Blog >> alfa

>> EseményStef // Alfa 156 1.6 TS Progression // 2011-02-23

Ez a nap is elérkezett.
10 évvel ezelőtt, mikor átvettem az autót, csak reméltem hogy én fogom beletenni a 100.000. km-t. És igen! A mai nap belefordult a bűvös szám. A jövő? Hmmmmm. Azt hiszem még nagyon sokáig együtt maradunk. Megcélozzuk az "OT"-s rendszámot! :)


Mozgásban... :)

>> SzervizBFMSE // Alfa 166 V6 TB // 2010-11-21

A hátsó alfa jelről lepattogott a lakk és az embléma is kezdett eltűnni, ezért ki lett cserélve. A hátsó részénél, ahol egy rugó van beakasztva vizet kapott és attól ment szét. A rugó szerintem túl hosszú is lehet, mert már ki is lyukasztotta a jelet. Most nyomtam bele egy kis sziloplasztot, hogy a víz ne menjen bele.

Mivel többen írták a fórumon, hogy mennyire sokat jelent a +50-90%-os fényerejű izzó, ezért gondoltam kipróbálom. A GE +90%-os izzóját (H7) tettem bele, tapasztalatok később.

A fékem egy ideje annyira nyikorgott, hogy az őrületbe kergetett, ezért kapott új betéteket. AZ előző mintex volt, és a brembo tárcsával szerintem nem szerették egymást. Most ferodo ment bele, és végre csendesen tudok fékezni.

>> SzervizFrank156Rosso // Alfa 156 1.8 TS Spark 16V // 2010-11-19

Történt ugyanis, hogy a menyasszonyom anyja eljött meglátogatni minket Laposföldön (Hollandia) a nagy Moszkvából. Ebből következik, hogy igen, a menyasszonyom orosz:) Nagy autós kirándulások lettek azonnal betervezve, gondoltam átnézetem a kocsit mindezek előtt. A holland szerelőtől egy 500 eurós számlával együtt kaptam vissza a kocsit, mivel kicserélte az első féktárcsákat-fékbetéteket, a szilenteket és a munkadíjnál mindig vastagon fog a ceruzája, mivel holland... Majd kérlek írjatok olyan megnyugtató üzeneteket számomra, hogy ez a művelet otthon még 250 euróba sem került volna...
Kínkeservesen kifizettem neki a pénzt, majd azt a tanácsot kaptam, hogy menjek el egy futómű beállításra. Találtam is egy ipsét, azonnal megcsinálta - mondanom sem kell hogy össze-vissza voltak a kerekek - neki már boldogabban csengettem ki a 40 eurót. Kaptam szép számlát és egy nagy papírost, hogy most melyik mértékegység hogy áll mikor és ez miért jó. Ne kérdezzétek, hollandul van.
Majd pár nap múlva vidáman elindultunk az egynapos túrákra a tökéletes futóművel (tényleg király lett), de ma megtörtént az első rémálom. Már az első autómnál is megtörtént, hogy lehúztam az ablakot, de persze visszafelé nem megy. Az persze kézi meghajtású volt, az Alfában már elektromos van, amit nagyon szeretek, de ilyenkor nem. Szerencsére az adott városkában a második szerelő elvállalta azonnal (3 óra várakozás) majd számla és a 19%os adó nélkül ajánlott egy 200 eurós végösszeget, amiben benne van egy kb 2 hónapos mechanika (láttam, tényleg vatta új volt) és a munkadíj. Az ár-arányt ne kérdezzétek, nem akarom tudni. Ennek az otthoni csere díját meg végképp. A lényeg hogy most már fainul megy az ablak, a fék, kormány (bár azt még mindig nem tudom 100%-osan jobbra elfordítani, senki nem tudja miért) és ez mind jó lenne, de most elkezdett köhögni a gyári hangfalszett, az ősrégi philips cd-s rádióban akad a cd (?), és akkor még nem is beszéltem az első/hátsó lökösök és a sideskirts (ez mi magyarul?) újrafényezésének erős kényszeréről, meg egy teljes átvizsgálásról sem. Ilyenkor felmerül a kérdés: Megérte-e nagyon olcsón venni Alfát. Válasz: sok a kiadás, javítanivaló, sokat eszik, DE EZ EGY ALFA ÉS SZERETEM! :)

>> Egyébadmirális // Alfa 156 SPORTKIT 1998 // 2010-11-17

Már írtam valamelyik bejegyzésemben hogy mennyire szeretek világot látni még ha csak az országon belül is mozgok ilyenkor általában, de az év nagy részét Budapesten töltöm, ezért egy belföldi séta is nagy élményeket szokott tartogatni nekem.

