Tagok >> V.Tomi.145-146 🍀 >> Blog
A 8 db porlasztóból az összes jól működik.
Annyi különbség van köztük hogy 5 db 130 bar-os működésű, a másik 3 db 180 bar-ral dolgozik.
Az 5db 130asnak az eredeti jelölése : 115, 130, 130, 130, és egy 150 báros
A 3 db 180asnak : 150, 150, 150 báros jelölése van.
Most próbaképpen balról jobbra haladva, az első hengertől a harmadikig 180as, a negyedik hengernél 130as porlasztó van.
Most Ăgy 10 fok felett, Ă©s dĂşsĂtĂł ráhĂşzásával szĂ©pen járt hidegen, nincs egyenetlen alapjárat, se fĂĽst Ă©s mĂ©g enyhĂ©n csattanĂł mellĂ©khang sincs.
Aztán vissza hĂşztam a dĂşsĂtĂł kart Ă©s Ăşgy is minden jĂł volt.
A porlasztók alatt új alátétek vannak, aminek db-ja csak 475 Ft volt.
Az ilyen 0 Ă©s - 5°C közti indĂtásnál majd kiderĂĽl mit produkál.
u.i.: Ăşgy nĂ©z ki jĂł lett, igaz 0 fok körĂĽl jártunk az egyik Ă©jjel, de indĂtás után már nem fĂĽstölgött, Ă©s az indĂtásnál is csak normális fĂĽst volt.





Az ĂĽzemanyag szivárgást valĂłszĂnűleg csak a gyári, mára már lazább bilincsei okozták, amiket cserĂ©ltem aba bilincsre. EbbĹ‘l 3 db kellett.
Aztán a karter csőhőz vettem szintúgy bilincseket és toldót.
Kapott Ăşj szelep fedĂ©l tömĂtĂ©st, pasztával.
És egy biztosĂtĂ©k fedelet, a bal oldalit. A közĂ©psĹ‘ az autĂłban van.
A porlasztási sorrend felcserĂ©lve, egĂ©sz pontosan a bal Ă©s jobb oldali, majd indĂtáskor kiderĂĽl hogy reagál rá.
Az egr-t majd máskor falazom, mert csinálni kell bele fém lapot.
+ mĂ©g amĂg be nem sötĂ©tedett, volt idĹ‘ a riasztĂł kikötĂ©sĂ©hez.
Egy kilomĂ©ter kábelt szedtem ki. Sok helyen csak be volt sodorva a csatiba a kábel, Ăşgy hogy csak ki kellett hĂşzni. Bár Ăgy nem is csodálom hogy rosszul működött.
Most már csak a gyári kábelek vannak az utastérben. A motortérből még egy kettőt kell kihúzni, de azt majd csak ha aknán lesz.
u.i.: a porlasztási sorrend felcserélés nem vált be. Nem is akart elindulni, csak kapdosta. Úgy hogy vissza cseréltem, és indult. Majd ha sikerül ki olvasni, meg látom hogy fent maradó hiba a 4-es henger befecskendező.












Eredetileg vezetĹ‘ Ă©s utas + ĂĽlĂ©s lĂ©gzsákos biztonság van benne, de ki kerĂĽltek az ĂĽlĂ©sek belĹ‘le, Ă©s majd simát kap, meg hát Ăşgyse működött, valĂłszĂnűleg az ĂĽlĂ©s foglaltsag hibája vĂ©gett, ezĂ©rt kiszedem belĹ‘le a lĂ©gzsák kábeleket vezĂ©rlĹ‘vel egyĂĽtt, Ă©s kap egy sima vezetĹ‘ Ă©s utasoldali lĂ©gzsákos rendszert.
A ki bontás közben láttam hogy a felső műszerfal bal oldalán a két csavar tartó műanyag, + a kilométer óra keret műanyagja le van törve, tehát abba már nem fogatunk semmit.
SzerencsĂ©re mĂşltkor pont hoztam egy ilyen felsĹ‘ műszerfalat, ami nem törött sehol sem, Ăgy hát majd az kerĂĽl vissza e helyett, csak mĂ©g kicsit piszkos :)
A valamikori riasztó kábelezése valami szörnyű.
Kérdeztem is az én asszonykámat hogy tegyünk e bele vissza riasztót, de azt mondta hogy ki lopná el :DDD (amúgy szereti az autóját, csak poénos volt :)
Na szĂłval nem kell kötni bele másikat, legalább ennyivel kevesebb, bár Ăşgy is átalakĂtottam volna hogy valahogy nĂ©zzen ki, de Ăgy csak ki vágom ami nem oda valĂł Ă©s le szigetelem.
A műszerfal közepĂ©n hiányos volt a világĂtás, azt pĂłtolom jĂł izzĂłkkal, Ă©s a műszer Ăłra világĂtása sem eredeti. Valami zöld, de nem olyan jĂł számomra. Ăšgy hogy azok is cserĂ©sek lesznek.
A két első ülés közötti közép konzolon volt beszerelve egy 3as szivargyújtós USB doboz, ami fel volt furva a közép konzol hátulja felé, na az is repül.
Nem is lenne vele baj, de nem szép, és roncsa az összképet egy ilyen megoldás ott.
Erről viszont szerintem nincs fotóm sajnos.
A motor vezĂ©rlĹ‘ burkolata csak volt, csavarok nem voltak, Ăşgy hogy rögzĂtettem.
+ találtam mĂ©g egy hiba kĂłd olvasĂł csatit, a klĂmáét.
A kormányt is cserélem, mert a gyári bőr már azon sem jó, és azért is van rajta ez a bugyi... Kap sima kormányt ami szép.





