Stef - főkép
>> Tuning és extraAlfa 156 1.6 TS Progression // 2013-04-16

Tulajdonképpen volt egy elég jó fejegységem az autóban egy Pioneer DEH-3300R személyében. Igaz öregecske volt már és a potmétere néha le-leragadt. Néha recsegett, a rádióállomásokat elég nehezen fogta, de azért nagyon szerettem. Annak idején vettem hozzá egy mélyládát, amit egy nagyon kedves barátom, Kovács Zsolt készített nekem, saját készítésű erősítővel egyben. A név talán ismerős lehet a Humma versenyekre járóknak még a 2004 körüli időkből, mikor évekig sorra nyerte a Pro Unlimited kategóriát, saját építésű Citroen Xsarájával. Bár más kiegészítőm nem volt, így a gyári hangszórókkal együtt, erősítő nélkül is szépen szólt a "rendszer".
Aztán előbújt a kisördög: jó lenne valami új, ami nem recseg, jó a tuner része, és persze a gyári hangszórók is lehetnének jobbak...
A fejegység helyére szóba se jöhetettek a mostani csilli-villi pirgő-pörgő, színes szagos kijelzők. Valami szolídat kerestem, ami lehetőleg tud USB-ről is játszani. Végül 2 versenyző maradt. Egy régebbi Pio csúcsmodell, és a jelenlegi egyik csúcs Kenwood egység. Aztán egy hirdetésben megtaláltam álmaim fejegységét: egy Becker Grand Prix-t! Pontosan olyan volt, és azt tudta amit szerettem volna. Kivéve az USB-t, de mellette szólt, hogy adtak hozzá egy mp3-as lemezeket is lejátszó Becker Silverstone CD váltót. Mindezt mondhatni gyanúsan aprópénzért. Mint kiderült, az eladónak nem volt meg a kódkártyája, ezért kipróbálni sem tudta a készülékeket, úgy ahogy volt eladta. Én közben lekértem a készülék sorozatszámát, és egy lengyel fórumon, nagyon kedves emberek 5 percen belül megadták a kódot! :) Ingyen és bérmentve. Csak úgy. Kedvesek nem? A kód birtokában végülis megvettem a szettet, ami legnagyobb meglepetésemre gyári bontatlan csomagolásban érkezett, minden egyéb tartozékával együtt! Wowwwww! :)
Már csak a beszerelést kellett megoldanom. Erre a Paradox Autóhifit választottam, hiszen nincsenek annyira messze tőlem, és a marketingjük is elég jónak tűnt. Mire egyeztettünk egy időpontot a beépítésre, addig rendeltem egy cd tár vezérlő kábelt az e-bayről. Szokás szerint pár nap alatt az is megérkezett.
Arra gondoltam, ha már van egy ilyen szuper 4x18 wattos RMS fejegységem, illene hozzá valami jó kis erősítő. A választásom az Audison SR4-re esett. Legyen ez is olasz, na meg eddig csak jókat hallottam a márkáról. Természetesen ehhez már külön tápkábelt és RCA kábeleket javasoltak a szakik és ajánlották, hogy legalább az első ajtóban levő komponens szettet is jobb lenne kicserélni valami komolyabbra. Természetesen ehhez is új hangszórókábelek kellenek. A szóba jöhetőek közül az Alpine SPG-17CS komponens szettjét találtam minőségben és árban is elfogadhatónak, bár a hangszórócserét szerettem volna egy későbbi időpontra halasztani. Egyedül a mélyláda maradt volna a régi, dehát ehhez amúgy is ragaszkodtam. A projekt tehát egyre csak hízott és hízott, de tudtam, hogy a végén nagyon szépen fog majd szólni a zene... (folyt. köv)

>> SzervizAlfa 156 1.6 TS Progression // 2013-02-16

121000km-nél elvégezve :) Cserélve lett:
Selenia 20K for AR + olajszűrő + levegőszűrő + pollenszűrő 15300.-HUF
Vezérmű szett 26000.-HUF
Ékszíj 5100.-HUF
Ékszíjfeszítő 12300.-HUF
Ékszíjvezető 6250.-HUF
Vezérlésmódosító 41300.-HUF
Vízpumpa 11950.-HUF
Alsó motorvédő burkolat (alumínium) 41000.-HUF
(motorvédő szállítási díj Németországból) 13000.-HUF
Izzó cserék (2db Osram Nightbreaker Plus, 2db helyzetjelző,
2db rendszámtábla világítás, Középkonzol óracsoport
rizsszem izzóinak cseréje) 10000.-HUF

