Visszakerült a Wizard kipufogó.
Wizard Exhaust
Kozi’s Garage
Még tavaly vettem egy gyári új légszűrőházat tartalékba a Trencsiknél Tatán. Adták hozzá a V6-osok csövét. Mivel ma lent volt a lökös, kicseréltem ezt is, lett egy kis szívóhangja is a motornak. Régebben már volt ilyenem, akkor visszacseréltem és eladtam a csövet.
A hátsólámpa 'füstösítés' már nagyon nagy divat lett, valami mást akartam. Engem a narancssárga betét zavart a hátsó lámpatestben, ezért úgy döntöttem áttetsző lámpa festékkel egységes pirosra varázsolom az egészet. Szerintem sokkal szebb, mint a gyári sárga indexes lámpa búra ;)
Eddig nem blogolgattam de akkor most elkezdem.
Sziasztok, István vagyok. Van egy 147esem, amit családon belül vettem át, tehát adta magát a lehetőség éltem vele. Szeretem, imádom (na jó futóműve grrr), 1 évig "melóskocsi" volt így nem lehetett elszállni mert kellett a kompromisszum. 1 év és 50.000eltöltött km után újjáépül. Miért is?
Tehát 1 éve megvettem a kocsit, mint kiderült egy elhanyagolt romhalmaz volt. Én kicseréltettem a full vezérlést, össze szíjat, görgőket, feltengelycsuklókat, osszes tárcsa-betét, felsőlengőkarok, stabpálcák, stabszilent, axiálok stb. Ebből volt olyan amiből sajnos nem a legjobbat vettem. Egy nekem köszönhető hülyeség miatt (elbambultam) megnyomtam a jobb oldalát az autónak. Azóta is úgy van.
Közben Manky barátunk írt rá chipet, kapott nyitott kipuffrendszert, EGR is távozott. Persze a futómű megint katasztrófa, lóg, kopog, stb.
Az élet úgy adta hogy lett egy új autóm munkára. Alfát el akartam adni és egy brutál turbobenzint építeni. Aztán 2 hónap után beleültem újra. Akkor eldöntöttem hogy akármennyi szívás volt vele kap még egy esélyt hobbiautóként, egy valag pénzt beleölve.
Tehát a tervek:
2260VZK turbo (ez biztos, a vezérlése nemaz)
Nagy cooler
Fém coolercsövezés
Olajhűtő beépítése (gyárilag nincs)
Futómű rendbetétele, gátlók sportra cserélése, eibach rugók (-4cm)
Felniből marad a mostani 18-as, valószínüleg Proxes T1 gumikkal.
Új kéttömegű lendkerék
Kuplung kevlárra, esetleg szinterre cserélése
Nagyobb porlasztók
Ha szükséges nagyobb nagynyomású szivattyú
60-70-es kipuffrendszer végig (leömlő is új lesz, turbo miatt tuti kell)
Esetleges HF felújítás
Oldalának kikasztnizása, illetve fényezése
Egyelőre ennyi a terv, a kocsi terveim szerint tavasz végére kész kéne hogy legyen. Köszönöm előre is mindenkinek a segítséget, akár tanáccsal, akár alkatrésszel, akár szereléssel fog segíteni. Tehát akkor project indul.
Kis összefoglalo az elvegzett tevekenysegekröl:
-Nagy cooler, ködlampak, ködlampatakarok,gyari lökösracs off
-Cadamuro scudetto
-Elsö lökös, motortetö ujrafenyezve
-Elsö lökös toldat
-Motortakaro , szelvedö elötti müanyagelem,ablaktörlökarok, hatso kilincsek ujrafestve
-EGR off, szivosor - MAP szenzor ,legszürö,lmm kipucolva
-Eibach Pro Street rugok, GTA SW gatlok
-Also első lengőkarok cserélve, bal hátsó kerékcsapágy cserélve
-ATU fektarcsak uj betetekkel, feknyergek Rosso szinre fenyezve
-Küszöbök kihegesztve ujrafenyezve,TI küszöspoiler
-Lakkfekete 16"X7" sokküllös GT felnik, Hankook Ventus 2 225/50 R16 gumik
-Flexicsötöl 60-as kipuffrendszer sportkattal, dupla DTM ovál vegekkel
-Hatso lökös duplex kipuffhoz atalakitva, fenyzve, tolatokamera off,vonoszemtakaro off
-Hatso ablaktörlö off, helye lesimitva,feketere fujva.
-Hatso lampak, prizmak, 3. feklampa sötetitve
-Narancs müszeregyseg, börkormany, original alupedalok
-Hifi JVC, Audison, Kenwood,Ground Zero, Rockford Fosgate, MNC komponensekkel
-Led helyzetjelzök,es oldalso iranyjelzö izzok
-Matricak GT cartarstol
Asszem nem mardt kis semmi, meg par dolog meg tervben, ill. folyamatban ( LED belsövilagotas, LED rendszamvilagitas, kartergazlecsapato + szivocsöatalakitas, also motorvedö felszereles, nappali menetfeny? ,uj chip)
Előszó:
Arra gondoltam, hogy írok egy kis naplót, ami nem csak nekem segít emlékezni, de hátha tudok olyat is mondani, ami valakinek segítségére szolgál. Tehát jöjjön a 159SW-m történetének első hónapja...
