Blog >> 159

>> Eseménymezoba // Alfa 159 2.0 JTDM sedan // 2016-07-31

És végre enyém lett :) sikerült megvenni :) apróbb hibái vannak de majd idővel javítgatom...

>> SzervizShadin // Alfa 159 2.0 JTDm SW Ti // 2016-07-29

UPDATE1:

NE HASZNÁLJATOK SZŰKÍTŐT, MERT HALMOZOTT HIBA LÉP FEL. A DPF NAGYON HAMAR ELTÖMŐDIK ÉS P0401 HIBÁT DOB, MERT A KIKÉRT TURBÓNYOMÁST NEM TELJESÜL, LÁSD UTOLSÓ ÁBRA ZÖLD ÉS SÁRGA CSÍKOK :-(


Néha késlekedve reagált az autó alacsony fordulatról. Néha meg nem.
Gondoltam megnézem az EGR-t.

Nehezebb hozzáférni mint az előző verzióknál, de nem annyira gáz:

- motorburkolat leszedése, 1db csavar, 10-es kulcs
- vákuumcső lekötése és generátor pozitív vezeték kiszabadítása a patentekből...
- ...patent tartó konzol leszerelése, felül 13-as (vagy 14-es), alul 10-es kulcs
- nyomócső lekötése a pillangószelepről, 2db csavar, 5-ös imbusz
- stekker bontása, pillangószelep leszerelése, 3db csavar, 10-es kulcs
- kiegyenlítő leszedése, arrébb helyezése, 2db csavar, 10-es kulcs
- stekker bontása, EGR leszerelése 2db csavar, T30-as torx + hosszabbító szár


Utolsó képen a visszavezető cső, amibe a szűkítést lehet elhelyezni. 2db csavar, 5-ös imbusz.

EGR tisztítása a már jól bevált hideg zsíroldóval.

Próbakörön kb. semmit sem éreztem, majd normál üzemben figyelem.


UPDATE2:

Kivettem a szűkítőt, megjött a tb nyomás.
Alacsony fordulaton a bizonytalanság megszűnt, tisztítás előtt a szelepszár akadozott,
most, második kiszerelésnél is ellenőrizve, nem akad.

Próbakörön belimpelt látszólag indokolatlanul:

2: P0238 - Turbo pressure
ERROR DETAILS:
Engine temperature: 102,1 °C
Engine speed: 3151 rpm
Fuel quantity: 76,5 mm³/i
Gas pedal position: 100,00 %
Fuel pressure: 1715 bar
Boost pressure: 2388 mBar

Boost pressure sensor A circuit high. Check the following:
- Intake duct
- Vacuum tubes and accumulator
- Turbine actuator or turbine faulty
- Supercharging pressure sensor out of calibration
- Atmospheric pressure sensor (inside control unit) faulty
The reason for this fault is that ECU has received invalid signal from the sensor. The fault is present now. Take appropriate action to fix this sensor fault. Dashboard warning light was activated for this fault.

>> Szervizptom // Alfa 159 Progression 1.9 JTDM 16V SW // 2016-07-03

177.275 Km-nél:

-levegőszűrő
-olajszűrő
-pollenszűrő
-üzemanyagszűrő
-motorolaj
-első féktárcsa csere
-hátsó rugó
-jobb első lengőkar
-jobb felső lengőkar
-kézifékkötél: jobb, bal
-klímatöltés/fertőtlenítés
-futómű állítás
-vezérműszíj csere

Ezen kívül Hankook gumit kapott az autó, valamint egy csomagtértálcát.

>> SzervizShadin // Alfa 159 2.0 JTDm SW Ti // 2016-06-16

128000Km-nél rászántam magam a műveletre, az alkatrészek már pár hónapja meg volt.

Ráment az egész nap így másodjára is, de nem a tényleges munka volt sok, hanem a szívás :-)

Haspáncél csavar anya megpörgött, egy órán át rimánkodtam neki hogy jöjjön ki, majd végül megadta magát.

Autó felbakolása és motortartó bak lebontása után kiderült, hogy az emelőm kis terhelésen elengedi az olajat (?????????????) Ha a kocsit emelem az nem gond neki, de ha csak a motort tehermentesítem, vagy üresen emelve hagyom, lekókad.

Na mindegy, rohan apóshoz a kis teleszkópos emelőért, elég az a motort tartani...

Innen már nem volt gond, azaz csak egy. Még mindig nem vettem 15-ös dugókulcsot :-(

Csónya dolog, de a negatív torx készlet 22-ese "pont jó volt rá". Legközelebb lesz 15-ös krova fej...

Vezérlés feszítő beállítása után még szétszedett állapotban beindítottam. Minden rendben volt, összeraktam és mentem vele pár kört.

És most a szokásos rám jellemző placebo :-) Halkabb a motor és amit korábban írtam ill. találkozókon mondtam, az alapjárati motor ill. kaszni rezgés teljesen megszűnt :-D

NEM REMEG AZ AUTÓ, MEG A KORMÁNY HIHI.

Nem központosan volt feltéve a 4. képen látható bak a függőleges csavarokra pl.

Vagy ez okozta vagy nem, mindegy is, most jó.

A project sikeresen végződött.

>> SzervizSanyi // Alfa 159 SW 2,4 JTDm Q-Tronic // 2016-05-25

Első fékbetétek cserélve lettek, már jelezte a gép hogy végük van. :/ :D
Következő alkalommal tárcsa csere is szükséges lesz.

>> Szerviz156er // Alfa 159 SW 2.0 JTDm ti // 2016-05-10

Mai napon megkapta az első szervízt az autó, persze nálam volt az első:)
Amik cserélve lettek:
-olaj
-olajszűrő
-légszűrő
-pollenszűrő
-gázolajszűrő
-két hátsó stab. kar
-váltóolaj

Valamint kapott egy ózonos klíma tisztítást.
Ismét a Csörgő Autószervíz végezte a munkát!

>> Esemény156er // Alfa 159 SW 2.0 JTDm ti // 2016-05-03

Ma felkerültek a ti felnik, az új Hankook gumikkal.

>> EgyébShadin // Alfa 159 2.0 JTDm SW Ti // 2016-04-10

A hasmagasság differencia hozza a papírformát.

>> SzervizSanyi // Alfa 159 SW 2,4 JTDm Q-Tronic // 2016-04-01

Textar fék került a régi kopott hátsó fék helyére. Lassan kézifékkötél csere is szükséges lesz. Elég ramaty....mondjuk nem használom. :D

Muszáj volt vennem egy munkahenger visszanyomó szerszámot, mert a 156/147-nél bevált pillanatszorítós visszanyomás már nem működött.

>> EgyébSanyi // Alfa 159 SW 2,4 JTDm Q-Tronic // 2015-11-12

Új téli garnitúrát kapott a vas Sunny Wintermax NW211 XL 225/50 R17 méretben.