Végre volt időm nekiállni a futóműnek. Elöl összes szilent+gömbfej cserélve lett, pozitívum, h mindenhonnan a gyári cuccokat dobtam ki. Egy darab első lengőkart cserélni kellett, mert kicsit elrohadt a régi, bontóból lett. Egy satu mínusszal, illetve némi szívással kész lett, jó lett. Hátra van még a stabrúd beszerzése, illetve pár alkatrész még festésre szorul. Az alkatrészekért és a présért köszönet Zé.-nek.
Tegnap (2012.07.30) Kicseréltem a bal oldali lengőkart, a jobbosra ránéztem. Az állapotuk nagyjából most egyezik, a baloson eléggé kivolt a szilent.
Sikeresen bekerült egy eibach ültető szett az autó alá. Az első rugók már régóta megvoltak, a hátsókat a héten sikerült beszerezni. Ma megyek futóműveshez. Zének és a bandának megint csak köszönöm a segítséget és, a helyet. (Több mint egy fél napot foglaltam a beállót a műhely előtt:)
Elkezdtem gyűjteni az első futóműhöz a cuccokat. A lengőkarok és a stabrúd nincs a helyzet magaslatán, a kormányművem meg lassan fossa az olajat, a porvédő se tegnap szakadhatott ki. Ami eddig megvan az a kormánymű, szervószivattyú, bal lengőkar, stabilizátor rúd. Ami kell még: jobbos lengőkar, kormányösszekötők (de lehet, h az is van itthon:)
Mivel ma is túlzottan szép idő volt ahhoz, h valami értelmeset csináljak, ezért megint kicsit bütyköltem a ribancot:) Mivel a koccanás óta enyhén balra húzott a mocsok, és a fék sem fog be, pár napja összedugtuk a fejünket páran és elkezdtünk agyalni. Az agyalásnak az lett a vége, amire gyanakodtam, h az ütközéstől elhajolhatott a bal lengőkar. Decemberben amikor szétszedtem, költséghatékonyságból csak a jobb oldalon cseréltem a lengőkart, mivel bal oldalon még jónak tűnt, nem is foglalkoztam vele túlzottan, csak kiszedtem, majd visszacomboztam decemberben. A gyanút az eredmény alátámasztotta, a másik lengőkarral nem húz semerre. A két lengőkart összenézve, kis nézegetés után feltűnt, h kb 1-1.5 milliméterrel meghajlott a régi, ami épp elég volt egy kis idegesítő elhúzáshoz.
Egyébként elég érdekes, h az occó utángyártott lengőkar sokkal combosabb darab mint az amibe a fiat konszern emblémája van sajtolva. Elgondolkodtató...
A másik dolog amit csináltam, az a hűtő csere volt. A régi hűtőm eresztett valahol, legfőképpen akkor és ott ahol kedve volt. Kicseréltem, ha minden igaz ami bele került nem ereszt sehol, de majd kiderül, nem is volt belül túl redvás, csak egy szívfájdalmam van, hogy nem klímáshoz van. Mondjuk a hűtőventik úgyis átlesznek alakítva, szóval teljesen mindegy, h klímás radiátor vagy nem:)
A költségekhez megint nem fogok semmit írni, mivel volt minden a garázsban: lengőkar is és hűtő is (szeretek itthon jóárasított donort bontani:D) A következő projekt valószínűleg a biztosítás befizetése után majd a fékbetétek, fém és gumi fékcsövek cseréje, valamint a másik balos ajtó és a hátsó löki+küszöbök pirosra fújása lesz:)