Blog >> 159

>> Tuning és extraShadin // Alfa 159 2.0 JTDm SW Ti // 2016-03-20

Ákost megviccelte a 2.0 üzemanyag térképe, vasárnak 5x írtam újra BDM az ECU-t :-)
Majd kiderült, hogy teljesen máshogy kell hozzányúlni. Jó volt azzal amivel bemérettem,
de ahogy feltettem a nagy kereket berázott 2250-2500 között és visszább kellett venni a nyomatékból kicsit.
Meg is történt és most olyan könnyed és erős, ahogy sose volt korábban :-)
Volt olyan érzésed, hogy amikor mész padlógázon valami visszafogja az autót, és ha egy leheletnyit visszaengedsz a gázpedálon akkor mintha jobban megindulna? Én ismerem ezt, és az most szűnt meg... Nem érteni :-)
Ha az üzemanyagból számoljuk, akkor most 425Nm és 235Le. Ez kicsit több mint a padon mért, de a pados is mondta, hogy amit mért az a minimum.

>> SzervizNivan84 // Alfa 159 JTDm 1.9 8v Berlina // 2016-03-18

@173.600km
Elkészült a chip, kíváncsi voltam a fogyasztásra, 100km-ként újratankoltam mindig. Elég durva számok jöttek ki. Szerelőm mondja tuti elfolyik a gázolaj. Mondom kizárt! Következő százas után tankolás, benézek a kocsi alá. Nem kellett volna.

A tróger tákolós előző tulajék kivették az AC pumpát, és visszarakták úgy, hogy az egyszer használatos tömítést és szorítógyűrűt rakták vissza, mert nem derogált venni 18500Ft-ért gyári készletet. Igénytelen tulkok...
Költség: 21.000Ft

Nehezen indult, sokszor berobbant szabályosan a kocsi indításkor. Generátor fel lett újítva. Na aksi kimér. Halott. 350A indítóáram, de újkorában is alul-méretezett volt már.
A választás az Exide Premium 77Ah 760A aksijára esett, nem bántam meg, iszonyat simán indul a kocsi, még úgy is, hogy az 1-es és 2-es henger gyertyáit cserélnem kell, kukák. (Ez pont 2 napja derült ki)
Költség: 25.000

Bal első kerékdob törött volt, az ment be a motortérbe ott ami csak akart. Alfa Depóból szereztem egy bontott gyárit. Utángyártottra azt mondta a szerelőm hogy én fogom felrakni, és ö nevet meg levideóz. Elhiszem, mert a motorvédő se passzolt sehol az utángyártott szarnál...
Költség: 8000Ft

>> Tuning és extraShadin // Alfa 159 2.0 JTDm SW Ti // 2016-03-09

Ma meg lett mérve padon az autó.

161kW/218,96Le @4101
412,6Nm @3219

>> Esemény156er // Alfa 159 SW 2.0 JTDm ti // 2016-03-08

Felragasztottam a rendszámot kétoldalú ragasztóval. Így igazodott az SW is az eddigi trendhez! :)
Mától rendszámkeret nélkül gurul! Nekem így jobban tetszik, meg hamár elől sincs keret......

>> EseményKócosw // Alfa 159 2.4 JTDm Q-Tronic TI SW // 2016-03-05

Bő 2 évvel ezelőtt egy másik olasz eltérített minket az eredeti tervtől a 159 től.Idén miután a bálnát az első komoly érdeklődő elvitte megkezdődött a keresés.Észérvek jöttek mentek és nyomták el ujra a 159 et a tervek közül.Mondeo volt a terv.A hirdetett mondeok nagy része dealerek kezében volt és messziről bűzlöttek ... Pár falnakfutás után győzött a szív.Párom kívánsága szerint 159 lenne az igazi.Hamar 159 nálam csak ti jöhetett szóba.Néztem 2.0 okat,de a lelkem a soros 5 ösé.Uh egyik pillanatomban mikor meguntam a fusi mondeok nézést,egy éles váltással 159 2.4 lett a szűrőben.És láss csodát egy van Tatabányán a Rieglerben.Ismét szerelmesek lettünk párommal,csakmost egy 159 be.Megnézném de a Riegler szombat délután már zárva.Nem adjuk fel,neten némi keresgélés után a riegleres hasznaltautós kollega telszámát megleltem,mondom próba szerencse.Sikerült,azonnal telefonegyeztetés az eladoval,hát ha lehet akkor indulas azonnal.Lehetett.Megnéztem,kiprobaltam, édesapám tudta :megint eldőlt.Papirok is rendben,németből behozott,egy szervizben szervizelt.Mondom kérdezzünk rá.Visszaigazolva.Egy előműszaki,és megegyezés.Mára minden papír elintézve,ti felnik fényezve.Köszi Peti innen is.Köszönöm a tatabányai riegleres kollégák segítőkészségét.
Ma délelőtt hazagurítottam lemoshatatlan vigyorral az arcomon,és a cápával a visszapillantóban.
Remélem sok balesetmentes kilometerünk lesz közösen.
Hát így győzött az alfás szív megint az ész felett.Isten.látja lelkem nem bánom...

