V.Tomi.145-146 🍀 - főkép
>> SzervizAlfa 146 2.0 TD // 2019-07-25

Egy sorozat kép ;-)

 
>> SzervizAlfa 146 2.0 TD // 2019-07-25

Először a egy toldatot kellett rögzítenem aba bilincsekkel, hogy ne tudja szétnyomni a víz csövet.
Aztán a fényszórómosó még a múltkorokban kapott egy “Y“ elágazást, és utána egy vissza csapó szelepet hogy amikor a mosás véget ér, akkor fel tudjon levegősödni a rendszer, mert különben kiszívja az összes vizet a tartalyból.
Na most olyan erős a motor hogy egy vissza csapó szelep nem bírta megfogni hogy a semmibe nyomja a vizet, ezért került rá + még egy. Így már nem ereszt.
Erre jött a szigetelő szalag, hogy ne sérüljön a festék a toronynál.

A hátsó ablak mosó régóta nem működött, most megkerestem a hiba okát.

 
>> SzervizAlfa 146 2.0 TD // 2019-07-25

Hát nem találtam a fényszóró mosóhoz oda való relét, vagy ha igen, akkor drágán, amit ha meg is vettem volna sem biztos hogy ténylegesen jó lett volna. Újonnan is 12.000 Ft körül mennek, de az sem kimondott Alfába, hanem más márkák, úgy hogy inkább kicsit dolgoztam vele, és nem került semmibe.
Az eredeti tudtommal úgy működik hogy minden 5. alkalommal mossa a fényszórókat ablakmosáskor. Emellett csak ha ég legalább a helyzetjelző.
Na most erre a számolós dologra nekem nem volt szükségem, mivel úgy is a bajusz kapcsolót először csak párszor röviden meghúzom, hogy felérjen a víz, és csak akkor mosom folyamatosan ha már permetezi a szélvédőt.
Kimértem minden, és kicsit átalakítottam egy 2 relés megoldásra, ami ugyan úgy csak akkor moss ha ég a helyzetjelző legalább.
Ehhez kellett két relé befogadó ház. Egy is megtette volna, csak nekem eltört az eredeti az autóban és így cserélve lett a törött.
Csináltam egy nagyon komoly tervrajzot hogy könnyebb legyen le követni szerelés közben :) :D

 
>> SzervizAlfa 146 1.9 JTD // 2019-07-20

Most hogy csináltam a másik autóba a közép konzolt, meg néztem ezt is, és kiderült ez sem egészséges.
Először a jobb oldali szellőző lapátot kellett cserélni, mert ott a belseje volt el törve ami mozgatja a mögötte lévő nyitó - záró lapátot.
Aztán a 3 db felfogató fül volt letörve, az is javítva lett hogy ne csak vakon legyenek bent azok a csavarok.

Majd aztán ez kerül vissza a piroskába, ahogy eredetileg is volt.

 
>> Tuning és extraAlfa 146 2.0 TD // 2019-07-20

A duda működik.
Légzsák ellenőrző próba következett. Itt csak rá kellett dugni a csatlakozót, mivel ugyan az mint a 146-é.
Ezeknek a 156 kormányoknak betegsége lehet hogy az íves részén a meleg hatására kiegyenesedik az anyag.
Hő fuvóval vissza lehet hajlítani, de csak az első forró nyári napig jó. Úgy hogy meg lett kötve befelére.
Kellett sajnos hézagolni is, mert nagy volt a rés. 3 db ilyen légzsákom van, és mindegyikkel így nézett ki, hogy belátni a légzsák oldalához. Ez a profil csak be van tömve oda, és a feszülés végett ott is marad. Nem kellett ragasztani.

Az átalakítás hátránya ha ez hátrány, hogy kB. 3 cm-el közelebb került a kormány fogása, és ugyan úgy a bajusz kapcsolók távolabb, de én még így is simán elérem a bajusz kapcsolót egy indexeléshez. Majd ha használva lesz az autó, kiderül hogy mennyire lesz kényelmes a vezetés.

 
>> Tuning és extraAlfa 146 2.0 TD // 2019-07-20

Rá mértem a csavar lyukak helyét.
Kapott alátéteket a kormány hátoldala a hézagoláshoz, mert a így az alátéten támaszkodik fel a kormány, nem a közte lévő kárpit anyagon amin úgye nem lehet meghúzni a csavarokat, mivel előbb utóbb összébb szorítja az anyagot és a csavar meg lazulhat.
Csavarok bele.
2 kontra anya, bár eredetileg csak így simán 4 csavar fogta, de biztos ami tuti alapon.
Jött a kárpit anyag rá, belülre is, mert ott egy fém fül támaszkodik fel, és jobb ha nem érintkezik.
Majd felrakás után a duda át kötése.

Folyt. Köv.

 
>> Tuning és extraAlfa 146 2.0 TD // 2019-07-20

Első körben a légzsák tekercset cseréltem, mert a régin a 3 tartó fülből csak egy volt meg.
Egy külsőre nem szép állapotú kormányt be áldoztam a szétvágáshoz.
A fa kormány kiszerelhető belsejét is alakítani kellett hogy a felesleges útban lévő részek lekerüljenek.
Folyt. Köv.

 
>> Tuning és extraAlfa 146 1.6 Twin Spark // 2019-07-18

..

 
>> Tuning és extraAlfa 146 1.6 Twin Spark // 2019-07-18

Alfa city után át keltünk komppal Szántódra, majd Siófok után hoztam fa mintás közepet és motorháztető kitámasztó rúd tartóját.
Sajnos aki kiszerelte a fa mintás elemet, elég türelmetlenül csinálta. Pár helyen ki volt csavarozva, a maradék tartó fülek meg letépve.
Gondolkodtam hogy szerzek másikat, ezt meg el rakom tartalékba az elektromos dolgok végett, de egy esélyt adtam neki hogy ha sikerül újból tartós füleket varázsolni akkor be szerelem.
Ki cseréltem a szellőzőket, a klíma kapcsoló panelt. Ezeket külső sérülések végett, amit aztán át raktam a tartalék ezüstbe, hogy egybe legyen.
A vész villogó panel is ki lett cserélve, mert ott meg a digitális óra volt hibás.
Kívülről szép állapotban van, csak egy helyen volt kisebb sérülés rajta, ami szintúgy javítva lett ami kiszerelési bal... ság volt.
Végül csak jól mutat benne, bár kis eséllyel lehet találtam volna jobbat.
+ a Motorhaztető kitámasztó rúd tartója is cserés lett mert ki tört a középső köröm. Ez csak ilyen apróság. A másik blogba folyt. köv. a képek végett

 
>> EseményAlfa 146 1.6 Twin Spark // 2019-07-13

2019.07.12-13.