Blog >> féltengely

>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2012-08-24

Szakadt volt, kicsapta a zsírt.

>> Szervizbizi // Alfa 166 2.4 MJTD Distinctive // 2012-02-02

Lila köd, ezért csak röviden:
Komplett féltengely, komplett kuplung, kettőstömegű lendkerék, váltóolaj (3,2l). EGR és turbó tisztítva, bár Zá szerint nem volt koszos. Kipufogúnál vmi rezgéselnyelő bigyó csere (8e körül volt ára).
Zénél volt szerelve.
Km óra: ~135.000,-

>> Egyébtipoatti // Alfa 166 2,4 JTD Progression // 2012-02-03

Ma sikeres vizsgát tett a verda, köszönöm Mattyancsnak a segítséget MEGINT. Majd úgyis hívom megint ha KELL VALAMI. :P :)

Történt mostanában azért más is. "Új" felnik ( ez már a harmadik variáció közös történetünk alatt, fotók mellékelve ) és gumik ( defekttűrő Bridgestone Potenza ) kerültek fel, a belső térben cserélve lettek a levegőbeömlők, ICS tekerőgomb ( végre használhatóra ), és az első fékbetétek is.

Az autó valamiért úgy gondolta, hogy megunta a bal oldali első lámpa alatti króm díszlécet, és elhagyta azt. Ez a hisztije SEM érdekel, Grando-nak hála ( gigathx.! ) már pótlásra is került. Nem kis segítség volt ez tőle, mert csak lámpával együtt szokás árusítani ilyet. Jobb idő esetén fel is kerül a helyére (ragasztás).

Jobbos féltengely külső gumiharang megint elfosta magát, immár azt hiszem harmadszorra. Cseréltük. Elképzelésem nincs, hogyan lehetne megóvni...

A jobb oldali "összekötő" féltengely csapágya cserélve lett.

>> SzervizPityukoma // Alfa 159 1.9 JTDm 16V SW // 2011-06-21

102000Km. Kigyorsításkor remeg a vas. Minél erőteljesebben gyorsítok annál inkább remeg. Mindkét belső féltengely csukló csere + ház fémszórás és újra munkálás.

>> SzervizG-Burt // Alfa 145 1.6 boxer "PIRI" // 2011-05-16

Picit elvagyok maradva a blogírással, de most pótolom a dolgot:) Az egész úgy kezdődött, h befizettem a biztosítást, majd kényelmesen autózgattam egy darabig. Amikor is enyhe koppanásra lettem figyelmes, ami jobbra kanyarodáskor jelentkezett, pár nap és némi távolság múlva recsegéssel jelezte a jobbos féltengely, h ő bizony itt föl fogja adni (kell nekem sokat mászkálni a kocsival b+, h kopjon?!...:D). Na bumm neki, féltengelyesek lettünk, nembaj, van tartalék, majd berakjuk. De mikor? Mivel időtényező terén enyhe hiányosságokkal küzdöttem, egyik este úgy döntöttem, h nekiállok, másnap is kell az autó alapon:). Persze meló után (9kor már hazajöttem...) állok neki, nehogymá reggel keljek 4kor:) 10kor sikerült nekiállni, másfél óra, hat szakadt gumikesztyű, két könyékig fekete kézzel később már kész is volt. Ha már szét volt szedve, egyúttal kicseréltem a fékbetéteket is, 3 mm kopóréteg volt a régieken. (egyébként tiszta "pazarlás" volt, máskor vasig sikerült lekoptatniXD (ez meg rossz vicc volt...:)) Na itt álltam meg egy 0órás cigire:D Nekiálltam még ezután kevés bontással vízpumpát cserélni, mert vminek elöl csapágyhangja volt. Persze Murphy él és virul, ő sem szokott korán lefeküdni, ezért természetesen a generátor volt csapágyas:) Beletrafáltál, Józsi, legalább fasza új a vízpumpád is:) (itt jegyezném meg, h a régi az ütközésnél kaphatott, mert elkezdett beállni de volt itthon, amit elbontottam, ahhoz adták:) Az egésznek a vége, egy elgedett hanjalikettes vigyor és egy túlélt másnap lett:D A generátor megmaradt holnapra:D
Ezen kívül szereztem még pár cuccot, ami beépítésre vár, a kormány alatt szar a fehér gyűrű (amiből kijön a légzsák és a duda kábele), köszi Sanyi146!!:D, az önindító "néha" vacakol, az is holnap cserélve lesz, meg ami még eszembe jut és idő lesz rá:)

>> Szervizadmirális // Alfa 156 SPORTKIT 1998 // 2011-05-01

Ropogott alászedéskor. Azt hittem, eljött a féltengely csere ideje. Aztán a szerelőm átadott egy listát a cserélendő alkatrészekről, de a féltengely nem volt köztük, csak a porvédői.

Volt küzdelem a berohadt csavarokkal és a megszakadt menetekkel, de végül elkészült. Sokat javult a komfort és a vezethetőség. A javításra 3 hetet vártam, mert soká kaptam időpontot. Tavaly júniusban még minden rendben volt, akkor vizsgázott, ezek az alkatrészek most döglöttek le hirtelen.

Cserélve lettek:
-2 alsó lengőkar
-Jobb kormány gumiharang
-Jobb kormány összekötő
-Jobb kormány gömbfej
-2 db stabilizátor szilent
-2 db első lengéscsillapító
-2 db torony szilent
-Jobb-bal belső féltengely gumiharang

>> SzervizÁdi_3900 // Alfa 155 2.0 TS 8v // 2011-03-17

Mióta nálam a kocsi, lassan 100 ezer km óta, még nem cseréltük a féltengelyeket. Eléggé kopogtak már, úgyhogy kértem egy időpontot a műhelyben. Ahogy szétszedték, kiderült, csuklókat is cserélni kell. És ha már ott volt, még kértem nézzék át a kéziféket is; kicserélték az egész kötelet, fék rendben.
Sajnálatos mellékterméke a napnak, hogy az ABS kijelző elkezdett felvillanni. Valami vagy kilazult ott szerelés közben, netán meg is sérült az egyik jeladó, bár ez nem valószínű, mert akkor sosem működne, meg azt elvileg nem is bántották. Majd egyszer visszakanyarodom vele, megnézik. Amúgy sem vagyok ABS függő, csak zavar a piros fény a műszerfalon...

>> SzervizÁdi_3900 // Alfa 155 2.0 TS 8v // 2011-02-23

Megvolt a rendes olajcsere, 10 ezer km után. Olajszűrő, légszűrő csere is.
Féltengelyeket megnézték, mindkettőt cserélni kell. Hamarosan...

>> SzervizFairlane // Alfa 155 1.8 TS, 8V // 2011-02-19

Pár napja lenn a váltó... rávettem magam egy kis pucoválásra is....

Leugrott a csapágy a középső féltengelyről is.

Bónuszkép kuplungékról...