Tagok >> V.Tomi.145-146 🍀 >> Blog
Csütörtök este valami szétment az önindítóban. Csúnya fémes hangja lett. Ma idő került rá, és az önindító cserélve egy bontott darabra. Király lett ismét... A kiszedett meg megy a polcra, hogy ha kell akkor majd fel lesz újítva szakember által.
Első körben volt egy kis segítségem :)))
-Bal első ajtó kábel elvezető harmonika cserés volt
-műszerfal izzók cserélve eredetire (kilométer óra és műszerfal középrész)
-'A' oszlop takaró műanyag cserélve egy szép állapotúra, már csak egy csavar fedő kupakot kell keresnem.
-bekerült a vezető és utas oldali légzsák vezérlő kábelekkel. Még géppel rá kell csatlakozni és törölni a hibát.
Nyári szett, 4-5.kép
Téli szett, 6-7-8.kép
Fagyálló csere is volt, de csak amennyi így elsőre lejött belőle. Kapott közel 3 kg koncentrátumot és mellé ioncserélt vizet. KB így összesen 5 l volt teljesen a kicsit több mint 8 literes kapacitáshoz képest.
Még a múltkori TD kiegyenlítő tartály takarításakor sor került egy tartalék TS kiegyenlítő tartály kitakarítására is, így azt már csak cserélni kellett.
Kapott téli ablakmosót, és gyári gumi taposókat is.
És utoljára a + saru csavarja is megadta magát, ami rögzíti a kábel köteget a saruhoz, úgy hogy kerestem egy bontottat, talán gyári vagy sem, de minőségben jobbnak nézett ki az biztos, úgy hogy lecseréltem.
Felkerültek az idei téli kerekek, ami téliről télire történt, mivel a TS-re került az ezen lévő kerék szett. És csak mert így volt tetszőleges a választás ;-)
Kerék cserekor egy gyors ellenőrzést megszoktam ejteni, fékcső repedezettség és egyéb apróbb hiba/gond, így most hogy már fél év állás idő után már használva van az autó, láttam hogy a féltengelyen a pórvédő gumi harang bilincse nem a legjobb, úgy hogy hamar cseréltem.
A fagyálló is meg lett nézve, és csak - 14°C fokos volt, így egy kis hűtő víz leengedés, és kapott 1 kg koncentrátumot. Az eredmény majd kiderül. + ablakmosó folyadékba is került már téli.
-Új akkumulátor, BANNER POWER BULL 74Ah 680A
-Jobb első hangszóró cserés lett
-1 db új izzitó gyertya
-Matricák leszedése műszakira
-Pótféklámpa 4 db izzó csere
Vettem motor védő alsó burkolatot, most már kettő van, mert a jtdhez is ilyent adtak mint a TShez, de viszont ezekhez nincs hővédő a kipufogó élvezetesénél. Majd teszek rá, hogy ne olvadjon le a földre az első bemelegedés után. Erre is arra is, biztos ami tuti alapon. Így kicsit 13 felett volt ez a darab műanyagka, majd idővel felrakom valahogy.
Kapott 8 db új gyertyát, mivel néha puffogot, meg rázott a kormány mikor vissza engedte hideg indítás után az alapjáratot. Még sosem cseréltem újra, most itt volt az ideje. Denso márkájú, jobbnak jobb lett így beinditva, de néha eljátsza még a puffogást, de már nem zavaróan. Majd a későbbiekben még lamda szondát is akarok cserélni, de előbb géppel rá menni hogy mit ír. Hiba lámpa nincs. + 1 liter váltó olaj tartalékba. Bár múltkor ellenőríztem a váltó olaj szintet, de majdnem maxon volt, kicsit tudtam rá tölteni, meg van egy szivárgás is, de ahogy néztem az a nívó pálca becsatlakozásánál a blokkba, ott szivárog és úgye bár motor olaj nem váltó, de még nem derült ki pontosan, úgy hogy legyen tartalékva váltó olaj azért hátha rá kell tölteni, aztán lesz orvosolva.
Még két éve vettem újonnan egy érintő képernyős lejátszót, most eljött az ideje használni is..
A lejátszó alatt 5 db kapcsoló foglal helyet, bal szélső és jobb szélső az első ülés fűtés kapcsolói, amit három fokozatban lehet kapcsolni, alul egy enyhébb fűtés, középső állásban kikapcsolt, és a felső állásban egy erőteljesebb ülés fűtés.
A második kapcsoló szolgál majd a hideg indításhoz, ami rá adja a dúsítót és az üzemanyag elő melegítés.
A középső egy nyomó gombos kapcsoló, ami a majdani riasztó szirénáját szólaltatja meg.
Az utolsó előtti kapcsoló a led lámpa kapcsolója lesz, ami a lábtérnél fog világítani mind a 4 helyen.
A mérő óráknak is kerestem helyet, így a szivargyújtó került ki, de lehet hogy csak máshova, majd kiderül.
Ki olvasztottam a szivar gyújtó helyét, mivel nem tudtam volna úgy szétszedni hogy ne roncsoljam, és inkább a szivargyújtót mentettem meg és itt úgy is kellett a hely a vezetéknek.
A le nyíló lapból is kellett levágni, persze ez egy olyan hamutartó darab, ami már nem csukodott vissza. Lehet lehetett volna javítani, de az ép darabot meghagytam és inkább a 'rosszat' el vágtam.
Kellett itt-ott alakítani, majd egy ki faragott lemez lap, arra egy magas kopásálloságú anyag. Az órák aljához került egy kapcsoló, hogy a mérő órák világítását ki lehessen kapcsolni, akár egy filmnézés miatt.
A vezetéket bekötve a csatlakozóig. Már csak a csatlakozó után kell bekötni az órákra és mehet vissza az alsó műszerfal is.
Az órák elhelyezkedése, balról a turbó nyomás mérő, a középső az olaj hőfok mérő, és a jobb oldali az olaj nyomás mérő.