Blog >> termosztát
Mivel csak most ismerkedek vele így elsőre nem tudtam mi lehet a gond,a vízhőfok nem akart feljebb menni 65fok főlé és városban hamar vissza is esett 50fok ra, viszont érezni lehetett,hogy fűtés van benne.Így első körben vettem egy hőfokjeladót, hátha az a baj,nem segített ugyan az a probléma megmaradt. Így kicseréltem a termosztátot nem mondom,hogy egyszerű volt, de végül én nyertem :D Utána már szépen beállt kicsivel 90 fok alá,88 fokon nyit a termoszát és állóhelyzetben se megy 90 fok főlé így a melegedési probléma megoldva .BEHR-t vettem bele elvileg ilyen a gyári is. Remélem jó fogja bírni. Mivel eléggé szétszedtem most jól hozzáfértem a légszűrőház tetejéhez,mert ott a csavarok feje elvolt rozsdásodva és nem tudtam már kitekerni őket, viszont a légszűrőt cserélni akartam már a múltkor is.Most azt is sikerült kibányászni rá is fért bőven a csere, elég cudarul nézett ki a régi szűrő.





11ezer km-t mentem az előző olajcsere óta, szóval elkövetkezett a következő csere.
A termosztátom elszállt úgy november körül, baromi nehezen kúszott fel a vízhőfok főleg így télen és sosem érte el a 90°-ot, 80-85°-nál mindig megállt.
Már el is felejtettem milyen gyorsan bemelegszik a motor, amikor működik a termosztát, kb 5 perc alatt 90°-on áll a mutató. :)
Ki lett cserélve, végre van fűtés :)
A hűtővízcsere is nagyon kellett , szörnyű barna lötty jött ki a rendszerből.
update: bitang fűtés lett ! Behr gyári került bele a többi azt mondják semmit nem ér.
Megjött a gyári termosztátom. A mostani nem zár , amikor bejött a hideg rögtön észrevettem :)
grazie Erhard


A Wahler termosztát nem bírta 1 évig... Már korábban tönkrenent, csak nem tudatosult bennem, hogy a lassú bemelegedés és a max 60...70 fokos hűtőfolyadék a döglött termosztátnak köszönhető...
Ma be is ugrott helyette egy Behr. Remélem ez tartósabb lesz...
Mivel a víz nem akart sehogysem 70 fok fölé menni, így a termosztát ki lett cserélve. Mostmár stabilan tartja a 88 fokot visszajelző szerint.
Ma meg volt a második átvizsgálás az Alfán. Abból ami az előzőből kimaradt, szinte minden meg lett csinálva:
Termosztát: 11777 Ft
Kipufogó konzol: 800 Ft
Fékolaj: 1810 Ft
Valamint be lettek állítva az ajtók, és ki lettek takarítva a fékek. Kezd végre teljesen összeállni műszakilag az Alfa :).
Még egy téligumi szettet és egy ablaktörlő lapát szettet szeretnék beszerezni jövőhéten.
Örömmel jelentem be, hogy minimum fogyasztási rekordot döntöttem a V6-ossal, vegyesben 10,2 l/100 km. :)) Ez a mérés még mindig sportos vezetési stílus mellett történt. Eddig 11,3 körül volt, bár hozzá kell tenni volt egy termosztát csere (Mahle), most gyorsabban melegszik a motor mint előtte.
A motor nem melegedett rendesen, így kapott egy új Wahler termosztátot. Most már gyorsabban melegszik be és el is éri az üzemi hőfokot...

A klímacső kiszereléskor feltűnt, hogy a váltóházra ráfolyt a fagyállós víz valahol. Kiderült, hogy a ház feletti, a termosztátra hátul csatlakozó cső szivárog. Természetesen csak gyárit lehet venni (hajlított és két vége természetesen más átmérőjű).
Megvettem és ki lett cserélve, azóta megszűnt a szivárgás, bár 4-5mm -rel rövidebb, mint, ami benne volt, de sikerült betenni, mert a hátsó végére csatlakozó fém cső nincs fixen rögzítve.




