Blog >> szűrők

>> SzervizRoll1983 // Alfa 156 Sportwagon 1.9 JTD 8v // 2012-02-10

Újabb 10e km került a kocsiba, így esedékessé vált az olaj és szűrők cseréje, illetve ha már szerelőnél volt a kocsi, megejtettünk egy vezérlés cserét is.

Km: 110500

>> Szerviztipoatti // Alfa 166 2,4 JTD Progression // 2011-08-08

De régen írtam ide... A válság az válság. Ma az olaj és a szűrők cseréje megtörtént, kapott egy jófajta adalékot is a nagyvad. Következik az első futómű és fék rehab. Tendereztetek... :)

>> SzervizRoll1983 // Alfa 156 Sportwagon 1.9 JTD 8v // 2011-06-16

Lassan cserés az olaj a verdában, így tegnap voltam Ofi-nál beszereztem a gyári olaj + szűrő szettet. Jövő hétre pedig egyeztettem a szervizbe időpontot. Következő tulaj kedvéért számla elrakva. :)

-------------------------------------

Megjött a verda a szervizből:

- olaj+szűrő csere
- helyzetjelző csere
- hűtő takarítás, mert melegedett pályán és dugóban
- első fékbetétek csere
- kézifék bowdenek csere

Összesen anyag + munka = 73000

-Gázolajszűrő,-olajszűrő,-levegőszűrő,-motorolaj csere!
Hát nem egy egyszerű művelet, főleg az olajszűrő cseréje....

>> SzervizLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2010-12-18

Második olajcseréje az autónak, a km messze nem volt benne 15K.. De az 1 év az 1 év.
Persze nem volt ez olyan egyszerű. Bár az olajat már régebben beszereztem, mégis még 1 hetet várni akartam a cserével, viszont az autó úgy döntött neki már az új olaj kell.

Nyugodtan autókáztam be a munkahelyemre, ez Karácsony előtti héten volt még, szabin is voltam, egyszer csak elkezd világítani az olajnyomás lámpám.. Hoppá, ilyen még nem volt.. Gyorsan le is állítottam és befordultam egy mellékutcába. Na ez mi lehetett, ennyire elcsöpögtette az olajat a hűtőnél? Bár már kb. 1,5 éve szivárog belőle, ilyen még nem volt. Vagy csak a jeladóval lenne gond? Na akkor nézzünk egy olajszintet. Kiszálltam, és már egy olajtócsa fogadott a kocsi jobb eleje alatt. Lehajoltam, láttam is hogy vhonnan ömlik ki belőle rendesen.
Rögtön az jutott eszembe, hogy kész az olajhűtő eddig bírta, ahol eddig szivárgott nyilván szétnyílt.
Sebaj nem vagyok már messze a melóhelytől, hívtam a havert, vontasson be. Addig felraktam a vontató kötelet, és próbáltam normálisan alánézni hogy pontosan mi történt, és meg is találtam, hát nem a hűtő nyílt szét, hanem lelőtte magáról az olajcsövet.
Hát ezekben a régi vasakban ilyen a szerviz-intervallum jelző. :)
Mivel szükségem volt az autóra, ez pedig Pénteki napon történt, lemondtam ezúttal a gyári olajszűrőről, mert csak következő Szerdára lett volna.
Így maradt az utángyártott de jó minőségű.
Másnap hozzáláttam idebent a cégnél, persze egyúttal lecseréltem a szivárgó olajhűtőt is egy GTV-jére, ami egy ideje felújítva itt pihent a fiókomban. Így mostmár egy csepp olaj sem megy kárba.
Mivel ehhez a művelethez le kellett szedni a lököst is, így rozsdátlanítottam és Budaprimer-eztem az alsó kereszttartót, a hűtő előtti kereszttartót a nyúlványokat, és függőleges nyúlványt ami a lökös széleit tartja.
Olaj 10w60 Castrol Edge Sport került bele.
Olajszűrő: Mann Filter
Levegőszűrő: Tecneco
Km óra állás: nem tom :)

A régi hűtőt elvittem hogy megpróbálják javítani, de sajnos több helyen vérzett, ezért menthetetlen..

>> SzervizKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2010-11-24

Lassan aktuális lesz az olajcsere megint.. Így hát beruháztam (1124) egy "szervízszettre" Ofitól. Selénia 20k10W40 for Alfa Romeo 5l motorolaj, gyári levegő és olajszűrő, pollenszűrő.

>> Szervizvasony // Alfa GT 1,9 mJTD // 2010-07-01

Norvég túra után aktuálissá vált az olajcsere, egyben megnézték a futóművet is. Egyelőre egy kis zsírozással megúsztam, de valószínű a féltengely környékén is cserélni kell a dolgokat. Először gumivásárlás következik.

>> SzervizLiquid // Alfa 156 2.0TS // 2010-06-28

A benzintank szivárgás sajna ismét előjött, állandósult. Csörire bíztam a megoldást, ami úgy néz ki sikerült is, az AC tömítését kellett cserélni. Ha már Várpalotán állomásozott a gép, kapott új olajat (Selénia 20K AR) és szűrőket, illetve műszakit újabb évre. A vizsgabiztosok morogtak a gumik miatt, amik valóban kellően kopottak, ráadásul a belső oldalt megette a futóműállítás előtt. Szóvan nem voltam jó ügyfél, elnézést is kérek miatta, de a lényeg hogy minden rendben volt, nem kellett szerelni semmit. A xenon-ba nem kötöttek bele, igaz megvolt minden hozzá (gyűjtőlencsés lámpa, mosó, bólint).

>> SzervizKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2010-05-28

zsámbék, alfakontakt (0528)
selénia 20k 10w40, gyári olajszűrő, gyári légszűrő, tutela váltóolaj, kék:) hűtővíz, átnézés, próbaút, ezazamaz

km óra állás: 140.388km (13.301km után)

kts: 7150+2000+350 (+olajcsere kupon 12.000Ft - korábbi bejegyzés)

>> SzervizMYSKHA // Alfa 156 1.6 Ts // 2009-07-21

Ferke cartárs leszálitotta Zé. mester pedig elvégezte a műveletet.
Tökéletes megelégedés :-) Öröm-Mámor.. :-)
116.000 kmnél:
Az új szervek:
Vezérlésmódosító
Vezérműszíj
100 ezres gyertyaszett
Selenia 20k AR
Olajszűrő
Légszűrő
Pollenszűrő