Tagok >> V.Tomi.145-146 🍀 >> Blog
-KĂ©t elsĹ‘ gyári kasztni tartĂł merevĂtĂ©s alul, mert Ă©n ott emelem az autĂłt, ha Ă©ppen nem a bölcsĹ‘nĂ©l
-Kettő darab foltozás az alvázon, és a vezető oldali ülés tartó hegesztés . Ezek idáig alapozóval vannak kezelve
-ElsĹ‘ lökhárĂtĂł rögzĂtĂ©se alul, + felkerĂĽlt a koptatĂł is
Több rohadás nem volt az autón












Első körben csak egy kis apróság
-CsomagtartĂł teleszkĂłp vĂ©g zsĂrozás, a gömbfej, nyekergĂ©s vĂ©gett
-Kormánymű fogaslĂ©c zsĂrozás
-Bal Ă©s jobb elsĹ‘ fĂ©knyereg csere betĂ©tekkel, használtan TS-rĹ‘l valĂł, de jĂł állapotban (a betĂ©tek is 70-80 %-osak) + egy frissĂtĹ‘ festĂ©s
-Két hátsó gumi fékcső csere újra, a féknyereg előtti rész
-Olaj szűrĹ‘ alatti szivárgás, egĂ©szen az olaj hűtĂ©s elosztĂłig. Ezek szĂ©tszedve, meg takarĂtva Ă©s pasztázva. + olaj hĹ‘fok jeladĂł betekerve












Egy kis új, (mert már alig van mit csinálni vele) :D
Alfa Romeo felirat középre ;-)


A stabilizátor két belső szilentjei úgy tűnt hogy már nem az igazi, úgy hogy neki álltam a cserének.
Nem volt egy könnyű feladat, pedig a két két csavar ami alulról fogja, könnyen kiszerelhető volt, de viszont a kiszedése után sem mozdult semmi, gondolván lehet össze van kicsit rohadva.
Dorni és kalapács, hátha megindul, de semmi.
Akkor le oldottam a stabilizátor két végét a lengőkarról is, aztán úgy már mozgott, de a felső és az alsó fém tartó a szilentel egyben.
Sok játszás után, miután lent voltak a elsĹ‘ kerekek, hidegvágĂł + nagy kalapács segĂtsĂ©gĂ©vel szĂ©t tudtam nyitni hogy ki vegyem a szilentet. (addig vissza lett kapatva mind a nĂ©gy csavar)
Az oka hogy egy fém persely van benne, amitől nem tudtam szétszedni. Most már ezt is tudom :)
Kicseréltem a szilentet mind két oldal, de alig hozzá férhető rész ez, aztán jött az összerakása.
Az sem volt semmi, mivel a csavarok be tekerése sem egyszerű, hogy a helyén legyen minden , olyan kicsi a hely a tűzfal és a kormánymű között , de ez még elmegy.
Amikor meg kellett hĂşzni a csavarokat akkor jött az igazi szĂvás, mivel a fĂ©m perselyeket pontosan ugyan oda kellett vissza rakni hogy össze pattanjon a felsĹ‘ Ă©s alsĂł rĂ©sze, de ott nem olyan egyszerű mozgatni fĂ©lig meddig betekert csavarokkal, mivel az is szorĂt már, Ăşgy hogy pajszer segĂtsĂ©gĂ©vel amennyire oda lehetett fĂ©rni, a helyĂ©re igazgatni.
VĂ©gĂĽl össze állt a kĂ©p, de ha legközelebb csinálnám kell bármelyik autĂłn, akkor már le köszörĂĽlnĂ©m rĂłla a fĂ©m perselyeket, mert nagyon meg nehezĂti az egĂ©sz dolgot.