El kezdtem megbontani a tűzfal felől a motort hogy láthassam vajon hol ereszt az üzemanyag.
Sérülést nem találtam, de viszont laza forgó csövet igen, amin még a gyári bilincsek vannak.
Sejtesem szerint ott lesz a gond, majd ezt aba bilincsel helyettesĂtem.
Közbe a motor hátoldalán is van némi olaj folt, úgy hogy kivettem a karterhez tartozó dobozt, és ott egy cső sérült volt, le is szakadt a cső a bilincselés után.
Szerettem volna újat rendelni, de már nem volt kapható, úgy hogy toldva lesz.
Az izzĂtĂł dobozt is nĂ©zegettem, de nem tudtam szĂ©tszedni, mivel nem is szĂ©tszedhetĹ‘, Ăşgy hogy hagytam is.
A szelep fedĂ©l tömĂtĂ©s megadta magát, az cserĂ©s lesz.
Az egr-t lefalazom.
És mĂ©g a 4-2-3-1 csatikat mĂłdosĂtom 1-2-3-4re hátha elmĂşlik a 4es henger befecskendezĹ‘ problĂ©ma.
Itt már korábban beszélgettük hogy elméletileg úgy lenne helyes, csak lehet nekem fel van cserélve.
A kábelezése engedi hogy fel tudjuk cserélni őket. Max nem indul el vagy csak rosszul. Ez majd kiderül.






Még tavaly rendeltem sebváltó fejet ebayről, mert a gyári bőr már megkopott, szétszakadt.
Aztán olvastam is itt már, meg láttam hogy amit eredetileg be bőröztek az alatt még egy szép váltó fej van.
El kezdtem leszedni a bĹ‘rt rĂłla, hátha menthetĹ‘ az eredeti. Igaz ragasztĂł volt rajta, amit elĹ‘ször forrĂł vĂzben kicsit áztattam, aztán mostam sĂşrolĂł szivaccsal, prĂłbáltam mindenhogy, de nem jött be.
Úgy hogy akkor marad az 'A' terv. Felrakom amit rendeltem, de úgye az univerzális.












Pár régebbi kép mikor még nem nálam volt az autó












Most ismét pihenőre kerül a kis TD, mivel kiszereltem a porlasztókat.
Fater kollégája elvileg meg tudja nézni melyik a jó és melyik nem.
A 4 kivettből az egyik igencsak fekete volt, úgy hogy az már ott vérzik.
+ volt itthon még 4 darab, azt is elviszi, és a 8ból talán kerül ki egy jó szett, ami hidegen is jól dolgozik, már ha az a baja a füstfelhős indulásnak.
Lassan műszaki, úgy hogy nem várok vele.
Most folyamatos munkák zajlanak :)
Már a 6 és fél évünkkel megtettünk 70.000 km-ert.
Szerintem megérdemli :)
Most a napokban láttam Ă©s hallottam is hogy kicsit mintha egyenetlen lenne az alapjárat, Ă©s mellĂ© a kipufogĂłbĂłl sem az hallatszott hogy ez rendben lenne, Ăgy hát nekilestem mĂ©g ma kora este a gyertyák kiszerelĂ©sĂ©hez.
Kivettem, de egyiksem volt fekete vagy bármi eltérő a többitől.
Meg takarĂtottam, Ă©s meghĂşztam Ĺ‘ket Ă©rzĂ©ssel ahogy eddig, de az egyiknĂ©l majdnem be..., mivel olyan Ă©rzĂ©s volt mint ha meg akarna szakadni a menet :/
Kivettem vissza, hátha csak az alátét ferde egy kicsit vagy valami, de az jó volt...
Kezdtem ideges lenni hogy el van cseszve a menet, mert nem szeretném szétbombázni a motort, mert időbe és pénzbe sem lenne kevés :/
Aztán mondom van itthon tartalekban egy másik gyertya, amúgy az egy pólusúról volt most szó, hát egy próbát megér, hátha csak a gyertya szivat és nem pedig a hfbe a menet akar tönkre menni.
Meg takarĂtottam azt is, Ă©s beleraktam , aztán teljesen rendben volt mint a többi...
Utána vissza minden, kapott Kontakt spray-t.
Mindenesetre azt a kivett gyertyát karanténba teszem.
IndĂtottam Ă©s szĂ©p egyenletes alapjárat lett, semmi mellĂ©khang hogy egĂ©szsĂ©gtelen lenne Hála istennek!
Úgy hogy egy parás napot zárhatók magam mögött :)