Blog >> tisztítás
Amikor kivettem sebességből a váltót, nem húzódott vissza középső állásba automatikusan a váltókar. Az online autónál már a telefonban mondták, hogy igen, tudják mi okozza. A kulissza (persely) tisztítása meg is oldotta a gondot, azóta ismét remekül működik a váltó.
2013.04.25. 128.500km
Ma ki lett cserélve a hátsó betét plussz meg lett tisztítva az EGR.
Ma megejtettem a Cartársak javaslatára a MAP szenzor tisztítást. Ha már ki volt szedve, akkor belenéztem a szívósorba is egy endoszkóppal. Ott is volt bőven a visszavezetett kipufogógáz kormos lerakódásából. A képekenl jól látszik hogy egyenletes rétegben mindenhol van belőle. Az 5-6-os képek kinagyítva vannak ezért olyan elrettentő a látvány. A 7. kép tükrözi a valóságot -ami nem vészes, csak a normál menyiségű lerakodás van a szívósorban.
Mivel Zé nem ért már rá mindent kicserélni (illetve nemem se ártott már dolgozni menni) a vezérléscserekor, így most jött el az üzemanyag- és a levegőszűrő csere ideje.
Az üzemanyagszűrő annak ellenére, hogy macerásnak tűnik, nagyon egyszerűen és gyorsan cserélhető, csak le kell húzni a gyorscsatlakozókkal szerelt csöveket, meg azt a maradék 3 elektromos csatit, és 2 8as anyával le is jön az egész, házzal együtt. Viszont a lecsavarásnál tiszta gázolaj lett minden, az nagyon utálatos, de lehet, hogy kis gyakorlattal minimálisra csökkenthető a HTO-val való érintkezés :) A levegőszűrő csereve viszont nem leányálom. Szerintem ezt nem a legjobban találták ki, szét kell szedni a szívócsövet (az egyik roppantós bilincset nem is tudtam visszarakni, ment helyette abaw), reléket kell egyesével leszedegetni, hogy kiférjen a szűrő. Aztán még a fedélről is volt letörve fül, amire kellett valami megoldást találnom, meg az egyik tartója is el volt törve, azt is megragasztottam és megerősítettem lemezzel. Mivel kijön a légtőmegmérő is ilyenkor, azzal extra dolgom nem volt,csak kifújtam féktisztítóval meg kompresszorral, remélem jobb lesz mint volt.
Az EGR nem volt iszonyatosan kokszos (legalábbis nem az elrettentő kategória :)), de már szorult, nem zárt vissza. Ferke blogjában láttam a csodaszer: Well-done hideg zsíroldó, attól nincs jobb, a brigéciol sehol nincs hozzá képest :) Egyszóval most tiszta a rendszer, Well done :)
Bízva abban, hogy a box által megnövelt turbónyomás okozta P0237-es hibakódot, meg tudom szüntetni egy turbó/szívócsőnyomás (MAP) szenzor takarítással, ezért belevágtam a tisztításba. Több helyen is ezt a megoldást javasolták a szóban forgó motorkód megszüntetése érdekében. Pl. itt is!
Tisztítás lépései:
1. Motor felső burkolatának lepattintása.
2. A szenzor csatlakozójának lehúzása (1. kép) - a nem boxos vasaknál ezelőtt fel kell húzni a stekker sárga biztosító pöckét.
3. Rögzítő csavar kitekerése TX25-ös fejjel (2-3. kép).
4. A szenzor óvatos kihúzása a szívócsonkból. A kivett érzékelő (4. kép).
5. Az érzékelő tisztítása féktisztítóval (pl.: Loctite 7063) és kis ecsettel.
6. Összerakás fordított sorrendben (1-4 lépés).
Jól megfigyelhető az érzékelő szintes teljes koromtól olajtól levő eltakarása (5-8. kép).
Tisztítás után (9-10. kép) pedig az újszerű állapot.
Bízom benne, hogy a tisztítással meg fog szűnni az ECU által jelzett motor hibakód.
A Marso-hoz vittem klímát tisztítani és feltölteni. Alapvetően nem volt vele gond, csupán szerettem volna kitisztíttatni, mivel már évek óta nem volt hozzányúlva.
Beszereztem a szokásos fertőtlenítő szert. Ennek az ára évek óta inkább lefelé megy... Ez is valami.
Az Alfacityn megismeretem az eddig számomra ismeretlen, nagynevű autóápolási termékeket gyártó angol céget, az Autoglym-et!
Odaálltam a standjukhoz az autómmal és mondtam a gyártó képviselőjének Tóth Attilának, hogy ha van olyan termékük, amikkel szebbé, jobbá és tartósabbá tehető autóm, és azt itt be is tudja mutatni a vason, akkor én azt azonnal megveszem.
Hát volt olyan termékük:
Autoglym Leather Cleaner (1. kép) - 2.500,-Ft
Autoglym Leather Car Balm (2. kép) - 3.500,-Ft
Azt gondoltam, hogy bőrülésem tiszta és ápolt. Tévedtem (3-4. kép)!
A mai napon a belső tér gyors áttisztítása következett. Az autóval a kereskedő fát! hordott a kandallójához! GRRR!!!
Továbbá folytattam az ismerkedést az autóval!