Blog >> féktárcsa >> fékbetét

>> SzervizBeeGee // Alfa GT Q2 1.9 JTD // 2008-07-08

Az autó egyszer csak elkezdett hullámosan fékezni. Eleinte csak nagy tempónál, a végére már finom megállásoknál is. A márkakereskedés persze elhajtott vele, ám kiderült, hogy nem elfékezéstől lett ilyen a tárcsa. A belső hűtés lamellái repedtek meg, ami viszont garanciális probléma. Így némi utánajárással kicserélték és megspóroltam kb 80.000 Ft-ot.

>> SzervizTinamu // Alfa 156 2,4 Mjet 20v // 2008-06-24

Egy hete jártam a kocsival, mikor gondoltam elviszem átnézetni Zolikához, amit egy barátom (cartárs) ajánlott. A jobb oldali tompított fényszórom ment ki, illetve a visszapillantó tükreim fekete műanyag alja szorult egy kis szinterezésre, mert csúnya fehér elöregedés volt az anyagon.
Mindemellett észrevettem, hogy a szervó egyre hangosabb és nehezebb.
A helyszínen az átvizsgáláskor kijött, hogy az első féktárcsa, mint egy bakelit annyira kopott a betétek pedig szinte nincsenek is. -1 pont Bagicsnak, bocs Sanyi de legalább mondhattad volna.
Fékbetét és tárcsa csere megvolt, izzó szintén, szervó kapott tutolát, de Zolika szólt, hogy valami y cső ereszt és ez is a baja a szervónak és majd cserélni kell, de ideiglenesen megcsinálták. Darabokban nem tudom mi mennyi volt a vége 70 k volt és 5 nap.
A tükrök további 7 napig vártak a szinterezésre, aztán megelégeltem a tökölődést és meggyorsítottam a folyamatot így egy nap alatt végeztünk. 5k volt úgy hogy érte mentem a felszerelést ingyen kaptam:)

>> SzervizTedi // Alfa 145 2.0 QV // 2007-10-03

Papírvékonyak voltak már a fékbetétek és a tárcsák is a végüket járták. Elugrottam Pirihez, hogy javítsunk a dolgon. A tárcsa gőzöm sincs, hogy milyen márkájú, de a bemarások és a lyukak miatt nagyon tetszetős :) A betétek Ferrodo típusúak.
Km állás: 156.800

>> SzervizLiquid // Alfa 156 2.0TS // 2006-10-05

Már amikor megvettem hallatszott nyekegő hang a bal első futóműtől. Az eladó esküdözött, hogy csak apró probléma. Én azért szerettem volna tudni mi az pontosan. A lengőkarok újnak látszottak. Elvittem Csöri mesterhez Várpalotára egy kis átnézésre. Úgy látszott hogy a bal első felső lengőkar a ludas. Ezenkívül az első féktárcsák cserések. Megnézte az üzemanyagtankot is de nem látszott semmi. (előtte mikor fullra tankoltam szivárgott, később kiderült, hogy valszeg sikerült túltölteni). Megegyeztünk abban hogy berendeli az alkatrészeket, és ha megvan elmegyek hozzá. kb. 1 hét múlva mentem ismét. Kapott a gép Zimmermann tárcsákat ATE betétekkel. Mikor szétszedte kiderült, hogy a lengőkarok szinte újak, nem az a probléma. Mentünk vele próbakört, olajozta a szilenteket, semmi eredmény, aztán beugrott neki, hogy az Ő előző 147-esének is volt ilyen problémája és csak a stabrúd szilentet kellett zsírozni. Na 5-kor nekiállt leszerelni a futóművet. Tényleg csak annyi volt a baja. 7 körül kész is lett. Nagyon örültem, hogy megspórolt egy felső elngőkart :)
Azóta is tökéletes a futómű.
Aki még nem ismeri Csöri mestert, annak nagyon ajánlom hogy látogassa meg. Szép tiszta és tökéletesen felszerelt műhely, hozzáértő, profi szerelők. Szóval 10-ből 10-es. Ja és még egy fontos dolog: Nagyon korrekt árak!
(A költségben benne van a 2 utiktg. is)

>> SzervizBeeGee // Alfa 156 1.8 TS // 2007-06-05

Eddig bírták az első fékek.
A Boldizsár csinálta ezt is, a megkérdezésem nélkül olcsóbb utángyártottat tettek bele, ami melegen hajlamos a dobolásra. És így sem volt olcsó..
Egyébként belső hűtésű tárcsa kell bele.