ElsĹ‘ körben kapott egy festĂ©st a legutĂłbbi blog után, az olaj hűtĹ‘ tartĂłja, Ă©s mĂ©g a lökhárĂtĂł tartĂł nyĂşlványok is.
AlapozĂł + szĂn. A kĂ©peken kĂ©kes szĂnű a festĂ©s, de száradás után fekete lett.
A tavaly vett elsĹ‘ lökös fĂ©nyszĂłrĂł mosĂłval kompletten átkerĂĽlt, nem furkáltam a rĂ©git össze, meg valahogy ezt tudom igazĂtani hogy ne lĂłgjon a lökhárĂtĂł az elĹ‘zĹ‘hĹ‘z kĂ©pest, pedig látszatra semmi kĂĽlönbsĂ©g.
A fényszóró mosóhoz nem volt cső, ezért azt vettem hozzá + bilincseket is.
A ködlámpa magassága is be lett állĂtva, mert idáig maga elĂ© nĂ©zett csak. NemrĂ©giben jöttem rá hogy azt is lehet állĂtani, ezĂ©rt nem is volt eddig beállĂtva.
A lökhárĂtĂł alsĂł rĂ©sze a kĂ©sĹ‘bbiekben szĂnre lesz fĂşjva.
ĂŤgy alakul a kis TD a tervezet szerint ;-)












Még a valamikori 2 évet kibiró újonnan vett olaj hűtő ki lyukadt, ezért ki lett szerelve, és össze lett kötve a két cső. Persze ideiglenesnek indult, de el húzódott a mai napig.
Már kĂ©tszer sikerĂĽlt szĂ©t lökni a csatlakozást. LegutĂłbb szombaton, Ăşgy hogy ez Ăgy nem maradhatott tovább.
Úgy hogy elmentem venni rendes toldót, bilincsekkel és neki esni.
Olaj hűtésre két verzióm volt, vagy a TS szervó olaj hűtő csővét használnám, vagy a boxeret.
A TS-nek megy oda vissza a vĂz hűtĹ‘ mögött, a boxernek pedig egy spirál alakban.
A boxer mellett döntöttem, bár mindegy is lett volna.
Össze raktam, le próbáltam, eddig okes minden. Majd hamarosan újra ellenőrzés hogy minden rendben legyen.
Festést ki hagytam mert hamarossan úgy is ápolgatni kell máshol is, úgy hogy majd egyszerre.


Végre bent vannak az ,,új" ülések.
Ajtókárpitok még hátra vannak.
Ülésfűtés rákötve, és jól is működik.
Kapott középső kartámaszt, a hosszabb utakra.
+ egy Ăşjabb takarĂtás, bĹ‘r ápolás, kárpit tisztĂtás.






Március 12. - Sikeres műszaki
Reggel 10re vittem elő műszakiztatni, kora délutánra már levizsgázott.
KettĹ‘ problĂ©ma volt, az egyik hogy a bal oldali fĂ©nyszĂłrĂłmat feljebb kellett állĂtani, a jobboldalihoz. A második a nĂvĂł pálca ahol becsatlakozik a motor blokkba, cserĂ©ljek tömĂtĂ©st mert szivárog.
Elmentem az alkatrész boltba, készleten nem volt, a minimum rendelhető 5 db, és db-ja is egy ezres, de nekem egyből kellett volna hogy tudjam vissza vinni műszakira.
Otthon csak szakadt volt, aztán mikor ki szedtem ezt a tömĂtĂ©st, láttam hogy nincs szakadás, valĂłszĂnűleg inkább csak már összement, Ăşgy hogy meg takarĂtottam mindent, a tömĂtĂ©st meg pasztáztam.
Vissza vittem, újra át nézték, nyúzópad stb, de ez már az élesbe ment, de a CO2 nem volt most jó. Pedig még elő műszakin teljesen rendben volt még a vizsgabiztost idézve, "hát ez nagyon jó". - aztán utána mégsem.
Na aztán kB egy 5.000es fordulaton pörgettĂ©k körĂĽlbelĂĽl 2 percen keresztĂĽl, a venti már dolgozott, Ăşgy ha szabadott ha nem, oda is mentem meglesni a vĂzhĹ‘t, de nem ment fel 92°C fölĂ©.
Utána már jó volt újra a CO2.
Ăšgy hogy Ăgy a kicsike hibák javĂtása után, ismĂ©t kapott 2 Ă©vet. ;-)
Műszaki ára : 22.500,-
U.i.: 2 nappal elĹ‘tte mĂ©g világĂtott a lĂ©gzsák lámpa, de egy cartárs kitörölte nekem a hibát. Csak megjegyezte a vezĂ©rlĹ‘ hogy a lĂ©gzsák visszajelĹ‘ lámpa valamikor kontakt hibás volt.