Munkadíj 40000.-HUF

Hát ennyi. 222200.-HUF nem kevés, egy 12 éves autó szervízelésére, de ez nem "csak egy 12 éves autó"! Ez az én Alfám, és már-már családtag :)
A vezérlésmódosító még az eredeti volt benne. Nem volt annyira vészes (valószínűleg már a gyárban a módosított verzió került bele), de bizonyos fordulatszám tartományban érezni lehetett, hogy nincs már meg a régi lendület.
A középső konzolban a vízhőmérséklet világítása a szervízbe indulás előtt kiégett (épp jókor), és ha már emiatt kibontották az egész középkonzolt, ezért mindhárom műszerben kicseréltettem az izzókat. Külön szerencse, hogy mire visszarakták a középkonzolt, pont akkor égett ki a klímatekerő világítása is, úgyhogy középkonzol újra ki, klímatekerő világítás is kicserélve...
Az alsó motorvédő burkolatot még tavaly sikerült leszakítanom egy kapubejárón való gondatlan áthajtással, ennek pótlására az alfisti.net -en találtam megfelelő alkalmatosságot. Igazán mutatós darab, jó lett volna, ha már a gyárban is ilyennel szerelték volna fel. Most ismét nyugodt lehetek egy darabig.
Következő projekt 2 év múlva: Kupplung, Kipuff...

Alkatrészek by Elaforg, a munkálatok most is -mint már 7. éve- Német Misi dunakeszi műhelyében folytak, és számomra még mindig ők a legjobbak! :)
Kösz fiúk!

>> EseményAlfa 156 1.6 TS Progression // 2012-12-26

Upsssz! Belefutottunk a 120000. kilométerbe! A szervízt tavaszra terveztem, de nem várhatok addig...
Időközben elkészültek (és kicserélődtek) a piros cérnás bőrkormányhoz való váltószoknya, ill, kézifékszoknya is :)
Képek majd később...

 
>> EgyébAlfa 156 1.6 TS Progression // 2012-08-03

Még pár kép róla...

>> EgyébAlfa 156 1.6 TS Progression // 2012-08-02

Kb 80ezer kilométer után a gyári bőrkormány csúnyán el kezdett foszlani. Melegebb időben a helyzet egyre rosszabbodott. Apró darabok morzsálódtak a kezemben.
Ennek ma vége! :)
Km állás: 115000


Mindez készült helyben Vácott, Kispál Tamás mester által. Mindenkinek csak ajánlani tudom!!!

 
>> EseményAlfa 156 1.6 TS Progression // 2012-02-13

Ma, mikor beálltam a garázsba és rápillantottam az órára, ez a látvány fogadott:

 
>> SzervizAlfa 156 1.6 TS Progression // 2012-01-13

Olaj
Olajszűrő
levegőszűrő és pollenszűrő
1db helyzetjelző.

Ez is megvolt... :)

 
>> EseményAlfa 156 1.6 TS Progression // 2011-11-28

... már megint egy helyzetjelző. 10 év alatt ez már a negyedik. Kezd elegem lenni az olasz szarokból! :) :) :)

 
>> SzervizAlfa 156 1.6 TS Progression // 2011-05-30

Kissé túllépve a százezret, ma meg lett ejtve a nagyszervíz. Ki lettek cserélve:

- Keresztlengőkar hátsó-hátsó 2db (az új tipushoz való)
- Keresztlengőkar hátsó-első 2db (az új tipushoz való)
- Hátsó tengelycsonk szilent ( Csonkaállvány szilent) 2 db
- szerviz szett  ( 5 l. Selenia Alfa 20K, gyári olajszűrő, gyári levegőszűrő, pollenszűrő )
- Első féktárcsa (Steinhof fúrt) + első fékbetét + fékcső (Akron)
- Hátsó féktárcsa (Steinhof fúrt) + hátsó fékbetét + fékcső (Akron)
- NGK gyertyaszett
- Ablaktörlő spriccni
- Ablaktörlő lapát (gyári)
- Légzsáktakaró fedél patentek

...Hát ennyi. :) Egetverő változást nem érzek a szervíz után, mivel az autó előtte is szinte tökéletes volt. Az új fékekkel egyenlőre óvatos vagyok, nagyon kiváncsi leszek rájuk párezer km után.
Alkatrészek by Elaforg, a munkálatok most is Német Misi dunakeszi műhelyében folytak, és számomra még mindig ők a legjobbak! :)

>> EseményAlfa 156 1.6 TS Progression // 2011-02-23

Ez a nap is elérkezett.
10 évvel ezelőtt, mikor átvettem az autót, csak reméltem hogy én fogom beletenni a 100.000. km-t. És igen! A mai nap belefordult a bűvös szám. A jövő? Hmmmmm. Azt hiszem még nagyon sokáig együtt maradunk. Megcélozzuk az "OT"-s rendszámot! :)


Mozgásban... :)