Tagok >> V.Tomi.145-146 🍀 >> Blog
Klíma cső javítva, + 1 tömítés is ludas volt. Szivárgás kereső spray-el mutatta baját. Idővel kiderül hogy jó vagy sem. Előtte negyed óra alatt elvesztette a nyomást. Most egy óra elteltével még meg maradt.
A fényszóró mosóhoz is bejött a 'b' terv, és a motorról felfelé a tartály vízszintje felett van egy 'Y' elágazás, aminek az egyik fele a szóró fejekhez folytatódik, a másik egy vak vágány amibe csatlakoztatva van egy vissza csapó szelep, és így már csak akkor jön a víz a szóró fejekből ha a motor dolgozik, és nem szívja ki az összes vizet a tartályból, mivel levegőt enged neki, amikor nincs nyomás. Más motort is próbáltam, de abban sem volt záró szelep, igaz az nem ehhez a típushoz való volt. Erdetim nincs sajnos, lehet az másképp működött.
A beázás is megszünt úgy néz ki, kB 10 liter víz a szélvédőre öntöző kannából és semmisem folyt be az utas térbe.
Az előző klíma párologtató eresztett, hallani lehetett. Kapott másikat, szép hibátlan darab. Evvel ott nem ereszt, de közben találtam még egy lyukat, a motortérben egy kis cső darabka, apró tű vastagságú pontban. Már ki lett szerelve és megy el hegesztésre. Utána remélem a legjobbakat.
A beázás oka is kiderült. A víz lefolyó cső mellett el folyt a víz és így be a tűzfalnál az utastérbe. Ezért volt a padló két helyen ki rohadva.
Vissza került, de már tömítő pasztával.
Volt egy felületi rozsda a víz elvezetőnél, javítva.
A pollen szűrő is új, sajnos jó ára is volt, mert mikor vettem csak gyártót néztem árat nem. KB 3x ára volt a többihez képest. Persze egyből hármat vettem, miért is ne :D
Úgy hogy a levél rács össze lett rakva, hogy ne legyen gond ha esne az eső. Eddig okes, majd kiderül mit alkottam :)
A beázás és a klíma végett kikerült a műszerfal.
Pár menetet javítani kell, vagy ha nem lehet akkor csere lesz. (3-9. Kép) összesen 5 menet rossz. Már szerelték régebben is, igaz én is, de akkor én nem szereltem ki a kereszt merevítőt, és hát ott voltak átalakított megoldások. Az egyik képen még látszik is hogy a kesztyűnek az ujja is oda lett csavarozva. :D
Na mindegy. :) Folyt kov.
Az 'SE' küszöbök alja kapott egy festést. ( csiszolás és műanyag festék)
A jobb oldali kezifék kötél végén a gumi harmonika cserés lett.
A fényszóró mosóhoz a motor is a helyére került, bár itt még nincs vége. Maradt még két gond. A képen látható (hiányzó) relé működteti a motort, és a gond hogy ha teszek bele akármilyen gyári relét, a helyzet jelző mindig világít, gyújtás nélkül is. Ennek oka valószínűleg hogy előttem még valamit át köthettek, amit ki kell keresnem, mert a jobb első elektromos ablak is gyújtás nélkül működik. Szerintem köze lesz a két dolognak egymáshoz. A másik gondom hogy a fényszóró mosó motor nem zár el, és miután használom, kiszívja az összes vizet a tartályból. Egyébként erősen nyomja a vizet, úgy hogy kár lenne kidobni belőle. Egy ötlet már van rá. Kerestem bele rugós szelepet, ami elzárná azt a kis nyomást, és csak nagy nyomásra nyitna, de ilyen piciben nem találtam. Úgy hogy marad a 'B' terv. Ha nem jön össze akkor cserés., és végül vissza került a régi kiegyenlítő tartály.
Első két kép : téli kerekek 195/55 r15
Utolsó 2 kép : nyári kerekek 195/50 r15
Első körben a turbó alján mindig egy megállt egy csepp olaj, de a pontos helye nem látszódott hogy honnan is jön ...
A leg valószínűbb hogy a turbóra rámenő levegő cső nem zárt jól. Már volt próbálva bilincs csere, de végül újra lekerült a cső és most kapott tömítő pasztát, hátha.... Majd kiderül.
Az Egr falat még tavaly kivettem, de utána olvasgattam hogy a motor védelmére egészségesebb lefalazni, úgy hogy vissza az egész. A szívó felén két menetes szár van, amire jön a csatlakozó majd az anya. Nem a legjobb helyen helyezkedik el szerelés szempontjából, és jól meg is szivatott.
Az egyik anya le is jött, a másik az meglazult és se ki se be. Gondoltam az anyának a menete megadta magát. Ekkor lebontottam a turbó felől a másik két anyát hogy tudjam mozdítani a csövet, majd pajszer segítségével feszitettem a csövet hogy az feszítse az anyát kifelé miközben tekerem. Így le is jött, de nem volt egyszerű.