 
>> Tuning és extraShadin // Alfa 159 2.0 JTDm SW Ti // 2016-03-04

Miután ez az autó csak BDM állomással olvasható ki, vettem egyet :-)

Manky956 cartárs finomított még a programon és felavattuk az én programozómmal, ami frankón teszi a dolgát. Miután FPPS-sel már nem lehet írni ezt az ECU-t, hát megírjuk lábakról...

Teljes biztonsági mentés van az ECU-ról, bármikor visszaállítható a gyári tartalom, akár egy másik ECU-ba is.

Nem néztünk számokat most, de erősebb és sokkal élhetőbb lett az autó az előzőköz képest. Alul-felül erősebbre lett írva, a pedál viszont visszább lett véve. Nem érezni a súlyát, nem bálnaként viselkedik.

Autó ismét tesztelés alatt.
122559Km

>> Tuning és extraShadin // Alfa 159 2.0 JTDm SW Ti // 2016-03-04

Beszereltem a váltóút rövidítőt, amit a magyarországi importőrtől vásároltam.
A gyári áttét hosszabb és csillapított, míg a Novitec terméke rövidebb és direkt. Eredmény egy rövid úton járó nagyon határozott sebváltó lett :-)

(További képek és videó)

>> Autóápolás156er // Alfa 159 SW 2.0 JTDm ti // 2016-02-29

Megtörtént az első takarítás ma, igaz "nehezített" körülmények voltak :) Műszerfal- és bőrápolással egybekötve.
Még van mit csinálni rajta, mire megfelel az elvárásomnak, de azt majd legközelebb!
Múltheti mosásnak nyoma sincs...... :(
Ismét az Autoglym termékek voltak a befutók.....

 

Immáron hagyomány, hogy a tali mentes időszakban a 159 kemény mag összejön egyet bowlingozni, dumálni, autózni, enni...
Ma vegyült egy fehér bárány is a fekete nyájba, viszont mindenki szeretettel fogadta.
Bowlingban a LUX 640 tarolt. A második gazdája lett az első, az első meg a második :-)

Viszlát a VTT-n!
...vagy a Selenia Rally-n!

>> EgyébShadin // Alfa 159 2.0 JTDm SW Ti // 2016-04-11

2015.11.01. 1-es kép
2015.11.13. Xado betöltése
2015.11.23. 2-es kép
2015.11 27. egy tank Xado után
2015.12.30. 3-as kép
2016.01.19. Manky
2016.02.01. 4-es és 5-ös kép reggel és este
2016.02.03. 6-os kép
2016.02.07. 7-es kép első hideg indítás
2016.02.29. 8-os kép
2016.02.29. 9-es kép összegző diagram
2016.03.04. Manky

Update folyamatosan...

Megkerestem az Érdi injektor.hu szakembereit a kérdéseimmel, amire hamar válaszoltak is:

"Ezek a korrekciók messze vannak attól, hogy foglalkozni kéne velük. A problémás értékek ezeknek a háromszorosai.
A regeneráció gyakorisága kicsit sűrű, de ez sem aggasztó. Első körben az EGR szelep állapotát lenne célszerű vizsgálni, ez kihatással lehet a DPF reg. gyakoriságára.
Az EGR vizsgálata kb. 2-3 munkaóra..."