Tagok >> V.Tomi.145-146 🍀 >> Blog
-Két első gyári kasztni tartó merevítés alul, mert én ott emelem az autót, ha éppen nem a bölcsőnél
-Kettő darab foltozás az alvázon, és a vezető oldali ülés tartó hegesztés . Ezek idáig alapozóval vannak kezelve
-Első lökhárító rögzítése alul, + felkerült a koptató is
Több rohadás nem volt az autón
Első körben csak egy kis apróság
-Csomagtartó teleszkóp vég zsírozás, a gömbfej, nyekergés végett
-Kormánymű fogasléc zsírozás
-Bal és jobb első féknyereg csere betétekkel, használtan TS-ről való, de jó állapotban (a betétek is 70-80 %-osak) + egy frissítő festés
-Két hátsó gumi fékcső csere újra, a féknyereg előtti rész
-Olaj szűrő alatti szivárgás, egészen az olaj hűtés elosztóig. Ezek szétszedve, meg takarítva és pasztázva. + olaj hőfok jeladó betekerve
Egy kis új, (mert már alig van mit csinálni vele) :D
Alfa Romeo felirat középre ;-)
A stabilizátor két belső szilentjei úgy tűnt hogy már nem az igazi, úgy hogy neki álltam a cserének.
Nem volt egy könnyű feladat, pedig a két két csavar ami alulról fogja, könnyen kiszerelhető volt, de viszont a kiszedése után sem mozdult semmi, gondolván lehet össze van kicsit rohadva.
Dorni és kalapács, hátha megindul, de semmi.
Akkor le oldottam a stabilizátor két végét a lengőkarról is, aztán úgy már mozgott, de a felső és az alsó fém tartó a szilentel egyben.
Sok játszás után, miután lent voltak a első kerekek, hidegvágó + nagy kalapács segítségével szét tudtam nyitni hogy ki vegyem a szilentet. (addig vissza lett kapatva mind a négy csavar)
Az oka hogy egy fém persely van benne, amitől nem tudtam szétszedni. Most már ezt is tudom :)
Kicseréltem a szilentet mind két oldal, de alig hozzá férhető rész ez, aztán jött az összerakása.
Az sem volt semmi, mivel a csavarok be tekerése sem egyszerű, hogy a helyén legyen minden , olyan kicsi a hely a tűzfal és a kormánymű között , de ez még elmegy.
Amikor meg kellett húzni a csavarokat akkor jött az igazi szívás, mivel a fém perselyeket pontosan ugyan oda kellett vissza rakni hogy össze pattanjon a felső és alsó része, de ott nem olyan egyszerű mozgatni félig meddig betekert csavarokkal, mivel az is szorít már, úgy hogy pajszer segítségével amennyire oda lehetett férni, a helyére igazgatni.
Végül össze állt a kép, de ha legközelebb csinálnám kell bármelyik autón, akkor már le köszörülném róla a fém perselyeket, mert nagyon meg nehezíti az egész dolgot.
Első körben kapott egy festést a legutóbbi blog után, az olaj hűtő tartója, és még a lökhárító tartó nyúlványok is.
Alapozó + szín. A képeken kékes színű a festés, de száradás után fekete lett.
A tavaly vett első lökös fényszóró mosóval kompletten átkerült, nem furkáltam a régit össze, meg valahogy ezt tudom igazítani hogy ne lógjon a lökhárító az előzőhőz képest, pedig látszatra semmi különbség.
A fényszóró mosóhoz nem volt cső, ezért azt vettem hozzá + bilincseket is.
A ködlámpa magassága is be lett állítva, mert idáig maga elé nézett csak. Nemrégiben jöttem rá hogy azt is lehet állítani, ezért nem is volt eddig beállítva.
A lökhárító alsó része a későbbiekben színre lesz fújva.
Így alakul a kis TD a tervezet szerint ;-)
Még a valamikori 2 évet kibiró újonnan vett olaj hűtő ki lyukadt, ezért ki lett szerelve, és össze lett kötve a két cső. Persze ideiglenesnek indult, de el húzódott a mai napig.
Már kétszer sikerült szét lökni a csatlakozást. Legutóbb szombaton, úgy hogy ez így nem maradhatott tovább.
Úgy hogy elmentem venni rendes toldót, bilincsekkel és neki esni.
Olaj hűtésre két verzióm volt, vagy a TS szervó olaj hűtő csővét használnám, vagy a boxeret.
A TS-nek megy oda vissza a víz hűtő mögött, a boxernek pedig egy spirál alakban.
A boxer mellett döntöttem, bár mindegy is lett volna.
Össze raktam, le próbáltam, eddig okes minden. Majd hamarosan újra ellenőrzés hogy minden rendben legyen.
Festést ki hagytam mert hamarossan úgy is ápolgatni kell máshol is, úgy hogy majd egyszerre.
Végre bent vannak az ,,új" ülések.
Ajtókárpitok még hátra vannak.
Ülésfűtés rákötve, és jól is működik.
Kapott középső kartámaszt, a hosszabb utakra.
+ egy újabb takarítás, bőr ápolás, kárpit tisztítás.
Március 12. - Sikeres műszaki
Reggel 10re vittem elő műszakiztatni, kora délutánra már levizsgázott.
Kettő probléma volt, az egyik hogy a bal oldali fényszórómat feljebb kellett állítani, a jobboldalihoz. A második a nívó pálca ahol becsatlakozik a motor blokkba, cseréljek tömítést mert szivárog.
Elmentem az alkatrész boltba, készleten nem volt, a minimum rendelhető 5 db, és db-ja is egy ezres, de nekem egyből kellett volna hogy tudjam vissza vinni műszakira.
Otthon csak szakadt volt, aztán mikor ki szedtem ezt a tömítést, láttam hogy nincs szakadás, valószínűleg inkább csak már összement, úgy hogy meg takarítottam mindent, a tömítést meg pasztáztam.
Vissza vittem, újra át nézték, nyúzópad stb, de ez már az élesbe ment, de a CO2 nem volt most jó. Pedig még elő műszakin teljesen rendben volt még a vizsgabiztost idézve, "hát ez nagyon jó". - aztán utána mégsem.
Na aztán kB egy 5.000es fordulaton pörgették körülbelül 2 percen keresztül, a venti már dolgozott, úgy ha szabadott ha nem, oda is mentem meglesni a vízhőt, de nem ment fel 92°C fölé.
Utána már jó volt újra a CO2.
Úgy hogy így a kicsike hibák javítása után, ismét kapott 2 évet. ;-)
Műszaki ára : 22.500,-
U.i.: 2 nappal előtte még világított a légzsák lámpa, de egy cartárs kitörölte nekem a hibát. Csak megjegyezte a vezérlő hogy a légzsák visszajelő lámpa valamikor kontakt hibás volt.