gergo_155 - főkép
>> Tuning és extraAlfa 155 1.8 T.S. Sport // 2016-07-18

Q4 felni nyúltól, szélterelő az első két ablakon (Szigorúan heko), Flora kitakarította a szönyeget az üléseket, szóval teljes nedves belső takarítás. A kerekek mellé dukáltak az új rozsdamentes, hosszabb, csavarok.

274230 km

 
>> Tuning és extraAlfa 155 1.8 T.S. Sport // 2016-07-05

Holnap megyünk nyúlhoz Érdre, valamit kinézünk, ami jó is és mutatós is.

>> Tuning és extraAlfa 155 1.8 T.S. Sport // 2016-07-05

Direktszűrő, turbo csővel, nyomástűrő bilincsekkel, nem mintha kellene, de ha már megcsináltam legyen normálisan megcsinálva. Köszi Tsiga.

>> Tuning és extraAlfa 155 1.8 T.S. Sport // 2016-07-03

Sok minden lett egy hónap alatt csinálva, annyira sok hogy nem emlékszem nagyon sok apróságra, időm pedig sajnos nem volt irkálni.
A lényeges hogy Kipufog vég felhegesztve, hétfőn megy ki alóla a katalizátor és a helyére egy szépen szóló dob.
Csajomtól szülinapra jött egy rádió, nem is akármilyen. Van benne minden, RGB, BT, USB, 3 RCA csatorna, és nagyon sok más.
Horog, és ablaktörlő matt feketére lefújva, az erősítő mellé bekerült egy kondi mert nagyon stroboszkóp volt a világítás este.
Alfa city matrica fent, és készülünk rá.

>> Tuning és extraAlfa 155 1.8 T.S. Sport // 2016-05-24

Ma bekötöttem a lábér világítást, a belső világítás körébe van belekötve. Tehát ha az ajtó nyílik világít, ha felkapcsolom kézzel az első beltér világítást akkor is. Hangulatos, látványos. 3 óra és 2500 forintból minden megvolt.

>> Tuning és extraAlfa 155 1.8 T.S. Sport // 2016-05-23

A rádió körülő középkonzol műanyag elemet már egy ideje csúnyácska, elkezdett lekopni és ilyen ragacsos csúnya lett a felülete. Ha már azt lefújtam nem maradhatott ki a középkonzolból semmi, mind kapott 3-4 réeg matt fekete festéket, ki lett minden takarítva, és az előző tulaj eléggé kokányúl rakta össze, most minden csavar a helyén minden ott van megfogatva ahol kell, semmi ragasztás. A képek nem adják át annyira, főleg hogy sötét volt, vakúval készültek a képek.

Az olajszint jeladó kábele szintén mocskos módon rá se volt dugva a nívós jeladóra, egy ellenállással megoldották valahol valakik. Rádugva folyamat égett a visszajelző lámpa. Marklarnal volt egy jeladó, kiteker, új berak és müködik. Még azt is megnéztem hogyha nem tekerem rá hanem kihúzom az olajból kigyullad-e, hát kigyulladt a visszajelző. Szóval szuper.
Szintén Marklartól kellett egy balós ködlámpa, megvolt repedve. Szerencsére még egy gyönyörű állapotban lévő, gyári Carello párost siekrült szereznem. Szóval még egy jobbos tartalék is maradt :)
Meglepetés kedvéért Marklartól van a két kipufogó vég is, amiket jövőhéten viszek kipufogóshoz és felrakatom, úgyis kell a flexi csövet csinálni, elkezdett mellette kifújni.

 
>> EgyébAlfa 155 1.8 T.S. Sport // 2016-05-19

Lassan egy éve nálam a gép, és úgy érzem a vétel és a mai nap között nem csak az idő telt, hanem a kocsi is épült. Nagyon sok mindent ki lett cserélve, meg lett javítva. Leginkább motorikusan, de esztétikailag is mind kívül mind belül sok mindent sikerült javítani, szépíteni.
Úgy érzem sikerült a kocsit biztonságossá tenni, biztosabbá, megbízhatóbba. Motorikusan úgy gondolom amíg nem jön ez meg az addig megvagyunk, nem nagyon kell hozzányúlni.
Belsőre szintén azt tudom mondani hogy a padló kárpit tisztításán kívül szép lett, mondhatom hogy egyedi mivel a sportszettes belső alapjaira építve egy két világos elemet megtartva állt össze, nekem kellett hogy tetsszen és ez össze is jött. Tetszik, kulturált.
2 dolog hiányzik: a lakatolás, amikből szintén apróságok vannak, és úgy gondolom egy hogy teli fényt fog kapni, és nem szeretnék a színen módosítani, nekem ez nagyon tetszik. Pontosabban 3, egy gyönyörű 16os papucs, valami szuper gumikkal.

Nagyon nagyon sok munka van a kocsiba, sok sok hétvége, sok sok munka utáni délután és mondhatom hogy sok sok minden szerelő nélkül. Sok mindenbe barátokkal, ismerősökkel. Sokat köszönhetek Marklarnak, TSigának, George-nak és még sok mindenkinek, de hirtelen ők azok akik tényleg segítettek, vagy szerelgetni, vagy az alkatrészekbe vagy mind a kettő.
Nem akarom, nem is fogom eladni. Mellé lehet hogy valamit még nézünk, egy 156 facelift vagy 166 facelift előttibe gondolkodtam sokáig. De most az 55öt akarom olyan állapotra hozni hogy megnézzék, és nem azért mert annyira túl akarom csicsázni. Gyári állapotot akarok nagyon szépen esetleg nagyon apró kis optikai szépségekkel.

