Tagok >> V.Tomi.145-146 🍀 >> Blog
Mind a kĂ©t oldalra felkerĂĽltek a műanyag kĂĽszöb borĂtások.
Bal oldalon a 4 Ă©ve kezelt kĂĽszöb felĂĽleti rozsdát hozott, amit drĂłtkorongal leszedtem, majd alapozĂł, tömĂtĹ‘, Ă©s alvázvĂ©dĹ‘vel kentem. Majd felkerĂĽlt a műanyag kĂĽszöb.
Jobb oldalon ugyan úgy, csak ott az anyós ajtó alatt a küszöböt hegeszteni kellett, mert megült ott a sár.
A jobb hátsĂł kerĂ©kjárati Ăvben is kellett egy helyet hegeszteni, + vissza kapta a műanyag dob betĂ©tet, amit mĂ©g kB kĂ©t Ă©ve leszedtem, csak idáig nem kerĂĽlt vissza.












Hátul már elgyengültek a rugók kissé, már egyszer cseréltem, de az előtte lévő is ugyan ilyen volt, az elejéhez képest, és utánfutó ha tele volt pakolva akkor rendesen koppon volt, úgy hogy tettem bele hátulra légrugókat.
A gyári ütközőt kivettem, és kaptam a légrugóhoz oda való gumi tányért.
Mikor helyeztem be, vĂ©letlenĂĽl sikerĂĽlt leszakĂtanom a fejĂ©t, Ăşgy hogy meg prĂłbáltam egy másikat, de az sem vált be, mert azt sikerĂĽlt a rugĂł belsejĂ©be helyezni, de olyan rideg az anyaga hogy a helyĂ©re nagy erĹ‘lködĂ©s árán sem ment be Ăşgyhogy Ăşgy döntöttem inkább vissza rakom az eredetit aminek rugalmas az anyaga Ă©s levágtam belĹ‘le hogy az legyen a felsĹ‘ támasza a lĂ©grugĂłnak.
Bal és jobb oldalt is készen van.
Alapból 0,5 bar az ajánlott, terhelésnél 1.2 bar a maximum.
Most 1.1-1.2 baron van a tesztelés idejére.
Kemény is lett a rugózása, de majd csökkentem.
Kapott mĂ©g szelep hosszabbĂtĂłt hogy ne keljen alá fekĂĽdni, csak legugolni az autĂł mellĂ©.












MĂ©g egy Speciál Edition bontásábĂłl vettem 1 pár kĂĽszöb borĂtást, tipikus hibákkal. Pl. : csavar felfogatás alatti reped műanyag, vagy bolha tartĂł repedĂ©s...
Ezt orvosoltam össze olvasztassal és + kapott rá két komponenses ragasztót is.
Rá kerĂĽlt mindegyikre a vĂz lehĂşzĂł gumi, az Ăşj csavarok is meg vannak. Már csak fel kell pattintani a helyĂ©re, de elĹ‘bb kĂĽszöb ápolás ahol szĂĽksĂ©ges.












ElĹ‘re valamikor beleraktam a boxer rugĂłit, hogy kicsit lentebb legyen az orra, de most Ăgy az Ă©vek alatt rájöttem hogy hosszĂş távon nem kĂ©nyelmes, mivel a boxer egy 100 kilĂłval könnyebb, Ă©s kevĂ©sbĂ© erĹ‘ssek a rugĂłi, mint a gyári TD.
(A piros szĂnű volt bent...)
ElĹ‘re már felkerĂĽltek Ăgy a tĂ©l közepe-vĂ©ge felĂ© a tĂ©li kerekek, hátha jön mĂ©g valami nagyobb hĂłesĂ©s :), hátra is felkerĂĽl majd nemsokára...
A kerĂ©k összetartás sem volt jĂł, mert tavaly kicserĂ©ltem a jobb oldali kormány összekötĹ‘t, de nem lett pontosan beállĂtva egybĹ‘l, mivel nem volt aknán az autĂł, Ă©s hát halogatva lett.
Most hogy állĂtottam, láttam hogy a belsĹ‘ kormány összekötĹ‘ a kĂĽlsĹ‘be nem sokat fogna, ha elállĂtanám, Ăgy hát kitekertem teljesen hogy mennyi az annyi, + bal oldal is (ott majdnem teljesen bent volt, Ă©s elosztottam bal Ă©s jobb oldalt, hogy ugyan annyit fogjon. VĂ©gĂĽl beállĂtátottam pontosan az összetartást, csak most Ăgy a kormány nincs pozĂciĂłban, de majd ha egyszer Ăşgyis felmegy a fa kormány akkor az is közĂ©pre lesz állĂtva.
Végül az olaj nyomás mérő óra sem mért semmit, de csak azon az eredeti anyáját hagytam el amit sajnos csak kézzel szabad meghúzni (ez fogta oda a sarut) , mert könnyen megszakad a menet, vagy letörik. Nekem az utóbbi volt már. Most kapott másik anyát, ezt jobban viselte, és egy nagyon nagyon picit ráhúztam kulccsal :)
Még egy két dolgot meg csinálok rajta, addig is pihen a kis TD :)






