásánál, most kapott egy hosszabb csövet toldásképp hogy ne feszüljön.










LökhárĂtĂł tartĂłk javĂtása. Intercooller lamellái levegĹ‘vel kifĂşjatva, Ă©s az egyik duda berekedt Ăşgyhogy kicserĂ©lve az is






Télen nulla fok környékén már nehezen tartotta meg az alapjáratot, csak 500as fordulaton járt a motor 2-3 mp-ig, és ezt úgy általában ötször el kellett játszani, mire hatodjára elindult rendesen.
Hibakód volt az 'izzitás alacsony jel', úgy hogy kapott új relét, de nem az volt a gond mivel ugyanúgy indult.
KicserĂ©ltem a legtömeg mĂ©rĹ‘t, mivel az is hiba volt az agyában, bár erre azt az infĂłt kaptam hogy az sok mindentĹ‘l kiĂrhatja. Most bent egy teljesen ugyan olyan Bosch legtömeg mĂ©rĹ‘ (bontott), Ă©s indul rendesen ahogy kell neki ugyan olyan idĹ‘ben hosszabb állás után.




FelkerĂĽltek a bĹ‘r szetthez az ajtĂł kárpitok is. A kĂ©t elsĹ‘ Ă©s a bal hátsĂł kilincs alatti műanyagok cserĂ©lve lettek. 4 db Ăşj hangszĂłrĂł Ă©s a jobb oldali záram kapott egyet. Én már Ăgy vettem az autĂłt, Ă©s tĂ©len nem mindig akart elsĹ‘re bezárĂłdni. Most már tökĂ©letes. Már csak egy takarĂtás az egĂ©sz beltĂ©rben Ă©s rendben is lesz.











TS-ből átkerült két db hangszóró előre (már nem az eredeti) + gyári hangszóró rácsok amik eddig hiányoztak.
A bal hátsó ajtóba is cserélni kellett mivel megadta magát a membrán, de oda még egy eredeti került vissza.








A múltkorokban beszerelt kuplung munkahenger nem vált be, ez is szivárgott. Vettem bele egy újat.
Kapott előre új ablaktörlő lapátokat (Bosch Aerotwin AR728s).
A vezető oldali ablaktörlő hosszúság 550 mm.
Az utasoldali 475 mm.
A hátsó ablaktörlő karon a törlő gumi is ki lett cserélve újra.
Volt szerencsém egyből esőben kipróbálni, és jól dolgozik mindegyik ;-)




Olajcsere (Motul), olajszűrő (Mann filter W 712/16) és levegőszűrő (Mann filter C 25 100) 13.500 km után. Most 180.500 km.
Kötöttem be egy mĂ©lynyomĂłt zenei tĂ©ren ami már megvolt csak kellett hozzá erĹ‘sĂtĹ‘ Ă©s annak kábelezĂ©se. Bármikor egyszerűen kikapcsolhatĂł a rádiĂł menĂĽben.