Pénzből is sok lett belelocsolva de sose sajnáltam rá a pénzt, se én se a Barátnőm. Sose volt egy rossz szó hogy ez azért nem kéne, vagy hogy gyújtás fel. Szeretjük mind a ketten.

Röviden itt állok, most jelenleg, és mi a legszebb:
A VALÓS kilométer, az olasz vezetett szervizkönyvből számolható, 270.941 KM

>> SzervizAlfa 155 1.8 T.S. Sport // 2016-05-17

Nem volt időm beírni de az alábbí dolgok lettek az utobbi 2-3 hétben csinálgatva.

Georgetól szerzett fantasztikus sportszettes belső. Ülések, Ajtókárpitok. A padló megmaradt világosnak és a műszerfal alja is. Szerintem ez a két szín kombinációja nagyon jót tett a beltérnek, nem túl sötét nem túl világos. Köszönöm Georgenak és Marklarnak.

Kapott új gumokat Dunlop SP Sport 01-eket, majdnem újak, tökéletes. 205/50/15

A kuplungom néha úgy gondolta lent maradna, eléggé egyértelműen azt mutatta a főhenger hogy akkor ő itt feladná a küzdelmet. Ha már ott volt nem csak a kuplung főhenger lett hanem a munkahenger is lett cserélve, természetesen új fékolajat kapott(DOT4) minden szépen légtelenítve.
nem maradhatott ki a szervó olaj csere sem, eléggé csúnya volt már.
Az utas oldali ablak már egy ideje nem akart megmozdulni, ezért az ajtó szét lett kapva, új motor teljes szerkezettel ami szépen ki lett pucolva, Ezt is Marklarnak köszönhetem.

A hűtővíz mióta nálam van a kocsi nem lett cserélve de erre is rászántuk magunkat mikor lekaptuk a kocsi elejét TSigával, ahol a tartó elemek meg lettek igazítgatva, lámpák ki lettek pucolva, szóval elől minden a helyén. Ezt nagyon köszönöm TSigának ;). Sok sok más is lett vége cserélve, leginkább a beltérbe, takaró elemek, patentok, csavarok, visszajelzők.
Az kipufogó tartó gumi is kilehelte magát, ennek a cseréje nagyobb gáz volt mint gondoltam.
Ami annyira nem lényeges de kapott hátra egy új ládát és erősítőt, szebb is, erősebb is.

Most a szerencsétlenül betört bal első ködlámpa hiányzik amit a héten Marklarral leüzletelünk, és a hátsó dupla kerek kipufogó végek helyére megy két szép ovál. Sajnos a felexi csövet is cserélni kell, letérdelt. Na meg egy olaj szint jeladó, sajnos az is megadta magát.

Még a Totalcar Parkoló parádé is belefért.

>> SzervizAlfa 155 1.8 T.S. Sport // 2016-04-09

Georgetól sikerült nagyon jó áron szerezni egy tökéletes állapotban lévő tetőkárpitot, ezt köszönöm neki. Csere hipp hopp ment, 3-4 patent tört de ezt Marklar kollégától sikerült beszerezni, neki is köszönöm. A benzin szűrő csere is megtörtént, ez nem volt egy hú de nagy dolog, csak a vásárolt szűrő egy picit nagyobb volt és a bilincsen kellett apróságokat módosítani, de szépen megy, nem csöpög nem szivárog a benzin :)

 
>> SzervizAlfa 155 1.8 T.S. Sport // 2016-04-04

Ma megkapta a NGK bp6es gyertyákat, a Kugler Károly által készített gyújtáskábel szettet ami nem csak fantasztikus még esztétikus is, szép meggy piros.
A levegőszűrőházból kimenő gumicsővégeket kiiktattam, így "direktszűrő" szerű lett a dolog. Hangja is lett egy pici és talán levegőből sincs most már hiány. Kapott bele egy PIPERCROSS sportlégszűrőt.
2 hete bekábeleztük Flórával az erősítőt. Nem kókányoltunk, minden szépen a helyén megy hátra, közvetlen az aksitól az áram, külön oldalon az RCA és a 12V. 500 Watt RMS ládát kapott, amit a hölgy édesapja készített, PVC csőből ami szépen kiszámolva, kibélelve. Fantasztikusan szól.
Marklartól kapott jobb első ablakemelő motort is kicseréltem, kitakarítottam újrazsíroztam, igaz kis hanga van de jobb mint újkorában, fel, le.
Csomgatér világítás egy ideje vagy volt vagy nem, egy vastag WD-40 a zárba, a kapcsolóra megtette hatását, azóta perfekt.
Végül pedig egykis szakmai segítség kérés után bekötöttem a csomagtartó nyitó funkcióját a riasztónak. Relézni kellet, dióda hogy gombról is működjön, nem utolsó sorban a kábelezés ami fontos. Miután láttam hogy még az előző tulaj vagy az általa megkért "mesterek" akkora kokány munkát hagytak maguk után a riasztóval, hogy újra kábeleztem az egész riasztót, és minden hozzá kapcsolódó kábelt a műszerfal alatt. Minden szépen elvezetve, felkötve.
A héten pedig karosszériás. :)