Az autót használtan vettem, de úgy gondolom, hogy eléggé jól körül jártam a vételt. Eldöntöttem, hogy milyen típust szeretnék, majd választottam motort (1.9 JTDm 16V) és váltót (manuális), minden másban kompromisszum képes voltam/ vagyok! Mivel olyan nagyon sok ilyen autó nem szaladgál (vagy ha szaladgál is nem eladó), ezért közel egy évig nézegettem a használtautót, fórumokat, olx-et, stb. (Egy másik posztban majd leírom, hogy miért éppen ezt választottam.) Megnéztem kb. 10-12 autót ameddigre eldöntöttem, hogy nekem EZ kell! Elmentem, megnéztem, ajánlatot tettem, tenyérbe csaptunk, két nap múlva jövök érte, de mielőtt elviszem nézessük át márkaszervízben. Ha rendben van, akkor papírozunk és még haza viszlek. , mondtam a tulajnak! RENDBEN VOLT! Egy év keresgélés után 2 nap alatt vettem autót! :)
Minden nagyon szép, minden nagyon jó. Tatabányáról indulok haza Budapestre. Boldogság van, ALFA van! :) Azóta megszoktam, még jobban megszerettem, benne élem az életem, ahova csak lehet kocsival megyek. Én is, a környezetem is imádja. Egy héten egyszer biztos, hogy takarítom, a lakásomat nem biztos! :)
Akkor a jelen:
Éppen tegnap volt egy hónapja, hogy elhoztam az Alfámat a korábbi tulajtól. Ez az egy hónap az izgatottság jegyében és ismerkedéssel telt, pláne, hogy ő az első Alfám! Egy hónap, 3500 kilóméter mosolygás városban, autóúton, autópályán. Minden olyan mint egy igazi álomban. Vagyis olyan volt... Két hete volt nálam az autó, amikor egy barátommal mentünk valahova két autóval, én mentem elől. Még menet közben hív, hogy nagyon füstöl a kocsi, tudok-e róla. Nem tudtam. Persze, mondtam én, hogy véletlenül se legyen igaza azoknak, akik szarolaszoznak.
Már mielőtt megvettem az autót körbe jártam a témát, így megtudtam előre, hogy hova is kell szervízbe vinni, kit érdemes keresni. Fórumokon majdnem mindenki Zé mestert ajánlotta (nekik ezúton is köszönet), másnap Zé műhelyébe el, időpont kérés (megjegyzem van egy nagyon jó Facebook alkalmazásuk ahol foglalhatsz magadnak időpontot), majd miután megbeszéltem Zével, hogy kb. mi a baj jött majdnem 2 hét várakozás, mert csak úgy volt időpontjuk.
Ebben a két hétben már mindent elolvastam, úgy mentem a szerívzbe, hogy felkészültem mindenre, megnéztem, hogy mennyibe kerülhet egy turbó, mi van ha az EGR rossz, mi van ha a turbó vákum csöve rossz. Mindenre felkészültem. Arra is, hogy ha azt mondja Zé, hogy a javítás 400ezer forint és mit csináljon, akkor azt válaszolom, hogy használtautó hirdetést... :)
Illetve időnként földobott egy hibaüzenetet az autó "Water in fuel", de ezt mindig csak rossz úton csinálta, úgyhogy biztos voltam valami kontakt hibában. Ezen nem is aggódtam.
A megbeszélt időpontban Zé szívélyesen várt és neki is látott az átvizsgálásnak. Gyorsan szétszedte kicsit az autót és tisztogatott rajta ezt-azt csatlakozót, szelepet, EGR szétszerelés, tisztítgatás (közben nekem is magyaráz, tanácsokat ad), majd azt mondja, hogy készen vagyunk.
Nem akartam elhinni! Semmi költséges alkatrész rendelés vagy anyag vagyonokért? Nem, készen vagyunk! Az EGR nem működik 100%osan, de abban maradtunk, hogy minden érték rendben van, a következő olajcserénél lehet EGR-t is cserélünk, de addig menjek nyugodtan! Hebegek-habogok, hogy mennyire köszönöm, jajj, de megnyugodtam, de azért felteszem a kérdést: Mivel tartozom mindezért?
Semmivel! - válaszolja- az átvizsgálás ingyenes! Még kétszer visszakérdeztem, hogy biztos-e. Igen, biztos! Megköszönöm, eljövök, nyugodt és boldog vagyok újra! :)
Ezúton is szeretném megköszönni Zének a hozzáállását, a munkáját és azt, hogy ilyen korrekt volt! Biztos vagyok benne, hogy legközelebb is oda fogom vinni!
Nem is lehetne ennél szebb az eltöltött 1 hónap! :)
Ma LIMP-elt egyet az autó P1206-os hibával. 1-es kép szerint semmi baja a kocsinak, bár csak álló motornál néztem. Több leállítás-indítás után egy erőltetett tisztítás mellett döntöttem, aminek folyamata a 2-7. képeken követhető. Utána a 8. képen látható értékek fogadtak, ami furcsa az az eltömődöttség mértéke, mert felugrott 56%-ról 70-re. Tehát ez egy előre programozott érték, 85-90% környékén fog egy automatikus tisztítást végezni remélhetőleg.
Kíváncsiságból vissza kapcsoltattam az EGR-t. AZ összes rossz dolga visszajött. Ismét jelen van a 0,9Bar-on finom gáznál történő rángatás ill. a kelletlenebb felpörgés, turbó nyomás felépülés.
Szerény számításom szerint a gyári 4X7mm-es szűkítés megfelel egy db 14mm-esnek ami így is kevesebb mint felére csökkenti a kipufogó felőli cső keresztmetszetét. Tehát a gyártó is kompromisszumot kötött az EGR hasznos és káros tulajdonságai között.
Tovább feszítve a kompromisszumot, az EGR és kipufogó közé vágtam egy szűkítőt 0,5-ös alu lemezből 10mm-es lyukkal, tovább szűkítve a gáz útját.
Eredmény: nincs rángatás, nem pörög túl a turbó, nincs hibajel és megy is az autó.