Ha már lekerült a cső, tömítéssel együtt akkor már inkább vissza sem rakom, mert csak egy szenvedés.
Csináltam magam a turbóhoz és szívóhoz is egy falat, majd azok kerültek csak vissza. Könnyebben hozzá férhető is lett.
Az a menetes szár az összerakásnál is szivatott. Nagy nehezen rá kapattam az anyát, persze ez már egy másik volt, és csak forog, de nem is ugyan azon a részen ahol előtte. Ebből már tudtam hogy nem az anyával van a gond...
Így gondolkodtam hogy oda hegesztem hogy biztosan ne nyíljon el a fal amikor már lesz turbó nyomás, mivel csavarozni nem tudtam, de aztán inkább fabrikáltam össze egy áthidalást a jó feléről, hogy fogja.
Végül jó lett és stabilan a helyén van.
Balról jobbra nézve a 4. porlasztó alatt üzemanyag szivárgás látszódott. Sokat is tekert indításonként.
Porlasztó csere.
És így utoljára még gondoltam próba képpen elkezdem beszerelni a fényszóró mosót.
Találtam is helyet neki, csináltam hozzá egy egyszerű kis tartót, de mielőtt minden fixen be lenne kötve, egy próba.
Hát hogy nem közvetlen a tartályból vette a vizet, hanem egy csövön keresztül, úgy már nem is tudta ellátni a feladatát.
Nézegettem, mire kiderült hogy olyan ablakmosó tartályom van amit mindig is kerestem. Kettő férő helyes kialakítása van, csak ki kell fúrni a helyét, és mehet oda a másik motor.
Persze emlékeim szerint ha ezt nem a helyén akarnám csinálni , akkor alulról a kerékjárati dob felől tudnám csak ki szerelni a tartályt. Még elválik mi lesz, de valószínűbb hogy le engedem a vizet belőle és a helyén ki lesz olvasztva, ahogy annak lennie kell.
Felkerült a kipufogó. Új gumibakok mindenhol.
Valahogy a kipufogó tartó fülek nem ott helyezkedtek el ahol kellett volna, pedig 46ról való volt. A tartókat át kellett hegeszteni, és még 3 centit meg kellett toldani a kipufogó hosszát hogy ne feszüljenek a gumibakok. Ezen így lett jó.
Kapott festést 2x, aztán bírja ameddig bírja... ;-)
Kipufogó javítás / festés.
Az első dobot kicseréltem egy normál állapotúra.
Az katalizátor hővédője könnyedén le jött. Alatta jó állapotú volt.
Mindegyik kapott alapozót, majd eztán jön a hőálló festék rá.
Nem olyan régen volt a vezető oldalon egy rohadás, ami lett javítva. Most az esős időszakban kiderült mi okozta, ugyanis beázik a tűzfal körül valahol, és oda folyik a padlóra. Ezt majd ki kell keresnem...
Felkerült minden a helyére a váltóhoz kapcsolódóan.
Az új gumibakok is, viszont a két oldalsó hővédő ami most került fel, kicsit útban volt a katalizátor tartójának.
Így a tartó vázán kicsit összébb kellett hajtani, + darabot kivágni belőle hogy ne érjen neki a karosszériának. Nem volt vissza út, ha már fent van a hővédő akkor ez is úgy lesz alakítva hogy jó legyen. Kivágva és össze hegesztve. Kissé felesleges meló volt, de ez van :D
Még egy festés rá fér majd, ha már fent lesz a kipufogó rendszer is. Egyenlőre ennyi ;-)
-Meg történt a tömítő használata a hegesztéseknél, és egyéb helyeken ahol a víz megállhat + az alvázvédőzés is
-A váltó kar gömb csuklója szétesett, úgy hogy csere. Először a beltérből próbálkoztam, hátha nem kell levenni az egész alagútat, de aztán az össze szerelésnél kevés volt a hely hogy össze rakjam a csere alkatrésszel, mivel az már nem volt szétesve, szétbarmolni nem szerettem volna úgy hogy lekerült az alagút is. Persze előtte az egész kipufogó rendszer. Kapott a felszíni rozsda elpucolása után alapozót, majd a ezután fog következni az ezüst festék. + eredetileg nem tudom volt vagy sem oldalsó hővédő lemez a dieseleken, de most lesz az is rajta. Biztos ami tuti alapon.
- Lesz rá másik bontott kipufogó rendszer, csak még a katalizátor hővédőjét el kell távolítani mert megette az idő. A első dob meg cserés.
- Az katalizátorhoz megvannak az új gumibakok, de a többi is cserélve lesz újra . Most még a rosszakról van fotó, bár terhelés alatt látszik a repedezettség