Tagok >> V.Tomi.145-146 🍀 >> Blog
CsĂĽtörtök este valami szĂ©tment az önindĂtĂłban. CsĂşnya fĂ©mes hangja lett. Ma idĹ‘ kerĂĽlt rá, Ă©s az önindĂtĂł cserĂ©lve egy bontott darabra. Király lett ismĂ©t... A kiszedett meg megy a polcra, hogy ha kell akkor majd fel lesz ĂşjĂtva szakember által.


ElsĹ‘ körben volt egy kis segĂtsĂ©gem :)))
-Bal első ajtó kábel elvezető harmonika cserés volt
-műszerfal izzók cserélve eredetire (kilométer óra és műszerfal középrész)
-'A' oszlop takaró műanyag cserélve egy szép állapotúra, már csak egy csavar fedő kupakot kell keresnem.
-bekerült a vezető és utas oldali légzsák vezérlő kábelekkel. Még géppel rá kell csatlakozni és törölni a hibát.












Nyári szett, 4-5.kép
Téli szett, 6-7-8.kép
FagyállĂł csere is volt, de csak amennyi Ăgy elsĹ‘re lejött belĹ‘le. Kapott közel 3 kg koncentrátumot Ă©s mellĂ© ioncserĂ©lt vizet. KB Ăgy összesen 5 l volt teljesen a kicsit több mint 8 literes kapacitáshoz kĂ©pest.
MĂ©g a mĂşltkori TD kiegyenlĂtĹ‘ tartály takarĂtásakor sor kerĂĽlt egy tartalĂ©k TS kiegyenlĂtĹ‘ tartály kitakarĂtására is, Ăgy azt már csak cserĂ©lni kellett.
Kapott téli ablakmosót, és gyári gumi taposókat is.
És utoljára a + saru csavarja is megadta magát, ami rögzĂti a kábel köteget a saruhoz, Ăşgy hogy kerestem egy bontottat, talán gyári vagy sem, de minĹ‘sĂ©gben jobbnak nĂ©zett ki az biztos, Ăşgy hogy lecserĂ©ltem.








FelkerĂĽltek az idei tĂ©li kerekek, ami tĂ©lirĹ‘l tĂ©lire törtĂ©nt, mivel a TS-re kerĂĽlt az ezen lĂ©vĹ‘ kerĂ©k szett. És csak mert Ăgy volt tetszĹ‘leges a választás ;-)
KerĂ©k cserekor egy gyors ellenĹ‘rzĂ©st megszoktam ejteni, fĂ©kcsĹ‘ repedezettsĂ©g Ă©s egyĂ©b aprĂłbb hiba/gond, Ăgy most hogy már fĂ©l Ă©v állás idĹ‘ után már használva van az autĂł, láttam hogy a fĂ©ltengelyen a pĂłrvĂ©dĹ‘ gumi harang bilincse nem a legjobb, Ăşgy hogy hamar cserĂ©ltem.
A fagyállĂł is meg lett nĂ©zve, Ă©s csak - 14°C fokos volt, Ăgy egy kis hűtĹ‘ vĂz leengedĂ©s, Ă©s kapott 1 kg koncentrátumot. Az eredmĂ©ny majd kiderĂĽl. + ablakmosĂł folyadĂ©kba is kerĂĽlt már tĂ©li.








-Új akkumulátor, BANNER POWER BULL 74Ah 680A
-Jobb első hangszóró cserés lett
-1 db Ăşj izzitĂł gyertya
-Matricák leszedése műszakira
-Pótféklámpa 4 db izzó csere











Vettem motor védő alsó burkolatot, most már kettő van, mert a jtdhez is ilyent adtak mint a TShez, de viszont ezekhez nincs hővédő a kipufogó élvezetesénél. Majd teszek rá, hogy ne olvadjon le a földre az első bemelegedés után. Erre is arra is, biztos ami tuti alapon. Így kicsit 13 felett volt ez a darab műanyagka, majd idővel felrakom valahogy.
Kapott 8 db Ăşj gyertyát, mivel nĂ©ha puffogot, meg rázott a kormány mikor vissza engedte hideg indĂtás után az alapjáratot. MĂ©g sosem cserĂ©ltem Ăşjra, most itt volt az ideje. Denso márkájĂş, jobbnak jobb lett Ăgy beinditva, de nĂ©ha eljátsza mĂ©g a puffogást, de már nem zavarĂłan. Majd a kĂ©sĹ‘bbiekben mĂ©g lamda szondát is akarok cserĂ©lni, de elĹ‘bb gĂ©ppel rá menni hogy mit Ăr. Hiba lámpa nincs. + 1 liter váltĂł olaj tartalĂ©kba. Bár mĂşltkor ellenĹ‘rĂztem a váltĂł olaj szintet, de majdnem maxon volt, kicsit tudtam rá tölteni, meg van egy szivárgás is, de ahogy nĂ©ztem az a nĂvĂł pálca becsatlakozásánál a blokkba, ott szivárog Ă©s Ăşgye bár motor olaj nem váltĂł, de mĂ©g nem derĂĽlt ki pontosan, Ăşgy hogy legyen tartalĂ©kva váltĂł olaj azĂ©rt hátha rá kell tölteni, aztán lesz orvosolva.

Még két éve vettem újonnan egy érintő képernyős lejátszót, most eljött az ideje használni is..
A lejátszó alatt 5 db kapcsoló foglal helyet, bal szélső és jobb szélső az első ülés fűtés kapcsolói, amit három fokozatban lehet kapcsolni, alul egy enyhébb fűtés, középső állásban kikapcsolt, és a felső állásban egy erőteljesebb ülés fűtés.
A második kapcsolĂł szolgál majd a hideg indĂtáshoz, ami rá adja a dĂşsĂtĂłt Ă©s az ĂĽzemanyag elĹ‘ melegĂtĂ©s.
A középső egy nyomó gombos kapcsoló, ami a majdani riasztó szirénáját szólaltatja meg.
Az utolsĂł elĹ‘tti kapcsolĂł a led lámpa kapcsolĂłja lesz, ami a lábtĂ©rnĂ©l fog világĂtani mind a 4 helyen.
A mĂ©rĹ‘ Ăłráknak is kerestem helyet, Ăgy a szivargyĂşjtĂł kerĂĽlt ki, de lehet hogy csak máshova, majd kiderĂĽl.
Ki olvasztottam a szivar gyújtó helyét, mivel nem tudtam volna úgy szétszedni hogy ne roncsoljam, és inkább a szivargyújtót mentettem meg és itt úgy is kellett a hely a vezetéknek.
A le nyĂlĂł lapbĂłl is kellett levágni, persze ez egy olyan hamutartĂł darab, ami már nem csukodott vissza. Lehet lehetett volna javĂtani, de az Ă©p darabot meghagytam Ă©s inkább a 'rosszat' el vágtam.
Kellett itt-ott alakĂtani, majd egy ki faragott lemez lap, arra egy magas kopásálloságĂş anyag. Az Ăłrák aljához kerĂĽlt egy kapcsolĂł, hogy a mĂ©rĹ‘ Ăłrák világĂtását ki lehessen kapcsolni, akár egy filmnĂ©zĂ©s miatt.
A vezetéket bekötve a csatlakozóig. Már csak a csatlakozó után kell bekötni az órákra és mehet vissza az alsó műszerfal is.
Az órák elhelyezkedése, balról a turbó nyomás mérő, a középső az olaj hőfok mérő, és a jobb oldali az olaj nyomás mérő.











