Blog >> termosztát
A termosztátot, és a fagyállót tegnap előtt cseréltem ki a csomagtérnyitó teleszkópokkal együtt. A szervó olajat ma cseréltem ki, kicsit körülnéztem a tartálya alatt és feltűnt, hogy nem jó helyen vezették el a visszatérő csövét mert nekiért a váltó rudazat bakjának és már nagyon kidörzsölte, jó hogy nem lyukadt ki... így legalább ezt is megigazítottam. A fékolaj még várat magára.
Végül megoldódott minden problémám egy Vernet termosztát beszerelésével. 88fokon nyit, gyönyörűen vándorol a mutató, öröm nézni ahogy működik! Ventilátor sokkal később kapcsol, sikerült megoldani a kocsi megfelelő hőháztartását.
Az egészért köszönettel tartozom Tuningman cartársnak, aki nagyon olcsón beszerezte, beszerelte, és egy petákot nem fogadott el a termosztát árán kívül! Igazán önzetlen dolognak tartom!
Reggel egy rövid út után teljesen szerencsésen észrevettem, hogy folyik a hűtővíz a kocsiból. Teljesen szerencsésen el is tudtam kanyarodni azonnal a szervízig. Termosztát szétnyílt... ÉS több cső is a végét járta (vagy azon túl voltak...) Párat cseréltek, tákoltak, de több akna most is maradt a rendszerben.
10 év után először elhangzott: öreg már ez az autó, le kéne cserélnem... Az igaz, hogy a 22. évében van, de ha megy, semmi baja, és csodás. ÉS megy is. Sajnos elértük azt az állapotot, hogy bármikro bármi olyan történhet vele, ami miatt otthagy az úton. Tavaly volt a szerencsés váltólyukads, most meg ez a hűtőrendszer zavar.
Azt gondolom, méltóbb marad az emléke a kocsinak, ha most lecserélem, mintha megvárom, hogy rossz élményeink legyenek együtt. Az idő kegyetlen...
Termosztát: hol működött, hol nem. Ezért cseréltem, kapott szép csillogó újat. Vernet márkájút rendeltem, a termosztáton már a Behr márkajelzést találtam. Szerintem nem lesz vele probléma. Ha már le kellett engedni a hűtővizet, kaptam az alkalmon, át is mostam a rendszert, tele volt rozsdás retekkel, amit az előzőleg betöltött tisztító adalék szépen ki is oldott belőle. Öblítés után összeraktam, jó lett, teszi a dolgát.
Generátor: mivel elég csirke a saját kis 60 amperes generátora és volt is nagyobb (45ről), éééés még egy lájtos zene is bekerül majd, ezért ez is cserélődött. Szerencse hogy a korábbi autóbontásokból volt hozzá való önindító-generátor kábel és konzol is, bár egy minimálisat így is kellett faragni.
A generátort köszönöm Gery83-nak, a termosztátot, fagyállót, hűtőtisztítót Zé.-nek. (Mondjuk neki itt üzenem, h leengedtem a retkes vizet, a tisztító nem marta szét a motort, és nem lett reggelre 3 hengeres 1.8td belőle... Bár azt úgyis neki kéne szervizelni, hetente kétszer, anyagbeszerzéssel, aznapi határidővel:D)
Eljutottam addig, hogy leírjam a termosztát csere mozzanatait.
Történt ugyanis ,hogy nem akart 70fok fölé melegedni az autóm.
Termosztát megrendel, beszerel, látszólag minden jó.
Tesztkör, az autó 110fokig melegszik. Nem jó,valami nagyon nem jó.
Víz van benne, csövek is keményedtek, melegedtek, venti kapcsolt.
Légtelenítés, nem jobb a helyzet.
Majd megint le lett légtelenítve (hűtő bal felén lévő csavaron keresztül)
Most úgy néz ki jó lesz, 90fokon áll.
Természetesen új fagyállót is kapott, foszfát menteset.
Fogyasztáson is meglátszik a különbség, meg már elég jó fűtés is van a gépbe :D
... a GTV nyári szettjét - ami amúgy sem a legelőnyösebb a kupénak - feltenném az SW-re. Nos, utólag mondom megérte kipróbálni, nekem kurv@'ra tetszik.
Több nehézség szólt közbe:
- olyan szintén húzta meg valaki a csavarokat, hogy A. beletört a gyári kerékkulcs a kezemben és B. a gumis is feladta, azóta nem ő a gumisom, mert a sarki gumis valami extra nyomású cuccal leszedte
- hiányzott egy központosító gyűrű
- a gumik (225/45) pont beleértek a felső lengőkarba --> 5mm-es pogácsát kellett szereznem
- 5x98-as lyukosztással bontóban, magánszemélyeknél (kereső hirdetés eredménytelensége alapján) nem létezik Magyarországon --> újat vettem.