KerĂ©k cserĂ©vel indult, mivel amik fent voltak kerekek azok mennek át a TDre, Ăgy ide is kellett tĂ©li, meg hát Ăgy passzol összkĂ©pben az autĂłhoz mindegyik.
Mikor levettem a bal első kereket, láttam hogy a féltengely belső csuklójának harmónikája szét van szakadva.
Szerencsére múltkor vettem porvédőt, csak úgy itthonra hogy legyen ha kell, bilincsekkel.
Kivettem a fĂ©ltengelyt Ă©s lecserĂ©ltem a pĂłrvĂ©dĹ‘t, meg kapott bele grafitos zsĂrt.
Ezután jöhetett amiért neki is kezdtem, a Rugók kicserélése elől gyárira, mert ott még az ültetett rugók voltak, amit még én szereltem bele valamikor.
Miután meg lett még hátul lecseréltem a kerekeket, és készen is lett :)








Tavaly szeptemberben vásárolt új tartály megadta magát.
Ma vissza vittem az ĂĽzletbe, majd el bĂrálják.
Elviekben kapok majd Ăşjat.
Addig is vissza került a régi...
+ vettem fagyálló koncentrátumot 1 kg
Meg egy bilincset, 50-70mm. A régit nem lehetett meghúzni teljesen.
És egy másik szivar gyújtó...





4 új szelep, felrakás, centirozás.
Viszont a gumis megjelölte hogy melyiket tegyem hátra, mert az egyikre kicsit több súly kellett. Belső oldala a ludas.
Ezek közĂĽl az egyiket vittem görgĹ‘zni, de Ăgy hogy egyformák fĂ©nyezĂ©s után , már nem tudom melyik volt az... Lehet rosszul javĂtottak, vagy egy másik is el viselte volna a javĂtást.
Vagy...a gumik mivel nem egy continental, lehet ott vérzik.
Már mindegy is, holnap felkerülnek. :)

Kárpit tisztĂtĂł a kalaptartĂłra, kis porszĂvĂłzás Ă©s műszerfal ápolĂł... Már is jobb :)








Ma festék szóró pisztollyal megkapta 4 rétegben a fedő lakkot.
Minimális eltĂ©rĂ©s van az eredeti Ă©s a javĂtott rĂ©sz között, ahogy az a fotĂłn is látszik, de elĹ‘ben nincs ekkora eltĂ©rĂ©s mint ahogy a fotĂł visszadobja.
Örülök hogy ilyen jól és szépen sikerült.
A műszerfal betĂ©tek is sötĂ©tebb szĂnűek mint most az ĂĽlĂ©s javĂtott rĂ©szei, Ăgy passzol minden mindenhez...
Este beleraktam a JTD-be a lĂ©gzsák prĂłba vĂ©gett, de nem aludt ki a lĂ©gzsák lámpa, Ăşgy hogy valĂłszĂnűleg tárolt hiba van benne, vagy valami hibás.
Majd megprobálok rá csatlakozni, hátha sikerül és akkor törlöm.