Ezúttal Sárvárra mentem 3 napra, ahol most jártam életemben először. Gyönyörű volt az idő, sőt igazából egyáltalán nem novemberi időjárás volt 15-20 fokkal és az évszakhoz képest szokatlan napsütéssel. Sárváron láttam a várat, a főteret és a fürdőt.

Második nap Szombathely volt az úticél. Itt sem jártam még eddig, de ezt különösen érdemes volt megnéznem, igazából azt bánom hogy eddig még nem láttam élőben. Ha már ott voltam, gondoltam illene "elutazni külföldre" és egy kicsit szétnéztem 3 határ menti osztrák faluban, aztán vissza Sárvárra, nagyjából el is ment ezzel a nap.

Harmadik nap haza Budapestre, de útközben kis kitérővel Balatonfüred felé amit viszont nem tudtam kihagyni, oda muszáj volt benézni, imádom:).

Ha már autós blog, írok kis technikai hátteret: Alfit egy olajcserével készítettem fel az útra, pont útközben pörgött át a kerek km-en amikorra elő van írva a csere. Talán egy kicsit a friss olaj is hozzájárult a fogyasztáshoz ami megint rekordot döntött. A távolság 692,4 km, a liter pedig 49,57, akárhogy is számolom, 7,15 L/100km. Az értéket rontja hogy az első cirka 100 km-t Budapesten belül tettem meg, egyébként most sem akartam görcsösen jó fogyit, élményautóztam majdnem végig. Főúton mentem, elsősorban épp az élményautózás miatt, másodsorban azért, mert így még autópálya matricát sem kellett venni.

Sok alfással találkoztam, javarészt előre integettek, köszi nekik, feldobták az utat, ami amúgy sem volt kellemetlen:). Olyan jó volt, 170 km után úgy szálltam ki a kocsiból hogy még akartam volna menni. :)

>> Tuning és extraLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2010-11-16

Na ez is megvan. Sosem világított, zavart. Először is kimértem a vezetékeket (sárga-fekete) amikről a 12V-t kell kapnia, az megvolt. Így szétszedtem mindkettőt. A checkpanelnél csak a foglalatot és izzót kellett cserélni a vezérlőnél már nem volt ilyen egyszerű. Igazából nem is tudom mi volt a rossz. Cseréltem a foglalatokat, az izzókat, megtisztítottam a csatlakozókat, és forrasztottam a diódákra. Ezután már működik. Az üzemmód gombok kicsit halványabban világítanak de a képhez képest erősebbek persze, teljesen jól láthatók "élőben".

>> Szervizaatis // Alfa 145 1.6 TS // 2010-11-07

Múlt hétvégén lecseréltem a kerekeket télire, viszont az utolsó kerékőrrel történt egy kis "baleset". A kerékőrös toldatról letört egy darab. Valahogy kibicsaklott a helyéről, és letört.
Voltam gumisnál, de csak annyit tudott mondani, hogy menjek alfa szervizbe. Egy másik gumis azt mondta, hogy megpróbálhatja azt, hogy odahegeszt egy csavart, és azzal kicsavarja, viszont valószínűleg a felni is megégett volna, így ez nem igazán tűnt jó megoldásnak. Ezt meghagytam végső megoldásnak (szerencsére nem volt rá szükség).
A megoldás az lett, hogy kifúrtuk a csavart a helyéről. Mivel az a kerékőrös csavar úgyis kuka, így mindegy volt, hogy mi lesz vele. Ráadásul így a felninek sem lett semmi baja! :)

Hozzávalók a művelethez:
- 1 db Alfa Romeo 145
- 1 db törött kerékőrös csavar
- 1 db vídiás fúró
- Keresztapám :)
+némi idő

>> SzervizLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2010-10-31

Volt végre egy szabad Vasárnapom. Sem meló, sem családi program. Így belemerültem néhány apróságban amelyek megoldásához gyakorlatilag ilyen Vasárnapok kellenének csak.
Szóval, először is megint tönkrement a vízhőfok jeladóm. (Először azt hittem termosztát lesz) Meguntam a dolgot és szépen bekötöttem az első hengerfejben lévő utólag beszerelt jeladót a gyári vezetékre.
Meghekkeltem kevéske műanyaghegesztő szaktudásom segítségével a bal köszöb"spoiler" elejének felfogatását hogy ne lógjon tovább.
Amire a legtöbb idő elment az a sebességmérő. Nekem ilyen a kezdetektől nincs. Valamelyik korábbi bejegyzésben van erről szó ha jól emlékszem úgyhogy nem kezdem az elejéről.
Most 100%-osan sikerült mindenre rájönni, a műszeregységem biztos hogy rossz. Csak az a baj hogy a sebesség mérő vezetékelésétől romlott el nagy valószínűséggel. Van ugyanis 3 vezeték. 1 test, egy táp, a harmadikon pedig változik a feszültség amit a jeladó generál. szóval az első kettővel semmi gond de a harmadikon sajnos folyamatosan 6,2 V feszkó van. Még akkor is ha le van húzva a jeladóról is. és a műszeregységről is. Jó mi? :) Szóval ez az állandó feszkó is tönkretehette a műszeregységet. Semmi gond, Gerytől nemsokára jön a sportcsomagos egység és akkor kiderül..

Aztán itt volt még a belső világítás, melynek a hibája az volt az utóbbi időben hogy az időzítő egység tápkábele elmelegedett, magát az időzítőt le is égette..
Ugyanakkor a hátsó tér világítása sem volt tökéletes, mert az meg folyamatosan világított ha rajta volt a csoki. Most szétbontottam és kiderült hogy a teljes vezetékköteg hátul össze van égve/olvadva, ezért a zárlat.

Majd végül a check panel és klímavezérlő háttérvilágítása. Először is kimértem manual szerint, és van delej azokban a vezetékekben melyekben szükséges mondjuk ezt sejtettem mert az óra világítása eddig is működött. Akkor nézzük az izzókat. Miután kicseréltem már világított a hamus izzója, haladunk. De a piktogrammoké nem. Megpucoltam a foglalatot, és átnéztem a NYÁK-t. De semmi elváltozás. Gondoltam a biztonság kedvéért próbáljuk ki az óra világításának a foglalatával. Azzal már működött, úgyhogy az izzó foglalata a hibás.
Viszont a klímapanellel nem ez a baj, abba bele kell merülni rendesen.

Hát erre volt jó pár óra szabadság..

>> Tuning és extraaatis // Alfa 145 1.6 TS // 2010-10-11

A héten vettem egy sportdobot a kocsira, el is vittem a szerelőhöz, hogy dobja fel a kocsira, viszont azt mondta, hogy érdemes lenne lecserélni a katalizátor után mindent a végéig, mert elég rossz állapotban van a rendszer. Így a direkt 145-öshöz való utángyártott rendszert kapott. (A hátsó dob kivételével felkerült az egész - így a végdob eladó ;) )
Már majdnem ki voltak lyukadva 1-2 helyen a dobok, meg a középdobban zörgött is valami. :D
A képeken látszik az előtte-utána állapot. Azt hiszem magáért beszélnek a képek. :D

Az eredmény: szebb hang a kocsinak, sokkal tisztább hangzás. És szerencsére nem lett túl hangos sem, utazó sebességen teljesen normális hangja van, nem süketülök meg bent. :) Vagy csak jó a hangszigetelés a kocsiban... :P


Update: Ilyen lett a hangja.

>> EgyébLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2010-08-14

Készítettem egy kis videot, bemutatandó az autó jelenlegi hangját, ami remélem már nem sokáig lesz ilyen, teljes átalakuláson esik át.. :)
Íme :)

>> Eseményingegnere // Alfa Alfetta GT / GTV / GTV6 GTV6 // 2010-07-23

Az Alfa 100 éves születésnapját rendhagyó módon ünnepeltük meg:elvittük a GTV-t Milánóba. :-) A túra útvonala: Gödöllő - Innsbruck - Zürich - MIlano -Nizza - Trieszt - Gödöllő.

9 nap; összesen 3.300 kilóméter; átlagfogyasztás 8 liter

A túra során igyekeztünk végig tökéletesen működött az autó. A klíma hiányát az Alpokban a hegyi, délen a tengerparti levegő kompenzálta. Kellemes tempóban autóztunk végig és igyekeztünk az autópályán kívül izgalmasabb helyeken is autózni. Így autóztunk keresztül pl az Alpokon.
Szavak helyett beszéljenek inkább a képek.