- hosszabb csavarok kellettek.
Köszönöm Csongor barátomnak a segítséget, no meg a csavarokat :)
Ismétlem, ezúttal a hangulatfestő trágár szó nélkül: nekem nagyon tetszik. GTV-re vadászom majd valami szép 17/18"-os felnigarnitúrát, szerintem csak tavasszal, most beáll a garázsba pihenni amíg a kormossal nagy út előtt állunk, melyet remélem problémamentesen teljesít majd, vagy csak kevés gonddal :))
Volt még vezérlés csere kompletten mindennel, görgővel, vízpumpával, szűrők és egy finom kis 30plusz K listaárú termosztáttal. A gyári termosztát volt még benne. Most már szépen beáll az üzemhőmérsékletre. Most már bátrabban próbálgatom, hát... khmmm... izé, bátran mondhatom, hogy nincs szégyellni valója a GTV mellett, ami engem lepett meg a legjobban... Persze a stopper előtte szólna, de amit érzel, úgy is az számít. Vagy nem?
Este értünk Sopronba, munka után mentünk, lassan kívülről ismerem a falvak, községek neveit :)
Hihetetlen élmény volt vezetni, ami a 3.0 V6 után eléggé meglepett, mert hát abban bőven van kraft. Rafkósak ezek a digó mérnökök, hogy ilyen gyorsulásérzetet képesek éreztetni sok nyúlmókussal. Nagyon jól viselkedett a kocsi, meg vagyok Vele elégedve.
Aminek utána kell járnom: 55-65 fokot mutat a hőmérő, ennél melegebb hőmérsékletet nem ér el a kocsi. Furcsa mód városban hűvösebb volt, mint autópályán ahol volt menetszél rendesen és már később is volt, hűvösebb. Termosztát?
A fedélzeti egység fogyasztásmérő adatát jelenleg nem tudom elhinni, letesztelem tankolásnál. ~200 km-re amiben kevés tötymörgés, kb 60 km országút és kb 120 km autópálya után négyfelet mutatott a kijelző. Sajnos meggondolatlanul töröltem az előző 2ezer km tripjét a computer memóriájából, így nem tudom arra mennyit hozott. Nekem ha 6-7 körül eszik vegyesen, az már remek lenne. Lehet ha felmelegszik majd rendesen, akkor többet iszik :)
Végre kicserélődött a termosztát, most szépen beáll a mutató 90 °C-ra.
Kapott új fagyállót is.
Eddig menetközben nemigen akart feljebb menni 70-nél még nagyobb hőségben sem. Ez némileg zavart :)
Az egész úgy kezdődött, hogy hétfőn délután lemosattam az autót, mert hiába tetszik nagyon a 156-os fehérben, a só azért más a fényezésen...
A januárban vásárolt alkatrészek egy része ma kerültek beszerelésre:
olaj+szűrő, kipufogó leömlő, termosztát és a hűtővíz feljavítása (-30°C), légzsák hiba és csatlakozó.
A féltengely csukló és az önindító elmaradt. Valószínű, hogy nem a féltengely csukló miatt van a kerregés, kattogás, mert kinyomott kuplungnál elhallgat. Ez akkor lett biztos, amikor kijöttünk a műhelyből és pár erősebb próbakanyar után sem adott semmi hangot, ellenben előjött még egy, vagy egy másik légzsák hiba.
Annyi változott, hogy állóhelyzetben szűnik meg a kattogás kinyomott kuplungnál, menet közben nem.
A féltengelycsuklót egyelőre nem szereltetem be és az önindítót is csak márciusban.
Pár napja feltöltöttem az ablakmosót is, de az ablakig nem jutott belőle. Megnéztük azt is, forró vizet is kapott, de semmi.
Ma (szerda) szétszedtem a szélvédő alatti takarót és kiszedtem a csöveket is, azt a kis elosztó műanyag csövet is, amelyik bal és jobb oldalra vezeti a vizet. Kifújattam levegővel, ezután szépen jött is a víz, de a bal oldalon lévő fejből még mindig semmi. Levágtam egy kicsit a csőből, ami a fejre csatlakozik, mert ott folyt el a víz. Most jobb, de még mindig maradt benne kosz, de már csak akkor szedem szét újra, ha megvettem az újabb takarólemezeket.
km: 204.208
Nem fűtött a bella ezért kapott egy új Behr termosztátot!!!most már olyan meleg van benne mint a demjéni melegvízben....